Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oostenrijk wil goud inspecteren in Engeland

Kans
 Share

Recommended Posts

Na een poging van Duitsland om bij de FED hun goud te mogen inspecteren, dat werd afgewezen waarna Duitsland besloot om een deel van hun goud uit Amerika terug te halen wat tot nu toe geen groot succes is, heeft Oostenrijk aangegeven dat ze hun goud tegoeden in Engeland willen inspecteren:

http://www.goldreporter.de/austria-to-audit-gold-reserves-at-the-bank-of-england/gold/42400/

Natuurlijk interessant om te zien of dat mag, en zo ja wat de uitkomst wordt...

Volgens de gegevens die bekent zijn moet er de afgelopen jaren ergens veel goud vandaan gekomen zijn dat richting het oosten is gegaan.

Die hoeveelheid zou zou groot zijn dat er niet veel goud in Amerika en Engeland meer zou moeten kunnen zijn.

En dan is er nog de kwestie dat er veel goud geleased is, hierbij is het goud niet verkocht maar wel fysiek 'uitgeleend' en zou dat goud na de lease periode weer terug moeten komen.

Echter dat leasen is een zich herhalend 'spel' en het is uiteindelijk de vraag wie heeft fysiek dat goud in handen en wie blijft er achter met een papieren claim(s) die nooit meer omgezet zal/zullen worden in fysiek goud...?

Dat goud is al redelijk lang geleden aan Amerika en Engeland in bewaring gegeven en dus is de vraag dan ook waarom sommige landen nu ineens willen zien of dat goud er ook nog echt is.

En als die zorg terecht blijkt te zijn en er inderdaad goud is uitgeleased of domweg verkocht wat gaan dan de landen doen die dat goud in bewaring hebben gegeven?

Stel je voor dat Amerika domweg zegt " ja sorrie we hebben het verkocht of uitgeleased en we krijgen het niet terug ( of tegen een veel hogere prijs die Amerika niet kan betalen) en domweg voorsteld dat we wel een paar containers, met tegen die tijd compleet waardeloze, Dollars kunnen krijgen ?

Laten we zeggen dat de PM wereld toch wel wat te verwerken heeft.

Naast de aanhoudende geruchten over manipulatie, de fysieke stroom naar het oosten, de als maar groter wordende vraag, en de twijfels wat er nou nog echt beschikbaar is lijken de prijzen alleen maar verder te dalen....

Gelukkig is PM een barbaars en gek gebruik, dat in deze tijd totaal overbodig is geworden:p

Je zou anders zelf nog in de verleiding komen om wat in te kopen :rolleyes:

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat goud is gewoon weg, foetsie, verdwenen. Probleem is, dat mocht dat vastgesteld worden en het dus absoluut zeker is dat het pleitheine is, dan hebben de landen onderling een heel groot probleem. En dan met name, hoe gaan ze dat uitleggen/verantwoorden.

Dan krijg je dus een situatie die heel snel fout kan gaan omdat de krediet waardigheid van de betreffende landen dan een flinke opdonder krijgt Om nog maar te zwijgen over wat de burger er van gaat vinden.

Het is gewoon heel simpel, ze weten donders goed wat er aan de hand is, maar zolang het niet is vast komen te staan dat het goud idd weg is, is er geen probleem. Ze houden gewoon de mythe in stand omdat ze bang zijn voor de realiteit.

Ik ben dus ook erg benieuwd wat Oostenrijk te horen krijgt en wat ze gaan doen............

Link naar reactie

Het zou het zelfde zijn als ik in het huis van mijn buurman al mijn geld onderbreng.

Er word een contract opgemaakt dat mijn geld altijd daar blijft liggen, totdat ik het terug wil.

Over 4 jaar verhuist mijn buurman, en komt er een nieuwe, over weer 4 jaar weer een nieuwe, enz enz enz.

Zo gaat dat 20, 40, misschien wel 50 jaar verder zonder dat ik ook maar 1 maal mijn geld in het echt wil zien.

Wie zou dat doen, en wie zou er geloven dat je het geld ooit weerziet?

Absurd!!!!

Link naar reactie

Welkom in de wereld die overheid heet....

Doen wij als burger niet eigenlijk hetzelde ( dat vertrouwen in onze overheid, banken en) :confused:

Dus inderdaad absurd !!!

Het zou het zelfde zijn als ik in het huis van mijn buurman al mijn geld onderbreng.

Er word een contract opgemaakt dat mijn geld altijd daar blijft liggen, totdat ik het terug wil.

Over 4 jaar verhuist mijn buurman, en komt er een nieuwe, over weer 4 jaar weer een nieuwe, enz enz enz.

Zo gaat dat 20, 40, misschien wel 50 jaar verder zonder dat ik ook maar 1 maal mijn geld in het echt wil zien.

Wie zou dat doen, en wie zou er geloven dat je het geld ooit weerziet?

Absurd!!!!

Link naar reactie

Ik heb geen geld op de bank omdat ik het niet vertrouw, er blijft iedere maand net genoeg staan om de rekeningen te betalen en een beetje extra voor onvoorziene zaken.

De rest word thuis bewaard.

Zo doet mijn moeder dat ook en die heeft dat weer van mijn opa meegekregen.

Ik vertrouw niemand meer!

• Leuk 1
Link naar reactie

He wat jammer, blijkbaar is de inspectie routine en de resultaten GEHEIM......,

Austrian central bank says gold audit is routine -- and secret

Submitted by cpowell on Wed, 2014-05-28 15:30. Section: Daily Dispatches

11:25a ET Wednesday, May 28, 2014

Dear Friend of GATA and Gold:

The audit of its gold reserves vaulted at the Bank of England that last week was reported being planned by the Austrian central bank --

http://www.gata.org/node/14031

-- has been conducted and was part of a routine series of audits by the bank and its results will not be made public, a bank spokesman said today.

The bank spokesman, Christian Gutlederer, commented in response to an inquiry by the German freelance financial journalist Lars Schall.

In addition to inquiring about the gold audit, Schall asked if the Austrian central bank would be publishing a list of the serial numbers of its gold bars, but the bank spokesman did not acknowledge the question.

Like most central banks, the Austrian central bank has a history of refusing to answer questions involving its gold reserves. Schall has tried with the bank before:

http://www.larsschall.com/2012/12/04/austrian-central-bank-declines-to-a...

Today's reply to Schall from the Austrian central bank spokesman is appended.

CHRIS POWELL, Secretary/Treasurer

Gold Anti-Trust Action Committee Inc.

* * *

May 28, 2014

Dear Mr. Schall:

In response to your e-mail here my answer.

The Austrian Central Bank has conducted regular audits of its gold reserves in the past as well. Our latest audit is part of this routine. We do not intend to publish details of that audit.

As for the news media reports, I can just guess. Trend is a monthly magazine and was published ahead of the audit. The audit took place last week.

Kind regards.

Christian Gutlederer

Communications Division

Oesterreichische Nationalbank

Vienna, Austria

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...