Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Gerber LMF II


PharmD

Aanbevolen berichten

Zelfde geldt overigens voor die Bear Grylls messen van Gerber, het ziet er leuk uit maar is gemaakt voor padvinders en is geen serieus overlevingsmes.

 

Dat is commerciele meuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zelfde geldt overigens voor die Bear Grylls messen van Gerber, het ziet er leuk uit maar is gemaakt voor padvinders en is geen serieus overlevingsmes.

 

Nou ben ik geen fan van het BG mes, maar heb hem wel toevallig in de collectie (kadootje van mijn vrouw 2 jaar geleden).

Natuurlijk moet ik zo'n mes dan ook veelvuldig testen, want enkel voor de show een mes bezitten daar doe ik niet aan.

Mijn conclusie is echter dat het best een redelijk mes is die veel mishandeling aan kan.

De filmpjes op youtube zijn van de eerste generatie BG messen en de nieuwe generaties zijn verbeterd.

Ben geen fan van serrations en dat weerhoud mij er van dit mes vaker te gebruiken.

Wat ik wel praktisch vind is dat je met je mes je firesteel makkelijk kan strijken en daar ook goede vonken mee krijgt.

Het handvat vond ik te smal en heb ik met paracord omwikkeld.

Ook flink batonnen is geen probleem met dit mes, maar probeer dit liever niet te doen met de serrated gedeelte ivm beschadigingen.

Hmmm... Misschien maak ik hier binnenkort wel even een filmpje van met plus en minpunten.

 

In ieder geval (en waarom ik mijn reactie begon te schrijven) vind ik dat mensen de BG te snel afschrijven enkel omdat ze dit van anderen hebben gehoord.

 

En wat een suvivalsituatie betreft: Ik zou nog blij zijn met een aardappelschilmesje. ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Gerber messen worden in China gemaakt en zijn geen top kwaliteit, je kan beter investeren in een kwaliteitsmes zoals bijvoorbeeld een Fallkniven.

 

Mijn modified CS GI tanto (nu bowie) is ook in China gefabriceerd. Doet het werk uitstekend voor mij.

 

Mgoe, research op het internet is inderdaad een moneysaver.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...