Ga naar inhoud
GENEGEERD

MIL-TEC One man tent


LogicSix

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hij is iets aan de zware kant idd. Voor zulk soort budget tenten kijk ook eens naar gelert en coleman. Nieuw en soms op marktplaats voor heel weinig. Prima dingen

 

Sinds ik m'n dure tentje heb gekocht (vaude power lizard), kom ik er steeds meer tegen die beter bij een klein budget passen, bv: http://www.vrijbuiter.nl/tenten/lichtgewicht-tenten/yellowstone-matterhorn-1/

 

2,7 kg is simpelweg niet meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben aan het kijken voor een tent voor bij mijn BOB en ben toch wel gecharmeerd van deze : http://www.militarygadgets.nl/mil-tec-one-man-tent.html. Is er iemand al in het bezit van deze tent en heeft hij er ervaring mee? Of kent iemand een soortgelijk iets of andere ideeën er over ?

 

Stuur mij een mailtje via de prepshop, dan regel ik hem als ik weet bestel voor je met flinke korting en dan kun het ons verblijden met een leuke review

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuur mij een mailtje via de prepshop, dan regel ik hem als ik weet bestel voor je met flinke korting en dan kun het ons verblijden met een leuke review

 

Lijkt me een leuk plan. Alleen voor de review wil ik dat al doen, mocht het dan niets zijn voor mij dan maak ik er een leuke karma van. Ik stuur je even een PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LogicSix

 

Ik ken die tent niet, maar Miltec is niet slecht. Wel vind ik die tent voor een 1-persoons vrij zwaar.

 

Zelf heb ik de Jack Wolfskin Gossamer. Die weegt maar 1,75 kg. Is iets duurder, weliswaar niet in camo.

Bij deze een review. (niet de mijne)

http://www.outdoorwijzer.nl/review/review-jack-wolfskin-gossamer-tent/

 

Deze had ik ook gezien in mijn zoektocht, het voordeel van de mil-tec leek mij dat je ook plek had om je BOB te plaatsen. Ik zal nog eens kijken naar die review.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik m'n dure tentje heb gekocht (vaude power lizard), kom ik er steeds meer tegen die beter bij een klein budget passen, bv: http://www.vrijbuiter.nl/tenten/lichtgewicht-tenten/yellowstone-matterhorn-1/

 

2,7 kg is simpelweg niet meer nodig.

 

Dit is ook een hele mooie, en deze heeft ook ruimte voor de BOB en het gewicht is beter. Ik ga even kijken of ik hier een review van kan vinden,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel met 1persoons tentje is trouwens dat je eerst de binnentent moet opzetten, met vocht in,de lucht niet zo fijn.

En je moet je,tas buiten laten liggen.

 

Ja voor het opzetten heb je gelijk, het voordeel van die Mil-Tec was voor mij juist dat er een speciale ruimte is voor de tas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel met 1persoons tentje is trouwens dat je eerst de binnentent moet opzetten, met vocht in,de lucht niet zo fijn.

En je moet je,tas buiten laten liggen.

 

Hangt van het type tent af. M'n huidige zet ik in één keer op, binnentent zit er aan vast.

Bij m'n vorige kleine tentje eerst de buitentent opzetten, kon de rugzak er meteen onder gegooid worden, nog voor de buitentent stond, ideaal als het regent.

 

Wat je ook kiest, neem vooral geen enkeldaks tentje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd heb ik een Coleman Cobra2...kleine tweepersoons, ruime eenpersoons. De tas kan erin...uit luiheid en als het droog is ligt die wel eens in de nis onder het buitententdoek/naast de binnentent. Tent weegt twee kilo en is ook in een keer op te zetten.Deze Coleman is nu in de aanbieding voor 79 euro.

@Simurgh doet je een leuk aanbod voor als je toch de MIL-Tech kiest. Super Simurgh!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd heb ik een Coleman Cobra2...kleine tweepersoons, ruime eenpersoons. De tas kan erin...uit luiheid en als het droog is ligt die wel eens in de nis onder het buitententdoek/naast de binnentent. Tent weegt twee kilo en is ook in een keer op te zetten.Deze Coleman is nu in de aanbieding voor 79 euro.

@Simurgh doet je een leuk aanbod voor als je toch de MIL-Tech kiest. Super Simurgh!

 

Ik heb het gezien, heb hem net een PM gestuurd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt van het type tent af. M'n huidige zet ik in één keer op, binnentent zit er aan vast.

Bij m'n vorige kleine tentje eerst de buitentent opzetten, kon de rugzak er meteen onder gegooid worden, nog voor de buitentent stond, ideaal als het regent.

 

Wat je ook kiest, neem vooral geen enkeldaks tentje!

 

Voor in een BOB?

Zo'n 140*210 enkeldaks tentje weegt 1277 gram inclusief foudraal en gaat normalitair wel langer dan 2 nachten mee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor in een BOB?

Zo'n 140*210 enkeldaks tentje weegt 1277 gram inclusief foudraal en gaat normalitair wel langer dan 2 nachten mee ;)

 

Als het daadwerkelijk om max 72 uur gaat, zou ik geeneens tent/tarp, slaapzak etc meeslepen. Een droog plekje is meestal wel te vinden.

Het begrip BOB wordt weleens breder geïnterpreteerd, INCH hoor je hier nauwelijks en al mijn ervaringen met enkeldaks tentjes + regen zijn beroerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik niet alles dubbel of driedubbel wil, is mijn kampeeruitrusting ook deel van de BOB/INCH. Daarom heb ik een licht tentje wat ook goed is om kort mee te kamperen of te trekken van plek naar plek. En een grotere tent om langer mee op één plek te staan...(ow shit ik heb al veel dubbel...komende winter maar weer uitzoeken wat er weg mag)

Ik overweeg een tarp in de BOB omdat dat qua gewicht/ruimte toch prettiger is.

 

 

 

 

En ik vind een tarp wel stoer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe

Ik denk dat er veel over BOB praten, terwijl ze eigenlijk over INCH hebben.

Wie denkt er aan om na een grote SHTF nog naar huis te (kunnen) gaan? Of lang thuis te kunnen blijven?

Wie heeft er een echte BOL, waar je langere tijd kunt verblijven, zonder gevonden te worden, etc.?

Ik beschouw alles wat ik thuis heb, op mijn INCH na, als verloren mocht de pleuris heel hard uitbreken.

 

Dan bedoel ik geen waterkokertje, wat het een dagje niet doet, maar echte shit.

Een echte ramp, eventueel met evacuaties etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het daadwerkelijk om max 72 uur gaat, zou ik geeneens tent/tarp, slaapzak etc meeslepen. Een droog plekje is meestal wel te vinden.

Het begrip BOB wordt weleens breder geïnterpreteerd, INCH hoor je hier nauwelijks en al mijn ervaringen met enkeldaks tentjes + regen zijn beroerd.

 

Heb zelf altijd wel een tarp bij me dus mocht het gaan hozen gooi ik die er wel overheen.

Tentje zelf is met name handig tegen beestjes als het niet regent.

 

In mijn INCH zitten op dit moment een basha, tropenhangmat + lichtgewicht tarp,mijn nordisk en observer.

Weegt samen wel 4.5KG maar dat compenseer ik weer door geen zakken met PM mee te zeulen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...