Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is Prepping Worth it? What if Nothing Happens? Is it all a Waste?


Rodin

Aanbevolen berichten

Is Prepping Worth it? What if Nothing Happens? Is it all a Waste?

 

Is-Prepping-Worth-it-What-if-Nothing-Happens-Is-it-all-a-Waste.jpg

 

Earlier this year, I ran across an blog post on the Directive 21 site that asked the question: What if Nothing Happens? The context was that of prepping. You know what I mean: the time, the expense, the worry, the whole shebang. Is it worth it, and, more to the point, will all of this effort be wasted?

 

http://www.pakalertpress.com/2012/06/25/is-prepping-worth-it-what-if-nothing-happens-is-it-all-a-waste/

 

Ah, de vraag die niet velen stellen, maar die ons allen kwelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een prepper heeft voorraad en wil die graag op peil houden. Hij is daardoor prijsbewust en leeft energiezuinig..tenminste dat doe ik. Ik leef goedkoop en heb het goed.Daarbij vind ik het leuk om te doen. Ik prep niet omdat ik bang ben maar omdat ik weerbaar ben. Zoals Zanshin al aangeeft je vergroot jouw kennisniveau. En alles wat je leert is altijd een plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn allemaal normale verbruiks/gebruiksdingen, zeep,deo,floss,tandpasta,kleding,touw,tape,ijzerdraad,etc etc etc etc etc.

wat is er mis mee om dat achteraf niet nodig gehad te hebben??

 

tja je weet het van te voren niet of je het nodig gaat krijgen voor een shtf.

ik weet wel van de voren dat ik het gebruiken ga in mijn normale dagelijkse leven

 

normaal kocht ik 1 dingetje nu koop ik er 2 of 3 als extra(houd alleen maar in dat ik het minder vaak hoef aan te schaffen)

 

tja als ik aan het einde van de rit een bob van 100 kilo in mijn kast heb staan tja wat is daar mis mee?? ik heb het wel staan

en als het nodig is kan ik het zo pakken.

als er niks gebeurd voor het einde van de rit, dan zullen mijn nabestaanden misschien denken dat ik raar was maar dat het wel een leuke grabbelton is zo,n bob.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allles wat ik prep kan ga ik gebruiken.

Ik koop alleen wat meer dan een gemiddeld gezin;)

Als je het zo bekijkt wat is er dan nog tegenin te brengen?

Niet nodig? Nee als je morgen dood gaat heb je ook niks meer nodig, houd dat je tegen om de boodschappen te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 70 ben, dan hoef ik ook niet meer te vluchten als SHTf, dan ben ik toch een blok aan het been van mijn zoons, die tegen die tijd natuurlijk absolute überpreppers zijn....dus dan kan ik lachend die tassen een keer uitpakken en de mooie spulletjes verdelen onder mijn nageslacht. Of lekker lang camperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 70 ben, dan hoef ik ook niet meer te vluchten als SHTf, dan ben ik toch een blok aan het been van mijn zoons, die tegen die tijd natuurlijk absolute überpreppers zijn....dus dan kan ik lachend die tassen een keer uitpakken en de mooie spulletjes verdelen onder mijn nageslacht. Of lekker lang camperen.

Vergeet niet hoe belanrijk kennis dan is, en jij met je dan 70 jaar kunt nog heel veel toegevoegde waarde hebben.

 

Zo dat slaapt toch weer een stuk lekkerder he.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 70 ben, dan hoef ik ook niet meer te vluchten als SHTf, dan ben ik toch een blok aan het been van mijn zoons, die tegen die tijd natuurlijk absolute überpreppers zijn....dus dan kan ik lachend die tassen een keer uitpakken en de mooie spulletjes verdelen onder mijn nageslacht. Of lekker lang camperen.

 

als jij 70 bent heb je inmiddels allang gespaart voor een ultimate bug out location.:D

fully paid for and fully stocked to the brim with prepstuff.

 

zoals het er nu uitziet gaat het de komende jaren alleen nog maar meer downhill, er zal waarschijnlijk wel een dag komen waarop we allemaal ons huidig leventje niet meer kunnen betalen

en weg zullen moeten trekken naar iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 70 ben, dan hoef ik ook niet meer te vluchten als SHTf, dan ben ik toch een blok aan het been van mijn zoons, die tegen die tijd natuurlijk absolute überpreppers zijn....dus dan kan ik lachend die tassen een keer uitpakken en de mooie spulletjes verdelen onder mijn nageslacht. Of lekker lang camperen.

 

Er zijn hele krasse 70 tigers waar menig een een hele zware kluif aan heeft. Ik heb vroeger een kameraad gehad die 46 jaar ouder was dan ik. We hebben vaker een wandeltocht van 20 km gemaakt daarna dronken we een biertje en liepen we terug marstempo wel te verstaan.

Of je tegen die tijd een blok aan hun been bent of een krasse veteraan met een grote ervaring ligt ook voor een groot gedeelte aan jezelf!

Je hebt natuurlijk niet alles in de hand maar als je blijft lopen en liefst ook nog daarnaast een pittige krachttraining doet maak je goede kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je weet dat preppen reeds begint bij kleine dingen, zoals bij in de file staan voor uren vanwege een ongeval of overstroming ( tunnel enkele jaren geleden in rotterdam )

dat men wat te drinken, knagen heeft in de warme zon.

of in de winter, zoals ik in de europoort met min twaalf graden een kapotte accu en uren moet wachten op de Anwb daar pech gevallen op de snelweg voorang hebben.

dan is een lekkere fleece deken en wat te drinken ook wat te knabbelen echt lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal jaren geleden in een file gestaan van 80 km. Ik reed toen in een volvo 240 polar. Het was toen stervenskoud. Ik had mijn gear bij me. Preppers had ik nog nooit van gehoord maar de mensen om mij heen zaten in mijn auto aan de warme koffie. De tijd daarvoor lachte mij iedereen uit. Daarna was het stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auteur schrijft "the integrity of enjoying life’s experience as a perpetual learner, an ever-studious pupil" = mijn antwoord. Ik heb sinds ik prep een enorme kennis-sprong gemaakt, en daar heb ik altijd wat aan :)

 

Juist, daarvoor wist ik niet wat een rocket stove was, hoe je je auto kon repareren, dat je van hout een gas kunt stoken waar een motor op zou kunnen lopen etc.etc.etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom een draadje dat ik compleet gemist heb. Zoals sommigen al weten ben ik soms wat nuchter (anderen zullen het naïef noemen) en zie ik niet zo snel een jarenlange staat van chaos, anarchie en/of burgeroorlog in Nederland ontstaan. Zoals ik al zo vaak heb vermeld denk ik bij SHTF eerder een Argentinië-crisis, bank holiday, two lost decades a la Japan, een Grote Depressie, Financial Meltdown en/of drie maande 'New Orleans' of zo, waarna 'de' overheid, het leger, of voor mijn part een junta de orde herstelt. Vele malen heb ik al het voorbeeld genoemd van de atoomschuilkelders in de VS. Onlangs heb ik ook uitgeweid over van het leven/'het nu' genieten, omdat ik meerdere malen hele jonge vrienden heb verloren. Om evengoed specifiek antwoord op de titelvraag van het draadje te geven: een inboedelverzekering, een aansprakelijkheidsverzekering, een reisverzekering en weet-ik-niet-wat-voor-een-verzekering-dan-ook heb je wellicht ook nooit van je leven nodig. Je zal wellicht nooit van je leven een beroep moeten doen op je inboedel- of reis- of aansprakelijkheidsverzekering en toch heb je ze. Zo zie ik preppen ook: het is een goede verzekering. (Nederlanders zijn zo ongeveer het meest oververzekerde volkje ter wereld, maar als de Appie morgen leeg is zit 95% na een paar dagen zonder eten.) En zoals Keyser ook zegt: je kan er altijd nog lekker mee gaan kamperen en de meeste gear kan je anders ook aan je kinderen of neven en nichten doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anoniem
Wederom een draadje dat ik compleet gemist heb. Zoals sommigen al weten ben ik soms wat nuchter (anderen zullen het naïef noemen) en zie ik niet zo snel een jarenlange staat van chaos, anarchie en/of burgeroorlog in Nederland ontstaan. Zoals ik al zo vaak heb vermeld denk ik bij SHTF eerder een Argentinië-crisis, bank holiday, two lost decades a la Japan, een Grote Depressie, Financial Meltdown en/of drie maande 'New Orleans' of zo, waarna 'de' overheid, het leger, of voor mijn part een junta de orde herstelt. Vele malen heb ik al het voorbeeld genoemd van de atoomschuilkelders in de VS. Onlangs heb ik ook uitgeweid over van het leven/'het nu' genieten, omdat ik meerdere malen hele jonge vrienden heb verloren. Om evengoed specifiek antwoord op de titelvraag van het draadje te geven: een inboedelverzekering, een aansprakelijkheidsverzekering, een reisverzekering en weet-ik-niet-wat-voor-een-verzekering-dan-ook heb je wellicht ook nooit van je leven nodig. Je zal wellicht nooit van je leven een beroep moeten doen op je inboedel- of reis- of aansprakelijkheidsverzekering en toch heb je ze. Zo zie ik preppen ook: het is een goede verzekering. (Nederlanders zijn zo ongeveer het meest oververzekerde volkje ter wereld, maar als de Appie morgen leeg is zit 95% na een paar dagen zonder eten.) En zoals Keyser ook zegt: je kan er altijd nog lekker mee gaan kamperen en de meeste gear kan je anders ook aan je kinderen of neven en nichten doorgeven.

 

Ik kan er eigenlijk niks aan toevoegen

Ik sta perplex dat ik op dit forum mensen tegenkom die vrijwel hetzelfde denken als ikzelf

 

Je slaat de spijker op de kop. We betalen grif de meest absurde verzekeringen en zijn voor 25 % zelfs dubbel verzekerd, maar niemand denkt na over lege schappen indien het om wat voor reden dan ook helemaal fout loopt

Verspilling is het voor mij zeker niet.

Ik heb een kleine buurtsupper in mijn kelder en aangezien ik de enige klant ben is het geen verspilling van geld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een kleine buurtsupper in mijn kelder en aangezien ik de enige klant ben is het geen verspilling van geld

 

Hahaha :D LOL

Helaas kan ik dat niet zeggen. Of misschien beter gesteld: kan ik dat nog niet zeggen. Maar ik woon samen op een klein appartementje en ik ben bang dat m'n vriendin me gaat verlaten als ik dat vol ga stouwen met voedsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha :D LOL

Helaas kan ik dat niet zeggen. Of misschien beter gesteld: kan ik dat nog niet zeggen. Maar ik woon samen op een klein appartementje en ik ben bang dat m'n vriendin me gaat verlaten als ik dat vol ga stouwen met voedsel.

 

Met veel chocolade en schoenen denk ze er in eens heel anders over Joris :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...