Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bankbiljetten. De nieuwe sociale media.

f150
 Share

Recommended Posts

Overgewaaid vanuit Spanje: het beschrijven van bankbiljetten met een politieke boodschap. De waarde van de biljetten blijft gelijk, maar de boodschap blijft niet ongelezen - de biljetten wisselen vele tientallen keren per jaar van eigenaar en een handgeschreven boodschap heeft een zeer hoge attentiewaarde.

De eerste varianten zijn al in omloop. Ben jij ze ook al tegengekomen?

[ATTACH=CONFIG]10488[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]10490[/ATTACH]

We zullen het maar een nette vorm van graffiti noemen.

bron: http://olympiczion.nl/index.php/mensen-bewust-maken-door-boodschappen-op-bankbiljetten-te-schrijven/

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

http://preppers.nl/forum/threads/7806-Boodschappen-op-bankbriefjes/page2

Dit is het vorige draadje.

Door de briefjes van 5 te beschrijven bereik je meer mensen en veroorzaak je meer kosten. De kostprijs voor het drukken van een biljet van 5€ zal ongeveer even hoog zijn als die van een briefje van 50, maar de nominale waarde is veel lager zodat je procentueel gezien een veel grotere kost veroorzaakt voor het uit de handel nemen, verzamelen, vernietigen en herdrukken. Dubbel effect zeg maar.

Link naar reactie

Wat word je inspirerende tekst ?

Ben benieuwd, lijkt me leuk om dan zo'n biljet tegen te komen :D

Op briefjes van 500 bereiken we misschien meer the happy few..................

Er gaan veel briefjes van 500 om in mijn wereld, maar of ik hun de happy few zou noemen...... :p

Laat me denken voor een echte inspirerende tekst.

Ideeën? ??

Link naar reactie

Hm, hopen dat de obese mensen er geen proppers.nl van maken dan, of de verliefden peppers.nl :)

Als we een rebus maken met een komische tekst, die niet makkelijk is, dan word de aandacht echt wel getrokken denk ik zo

Alleen ik ben niet zo goed in komische dingen, wel in t lachen erom :cool:

Ik wil wel een bandje inlachen, daar kan de rebus dan naar verwijzen................

Link naar reactie

Laat me denken voor een echte inspirerende tekst.

Op een briefje van 10 - Verzamel hier 25000 briefjes van. Koop een Ferrari. Of jat er een morgen van een bankier.

Op een briefje van 20 - Al eens geprobeerd geld te eten? Bereid u voor op een ramp. Koop flessen water en voorraad voedsel.

Op een briefje van 50 - Willem Alexander moet oprotten!

Op een briefje van 100 - Waardeloos papier als het systeem omvalt. Pas Op! Koop Goud!

Op een briefje van 500 - Als je zoveel geld hebt: douw dit briefje diep in je keel. Stik erin teringlijer!

• Leuk 1
Link naar reactie

Op een briefje van 1000 - Als je zoveel geld hebt: douw dit briefje diep in je keel. Stik erin teringlijer!

Het is maar goed dat die briefjes er dan alweer een tijdje niet meer zijn...

We hebben de Euro tegenwoordig KS en de grootste coupure is 500 ! :p

K a n s

Link naar reactie

Gast DickBerts

Je moet de teksten heel kort houden, zodat het niet tot problemen leidt bij de acceptatie van de bankbiljetten.

"Verbrandingswaarde van dit biljet 8,42 joule. Betere crisisverwarming? Zie www.preppers.nl".

Link naar reactie

De elite heeft vast en zeker geheime 1000 euro briefjes, ik zeg het je!

Dan moeten we de text met cyanide inkt erop schrijven:confused:

De text zou kunnen zijn "deze text is met cocaine inkt geschreven, graag diep inhaleren"

Trouwens hoe wist jij van die briefjes van duizend euro?......

K a n s

Link naar reactie

Dan moeten we de text met cyanide inkt erop schrijven:confused:

De text zou kunnen zijn "deze text is met cocaine inkt geschreven, graag diep inhaleren"

Trouwens hoe wist jij van die briefjes van duizend euro?......

K a n s

euh....zomaar.

Zou dat trouwens niet ook een leuke grap zijn. 1000 euro briefjes uitdelen met een fijne tekst erop? Zoiets als:

Een waterfilter kost nu 36 euro bij http://www.prepshop.nl maar als de dollar en de euro vallen is het onbetaalbaar.....
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...