Ga naar inhoud
GENEGEERD

Potten en handschoenen


hacatta

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn droger nu bijna 2 weken en heb al aardig wat gedaan.

Maar de spercibonen en bloemkool blijven maar mijn vacuum zakken lek prikken.

Ik heb ze al meerderen keren opnieuw geseld maar het luckt gewoon niet.

Nu heb ik op youtube gezien dat het ook vaak in glazen potten word gedaan,maar wij hebben geen mason jars hier zover ik gezien heb.

Welke gebruiken jullie?

Ook zat ik naar weggooi handschoenen te kijken voor tijdens het bereiden en op bergen maar de meeste zijn licht gepoedert ,maakt dat uit?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Blij dat het beter Lukt,ik droog van alles en heb nog nooit een zak die doorgeprikt weerd. Mischien zijn de quality van de zaken wat minder.er zijn in Europa andere merken voor inmaak potten.jij krijgt die poten lucht dicht door ze onderdrukt te koken.daarvoor heb je een specials soort pan nodig. Ik denk dat je beter wat durdere seal zaken kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder gaf me gister een hak pot en daar heb ik de bloemkool in gedaan met een zuurstof absorber,net gecheck en hij is vacuum getrokken.

Dus maar even aankijken of dit goed werkt,ik heb namelijk nog rond de 400 zakken en nog 2 rollen zonden om nieuwe al te kopen.

En dan maar aleen de scherpe producten in potten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik op youtube gezien dat het ook vaak in glazen potten word gedaan, maar wij hebben geen mason jars hier zover ik gezien heb.

Welke gebruiken jullie?

Masonjars zijn hier te koop:http://masonjar.nl/webshop

Alles rond wecken, weckketel, potten,ringen,klemmen, bij de brouwmarkt: http://www.brouwmarkt.nl/wecken-inmaken/weck-potten-inmaakglas.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hacatta snap het niet helemaal . Dus jij droogt sperziebonen en bloemkool ? Dan verpak je die vacuüm en de groenten prikken door de zak . Nu heb je een test gedaan in een hak pot met een zuurstof absorbeerder ?

A. Zijn die zakken wel van goede kwaliteit ?

B. Zijn jou groenten nog eetbaar met die absorbeerders ?

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel het zijn de eerste vaccum zakken die ik heb gekocht dus weet het verschil tussen kwaliteit nog niet,maar ze zijn van het zelfde merk als mijn vacuumsealer.

https://www.allpax.nl/vacumeermachine-f-110.html

De zuurstof absorberders is speciaal voor het bewaren van eten gemaakt,origineel voor het leger ontworpen omdat het eten zo snel bederven.

De handschoenen om het zo hygiënisch mogelijk te houden,ik heb eczeem en dus wil vaak mijn handen niet helemaal schoon worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al eczeem hebt, mijd dan de rubber en latex handschoenen. Je wilt er niet ook nog een latex allergie bij.

Bovendien kunnen mensen die een latexallergie hebben heftig reageren of zelfs een analfylactische shock krijgen van voedsel wat bereid is met latexhandschoenen.

Nitril handschoenen zijn goed, ook voor in de voedingsindustrie.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al eczeem hebt, mijd dan de rubber en latex handschoenen. Je wilt er niet ook nog een latex allergie bij.

Bovendien kunnen mensen die een latexallergie hebben heftig reageren of zelfs een analfylactische shock krijgen van voedsel wat bereid is met latexhandschoenen.

Nitril handschoenen zijn goed, ook voor in de voedingsindustrie.

 

Whoa, dat is ff een stukje informatie waar ik helemaal niets van wist...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee welk effect plastic wegwerphandschoenen op eten hebben, en of het wel lekker zit, ze sluiten niet echt aan.

 

Ik heb een vriend met een ernstige allergie, ook aan de handen. Hij kan daardoor zijn beroep, kok nota bene, niet meer uitoefenen. Hij kookt en bakt wel graag en doet dat nu als huisvader thuis vaak. Hij gebruikt katoenen handschoenen. Omdat die ademen, en omdat die wel voorkomen dat zijn huidschilfers in het eten komen, of dat er eten op zijn handen komen. Na gebruik gaan ze in de was, ze kunnen in de 60 graden was. Hij heeft meerdere paren zodat hij als hij even uit de keuken wat met de kinderen moet doen, daarna een schoon paar aan kan trekken.

Een aantal katoenen handschoenen gaan heel lang mee. Een eenmalige aanschaf zeg maar. Ook in een SHTF situatie kan je je daarmee redden terwijl je dan waarschijnlijk geen wegwerphandschoenen meer kan kopen als je er doorheen bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker als je je handen zalft zijn ze fijn inderdaad.

Als je werkt met plastic handschoenen "voel" je ook niet of groente of fruit droog is.

Je zal dus vooral in het begin even moeten wennen, moeten leren je andere sensoren te gebruiken, zien, ruiken, proeven en ervaring opdoen...

 

Als onderhandschoen in de winter zijn Icebreaker liners lekker. Merinowol, voert vocht goed af en houden je handen warmer. Ook bij reumahanden een fijne handschoen om thuis te dragen.

Of ze onder leer werken weet ik niet, denk het wel, maar weet het niet zeker. Ze worden vaak met andere handschoenen, of wanten, of donswanten gebruikt. Ik draag ze buiten onder Tinsulate handschoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...