Ga naar inhoud
GENEGEERD

Onveilige kooktoestellen


Aanbevolen berichten

Ik heb twee van deze apparaten en ben beste tevreden over ze, mits je er bewust mee aan de slag gaat. Maar dat lijkt mij vanzelfsprekend eigenlijk.

 

Ik heb ook een krat vol met van die busjes, koel en geventileerd opgeslagen. Ik had deze eerst in een afgesloten krat, maar telkens bij het openen kwam er een sterke gaslucht uit die krat. Niet aan te raden dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb twee van deze apparaten en ben beste tevreden over ze, mits je er bewust mee aan de slag gaat. Maar dat lijkt mij vanzelfsprekend eigenlijk.

 

Ik heb ook een krat vol met van die busjes, koel en geventileerd opgeslagen. Ik had deze eerst in een afgesloten krat, maar telkens bij het openen kwam er een sterke gaslucht uit die krat. Niet aan te raden dus.

 

Dan lijkt het mij verstandig om even met water en zeepsop de busjes te controleren !!

Wij hebben ook een stuk of 40 busjes staan maar nooit geen gaslucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

De action is niet de enige de deze gasbranders op het programma heeft of had.

 

De Gaswinkel heeft ze nog

http://www.gaswinkel.com/buitenkoken/evergreen/default.htm

 

En deze hele mooie portable kachel ook op de bekende gas patronen.

http://www.gaswinkel.com/mobielegaskachels/easymultiheater.htm

(Deze gaat Tom voor Vaderdag vragen);) (Met heeel veel gaspatronen)

 

En nog een leuk kacheltje op de bekende gaspatronen

http://www.gaswinkel.com/mobielegaskachels/infraroodhandkachel.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen worden al jaren gebruikt en ik lees vrij weinig dat er ongelukken mee gebeuren of dat ze in de fik vliegen. Misschien zijn ze dan ook niet 100% veilig\goedgekeurd, maar veel mis ermee is er volgens mij ook weer niet.

 

Je leest veel vaker over koolmonoxide vergiftiging bij oude geisers, kachels, dan ongelukken met dit soort toestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn onveilig als je ze niet volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt.

Als je zoals in de test, een grillplaat erop legt, of met aluminiumfolie afdekt(zie video), of een grote pan erop zet...dan kan de warmte niet weg en kan die gasbus ontploffen.

Logisch.

 

 

Afdekken of te grote pan erop zetten valt onder oneigenlijk gebruik. Staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je dat niet moet doen.

Ik snap dus totaal niet waarom de NVWA ze allemaal uit de handel laat halen. Een extra waarschuwing tegen het onjuist gebruiken zou meer op zijn plaats zijn geweest, maar omdat de NVWA niet goed gebruiksaanwijzingen leest moeten ze nu uit de winkel.

 

Het maakt ook wel uit of men er een blikje soep opwarmt of een complete maaltijd zoals thuis op maakt, of de kroketten op frituurt. Voor die dingen is het minder geschikt...maar dat soort mensen is niet geschikt om te kamperen...dat ligt niet aan dat kooktoestel...verder denk ik dat die mensen ook problemen krijgen als ze hun familiediner op een gasblikje met brander maken...

(kunnen we dat verbod nog terugdraaien, het lijkt me een goede vorm van natuurlijke selectie...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn onveilig als je ze niet volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt.

Als je zoals in de test, een grillplaat erop legt, of met aluminiumfolie afdekt(zie video), of een grote pan erop zet...dan kan de warmte niet weg en kan die gasbus ontploffen.

Logisch.

 

 

Afdekken of te grote pan erop zetten valt onder oneigenlijk gebruik. Staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je dat niet moet doen.

Ik snap dus totaal niet waarom de NVWA ze allemaal uit de handel laat halen. Een extra waarschuwing tegen het onjuist gebruiken zou meer op zijn plaats zijn geweest, maar omdat de NVWA niet goed gebruiksaanwijzingen leest moeten ze nu uit de winkel.

 

Precies, onze preppers lampen en petroleumkachels zijn ook niet veilig volgens de richtlijnen van deze eeuw. Maar je moet ook je gezond verstand erbij gebruiken bij alles wat je doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn onveilig als je ze niet volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt.

Als je zoals in de test, een grillplaat erop legt, of met aluminiumfolie afdekt(zie video), of een grote pan erop zet...dan kan de warmte niet weg en kan die gasbus ontploffen.

Logisch.

 

 

 

Afdekken of te grote pan erop zetten valt onder oneigenlijk gebruik. Staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je dat niet moet doen.

Ik snap dus totaal niet waarom de NVWA ze allemaal uit de handel laat halen. Een extra waarschuwing tegen het onjuist gebruiken zou meer op zijn plaats zijn geweest, maar omdat de NVWA niet goed gebruiksaanwijzingen leest moeten ze nu uit de winkel.

 

Het maakt ook wel uit of men er een blikje soep opwarmt of een complete maaltijd zoals thuis op maakt, of de kroketten op frituurt. Voor die dingen is het minder geschikt...maar dat soort mensen is niet geschikt om te kamperen...dat ligt niet aan dat kooktoestel...verder denk ik dat die mensen ook problemen krijgen als ze hun familiediner op een gasblikje met brander maken...

(kunnen we dat verbod nog terugdraaien, het lijkt me een goede vorm van natuurlijke selectie...)

 

 

Kennelijk gewoon weer het zoveelste geval van RTFM.

In dit geval voor degene die de test uitvoert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker balen dat die op zich goede kooktoestellen uit de handel moeten. Aan de andere kant moeten apparaten wel 'idiot-proof' zijn. En 'idiots' zijn er in grote getalen. Je zou schrikken als je wist hoeveel mensen geen gebruiksaanwijzingen lezen en niet nadenken bij wat ze doen. Je zou ook schrikken hoeveel mensen er nog begrijpend kunnen lezen. En iemand met een laag IQ moet zoiets ook kunnen kopen: er gaat geen IQ test aan vooraf. De gevolgen (levend verbranden) zijn niet evenredig met het 'vergrijp' van geen-gebruiksaanwijzingen lezen, niet nadenken of gewoon niet veel begrijpen. Ik kan me het dus wel voorstellen, hoewel ik er van baal, want die flesjes zijn dan natuurlijk ook niet meer te koop.

 

Tot zover even mijn mening. Wij houden de apparaten wel en gaan ze ook (als het nodig is) gebruiken. Wel heeft mijn vriend een optie bedacht om een betere luchtcirculatie te krijgen, misschien tzt. een review daarover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...