Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

[Crash] binnen 6-12 maanden

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

According to market veterans, average investors are heavily leveraged right now. That means they are actually borrowing money to buy more stocks in the hopes of making huge gains, an effect that could lead to extreme stock market volatility very soon.

Big moves in a handful of stocks provided traders with a worrying signal—an “ultra-high” level of leverage in the stock market, a veteran trader told CNBC.

“People must be three or four times normal leverage,” the trader said. “We’ve seen margin accounts go up. … If we start to get a protracted move, it could get very volatile.”

The Elliot Wave Financial Forecast noted that earlier this year investors had an unprecedented leveraged debt load of $466 billion. Though investors have slightly reduced that leverage since February, Elliot Wave notes that a very similar divergence was observed back in 2007, shortly before the implosion of the global financial system.

http://www.shtfplan.com/headline-news/the-final-warning-individual-investors-piling-into-stocks-market-leverage-hits-all-time-highs_07142014

Mooi commentaar. ...... nou ja, mooi, het geeft te denken. ...

Mac Slavo says:

Comment ID: 3182746

July 14, 2014 at 9:48 pm

And it won’t just be the stock market popping…

The late Michael Ruppert once discussed the popping of the ‘human population bubble.’

We’re looking at a potential economic collapse over coming years and decades unlike anything in history… and this will inevitably lead to great war(s).

I am not trying to be a Debbie Downer here, but the fact is that the public, the worldwide public, has let it happen. In some cases unwittingly, but in many cases we willingly fell for the scams and grifts – we were even complicit in some of them.

We will pay dearly for our arrogance, ignorance, and apathy.

“Ja, de vergrijzing is nog maar goed begonnen, en er zijn massale investeringen nodig voor de vernieuwing van ons energiesysteem. Als we onze samenleving relatief menselijk willen blijven inrichten, zijn er dus heel wat middelen nodig. Er zijn natuurlijk ook andere oplossingen denkbaar: we kunnen een hele generatie laten wegkwijnen. Dat is wat men van plan is om het hele systeem overeind te houden. Alleen al door de vergrijzing gaan we op korte termijn naar een verdubbeling van de staatsschuld, en binnen dertig jaar wordt dat een verdriedubbeling. Dat zijn niet mijn cijfers, maar die van de club van centrale banken, de Bank for International Settlements. Hebben we daar iets over gelezen in de pers? Het is naïef te denken dat we dit probleem kunnen oplossen door enkele jaren langer te werken, alsof het om een probleempje in de marge ging.”

:eek: snotverpielekes! kom ik net nog een 'leuke' tegen:

http://www.telegraph.co.uk/finance/markets/10965052/Bank-for-International-Settlements-fears-fresh-Lehman-crisis-from-worldwide-debt-surge.html

The world economy is just as vulnerable to a financial crisis as it was in 2007, with the added danger that debt ratios are now far higher and emerging markets have been drawn into the fire as well, the Bank for International Settlements has warned.

Jaime Caruana, head of the Swiss-based financial watchdog, said investors were ignoring the risk of monetary tightening in their voracious hunt for yield.

ons Orakel KS roept niet zomaar wat.... het lijkt mij wijs om op de komende SC's enige ervaringen op te gaan doen en om contacten te verstevigen best preppers!

De vraag is hoe overleven we financieel ? Deze vraag is ook voor iedereen anders ondernemers, loontrekkend, gepensioneerde Zijn er ook positieve kanten aan ?

Er kan een voordeel zijn als we na de crash iedereen die de woorden "Centrale bank" en "fractioneel bankieren" in de mond neemt meteen opsluiten. :-)

Regeringen moeten dan gewoon weer hun eigen geld gaan drukken en geen of een minimale rente berekenen die alleen de kosten dekt.

In het verleden werkte dit prima, maar die @#$%#%^#@ bankiers drukken steeds weer hun centrale banken door en meestal omdat de tegenstanders van de bankiers onverwacht overlijden :-)

Er kan een voordeel zijn als we na de crash iedereen die de woorden "Centrale bank" en "fractioneel bankieren" in de mond neemt meteen opsluiten. :-)

Regeringen moeten dan gewoon weer hun eigen geld gaan drukken en geen of een minimale rente berekenen die alleen de kosten dekt.

In het verleden werkte dit prima, maar die @#$%#%^#@ bankiers drukken steeds weer hun centrale banken door en meestal omdat de tegenstanders van de bankiers onverwacht overlijden :-)

Khadaffi wilde in Noord-Afrika een goudgedekte dinar introduceren, Saddam Hoessein wilde zich voor zijn olie laten betalen in Euro's ipv in steeds waardelozer wordende dollar's.

Is het niet typerend dat na de val van Irak de olie onmiddellijk terug in dollars werd afgerekend ?

Oekraine is een zeer belangrijk doorvoerpunt voor gas van Rusland naar Europa, ineens moest het lid worden van de Eu, duwen ze het een lening van het IMF door hun stroot (die ze nooit gaan kunnen terugbetalen) en proberen ze het daarmee permanent in de invloedsfeer van het internationaal monetair systeem te krijgen.

Verschillende Amerikaanse presidenten (waaronder Kennedy) die het geldscheppingsproces terug bij de overheid wilden leggen zijn 'toevallig' vermoord. Bekijk deze maar eens, een goede opvoeding vraagt nu eenmaal tijd...

Onderschat de macht van het geld niet.

En als de dollar als wereldmunt na de crash wordt vervangen door de SDR van het IMF (een wereldwijde fiat munt in mijn ogen) is het risico inderdaad niet denkbeeldig dat het hele spelletje van voor af aan begint.

Anders moet je maar eens proberen met een groepje gelijkgezinden het BIS gebouw in Bazel te bestormen en die centrale bankiers dan van het dak naar beneden te smijten. Ik wil je logistiek wel steunen uit sympathie :) Je zult wel realistisch genoeg ingesteld zijn om te beseffen dat dat niets wordt, tenzij dat je daar met tien miljoen schaapjes voor de deur staat. Dan is het al iets anders, maar krijg die maar eens bij elkaar. Krijg maar eens tien miljoen schaapjes met hun lamme reet uit hun zetel vandaan, weg van hun door bier en voetbal veroorzaakte coma. Krijg die tien miljoen koppen maar eens in dezelfde richting. Er zijn maar weinig dingen die dat kunnen, geld is er 1 van, religie is een andere....

De EU en de VS hebben hun ziel al lang verkocht. Putin is ook geen doetje, maar als je wilt dat het huidige financiele systeem onderuit gaat kan je niet anders als sympathie hebben voor hem. Rusland, China, en de andere Brics, zullen zowat de enige zijn die het IMF en BIS kunnen counteren.

Als jij een alternatief wilt doordrukken zul je ofwel over een machtsbasis moeten kunnen beschikken die kan concurreren met het Russisch, Amerikaans, Chinese leger. Groepen als die ISIS gaan wel in die richting, maar dat is nu ook niet echt het alternatief waar ik waanzinnig enthousiast van wordt. (ik heb me trouwens van het begin al afgevraagd wie dat financiert, die mensen beschikken over alles, moet jij als particulier hier maar eens een geweertje te pakken krijgen.... En dat zooitje ongeregeld krijgt dat allemaal voor elkaar. Zit veel meer achter volgens mijn bescheiden mening...)

En trouwens macht corrupteerd, wie zegt dat jij integer gaat blijven als je de kans krijgt om een ander financieel systeem op poten te zetten ?

Ofwel moet je mee helpen het systeem van binnenuit te ondergraven (bv bitcoin). Maar aangezien dat systeem dan weer afhangt van een informaticastructuur waarover de Roverheid ook kontrole heeft vind ik dat ook nogal 'wankel'.

We gaan nog een periode tegemoet van permanente sociale onrust, en burgeroorlog achtige toestanden. Wees daar maar zeker van. En wees ook maar zeker dat de oproerpolitie keihard zal terugslaan bij de nodige betogingen en opstanden.

Mijn oplossing is nog altijd : Minder globalisatie, meer lokalisatie, decentralisatie van de macht, minder Roverheid, en uiteindelijk zelf een depopulatie, lokaal leven in evenwicht met je lokale resources.

Op langere termijn zal het daar zo ie zo wel naar toe gaan, vreedzaam zal het zeker niet verlopen.

Voedselrellen in de Vlaamse steden, nog voor 2020....

• Leuk 1

Mooie post weer @spechtje dat zou ik vaker willen lezen. Secret of Oz zou verplichte kost moeten zijn op elke middelbare school bij de economie lessen.

Maar ja, zolang als dat de overheid Keynes aanbidt, verandert er weinig met de schaapjes en hun kudde gedachten en de indoctrinatie via de schoolboeken. De op schulden gebaseerde monetaire structuur is gedoemd te mislukken. De komende crisis is daar een logisch gevolg van, net zoals jouw voorspelling dat een nieuwe fiat munt hetzelfde lot beschoren is, vroeg of laat. Feitelijk zijn wij allen verplicht om op de bres te springen en met hand en tand het fiat systeem te lijf te gaan, om ons nageslacht te behoeden voor een nieuwe wurg greep van de bankiers.

We gaan nog een periode tegemoet van permanente sociale onrust, en burgeroorlog achtige toestanden. Wees daar maar zeker van. En wees ook maar zeker dat de oproerpolitie keihard zal terugslaan bij de nodige betogingen en opstanden.

Het zou van intelligentie getuigen, als de oproerpolitie zich eens wat verdiept in hun prostituerende rol voor een overheid die ook hen belazert. Ik zou die discussie wel aandurven met een agent, een hoofdagent of de burgemeester die immers de baas is van de lokale politie. Wat dat betreft, zou het bijzonder interessant zijn, als een burgemeester van een Nederlandse of Belgische stad, zich zou inzetten voor lokaal uitgegeven geld. Het zou de lokale economie stimuleren en wie weet doet een goed voorbeeld, volgen. Voorlopig is het inderdaad nog zo dat de ingekakte, steeds dikker en luier worden de meute, het te goed heeft en met Brood ende Speeltjes wordt bezig gehouden........

consume-obey-die_106374.jpg.645e5b79429d83bc965326f5a383ffa2.jpg

Khadaffi wilde in Noord-Afrika een goudgedekte dinar introduceren, Saddam Hoessein wilde zich voor zijn olie laten betalen in Euro's ipv in steeds waardelozer wordende dollar's.

Is het niet typerend dat na de val van Irak de olie onmiddellijk terug in dollars werd afgerekend ?

Oekraine is een zeer belangrijk doorvoerpunt voor gas van Rusland naar Europa, ineens moest het lid worden van de Eu, duwen ze het een lening van het IMF door hun stroot (die ze nooit gaan kunnen terugbetalen) en proberen ze het daarmee permanent in de invloedsfeer van het internationaal monetair systeem te krijgen.

Verschillende Amerikaanse presidenten (waaronder Kennedy) die het geldscheppingsproces terug bij de overheid wilden leggen zijn 'toevallig' vermoord. Bekijk deze maar eens, een goede opvoeding vraagt nu eenmaal tijd...

Onderschat de macht van het geld niet.

En als de dollar als wereldmunt na de crash wordt vervangen door de SDR van het IMF (een wereldwijde fiat munt in mijn ogen) is het risico inderdaad niet denkbeeldig dat het hele spelletje van voor af aan begint.

Anders moet je maar eens proberen met een groepje gelijkgezinden het BIS gebouw in Bazel te bestormen en die centrale bankiers dan van het dak naar beneden te smijten. Ik wil je logistiek wel steunen uit sympathie :) Je zult wel realistisch genoeg ingesteld zijn om te beseffen dat dat niets wordt, tenzij dat je daar met tien miljoen schaapjes voor de deur staat. Dan is het al iets anders, maar krijg die maar eens bij elkaar. Krijg maar eens tien miljoen schaapjes met hun lamme reet uit hun zetel vandaan, weg van hun door bier en voetbal veroorzaakte coma. Krijg die tien miljoen koppen maar eens in dezelfde richting. Er zijn maar weinig dingen die dat kunnen, geld is er 1 van, religie is een andere....

De EU en de VS hebben hun ziel al lang verkocht. Putin is ook geen doetje, maar als je wilt dat het huidige financiele systeem onderuit gaat kan je niet anders als sympathie hebben voor hem. Rusland, China, en de andere Brics, zullen zowat de enige zijn die het IMF en BIS kunnen counteren.

Als jij een alternatief wilt doordrukken zul je ofwel over een machtsbasis moeten kunnen beschikken die kan concurreren met het Russisch, Amerikaans, Chinese leger. Groepen als die ISIS gaan wel in die richting, maar dat is nu ook niet echt het alternatief waar ik waanzinnig enthousiast van wordt. (ik heb me trouwens van het begin al afgevraagd wie dat financiert, die mensen beschikken over alles, moet jij als particulier hier maar eens een geweertje te pakken krijgen.... En dat zooitje ongeregeld krijgt dat allemaal voor elkaar. Zit veel meer achter volgens mijn bescheiden mening...)

En trouwens macht corrupteerd, wie zegt dat jij integer gaat blijven als je de kans krijgt om een ander financieel systeem op poten te zetten ?

Ofwel moet je mee helpen het systeem van binnenuit te ondergraven (bv bitcoin). Maar aangezien dat systeem dan weer afhangt van een informaticastructuur waarover de Roverheid ook kontrole heeft vind ik dat ook nogal 'wankel'.

Mijn oplossing is nog altijd : Minder globalisatie, meer lokalisatie, decentralisatie van de macht, minder Roverheid, en uiteindelijk zelf een depopulatie, lokaal leven in evenwicht met je lokale resources.

Op langere termijn zal het daar zo ie zo wel naar toe gaan, vreedzaam zal het zeker niet verlopen.

Precies, elke land wat iets anders dan de dollar wil voor zijn olie of andere producten heeft vroeg of laat een probleem gekregen en je heb er al een aantal genoemd

Als de roverheid de weg naar het internet blokkeert dan verdwijnen je bitcoint ook als sneeuw voor de zon, net als je spaargeld op de bank als de banken omvallen.

Wat de onrust betreft heb je ook zeker gelijk, hoewel ik het toch altijd wel bijzonder vind dat mensen van de oproerpolitie zich tegen de bevolking keren, en zeker omdat ze zelf ook het volk zijn en ook de klos als de hele boel omver valt.

Ik vind een wereld zoals Michael Tellinger (Ubuntu partij) Zuid-Afrika hem graag zou zien wel mooi. https://www.youtube.com/watch?v=4sxwXjqawEw

ISIS is gewoon een ander woord voor CIA, net als Al Qaida de naam was van een CIA terroristen database die ze gebruikte.

S will HTF soon, en we hebben heel veel doekjes nodig om alle spetters weg te vegen.

.

when_the_shit_hits_the_fan_321595.jpg.328b68df0cafd2d27bd4b552c94c9423.jpg

@Silversurfer.

Deze link geeft een reportage weer van hoe de oproerpolitie in brazilie protesten 'behandeld' van de lokale bevolking tegen de wereldbeker voetbal.

De mensen zijn pissed omdat er zoveel geld naar de organisatie van dat event gaat terwijl dat geld beter voor onderwijs, gezondheidszorg, openbaar vervoer endergelijke zou gebruikt kunnen worden.

Men noemt het de zogenaamde pacificatie van de favela's.

Maar zoals die vrouw in de reportage zegt, de dictatuur is opgehouden voor de rijken, maar gaat gewoon verder voor de armen.

En het zelfde soort beelden zie je bij betogingen en sociale onrusten over de hele wereld. Nog niet zolang geleden in Brussel, daar werd het waterkanon ook ingezet.

De heersende klasse en de multinationals zijn ook niet gek, ze zullen wel zorgen dat ze hun politie-apparaat kunnen blijven financieren, ze weten ook dat ze anders hun eigen doodsvonnis tekenen.

En als je beelden ziet van de toenemende militarisatie van de politie in de VS, is geen haar beter. Neen, de tijd dat de politie je vriend was is voor mij voorbij.

https://news.vice.com/video/contra-a-copa-the-other-side-of-brazils-world-cup-full-length

Mooie post weer @spechtje dat zou ik vaker willen lezen. Secret of Oz zou verplichte kost moeten zijn op elke middelbare school bij de economie lessen.

Maar ja, zolang als dat de overheid Keynes aanbidt, verandert er weinig met de schaapjes en hun kudde gedachten en de indoctrinatie via de schoolboeken. De op schulden gebaseerde monetaire structuur is gedoemd te mislukken. De komende crisis is daar een logisch gevolg van, net zoals jouw voorspelling dat een nieuwe fiat munt hetzelfde lot beschoren is, vroeg of laat. Feitelijk zijn wij allen verplicht om op de bres te springen en met hand en tand het fiat systeem te lijf te gaan, om ons nageslacht te behoeden voor een nieuwe wurg greep van de bankiers.

Het zou van intelligentie getuigen, als de oproerpolitie zich eens wat verdiept in hun prostituerende rol voor een overheid die ook hen belazert. Ik zou die discussie wel aandurven met een agent, een hoofdagent of de burgemeester die immers de baas is van de lokale politie. Wat dat betreft, zou het bijzonder interessant zijn, als een burgemeester van een Nederlandse of Belgische stad, zich zou inzetten voor lokaal uitgegeven geld. Het zou de lokale economie stimuleren en wie weet doet een goed voorbeeld, volgen. Voorlopig is het inderdaad nog zo dat de ingekakte, steeds dikker en luier worden de meute, het te goed heeft en met Brood ende Speeltjes wordt bezig gehouden........

consume-obey-die_106374.jpg.645e5b79429d83bc965326f5a383ffa2.jpg

En Willem Middelkoop in het HBO.......

Veels te lange en soms vage tekst, maar het zou best wel eens kunnen kloppen; de Duitsers die zich wenden tot aansluiting met de nieuwe BRICS / Russische / Chinese munt.

Deze stukjes tekst wil ik jullie niet onthouden, erg leuk:

The BRICS nations are all too familiar with US & Langley tactics, to destabilize, to raise internal dissension, to launch a war, and to steal the gold in banks amidst the chaos and confusion offered by the maze and din of war. The war in Ukraine, just like the war in Syria, and the attacks on Cyprus, all had Gazprom as common element.

The wars are to defend the USDollar, in the last stages of its reign of terror. The harder the US gangsters pull on the reins, the more they apply the fracture from the lever. However, Ukraine is the Waterloo. Yet comes the dreaded HOLOMODOR (famine) since no planting season took place in the fertile rich lands. Thus no growing season during the outbreak of war. Thus no harvest season. Starvation during a collapsed economy will surely turn the tide against the US-led Fascists in Kiev, all in time. Mass defection among their ranks has already begun, the fascist forces running low on supplies like ammunition, food, water, surrounded and until a hail of grenade fire at numerous locations. Thefts of their central bank gold and raiding official bank accounts by the US-led regime assured the outcome. Do not expect Germany to continue its reckless NATO support in this failed mercenary action. The ultimate victim of this desperate adventure will be the USDollar and NATO.

“Perhaps the United States is spying on her [Merkel] because of her closeness to not only Russia, but also to China, and her distancing herself from the United States. It appears that the German-Russian-Chinese connection is getting stronger and stronger, and the [connection with the] US is becoming more distant. It feels like the world is changing in front of us. Do not be surprised to see Gold & Silver being the ultimate safe havens, but also Gold being sure to play a part in the new reserve currency in the East. This means the price of Gold will soar as that [scenario] begins to unfold. We are very close to that point of inflection, and every news story of any importance that I see proves that is the case.” Leading analysts are noticing the German linch pin. Leeb detects a new Gold-backed currency launched from the East like a ballistic missile. It will contain Russian & Chinese markings, a BRICS guidance system, and elite private consultant designers. Sally must go, the Greenback to yield to the Redback.
Veels te lange en soms vage tekst, maar het zou best wel eens kunnen kloppen; de Duitsers die zich wenden tot aansluiting met de nieuwe BRICS / Russische / Chinese munt.

Deze stukjes tekst wil ik jullie niet onthouden, erg leuk:

Hmm... Dat zet me aan het denken...

Als Duitsland meer richting BRICS wil, dan heeft het toch met de EU te maken, waar Duitsland deel van uitmaakt. Owel zou Duitsland uit de Euro moeten stappen, Ofwel zou de gehele EU mee moeten.

Nu komt het vermeende neerschieten van een verkeersvliegtuig met een groot aantal Europeanen door Russische of Pro-Russische entiteiten wel heel erg goed uit.

Want, stel dat dat waar zou zijn, dan krijgt Duitsland nooit de EU mee naar de BRICS, noch kan Duitsland het op zijn buik schrijven om uit de Euro te stappen ten behoeve van participatie aan de BRICS zonder te riskeren dat de samenwerking met de EU op het spel komt te staan.

Want, immers, vrienden van onze vijanden zijn onze vijanden.

Nagel aan doodskist Dollar

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-19/brics-plan-become-political-alliance-reform-international-financial-system

Detroit was al failliet, Flint is onderweg, meer staan op de nominatie.

“If Flint were to go to bankruptcy, that would highlight that this legacy-cost problem has to be addressed more globally,” said Eric Scorsone, a Michigan State University economist. “Flint’s at the forefront, but a lot of cities are on the same train, and that train is headed for the cliff.”

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-19/first-detroit-now-flint-warns-bankruptcy-train-headed-cliff

En de Amerikaanse economie wil ook maar niet op gang komen, integendeel.....

Despite the best efforts of The Fed, its apologists, and the commission-taking talking-heads to persuade the world that the US economy is picking up and set to reach escape velocity any minute... the fact is, the US economy (judged on data not fantasy) is hurting. Consensus expectations for 2014 US GDP growth have collapsed from over 3.00% to a mere 1.7% now. But what is more critical is the incessant bleating that data is picking up and suggests a 2nd half recovery... it doesn't. US Macro surprise data has been negative for over 21 weeks... the longest such spell of disappointment since Lehman.

US GDP expectations are collapsing (and this is 'pricing in' a H2 recovery bounce)...

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-19/what-recovery-us-macro-suffers-longest-streak-weakness-lehman

Crisis? What crisis?

Even een stukje uit je verhaal gelicht.

Minder globalisatie, meer lokalisatie. En intussen over het internet zoveel mogelijk dingen kopen die met containerladingen uit China komen. Denk maar aan Zalando, ebay, Conrad, Coolblue, Redcoon, ... . We zoeken allemaal meer waarde voor ons geld. De lokale economie, daar hebben we niet zo veel meer mee. Eén uitzondering die ik wel zie : het succes van tweedehandssites waarop we rommel aan elkaar aanbieden ipv weg te gooien. Dat is iets wat we moeten koesteren. We geven dingen vaker een tweede leven. Niet uit sympathie maar vaak uit noodzaak omdat de budgetten toch wat krapper worden.

Decentralisatie van de macht : Geen enkele overheid heft zichzelf op. Kijk gewoon naar België. We kunnen gemakkelijk met een paar regeringen en parlementen minder. De provincie heeft geen nut meer, de federale overheid kan ook afgeschaft worden. Iedereen houdt (met zijn belangengroep) aan zijn postje vast. Niemand doet afstand van zijn privileges. En het volk betaalt toch. Altijd.

Minder Roverheid. Maar wel voor de overheid willen werken. In een ministerie, politiedienst, administratieve dienst, onderwijs, ... 50% van de jobs komen nu ongeveer van de overheid.

Depopulatie : En wie zorgt voor arbeidskrachten. We gaan nog altijd door met het importeren van arbeidskrachten (en armoede). Als het aan de Europeanen ligt, verkleint de bevolking door de vergrijzing. Wie gaf ooit toestemming voor massale immigratie ? Waarom zet geen enkele partij dit duidelijk in zijn verkiezingsprogramma ? Wie dat wel doet/deed wordt vergeleken met fascistisch, racistisch, ... . Ik heb nog nooit iemand horen klagen over het immigratiebeleid in Australië. Daar moet je je meerwaarde voor het land bewijzen. Niemand die dat raar vindt.

Lokaal leven in evenwicht met je resources. We hebben geen grondstoffen en energie. Dat wordt moeilijk. We kunnen wel meer recupereren, recycleren, consuminderen maar blijven afhankelijk van anderen.

Vreedzaam ... : Anarchie wordt de staatsvorm van de toekomst. Voorbeelden te over : West-Afrika, Syrië, Iran, de voorsteden van Parijs, sommige wijken in Brussel. De overheid zal langzaam aan haar greep en controle verliezen. Er ontstaat een machtsvacuüm dat onmiddellijk wordt ingevuld door onfrisse figuren. We zien dat nu al gebeuren. De gewone burger zal zich moeten organiseren. Of ten onder gaan.

Voedselrellen : Vlaanderen produceert nog redelijk wat voedsel in vergelijking met andere gebieden. Onze siertuintjes zullen verdwijnen, akkoord. Maar dat hoeft niet problematisch te zijn. Ik ben momenteel in Hongarije. Iedereen heeft hier een praktische tuin. Gericht op voedselproductie, fruitbomen, moestuin, ... . Het kan én het werkt. Ik neem de komende dagen wat foto's en ik post ze hier, dan kan je eens zien hoe het er uit ziet. Voedsel is hier 75% goedkoper dan in België. Ik kocht vandaag luxe perziken voor 0.75€/kg. We gingen pizza eten bij een klein lokaal eettentje, drank inclusief voor 4€ per persoon, nochthans bestrijdingsmiddelen, meststoffen en brandstof kosten pakweg evenveel als in onze regio (al wordt er veel minder accijns geheven op brandstof 30 ct per liter goedkoper). Ook andere landen gingen ons voor. Denk aan Cuba. We zullen weer meer tuinieren. Dat wel. Maar of dat erg is ?

@lewieke

Het is mijn oplossing. Ik weet ook dat het zo niet zal gebeuren. Toch niet vreedzaam, en dat heb ik ook vermeld, het zal niet vreedzaam verlopen. Het zal eerder zijn zoals jij vermeld. Het systeem zal tot de laatste druppel worden leeggezogen tot het niet anders meer kan als in elkaar stuiken.

Ik zeg gewoon dat ik de bui wel zie hangen, en ik zal alleen maar kunnen zorgen dat ik een beetje droog blijf. Dat er een massa anderen zullen verzuipen is gewoon pech voor hen. Ik kan de mensheid niet redden, en heb die ambitie ook niet.

De mens zal die stappen tot consuminderen niet vrijwillig nemen, op een klein aantal na dan misschien, maar zal er door de omstandigheden toe worden gedwongen.

En verder ben ik eens nieuwsgierig hoe Vlaanderen zoveel voedsel gaat blijven produceren als de aardolie import om 1 of andere reden stil valt. Als die mega mastodont tractoren ineens een leeg mazoutbakje hebben.

Wordt nog lachen....

@lewieke een oplossing kun je niet vergelijken met de huidige situatie, anders zou het geen oplossing (kunnen) zijn. Je kan wel zeggen dat het niet gebeurd, maar ik vind op elk punt @spechtje gelijk hebben (althans ik deel mijn mening in deze). Dat het niet zal gebeuren weet je niet, juist een flinke SHTF kan de mens dwingen naar al die punten terug te keren.

@lewieke

Het is mijn oplossing. Ik weet ook dat het zo niet zal gebeuren. Toch niet vreedzaam, en dat heb ik ook vermeld, het zal niet vreedzaam verlopen. Het zal eerder zijn zoals jij vermeld. Het systeem zal tot de laatste druppel worden leeggezogen tot het niet anders meer kan als in elkaar stuiken.

Ik zeg gewoon dat ik de bui wel zie hangen, en ik zal alleen maar kunnen zorgen dat ik een beetje droog blijf. Dat er een massa anderen zullen verzuipen is gewoon pech voor hen. Ik kan de mensheid niet redden, en heb die ambitie ook niet.

De mens zal die stappen tot consuminderen niet vrijwillig nemen, op een klein aantal na dan misschien, maar zal er door de omstandigheden toe worden gedwongen.

En verder ben ik eens nieuwsgierig hoe Vlaanderen zoveel voedsel gaat blijven produceren als de aardolie import om 1 of andere reden stil valt. Als die mega mastodont tractoren ineens een leeg mazoutbakje hebben.

Wordt nog lachen....

Geen mazout meer voor auto's. Wel nog voor tractoren. Terugwinnen van aardolie uit plastics. Rijden op gas, methaangas desnoods. Er zijn vast nog wel een paar mogelijkheden. En mest, dat hebben we in Vlaanderen meer dan genoeg.

Al een tijdje terug gezien. 10/10

Zou een linkje naar de Home Page van preppers wel waarderen. Het geeft precies aan wat er staat te gebeuren als de mens niets onderneemt. Niet dat ik nou zoveel vertrouwen heb in de mensen of zo....maar het kan wat schapen wakker schudden. Heb je nog een tip om te kijken?

Niet direct iets specifiek, ik spaar dat ook niet op, heb ook al zoveel gezien.

The Secret of Oz, The History of Political Correctness, Edgar the Exploiter, Teveel om op te noemen.

Alles van Mike Maloney (whygoldandsilver), Ron Paul, George Carlin, Jessy Ventura, TruthNeverTold, bitbutter, deels ChrisMartensondotcom, RT, belangp, enz...

Zou een linkje naar de Home Page van preppers wel waarderen. Het geeft precies aan wat er staat te gebeuren als de mens niets onderneemt. Niet dat ik nou zoveel vertrouwen heb in de mensen of zo....maar het kan wat schapen wakker schudden. Heb je nog een tip om te kijken?

Voorbeelden van shtf situaties in de wereld in het nabije verleden.

Casey research : Meltdown America

http://www.youtube.com/watch?v=0_6xkyKNpOA

Meer dan de moeite als je het mij vraagt. Het is geen kwestie van of, eerder van wanneer.

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...