Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

[Crash] binnen 6-12 maanden

Recommended Posts

Vraagje voor de experts hier: al die informatie (over china en zo) is beschikbaar en bekend bij de grote spelers, waarom wordt er dan niet op gereageerd? Ik kan mij niet voorstellen dat alle belangrijke spelers (zoals pensioenfondsen, etc..) oogkleppen op hebben, en maar blind blijven vertrouwen op groei, als de indicatoren de andere kant uitwijzen...?

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Vraagje voor de experts hier: al die informatie (over china en zo) is beschikbaar en bekend bij de grote spelers, waarom wordt er dan niet op gereageerd? Ik kan mij niet voorstellen dat alle belangrijke spelers (zoals pensioenfondsen, etc..) oogkleppen op hebben, en maar blind blijven vertrouwen op groei, als de indicatoren de andere kant uitwijzen...?

Ik denk dat tunneldenken en wensdenken een deel van het probleem is.

Verder is gokken met geld wat niet van jou is altijd makkelijker dan met je eigen geld. Ook een stukje zelfoverschatting (ik ben nog wel op tijd om uit te stappen) speelt mee.

Als laatste: het systeem (om bij de pensioenfondsen te blijven) is gebaseerd op rendement maken op de inleg, dit om de overhead kosten van het fonds te betalen, en (als het meezit) de geprognotiseerde uitkeringen (ja, dit noem ik bewust in deze volgorde). Welke plek is er nog meer geschikt om serieuze hoeveelheden geld te stallen/te laten groeien?

Op minimale schaal ben ik hier ook mee bezig: waar spaar ik / investeer ik voor de oude dag, de beurs doe ik dan weer niet, je moet toch aardig creatief zijn om een rendement van boven de 5% te halen.

Op minimale schaal ben ik hier ook mee bezig: waar spaar ik / investeer ik voor de oude dag, de beurs doe ik dan weer niet, je moet toch aardig creatief zijn om een rendement van boven de 5% te halen.

Verhuren van een huis of apartement kan nog 5% rendement behalen (natuurlijk afh van lokatie en aankoopprijs), niet geheel zonder risico maar minder dan gokken op de beurs

Lees ook het bericht van @jobs

Doe daar dit bericht bij: http://www.zerohedge.com/news/2015-11-11/energy-credit-risk-spikes-back-above-1000bps-no-one-putting-new-capital-here

Jobs artikel laat de bodem zien van vervoer prijs over water, het andere artikel toont de moeilijkheden van enkele Amerikaanse olie boeren. Over staal en Caterpillar is al genoeg gezegd. Koper is ingestort.

Laatst zei Peter Schiff dat dit een gruwelijke kerst wordt. Hij zou zomaar gelijk kunnen krijgen.

http://www.zerohedge.com/news/2015-11-12/amazing-chart-showing-what-all-debt-issued-21st-century-has-been-used

Wat ik al eerder schreef, maar waar weinig iets van begrepen geloof ik, is dat de grote Wall Street genoteerde bedrijven EN MASSE hun eigen aandelen opkopen. Dat staat toch leuk nietwaar, die mooie hoge aandelen koersen? Hier nog eens in Jip en Janneke taal: ........op een gegeven moment zijn de investeringen gedaan, is er even geen acceptabel geprijsde overnamekandidaat meer te vinden, zijn de schulden op of is verdere aflossing fiscaal niet opportuun. Een deposito met een mager rendement is niet echt een scherp alternatief. Dan komt de aandeelhouder in beeld. Optie is om het dividend te verhogen of een eenmalig superdividend uit te keren, maar die bedragen gaan vrijwel linea recta van de beurskoers af. De inkoop van eigen aandelen lijkt aantrekkelijker. Daarmee gaat de jaarlijkse winstuitkering per aandeel omhoog, omdat het aantal uitstaande aandelen vermindert en de winst dus over minder aandeelhouders hoeft te worden verdeeld. En voor een koersdaling hoeft niet te worden gevreesd. Sterker, in veel gevallen staat een inkoopoperatie garant voor een koerssprong.

En dan nog dit:

Donderdag 12 november 2015 18:28

AMSTERDAM (ANP) - De Europese aandelenmarkten sloten donderdag met stevige verliezen door zorgen onder beleggers over de ontwikkeling van de economie. Vooral grondstofgerelateerde bedrijven verloren terrein. In Amsterdam werd Aegon in de uitverkoop gedaan nadat de verzekeraar onder meer tegenvallende resultaten had gepresenteerd.

http://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/3881970/europese-beurzen-onderuit-door-groeiperikelen

Donderdag 12 november 2015 21:35

NEW YORK (AFN) - De aandelenbeurzen in New York verloren donderdag terrein door zorgen over een op handen zijnde renteverhoging. Uit toespraken van een aantal bestuurders van de Federal Reserve viel op te maken dat de centrale bank dichtbij de eerste renteverhoging sinds 2006 is. President William Dudley van de Federal Reserve Bank in New York zei dat nagenoeg aan alle voorwaarden voor een renteverhoging is voldaan. De sterk verbeterde arbeidsmarkt en de aanhoudende economische groei nemen in zijn ogen de zorgen over de nog altijd lage inflatie grotendeels weg.

http://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/3882064/vrees-voor-renteverhoging-drukt-wall-street

India’s merchandise exports contracted for the eleventh consecutive month in October, as shipments of petroleum products continued to decline on lower crude oil prices, and external demand remained weak amid tepid global economic recovery.

Exports contracted 17.5% from a year ago to $21.3 billion while imports shrank 21.2% to $31.1 billion, leaving a trade deficit of $9.8 billion, data released by the commerce ministry showed on Monday.

http://www.livemint.com/Politics/RNxLF9ZRCR0ykHSYri5GTK/Exports-contract-175-to-213-billion-in-October.html

Herman Wijffels, van 1981 tot 1999 bestuursvoorzitter van de Rabobank en hoogleraar aan de Universiteit Utrecht, zegt in gesprek met Willem Middelkoop onomwonden dat Amerika wordt bestuurd door Wall Street.

Tijdens het gesprek gaat hij in op de honger van Amerika naar macht en olie, de scrupules van de Amerikaanse oud-vicepresident Dick Cheney en de politieke volgzaamheid van Nederland.

Is This How The Next Global Financial Meltdown Will Unfold?

In effect, a currency crisis is simply the abrupt revaluation of the currency to reflect new realities.

I have long maintained that the structural imbalances of debt and risk that triggered the Global Financial Meltdown of 2008-2009 have effectively been transferred to the foreign exchange (FX) markets...

http://www.zerohedge.com/news/2015-11-20/how-next-global-financial-meltdown-will-unfold

De vorige keer dat de huizen prijzen in San Francisco en Londen kelderden, stortte de beurs in. En dat zien we nu weer. Ik wil een crash voor Kerst!

http://www.zerohedge.com/news/2015-11-18/1-rolling-over

Laat de schapen van hun kerst genieten ,in die tussentijd kan elke prepper weer een beetje extra bijvullen.

En ik denk dat het wel een tijdje uitgesteld wordt ,maar het kan op ieder moment gebeuren.

Je bent weer veels te bescheiden KS :)

Laat de schapen van hun kerst genieten ,in die tussentijd kan elke prepper weer een beetje extra bijvullen.

En ik denk dat het wel een tijdje uitgesteld wordt ,maar het kan op ieder moment gebeuren.

Kerst inkopen dit jaar:

Yellen. - Dure dollar en deflatie

Draghi - waardeloze kuteuro en vreemdelingen

Assad - Iraanse. Hulptroepen en Russische steun

Obama - False-flag deskundigen

Rutte - dildo voor moeder (en een voor zichzelf)

• Leuk 1

Het gaat juist goed hoor.

NL heeft weer de AAA status.

ABN Amro is weer naar de beurs.

Ambtenaren krijgen er geld bij.

Economie van NL groeit harder dan gedacht.

De crash is afgewend dus het draadje kan op slot.:p

Moah, alles gaat goed?

http://www.volkskrant.nl/economie/bulk-index-bereikt-laagterecord~a4191564/

"De Baltic Dry Index geeft de wereldwijde scheepvaarttarieven weer voor het vervoer van droge bulkgoederen als ijzererts, koper en kolen. Als die dalen, betekent het dat er minder vraag is naar die grondstoffen bij de industrie. Dit zal zich vertalen in een dalende productie en dalende groei.

Sinds september is de Baltic Dry Index met meer dan 40 procent in prijs gedaald."

"Economen, analisten en vooral ook risicomanagers van financiële instellingen zien de Baltic Dry Index als de beste indicatie voor hoe de wereldeconomie er echt voor staat. Veel andere indices zijn misleidend, omdat ze worden gemanipuleerd door uitspraken van politici of centrale bankiers of bepaald door sentimenten als consumentenvertrouwen of de huizenprijsverwachtingen"

Moah, alles gaat goed?

"De Baltic Dry Index geeft de wereldwijde scheepvaarttarieven weer voor het vervoer van droge bulkgoederen als ijzererts, koper en kolen. Als die dalen, betekent het dat er minder vraag is naar die grondstoffen bij de industrie. Dit zal zich vertalen in een dalende productie en dalende groei.

Sinds september is de Baltic Dry Index met meer dan 40 procent in prijs gedaald."

"Economen, analisten en vooral ook risicomanagers van financiële instellingen zien de Baltic Dry Index als de beste indicatie voor hoe de wereldeconomie er echt voor staat. Veel andere indices zijn misleidend, omdat ze worden gemanipuleerd door uitspraken van politici of centrale bankiers of bepaald door sentimenten als consumentenvertrouwen of de huizenprijsverwachtingen"

Dit is een eenzijdige benadering van de Baltic Dry Index.

- ook als het aantal schepen toeneemt daalt de index (bij gelijkblijvende bulk)

- crash van de index is logisch door langere economische levensduur vrachtschepen (brandstofverbruik oude schepen)

- nieuwe schepen (lange tijd tussen levering en bestelling) moeten varen, alles beter dan stil liggen.

- De index is decennia op huidig pijl geweest en een goede zaak om groei te bevorderen.

In april van dit jaar stond er over de index een mooi artikel in de Economist, met oa deze uitspraak:

marginal increases in demand can push the index higher quickly, and marginal demand decreases can cause the index to fall rapidly. e.g. "if you have 100 ships competing for 99 cargoes, rates go down, whereas if you've 99 ships competing for 100 cargoes, rates go up. In other words, small fleet changes and logistical matters can crash rates...

Bron:

The Economist. April 2015 http://www.economist.com/business/displayStory.cfm?story_id=12414753&source=features_box1&mode=comment&intent=readBottom

• Leuk 2
Moah, alles gaat goed?

Dit is een eenzijdige benadering van de Baltic Dry Index.

- ook als het aantal schepen toeneemt daalt de index (bij gelijkblijvende bulk)

- crash van de index is logisch door langere economische levensduur vrachtschepen (brandstofverbruik oude schepen)

- nieuwe schepen (lange tijd tussen levering en bestelling) moeten varen, alles beter dan stil liggen.

- De index is decennia op huidig pijl geweest en een goede zaak om groei te bevorderen.

In april van dit jaar stond er over de index een mooi artikel in de Economist, met oa deze uitspraak:

marginal increases in demand can push the index higher quickly, and marginal demand decreases can cause the index to fall rapidly. e.g. "if you have 100 ships competing for 99 cargoes, rates go down, whereas if you've 99 ships competing for 100 cargoes, rates go up. In other words, small fleet changes and logistical matters can crash rates...

Bron:

The Economist. April 2015 http://www.economist.com/business/displayStory.cfm?story_id=12414753&source=features_box1&mode=comment&intent=readBottom

De BDI is één van de indicatoren, tenminste als ik het een beetje begrijp. Zo ook Caterpillar, prijs van grondstoffen, olie. Idem huizen prijzen, met name in de hogere segmenten. Sotheby heeft het ook moeilijk. De olie industrie in Canada en Amerika gaat onderuit, de investeringen van Shell zijn nihil, de luchtvaart heeft het ook niet makkelijk in Europa door de concurrentie van de rest van de wereld.

De aandelen van wapenfabrikanten zitten wel weer in de lift..... Misschien dat hun de economie draaiend kunnen houden?

2000px-US-WarProductionBoard-Seal.svg.png.ab093df2a09de64365a0de48a41f8fff.png

Hoe lullig voor al die mensen ook, beter op de lange termijn voor ons allemaal. De aanhoudende lage vraag naar olie is alleen maar goed, en de koppigheid van de OPEC om de productie niet te verlagen waardoor de prijs en rendement op toekomstige investeringen laag blijven is ook op termijn alleen maar goed voor ons allemaal, en zeker voor onze mooie planeet.

Kerst inkopen dit jaar:

Yellen. - Dure dollar en deflatie

Draghi - waardeloze kuteuro en vreemdelingen

Assad - Iraanse. Hulptroepen en Russische steun

Obama - False-flag deskundigen

Rutte - dildo voor moeder (en een voor zichzelf)

Haha oké, zo ken ik je weer :D

Europe shares fall, Turkish assets hit after jet shot down

http://www.reuters.com/article/2015/11/24/us-global-markets-idUSKBN0TD01Y20151124#mHdBjpTcaAMlRxu6.99

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...