Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

[Crash] binnen 6-12 maanden

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Market Expectations Of A Stock Market Crash Have Never Been Higher

http://www.zerohedge.com/news/2015-10-13/market-expectations-stock-market-crash-have-never-been-higher

the real news is in the nuance that the mainstream often misses. As VIX has plunged (complacency about 'normal' risk),

Skew (which measures extreme tail risk) has exploded to its highest ever...

Klopt dat er een flinke recessie aan komt. Het orakel en velen onder ons (ook ik) denken dat een nieuwe recessie zelfs het huidige systeem kan vernietigen. Maar wanneer is bizar moeilijk te voorspellen. Er worden steeds nieuwe trucs toegepast om het zo lang mogelijk te rekken, nieuwe rekenregels, nieuw geld, oorlogen bah.

Ik hoop overigens dat we het allemaal mis hebben en we nog een jaar of 5 vooruit kunnen met dit systeem, al is het door en door verrot.

Grote Chinese staal producent in financiële moeilijkheden. Kleinere staal bedrijven al diep in de problemen. Één van de dobbers waarop de Chinese economie draait en één van de belangrijkste indicatoren van de financiële wereld. Lehman?

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-10-14/the-next-china-default-could-be-days-away-as-steel-firms-suffer

Zij die wachten op de volgende economische crisis, kunnen het wachten staken. Het is namelijk al officieel begonnen.

Volgens de Britse bankgigant HSBC, is de wereldhandel dit jaar met 8,4% gedaald, en het wereld BNP in dollars uitgedrukt, is met 3,4% gedaald. Aldus Micheal Snijder van de Economic Collapse.

Amai, nog zoveel te doen!

Okay, gestel dat die crash en recessie er snel komt, wat kan men daarmee? Ik bedoel, er zijn miljarden mensen die amper rond kunnen komen van hun salaris, wat kunnen zij met die informatie? Ze kunnen zich niet echt voorbereiden hierop, men zit over het algemeen vast in het systeem, en kunnen alleen hopen dat ze geld kunnen blijven verdienen om hoofd boven water te houden. Zelfs in het westen, zitten vele mensen vast in hun leven van hypotheek af betalen, kinderen laten studeren, proberen wat te sparen voor pensioen, hoge belastingen, enz...maar niet echt vrij... Wellicht de 10% bovenlaag van de bevolking is meer vrij, en kan zich wat voorbereiden, maar als geld niks waard wordt, en je kan niet van goud leven, dat wordt ook die spoeling dun.

Kijkend naar die web-sites, zie je dat die mensen geld verdienen met de "angst" die er heerst, schrijven een boekje over het einde der tijden, dat doet het altijd goed, en om het boek goed te marketingen, moet je de angst voeden met nieuwe doom-berichten....

Ik geloof best wel dat de moeder der recessies eraan komt, maar in feite is het een gegeven waar niet veel mensen iets mee kunnen.

Of zie ik dat nou fout?

• Leuk 1
Okay, gestel dat die crash en recessie er snel komt, wat kan men daarmee? Ik bedoel, er zijn miljarden mensen die amper rond kunnen komen van hun salaris, wat kunnen zij met die informatie? Ze kunnen zich niet echt voorbereiden hierop, men zit over het algemeen vast in het systeem, en kunnen alleen hopen dat ze geld kunnen blijven verdienen om hoofd boven water te houden. Zelfs in het westen, zitten vele mensen vast in hun leven van hypotheek af betalen, kinderen laten studeren, proberen wat te sparen voor pensioen, hoge belastingen, enz...maar niet echt vrij... Wellicht de 10% bovenlaag van de bevolking is meer vrij, en kan zich wat voorbereiden, maar als geld niks waard wordt, en je kan niet van goud leven, dat wordt ook die spoeling dun.

Kijkend naar die web-sites, zie je dat die mensen geld verdienen met de "angst" die er heerst, schrijven een boekje over het einde der tijden, dat doet het altijd goed, en om het boek goed te marketingen, moet je de angst voeden met nieuwe doom-berichten....

Ik geloof best wel dat de moeder der recessies eraan komt, maar in feite is het een gegeven waar niet veel mensen iets mee kunnen.

Of zie ik dat nou fout?

Zit zeker een kern van waarheid in je verhaal wat mij betreft maar ik denk alleen dat je altijd iets kunt doen. Als ik je budget groot of klein, kom je nauwelijks rond .... preppen kun je altijd. Daarnaast is niet alles duur en zijn er veel zaken die je kunt (her)gebruiken als prepper.

Ik zal een voorbeeld geven. Voor een prepvriend in BE verzamel ik oud kaarsvet, liefst in mijn regio maar soms moet ik het iets verder halen. Hiervan maakt hij elke dag nieuwe kaarsen. Deze week haalde ik ongeveer 100 kilo oude kaarsen op in 8 bananendozen en morgen heb ik een afspraak in een klooster voor meer, Hiervan kan hij dus heel veel kaarsen maken die hij kan verkopen, ruilen en zijn eigen voorraad op peil houden.

Bij de vorige waarschuwing van @Charlie (toen ging hij nog even snel pinnen) dacht ik ook dat het niet lang meer zou duren voor de nieuwe recessie als een bom zou inslaan. Hoewel het geld voor die maand bijna op was, ben ik toch naar de groothandel gereden om in de aanbieding (uiteraard we zijn preppers toch?) een aantal grote blikken voer bij te kopen. Die voorraad vreet geen geld meer en blijft jaren goed, dus iets doen kun je altijd ook met weinig budget.

De Italiaanse beleggingswereld staat op zijn kop. Vroeger kozen Italiaanse beleggers vooral voor staatsobligaties en eigen vastgoed. De huidige lage rendementen op staatspapier en gewijzigde belastingen op vastgoed maken dat er meer geld richting beleggingsfondsen stroomt en vermogensbeheerders in Italië aan populariteit winnen.

Klinkt als een honing val. Italië.... Yeah right.

http://m.beurs.nl/index.php?type=article&title=http%3A%2F%2Fwww.beleggersbelangen.nl%2Fopinie%2Fexpertopinies%2F34971%2Fkansen-van-drie-kanten-in-europa

Politiek even failliet als het financiele systeem. Mooi opninie stuk.

http://www.loyalist.nl/politiek-even-failliet-als-financiele-systeem/

Ons geldsysteem stamt nog uit de tijd van kinderarbeid, slavernij en de doodstraf. Staat een link naar een groter artikel.

http://langleveeuropa.nl/2015/10/ons-geldstelsel-stamt-nog-uit-de-tijd-van-voor-de-doodstraf-slavernij-en-kinderarbeid/

Het lijkt wel of er bewust op een toch al onvermijdelijke crash wordt aangestuurd. Neem bijv. het Volkswagen nieuws, wat niet bij toeval deze periode naar buiten kwam natuurlijk. Ze hebben 15 miljard gereserveerd voor schadevergoedingen en het bedrijf zou zelfs failliet kunnen gaan. Afgelopen week werd natuurlijke direct aangegrepen om een onvermijdelijke reorganisatie te melden bij VW waarbij veel banen verloren zullen gaan. En nu ook gesjoemel bij andere modellen en in de EU.

http://www.nu.nl/economie/4147441/volkswagen-schendt-europees-recht.html

Als VW failliet gaat of echt 50% van zijn waarde verliest, dan raakt dat de Duitse economie behoorlijk hard. En we weten allemaal dat Duitsland de motor van de EU is. Ik denk dus dat er een vooropgezet plan is nu alvast alle verliezen te nemen in één keer i.c.m. een aankomende crash. Bedrijven die dan nog overleven kunnen dan daarna weer vrolijk verder gaan met hun spelletjes zoveel mogelijk te verdienen en zo min mogelijk belasting te hoeven betalen. Zomaar een gedachte.

Groei Chinese economie nog nooit zo laag sinds de crisis.

http://www.nu.nl/economie/4147879/groei-chinese-economie-sinds-financiele-crisis-niet-zo-laag.html

Nu zou ieder gerespecteerd land blij zijn met bijna 7%, maar voor Chinese begrippen is het bijzonder laag. Maar in hoeverre kloppen de cijfers blijft altijd weer de vraag?

De beleidsdekkingsgraad van Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW) is in het derde kwartaal van 2015 gedaald van 102% naar 99%. Als gevolg van het negatieve beleggingsrendement daalde het belegd vermogen met € 4,8 miljard.

Peter Borgdorff, directeur van PFZW: "We hebben dit kwartaal geen positief nieuws te melden. De dekkingsgraad is onder de 100% gedoken en de financiële beurzen doen het slecht, waardoor onze beleggingen negatief renderen. Ons kabinet werkt al enige tijd aan een aangepast toekomstbestendig pensioen-stelsel......"

Interpretatie KS:

Ons kabinet en elk kabinet daarvoor, streeft naar volledige afhankelijkheid van het systeem; men is verplicht geld af te staan 'voor later' en mag dus zelf niet beslissen hoe men het zelf verdiende vermogen beheert of investeert. Het aldus onrechtmatig verkregen vermogen wordt misbruikt om bijvoorbeeld te investeren in de wapenindustrie, de tabaksindustrie en aandelen. Zonder enige ethiek wordt het geld van de burgers gebruikt om sturing te geven aan financieel interessante ondernemingen, zonder dat de mensen die gedwongen afscheid hebben van hun geld daar invloed op hebben.

Corien Wortmann-Kool, voorzitter van ambtenarenfonds ABP, is er als de kippen bij om dit te beamen. Zij voegt daar aan toe: 'Deelnemers zijn kritischer geworden. We moeten nu een eerlijkere boodschap brengen, namelijk dat koopkrachtbehoud er de komende jaren niet in zit.'

Over *geld voor later* gesproken......

Interessant voor iedereen die AOW premie betaalt…

THOUGHT I SHOULD PASS THIS ON FOR ALL OF YOU TO READ –

IT MAKES YOU THINK!

PLEASE PASS THIS AROUND, UNTIL EVERY ONE HAS HAD THE OPPORTUNITY TO READ IT…

THIS IS SURELY SOMETHING WE ALL NEED TO THINK ABOUT!!!!

THE ONLY THING WRONG WITH THE GOVERNMENT’S CALCULATION OF AVAILABLE PENSION

IS THAT THEY FORGOT TO FIGURE IN ALL THE PEOPLE WHO DIED BEFORE THEY EVER

COLLECTED their Old AGE PENSION. (OAP =AOW).

WHERE WENT ALL THAT MONEY?

Remember, not only did, you and I, contribute to our Pension FUND, our employer did, too.

It totaled 15% of your income before taxes.

If you averaged only £15 000 over your working life, that’s close to

£220,500. Read that again. Did you see anywhere that the Government paid in one single penny?

We are talking about the money you and your employer put in a

Government bank to ensure that you and I would have a retirement pension from the money we put in, it was not money that the Government had any right to spend elsewhere.

Now they’ve started to call the money we paid in an ‘entitlement’ when we reach the age to take it back.

If you calculate the future invested value of £2500 per year (yours & your employer’s contribution) at a simple 5% interest (that’s less than what the govt. pays on the money that it borrows from overseas), after 49 years of working you’d have £892,919.98.

If you took out only 3% per year, you’d receive £26,787.60 per year and it would last better than 30 years (that means until you’re 95 if you retire at age 65) and that’s with no interest paid on that final amount on deposit!

If you bought an annuity with the money and it paid 4% per year, you’d have a lifetime income of

£1976.40 per month.

THE CROOKS IN GOVERNMENT HAVE PULLED OFF A BIGGER ROBBERY THAN THE

GREAT TRAIN ROBBERS EVER DID.

Entitlement: My foot!! IT’S MY MONEY!! I paid IN cash for my pension.

Just because they borrowed the money to spend on other things, that doesn’t make my pension some kind of charity or handout!!

Remember MP’s benefits? — Free healthcare, outrageous retirement packages, 67 days paid holidays, three weeks paid vacation, unlimited paid sick days. Now that really should be called welfare entitlements, yet they have the nerve to call my O A P retirement payments entitlements?

We’re “broke” and the government can’t help our own OAPs, our ex-service personnel, our orphans or our homeless.

Yet in the past few years we have provided aid to Haiti, Chile, Turkey, India, Pakistan, etc., etc., etc.

Literally, BILLIONS of Pounds!!! And they can’t help our own citizens!

Our retired seniors living on a ‘fixed old age pension have to beg social services to receive additional aid, while our government and religious organizations pour hundreds of billions of £££ tons of food to foreign countries!

They call the old age pension an entitlement even though most of us have been paying for it all our working lives, and now, when it’s time for us to collect, the government is running out of money.

Why did the government borrow from it in the first place?

It was supposed to be in a securely locked box, not to be used as part of the Government’s general funds.

Sad, isn’t it, that 99% of people won’t have the guts to forward this. I’m in the 1% with guts enough to do it – – – and I just did.

Volgens Martin Armstrong grootste dip volgend jaar Maart? Zie ook het filmpje in deze post.

http://preppers.nl/forum/threads/13748-Martin-Armstrong

Aanpassing nav opmerking @houthe idd het is al begonnen, maar dat gaf hij ook al eerder aan http://www.dekritischebelegger.nl/technische-analyse/patroonherkenning/eind-september-als-draaipunt-in-de-wereld/. :-) Maar grootste dip begint dus zoals ik begreep uit het filmpje pas begin volgend jaar.

Artikel op FD vandaag over schuld versus vermogen --> de wereld is op zoek naar schuld in feite

-------------------------------

De wereld heeft een groot schuldprobleem. Dat was in het kort de sombere samenvatting van een presentatie die een Robeco-collega vorige week gaf. Wie denkt dat we sinds de crisis van 2007 druk doende zijn geweest om de schuldberg onder controle te brengen, heeft het volledig bij het verkeerde eind.

[MOD] Het overnemen van complete artikelen is niet toegestaan ivm copyright. Eén alinea citeren en link naar het artikel plaatsen gaarne. [MOD]

• Leuk 1
Stel dat de schuld de afgelopen vijf jaar was afgebouwd, waar hadden de pensioenfondsen van deze wereld dan in moeten beleggen?

Schuldreductie is een nobel streven. In hoeverre het echter daadwerkelijk mogelijk is in een wereld van groeiende welvaart en stijgende vermogens kun je je afvragen.

Ze zouden hebben kunnen beleggen in voorzieningen, aanleggen bossen, beschermen van natuurparken, plastic uit zee halen. En die welvaart, wat is dat volgens jou? Steeds meer mensen die steeds langer werken terwijl de kinderen op de crèche zitten?

Stel u voor dat Nederland BV besluit om de euro af te schaffen. En ook alle schulden en tegoeden. Iedereen komt direct in het bezit van het huis dat hij of zij bewoond, ongeacht of daar hypotheek op zit of dat het gehuurd wordt. Iedere inwoner ontvangt 300.000 Floepies, een nieuw te maken geld, wat alleen door de BV kan worden gemaakt. Dus niet door de banken. Geen rente, geen schulden, gewoon geld. Niks meer en niks minder. Hoe fijn zou het zijn om niet over elke munt in je bezit te hoeven betalen?

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Europese Commissie (EC) heeft geoordeeld dat Starbucks Corp's (SBUX) en Fiat Chrysler Automobiles nv's (FCA) belastingdeals met Nederland en Luxemburg illegale staatssteun betreft.

De EC eist dat de regeringen alsnog circa EUR30 miljoen vorderen van de twee bedrijven.

Hahahahahahaha!

http://m.beurs.nl/index.php?type=article&title=12656849

het lijkt voor mij de wereld op z'n kop.

schuld is vermogen ? en als die schuld niet wordt betaald? dan heb je toch niks?

een rare constructie om een' Fuck up' weer recht te lullen.

Het was om te beginnen al een constructie van 'Schuld = Vermogen'.

Een goed boek hierover: De Geldbubbel, van Sander Boon.

Op dit forum: Review boek "De geldbubbel" van Sander Boon.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...