Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

[Crash] binnen 6-12 maanden

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ow gunst, je bent nog een kind...sorry, had ik even geen rekening mee gehouden.

Soms geef ik net wat meer smaak aan mijn schrijfwerk zodat ik beter de absurdheid van de huidige gang van zaken kan omschrijven. Hiervoor gebruik ik taal dat koel is bij de kinderen. Het spijt me dat u ooit volwassen bent geworden. @Stuudje

Ehm, zou het kunnen zijn dat joodse mensen een giga grote invloed hebben op wat er in de wereld gebeurt? Dus voor mensen als de Rothchilds in de agenda zetten wanneer het weer schmita is. Ff omdraaien dus. Daar heb ik meer mee.

Er is eeuwen lang een grote segregatie geweest tussen jodendom en christendom binnen Europa (schuld kruisiging Jezus enzo). Resultaat daarvan was ook het uitsluiten van Joden door vrijwel alle gildes en daardoor bleven er eigenlijk maar 2 beroepen over : bankier (leningen) en diamantair. Laat daar juist flink wat kapitaal en dus zeggenschap/macht zitten. Voeg daar een hoop overerfde angst aan toe en je krijgt rare dingen (immers hoe rijker je bent hoe meer je mag/kan en hoe meer veiligheid je kan creëren).

Ik heb wel mijn twijfels bij hoe gecontroleerd en gepland dit hele gebeuren eigenlijk is, want 100-200 jaar plannen over zo'n groot terrein gaat zover mijn kennis reikt de capaciteit het menselijk brein te boven (genoeg voedsel opslaan om de winter te overleven is al lastig). Nog afgezien van alle mogelijke onvoorziene factoren die zoveel complexiteit als een kaartenhuis in elkaar kunnen storten.

De gebeurtenissen elke 7 jaar zijn qua dramatiek niet hetzelfde. Dus ik denk dat dit een selffulfilling prophecy is waar weinig goddelijke interventie aan te pas komt. Maar naast de cyclus van 7 jaar heb je ook de 7x7 = jubilee cyclus elke 49 jaar, dus het 50ste jaar is de nieuwe start. En oh jottum dat is dit jaar.

Dus je bedoelt dat de centrale planners op de kalender kijken als ze weer vergaderen om de economie verder te vernaggelen?

Op dit moment zit de wereld economie op life-support intensive care afdeling. Naast QE hebben de BLICS (België, Luxemburg, Ierland, Cayman Islands, en Switersland) voor even veel Treasury Bonds gekocht als the Federal Reserve (export QE).

Daarnaast heb je iets genaamd REPO. Bedrijven of landen die grote hoeveelheden dollars nodig hebben voor een korte tijd (weken, maanden) kunnen geld lenen van de REPO en zetten Treasury bonds in als collateraal. dus als je na die korte periode het geld niet terug kan betalen nemen zij je obligaties over als collateraal.

Dit is een statistiek

willie083115-1.jpg.ad9bfe99c9bbef3f18a6e1feaa066680.jpg

bron: http://www.gold-eagle.com/article/hidden-trillion-qe-monthly-volume

Dat laat zien dat voor iedere dag 30 miljard dollar "failures to deliver" plaatsvind, dus het geld wordt niet terug betaald. En hier wordt geen werk van gemaakt. Dit is voor 1 Tril. per maand aan nog meer verborgen QE. Als ze binnenkort QE4 aankondigen hebben we het echt over gigantische hoeveelheden drukwerk, en het zal nog wel extremer worden.

De hoeveelheid controle die ze hebben over dit systeem dat aan zijn einde begint te komen is enorm. I.p.v. dat ze 'iets' doen kunnen ze ook gewoon niks doen en dan heb je ook de crash. Denk dat het dit jaar wel wat complexer ligt door China. Ik ben niet overtuigd dat ze aan dezelfde kant zitten, en ze zijn vast bang dat dit rijk van schuld zal eindigen als confetti. Producerende landen zullen alleen nog PM accepteren omdat ze hun economie willen verdedigen tegen extreme fluctuatie.

• Leuk 1
Heeft u ooit van "teh lülz" gehoord? Het is niet dat deze mensen politiek/religieus correct zijn. En wanneer je gebruik maakt van patronen kan ik me voorstellen dat deze mensen er een extra harde kick uit halen. En de 7 jaar cyclus is te achterhalen, het staat duidelijk geregistreerd dat iedere 7 jaar het feest los barst. Niemand weet wat ze van plan zijn om te doen maar dat doet niet af dat dit ritme niet veel goeds voorspelt.

Hmmm. Om ff eerlijk te zijn vind ik je argumentatie een beetje slapjes. Als ik je goed begrijp is dat je bedoeld dat ze het voor de lol doen (for teh lülh?). Veel mensen hier onderkennen de cyclus van de zeven jaar wel. Vraag blijft of dit zo gepland zou zijn door de elite en wat hun belang daarbij is.

Edit: Iemand die hier wat over zou willen zeggen?

Ik heb wel mijn twijfels bij hoe gecontroleerd en gepland dit hele gebeuren eigenlijk is, want 100-200 jaar plannen over zo'n groot terrein gaat zover mijn kennis reikt de capaciteit het menselijk brein te boven (genoeg voedsel opslaan om de winter te overleven is al lastig). Nog afgezien van alle mogelijke onvoorziene factoren die zoveel complexiteit als een kaartenhuis in elkaar kunnen storten.

Ik denk dat het verschil er wellicht in zit dat ze niet zozeer specifiek op datum zouden plannen (want dat is inderdaad wel erg complex), maar wellicht wel dat men zich doelen stelt. Bijvoorbeeld macht naar je toe trekken door de ander financieel van je afhankelijk te maken (schulden). Let wel dat grote hoeveelheden geld tot je beschikking hebben maakt dat je heel veel druk uit kunt oefenen om je agenda tot uitvoering te brengen. Denk niet dat het heel erg ver gezocht is om te zeggen dat een hoop dingen daadwerkelijk gepland zijn (niet zozeer op datum, maar dus wel als doelen).

Hmmm. Om ff eerlijk te zijn vind ik je argumentatie een beetje slapjes. Als ik je goed begrijp is dat je bedoeld dat ze het voor de lol doen (for teh lülh?). Veel mensen hier onderkennen de cyclus van de zeven jaar wel. Vraag blijft of dit zo gepland zou zijn door de elite en wat hun belang daarbij is.

Edit: Iemand die hier wat over zou willen zeggen?

NWO is geen grap, maar de 7 jaar cyclus is geen goddelijk geïnspireerd wonder. Dat de cyclus exact 7 jaar is maakt niet zoveel uit, daarom "lülz". Ik heb vaak voorbij horen komen dat QE een banker, insider, elite bail-out is. Wanneer aandelen gaan duikelen en je stapt net op tijd uit hebben die mensen met insider informatie maximaal profijt. De 7 jaar cyclus is een verdien model, met een crash heb je ook altijd winnaars.

Wie zou beweren dat de mensen aan de top geen problemen met grootheid waanzin zouden hebben?

Die "bovenbazen" hebben zoveel macht, als die samen besluiten dat 't ze wel goed uitkomt als iedere 7 jaar de boel in elkaar dondert, dan regelen ze dat gewoon. Daar hebben ze genoeg macht voor. Een paniek op de grote beurzen is zo veroorzaakt als je geld genoeg hebt. Een flink stapeltje opoffer-aandelen is genoeg. ga automatisch aan 't dumpen en de massa gaat vanzelf mee. Waarom dan 7 jaar? Misschien als een soort zieke samenwerking met bepaalde religieuze instanties om gelovigen geinteresseerd te houden, misschien juist als grote middelvinger naar gelovigen, misschien als daadwerkelijke obsessie met demonen, ik weet 't niet, maar ze hebben er vast hun reden voor.

Het bekende gezegde "Power Corrupts, Absolute Power Corrupts Absolutely" geldt zeer zeker voor dit groepje "bovenbazen". De levens van het normale volk zijn voor hun niets waard, uiteindelijk gaat 't ze er om om totale macht en 100% eigendom van alles en iedereen op aarde te hebben. Dat grote onrust onder 't volk daarbij helpt is gewoon een feit. De aandelenmarkt is 1 zo'n soort onrust, oorlogen en alle bijbehorende (en zeer snel escalerende) gevolgen is een ander soort onrust.

Hou 't volk arm, dom en bang en je kunt ze alles maken. Geef 't volk brood en spelen en ze zullen niet massaal in opstand komen.

• Leuk 1
Die "bovenbazen" hebben zoveel macht, als die samen besluiten dat 't ze wel goed uitkomt als iedere 7 jaar de boel in elkaar dondert, dan regelen ze dat gewoon. Daar hebben ze genoeg macht voor. Een paniek op de grote beurzen is zo veroorzaakt als je geld genoeg hebt. Een flink stapeltje opoffer-aandelen is genoeg. ga automatisch aan 't dumpen en de massa gaat vanzelf mee. Waarom dan 7 jaar? Misschien als een soort zieke samenwerking met bepaalde religieuze instanties om gelovigen geinteresseerd te houden, misschien juist als grote middelvinger naar gelovigen, misschien als daadwerkelijke obsessie met demonen, ik weet 't niet, maar ze hebben er vast hun reden voor.

Het bekende gezegde "Power Corrupts, Absolute Power Corrupts Absolutely" geldt zeer zeker voor dit groepje "bovenbazen". De levens van het normale volk zijn voor hun niets waard, uiteindelijk gaat 't ze er om om totale macht en 100% eigendom van alles en iedereen op aarde te hebben. Dat grote onrust onder 't volk daarbij helpt is gewoon een feit. De aandelenmarkt is 1 zo'n soort onrust, oorlogen en alle bijbehorende (en zeer snel escalerende) gevolgen is een ander soort onrust.

Hou 't volk arm, dom en bang en je kunt ze alles maken. Geef 't volk brood en spelen en ze zullen niet massaal in opstand komen.

Beleg jezelf?

Je zit een heel eind in de richting waar ik ook in denk. In ieder geval waar het betreft dat ze flink sturen. Eens in de zeven jaar gepland zou kunnen. De vraag blijft wat is het belang (je schets een paar opties die niet ondenkbaar zijn).

@Yarrnick sluit uit dat het met het goddelijke te maken heeft. Vind ik zelf te kort door de bocht. Los van het geloof in God denk ik wel dat je kunt stellen dat de gevolgen van een Shemitah jaar als een soort oordeel over 'het volk' komen. Dit sluit in ieder geval aan op de thematiek van de Shemitah. Of je dit ziet als een gevolg zou zijn van zegen of vloek van bovenaf mag een ieder voor zichzelf bepalen.

P.S. Deze post zou volgens sommigen wellicht op (of over) de grens liggen van reli-discussie dus laten we het inhoudelijk houden.

@Dr.Prepper indien nodig verwijder ik de post wel

Je zit een heel eind in de richting waar ik ook in denk. In ieder geval waar het betreft dat ze flink sturen. Eens in de zeven jaar gepland zou kunnen. De vraag blijft wat is het belang (je schets een paar opties die niet ondenkbaar zijn).

@Yarrnick sluit uit dat het met het goddelijke te maken heeft. Vind ik zelf te kort door de bocht. Los van het geloof in God denk ik wel dat je kunt stellen dat de gevolgen van een Shemitah jaar als een soort oordeel over 'het volk' komen. Dit sluit in ieder geval aan op de thematiek van de Shemitah. Of je dit ziet als een gevolg zou zijn van zegen of vloek van bovenaf mag een ieder voor zichzelf bepalen.

P.S. Deze post zou volgens sommigen wellicht op (of over) de grens liggen van reli-discussie dus laten we het inhoudelijk houden.

@Dr.Prepper indien nodig verwijder ik de post wel

Alles dat ik zeg is mijn mening of speculaas, 100% zeker weet ik het ook niet ;D

Interview met James Rickards (auteur The death of money)

James Rickards: "The System Is Highly Unstable—If [Confidence] Is Lost, It Can Melt Down Very Quickly"

http://news.goldseek.com/GoldSeek/1441396860.php

This is a quote from Mario Draghi answering a question from Tekoa Da Silva, where he says to you:

“You’re asking about gold to someone who has been the Governor of the Bank of Italy. The Bank of Italy is the fourth largest owner of gold reserves in the world. I never thought it wise to sell gold, because for central banks, this is a reserve of safety. It is viewed by the country as such.”

Denk dat het dit jaar wel wat complexer ligt door China. Ik ben niet overtuigd dat ze aan dezelfde kant zitten

Daar ben ik ook een beetje bang voor,denk dat china een dolksteek in de rug gaat doen.

Begrijp niet goed wat je met je grafiek probeert duidelijk te maken. Het is ook niet echt duidelijk waar de grafiek over gaat.

Het lijkt te gaan om failure to delivery by naked short selling.

Dat kan soms gebeuren maar de delivery vind uiteindelijk altijd plaats,alleen is het soms niet op dezelfde dag en dan is het officieel failure to delivery.

Dit is geen geld creatie,In totaal word er 40b gecreeerd met dit system het geen verwaarloosbaar is. Je kan niet elke dag bij elkaar optellen,zo werkt het niet.

Van de iex website.

PEKING (AFN/BLOOMBERG) - De periode van scherpe dalingen van de Chinese aandelenbeurzen loopt ten einde en ook de overige financiële markten zullen stabiliseren. Dat zei president Zhou Xiaochuan van de centrale bank van het land zondag.

Deze week heb ik op de radio iets geleerd van een nederlandse professor die werkzaam is in china. Hij zei: Als de Chinese overheid zegt dat ze iets gaan doen,dan gaat dat ook gebeuren.

Normaal zou ik in paniek raken als ecb presidenten met dergelijke uitspraken komen maar met het bovenstaande in mijn achterhoofd denk ik hier nu toch iets anders over. Ben benieuwd.

Denk dat het dit jaar wel wat complexer ligt door China. Ik ben niet overtuigd dat ze aan dezelfde kant zitten

Daar ben ik ook een beetje bang voor,denk dat china een dolksteek in de rug gaat doen.

Begrijp niet goed wat je met je grafiek probeert duidelijk te maken. Het is ook niet echt duidelijk waar de grafiek over gaat.

Het lijkt te gaan om failure to delivery by naked short selling.

Dat kan soms gebeuren maar de delivery vind uiteindelijk altijd plaats,alleen is het soms niet op dezelfde dag en dan is het officieel failure to delivery.

Dit is geen geld creatie,In totaal word er 40b gecreeerd met dit system het geen verwaarloosbaar is. Je kan niet elke dag bij elkaar optellen,zo werkt het niet.

Als je het niet duidelijk vind waar het over gaat raad ik aan op de bron te klikken, daar wordt dit probleem behandeld

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24461364/__G20_wil_geen_nieuwe_valutaoorlog__.html

Volgens het IMF komt er geen nieuwe valuta oorlog. Ik denk dat ronde 2 al lang begonnen is en iedere partij zijn munt zo laag mogelijk wil zien te houden.

Wat de media zegt, en dan het omgekeerde heeft volgens mij een hogere resultaat van voorspelling ;D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...