Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

[Crash] binnen 6-12 maanden

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

CHINA TRADING HALTS FREEZE $2.6 TRILLION, 40% OF TOTAL VALUE

Chinese beurs deels plat gelegd; het is een bloedbad aan het worden, de overheid heeft alle registers opengetrokken om de crash te bestrijden en te ontkennen. Journalisten mogen geen negatief woord over de beurs printen.

Koper prijs is wereldwijd al ingekakt. En is één van de indicatoren van economische gezondheid, net als ijzer erts, staal, de BalticDryIndex en de verkopen van Caterpillar. En die staan allemaal op 'laag'.

Screenshot_2015-07-07-07-37-32.jpg.8400c1231073f31416d4d1e95b70b5c5.jpg

Deze post delen

Zojuist probeerde ik geld op te nemen bij een automaat. Op elke pas die ik probeerde kon ik maximaal 250 opnemen, en bij meer zei hij dat mijn saldo niet voldoende was, ondanks dat er veel meer op mijn rekening stond. Ik vond dit erg vreemd, vooral omdat ik dit nooit eerder heb meegemaakt.

Ik vroeg me af of er in Nederland stiekem ook al geld gehamsterd wordt en de banken hier ook al voorzorgsmaatregelen nemen? Anticiperen ze al op een Grexit? Juncker duidde ook al op "gedetailleerde plannen voor een Grexit". Maar misschien zie ik wel spoken en was het een glitch in het systeem (waar meer systemen vandaag last van lijken te hebben...)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Deze post delen

Zojuist probeerde ik geld op te nemen bij een automaat. Op elke pas die ik probeerde kon ik maximaal 250 opnemen, en bij meer zei hij dat mijn saldo niet voldoende was, ondanks dat er veel meer op mijn rekening stond. Ik vond dit erg vreemd, vooral omdat ik dit nooit eerder heb meegemaakt.

Ik vroeg me af of er in Nederland stiekem ook al geld gehamsterd wordt en de banken hier ook al voorzorgsmaatregelen nemen? Anticiperen ze al op een Grexit? Juncker duidde ook al op "gedetailleerde plannen voor een Grexit". Maar misschien zie ik wel spoken en was het een glitch in het systeem (waar meer systemen vandaag last van lijken te hebben...)

sommige banken hebben een hele tijd terug de "standaard" dagelijkse afhaal-limiet verlaagd.

Indien je meer wil kunnen afhalen in 1x per dag kan je dat prima aanvragen bij je bank.

Deze post delen

Het vreemde vond ik niet dat er een lage limiet was, maar dat werd aangegeven dat ik niet genoeg saldo zou hebben. Er werd niets gezegd over een limiet, terwijl ik me van vroeger kan herinneren dat dit wel altijd werd aangegeven als je over de limiet ging.

Deze post delen

Het vreemde vond ik niet dat er een lage limiet was, maar dat werd aangegeven dat ik niet genoeg saldo zou hebben. Er werd niets gezegd over een limiet, terwijl ik me van vroeger kan herinneren dat dit wel altijd werd aangegeven als je over de limiet ging.

Er is mogelijks ook een week-limiet dat je nog niet wist?

Deze post delen

Dat is het ook niet. Ik heb al weken geen geld opgenomen, en op meerdere passen die voldoende saldo hadden kreeg ik doe melding. Morgen maar eens proberen bij een andere automaat.

Deze post delen

Dat is het ook niet. Ik heb al weken geen geld opgenomen, en op meerdere passen die voldoende saldo hadden kreeg ik doe melding. Morgen maar eens proberen bij een andere automaat.

Pinde je bij je eigen bank of was het een pinautomaat van een ander? Gastbezoeken zijn vaak wel beperkt tot 250 euro per dag.

Deze post delen

Yep een andere automaat. Dus dat zal het zijn. Maar dan vraag Ik me nog steeds af of mensen hier ook al contant geld aan het hamsteren zijn en of de banken al met zo'n scenario rekening houden.

Deze post delen

Gast Peerke
en de msm is ons aan het afleiden met onzin terwijl de economie op instorten staat

De tieten van Kim Kardashian zijn natuurlijk ook veel leuker om te zien :o

En hoe hun volgende gaat heten ...

*barf*

Deze post delen

Kun je het max pinbedrag bij je bank verhogen?

@doom

Bij mijn bank kan dat wel (ABN): U kunt dit verhogen tot maximaal € 10.000,- per dag.

Zelf heb ik ook een verhoging zodat ik een groter bedrag kan opnemen. Kan altijd van pas komen,

Deze post delen

Volgens mij is de hele economie ingestort en dit is een afleiding

ze proberen het alleen uit te stellen.

Die storing is misschien niet waar of in scène gezet

Dat is het opmerkelijk eraan. Ze hebben de keuze gemaakt NIET op het back up systeem over te schakelen, maar hebben de beurs stilgelegd OP EEN PAAR AANDELEN NA en hebben het probleem opgelost. Dat duurde vier uur!

http://www.zerohedge.com/news/2015-07-08/historic-nyse-halt-post-mortem-shock-and-awe-when-it-all-went-down

Deze post delen

Door het Griekse voorstel is een crash voorlopig weer met een paar dagen uitgesteld op de EU beurzen dan.

AEX zal vandaag waarschijnlijk zelfs een paar procent stijgen door deze Sirtaki.

Deze post delen

DIT MOET JE LEZEN

Hoe het IMF er telkens in slaagt, een land naar de knoppen te helpen.

Look at some of the organisation’s greatest hits. In Kenya, the IMF insisted the government introduce fees to see the doctor – so the number of women seeking help or advice on STDs fell by 65 per cent, in one of the countries worst affected by AIDS in the world.

In Ghana, the IMF insisted the government introduce fees for going to school – and the number of rural families who could afford to send their kids crashed by two-thirds. In Zambia, the IMF insisted they slash health spending – and the number of babies who died doubled. Amazingly enough, it turns out that shovelling your country’s money to foreign bankers, rather than your own people, isn’t a great development strategy.

The Nobel Prize winning economist Joseph Stiglitz worked closely with the IMF for over a decade, until he quit and became a whistle-blower. He told me a few years ago: “When the IMF arrives in a country, they are interested in only one thing. How do we make sure the banks and financial institutions are paid?

Deze post delen

DIT MOET JE LEZEN

Al die grote organisaties zijn in hetzelfde bedje ziek. In Ethiopië heeft Unicef een campagne opgestart: alleenstaande moeders krijgen een bedragje uitgekeerd als ze beloven hun kind niet af te staan voor adoptie. Ze tekenen, drie maand later is het geld op. Ze kunnen niet meer naar een tehuis want ze hebben een contract getekend. Enige oplossing: kind in de rivier gooien, want ervoor zorgen kunnen ze niet wegens geen inkomen.

Deze post delen

DIT MOET JE LEZEN

Dat artikel is van 2011, het is gewoon "bekende" informatie, en toch kan dit gewoon zo doorgaan. Hoe ziek is dat??

Deze post delen

Dat artikel is van 2011, het is gewoon "bekende" informatie, en toch kan dit gewoon zo doorgaan. Hoe ziek is dat??

Wat nog erger is, we kunnen er niets tegen doen.

Ik word tegenwoordig steeds vaker verdrietig en moedeloos van wat er gebeurt op de wereld.

Steeds opnieuw bedenken dat ik/we sterk moeten blijven, voor wat er komen gaat, kost me steeds meer moeite.

Het "gewone" volk op deze aarde word zo intens voor de gek gehouden, en de paar roepende in de woestijn, worden weggezet, als "verward", anarchist, of erger.

Het ziet er niet goed uit, en mijn verwachting dat het eind september, begin oktober goed misgaat, zou wel eens uit kunnen komen.

Eerst iedereen met doekjes voor het bloeden de vakantie periode in laten gaan, en zoals al vaker gebeurd, daarna kunnen "ze" het niet meer verbloemen.

Ik houd mijn hart vast voor dit najaar.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...