Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

[Crash] binnen 6-12 maanden

Recommended Posts

Nee, je haalt twee dingen door elkaar. Ik beweer dat er een nieuwe fikse economische klapper komt binnen nu een inmiddels elf maanden. Een herhaling van 2008.

Zoals je had kunnen lezen, gaf ik mijn uitleg ten aanzien van grote groep hongerige mensen.

Maar het wordt geen herhaling van 2008.

Het zal heviger zijn.

One of the lessons of complexity theory is that the greatest catastrophe that could happen is a function of systemic scale. It’s not a linear function; it’s an exponential function. This means that if you double or triple the system, you are not doubling or tripling the risk. You are increasing it by a factor of 10, or perhaps 50 or 100 or more, depending on the exact dynamics.

So we’ve set ourselves up for an unprecedented and catastrophic collapse—something worse than has ever been seen in history, and that’s just based on the fact that the system is bigger than it has ever been in history.

Now, people look back at 2008 and say, “Maybe this kind of collapse can happen, but the Fed can rise to the rescue as they did the last time.” But that’s where the analysis falls down, because the Fed used up all their dry powder—they printed almost $4 trillion of new money. Having done that to paper over the last crisis, and having most of that still on the books, what are they going to do now? There’s a limit to what they can do. They can’t take the balance sheet to $8 trillion or $12 trillion. Legally they can, but as a practical, political matter, as a matter of confidence, there’s a limit.

Aldus Jim Rickards, auteur van The Death of Money

Zie de rest van het artikel HIER

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De enige oplossing is als we de rijkdom herverdelen en de schulden aflossen. Als we woekerrentes en woekerpolissen in de ban doen en de rijkdommen van de aarde beter gebruiken. Stapje terug allemaal, back to the basics en niet allemaal de laatste gadgets willen hebben.

Dat gaat echter niet gebeuren, want mensen met geld en macht willen alleen maar meer.

Ondanks de slechte situatie waarin de wereld zich bevindt, zijn er toch ook grote tegenbewegingen gaande die de gevestigde orde buiten spel kunnen zetten.

Dit artikel gaat over 'De open source revolutie die de 1% zal verslaan' van ex-CIA top agent Robert David Steele die (kortgezegd) aangeeft dat alle condities voor een revolutie aanwezig zijn. Er is teveel macht bij een klein clubje wellustelingen, er is onvoldoende onderwijs (informatie) en sociale gelijkheid, nieuwe technologieen voor energie worden onderdrukt, afbraak van de sociale sector en verspreiding van corruptie, massa jeugd werkeloosheid, onechte media. Het is volgens hem nu wachten op een Tunesische fruitkoopman die deze vonk aansteekt. http://www.theguardian.com/environment/earth-insight/2014/jun/19/open-source-revolution-conquer-one-percent-cia-spy

Ook interessant is 'De komende digitale anarchie' waarin beschreven wordt dat nieuwe technologieen oncontroleerbaar worden voor de gevestigde orde en overheden, banken, de Facebooks en Google buiten spel kunnen zetten.

http://www.telegraph.co.uk/technology/news/10881213/the-coming-digital-anarchy.html

Het blijkt maar weer dat 'informatie hebben' nu juist zo belangrijk is. Niet alleen voor het 'slapende' deel van de bevolking maar ook voor preppers. Welk scenario is het meest voor de hand liggend en hoe hier wel of niet voor te preppen? Is het een idee om hier op het forum een vast topic voor te maken zodat alle essentiele krachten die nu aan het werk zijn mbt 'de crisis' in kaart te brengen?

Deze post delen

BUENOS AIRES (AFN) -

Argentinië kan maandag niet aan zijn verplichtingen op zijn huidige schuldenlast voldoen, aangezien houders van oude obligaties nog altijd niet zijn gecompenseerd. Daardoor dreigt het land voor de tweede keer in 15 jaar de status van wanbetaler te krijgen.

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/22800676/__Argentinie_kan_verplichtingen_niet_voldoen__.html

Deze post delen

Ik had deze al eerder geplaatst, maar zie dat het "Orakel" toch langzaam gelijk begint te krijgen. De kans dat we binnenkort weer een economische ontploffing krijgen, wordt met de dag groter.

BIS verwacht ‘vernietigende ommekeer’

De nieuwe hoofdeconoom van de Bank for International Settlements, waarschuwt in niet mis te verstane bewoordingen voor een ‘pijnlijke en zeer vernietigende ommekeer’.

http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2014/06/29/biz-maechtigste-bank-der-welt-erwartet-sehr-zerstoererischen-umschwung/

Goldman Warns Economic "Downside Risks Are High"

Don’t get taken in by the hogwash you read in mainstream media propaganda pieces. Abe’s policies are complete and utter failures.

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-29/usdjpy-nears-2014-lows-goldman-warns-economic-downside-risks-are-high

Deze post delen

Alweer een voorspelling dat we gaan crashen? Lollig. Volgens mij is het allemaal onzin. 'We' gaan helemaal niet crashen tussen nu en de komende vijf jaar. Mijn voorspelling. Mag je me op aanspreken als ik het mis heb :)

Ik heb nu zo langzamerhand al een hele lading experts voorbij zien komen die allemaal zeggen dat de crash niet al te ver weg meer is.

De meeste wijzen het tweede kwartaal van 2015 aan (give or take een maand).

En bovendien zijn we al gecrashed want met een staatsschuld van 450 miljard euro kun je de boel niet echt gezond meer noemen. :-)

Deze post delen

Ik heb nu zo langzamerhand al een hele lading experts voorbij zien komen die allemaal zeggen dat de crash niet al te ver weg meer is.

De meeste wijzen het tweede kwartaal van 2015 aan (give or take een maand).

En bovendien zijn we al gecrashed want met een staatsschuld van 450 miljard euro kun je de boel niet echt gezond meer noemen. :-)

Experts die zeggen dat de crash niet al te ver weg meer is? Tjonge, indrukwekkend. Ik hoor al sinds de late jaren zeventig experts zeggen dat de crash aanstaande is. Bleek tot nu toe mee te vallen. Dat wil niet zeggen dat het nooit zal of kan gebeuren maar tot nu hebben hadden de experst het allemaal mis. Behalve natuurlijk die paar die om de haverklap roepen dat er een crisis aan komt, als je dat maar vaak genoeg roept heb je kans dat je nét voor de zoveelste crisis roept dat er een crisis aankomt. Daar kunnen die 'experts' dan weer jaren op teren.

Ik refereerde aan de titel van het topic: 'crash'. Dat zie ik niet gebeuren, over een jaartje zijn bij ons de winkels gewoon open, rijden de treinen en onze autootjes nog en hebben we ook nog gas, elektriek en water uit de kraan. Ja, er zal weer van alles gebeuren op de financiële markten, er komen nieuwe schandalen en oorlogen, regeringen zullen vallen, er komen weer wat natuurrampen, het milieu gaat iets meer naar de kloten, kortom meer van hetzelfde. En voor het einde van dit jaar gaat er wel weer iemand op dit forum een paniekerige oproep plaatsen om snel te gaan pinnen vanwege een bankencrisis in verwegistan. Kun je dat een nieuwe crisis noemen? De starter van dit topic waarschijnlijk wel, die wil gewoon zijn gelijk hebben. Maar een 'crash'? Dat kan altijd, had ook in het verleden gekund maar niemand weet of kan voorspellen wat voor onverwachte ramp de samenleving volledig ontwricht of vernietigd.

Deze post delen

Experts die zeggen dat de crash niet al te ver weg meer is? Tjonge, indrukwekkend. Ik hoor al sinds de late jaren zeventig experts zeggen dat de crash aanstaande is. [....] En voor het einde van dit jaar gaat er wel weer iemand op dit forum een paniekerige oproep plaatsen om snel te gaan pinnen vanwege een bankencrisis in verwegistan. Kun je dat een nieuwe crisis noemen? De starter van dit topic waarschijnlijk wel, die wil gewoon zijn gelijk hebben. Maar een 'crash'? Dat kan altijd, had ook in het verleden gekund maar niemand weet of kan voorspellen wat voor onverwachte ramp de samenleving volledig ontwricht of vernietigd.

De TS wil geen gelijk hebben, verre van dat. Ik ken toevallig die TS vrij goed :o

TS / KS is bang ( @Kans ) dat er een herhaling van 2008 komt, maar dan 'pittiger'. Ik hoef jou niet te overtuigen en ik verwacht ook geen lege supermarkten en plunderende hordes. Neemt niet weg dat ik de kans erg hoog acht dat het dit jaar gebeurd. Maar ik weet het goed gemaakt. Als er geen substantiële crisis is, binnen de door mij gestelde termijn, mag jij iets leuks uit de Prepshop uitkiezen voor 50 euro. Uiteraard, want je bent zo stellig dat het toch niet gebeurt, geldt het ook andersom.

Deze post delen

Het probleem met crisissen is dat ze moeilijk te timen zijn. Ook wat we precies mogen verwachten in de toekomst is niet duidelijk. We mogen allicht verwachten dat het niet beter wordt. Volgens mij is de kans groter dat je je 50€ kwijt bent dan dat je ze wint. Om een weddenschap aan te gaan zouden de criteria toch nauwkeuriger moeten omschreven zijn.

Deze post delen

Enorme rimpels zie ik binnen afzienbare tijd niet optreden. Wel langdurig verval. De dimmer draait langzaam het licht weg.

Deze post delen

De TS wil geen gelijk hebben, verre van dat. Ik ken toevallig die TS vrij goed :o

TS / KS is bang ( @Kans ) dat er een herhaling van 2008 komt, maar dan 'pittiger'. Ik hoef jou niet te overtuigen en ik verwacht ook geen lege supermarkten en plunderende hordes. Neemt niet weg dat ik de kans erg hoog acht dat het dit jaar gebeurd. Maar ik weet het goed gemaakt. Als er geen substantiële crisis is, binnen de door mij gestelde termijn, mag jij iets leuks uit de Prepshop uitkiezen voor 50 euro. Uiteraard, want je bent zo stellig dat het toch niet gebeurt, geldt het ook andersom.

Die weddenschap zou je misschien winnen en misschien ook niet. Punt is dat ook ik de kans op ellende in de huidige wereld vrij hoog inschat - voor wat mijn inschatting waard is :). Maar ik vind de situatie te ernstig voor dit soort spielerei en weddenschappen. Ik wil heel graag dat al die ellende niet gaat gebeuren en ik heb een hekel aan paniekzaaierij. Vooral obscure Amerikaanse sites die op dit forum zo graag geciteerd worden zijn daar goed in, een en al gebakken lucht.

En verder: wat is een 'substantiële crisis'? Ik verwacht dat er wel weer een correctie van de beurskoersen gaat komen, die zijn te hoog en staan niet in verhouding tot de reële economie. Is een daling op de beurzen van 5 tot 10% een crisis? Wat mij betreft niet maar daar kun je over twisten. Er is verder van alles gaande: oorlog/burgeroorlog in de Oekraïne-regio, verdere destabilisering van Irak en Syrië, verlamming van het politieke proces in tal van Eurolanden, dreigende uittreding van de UK uit de EU, de VS die niet langer de waakhond van de wereld kan zijn want ze zijn feitelijk failliet, huizen- en aandelenbubbels all over the world, meer vluchtelingen op drift dan aan het eind van WO2, Ebola in Afrika en ga zo maar door. Allemaal dreigingen, kansen en veranderingen en (bijna) allemaal erg verontrustend.

Best kans dat we in een periode zijn beland van permanente crisis tot er weer een soort van nieuwe wereldorde ontstaat, met nieuwe leiders en een herschikking van oude grenzen. Ik blijf liever zelf kijken en waakzaam dan dat ik af ga op zogenaamde deskundigen en suffe roeptoeter-sites als zerohedge. Die lui hebben maar één belang en dat is eigenbelang.

Ik denk dat dat we het meer eens zijn dan oneens over de ernst van de situatie, @Keyser Suze, maar wat is de meerwaarde van dit topic? Gezellig ouwehoerend een jaar lang paniekberichten op een rij zetten? Wat is de link met preppen? Voor verlenging van de crisis hoef ik niet te preppen en ook niet voor een herhaling in tweevoud van de crisis van 2008. Daar heb ik mijn waterfilter en firesteel niet voor nodig.

Deze post delen

@Pathfinder - ik begrijp je punt grotendeels (98,7%). Je kunt je ook afvragen of we niet al in een hele diepe crisis zitten, getuige de dramatische perikelen die je noemt. Heb ik een 'doel' met het roeptoeteren dat 'de Crash' eraan zit te komen? Gezellig ouwehoerend een jaar lang paniekberichten op een rij zetten? Wat is de link met preppen? Ik denk namelijk niet, dat het paniekberichten zijn (daarin verschillen we een beetje). Ik denk dat het exact weergeeft waar we staan en waar we naar toe gaan. Het is een drama en het drama wordt nog veel groter, imho. Is het zinnig om daar iets over te roepen? Draagt het bij aan jou als prepper? Jij en ik zitten al even lang op dit forum en mijn geblaat gaat werkelijk geen drol veranderen aan jouw voorbereidingen. Wellicht kan ik het beter op Facebook zetten, om wat mensen aan te zetten tot preppen (overigens doe ik dat al, ik heb nu 800 digitale vrienden er bij).

Zie het maar als een [News Only] crisisberichten, zoals die over Oekraïne en Irak.

Deze post delen

18 tekens aan de wand:

The following are 18 signs that the global economic crisis is accelerating as we enter the last half of 2014...

#1 The Bank for International Settlements has issued a new report which warns that "dangerous new asset bubbles" are forming which could potentially lead to another major financial crisis. Do the central bankers know something that we don't, or are they just trying to place the blame on someone else for the giant mess that they have created?

#2 Argentina has missed a $539 million debt payment and is on the verge of its second major debt default in 13 years.

#3 Bulgaria is desperately trying to calm down a massive run on the banks that threatens of spiral out of control.

#4 Last month, household loans in the eurozone declined at the fastest rate ever recorded. Why are European banks holding on to their money so tightly right now?

#5 The number of unemployed jobseekers in France has just soared to another brand new record high.

#6 Economies all over Europe are either showing no growth or are shrinking. Just check out what a recent Forbes article had to say about the matter...

Italy’s economy shrank by 0.1% in the first three months of 2014, matching the average of the three previous quarters. After expanding 0.6% in Q2 2013, France recorded zero growth. Portugal shrank 0.7%, following positive numbers in the preceding nine months. While figures weren’t available for Greece and Ireland in Q1, neither country is showing progress. Greek GDP dropped 2.5% in the final three months of last year, and Ireland limped ahead at 0.2%.

#7 A few days ago it was reported that consumer prices in Japan are rising at the fastest pace in 32 years.

#8 Household expenditures in Japan are down 8 percent compared to one year ago.

#9 U.S. companies are drowning in massive amounts of debt, but the corporate debt bubble in China is so bad that the amount of corporate debt in China has actually now surpassed the amount of corporate debt in the United States.

#10 One Chinese auditor is warning that up to 80 billion dollars worth of loans in China are backed by falsified gold transactions. What will that do to the price of gold and the stability of Chinese financial markets as that mess unwinds?

#11 The unemployment rate in Greece is currently sitting at 26.7 percent and the youth unemployment rate is 56.8 percent.

#12 67.5 percent of the people that are unemployed in Greece have been unemployed for over a year.

#13 The unemployment rate in the eurozone as a whole is 11.8 percent - just a little bit shy of the all-time record of 12.0 percent.

#14 The European Central Bank is so desperate to get money moving through the system that it has actually introduced negative interest rates.

#15 The IMF is projecting that there is a 25 percent chance that the eurozone will slip into deflation by the end of next year.

#16 The World Bank is warning that "now is the time to prepare" for the next crisis.

#17 The economic conflict between the United States and Russia continues to deepen. This has caused Russia to make a series of moves away from the U.S. dollar and toward other major currencies. This will have serious ramifications for the global financial system as time rolls along.

#18 Of course the U.S. economy is struggling right now as well. It shrank at a 2.9 percent annual rate during the first quarter of 2014, which was much worse than anyone had anticipated.

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-01/18-signs-global-economic-crisis-accelerating-we-enter-h2-2014

Deze post delen

Zo....hiermee kan een Orakel dus goed op zijn bek gaan en voor altijd zijn geloofwaardigheid verliezen.

Mijn verwachting is dat de nieuwe economische crisis zich binnen een jaar gaat voltrekken.

Bij de start van dit topic dacht ik "oh ja, heb je hem weer...meneer heeft gewoon wat aandacht nodig :) ".

Inmiddels denk ik bij de ontwikkelingen die gaande zijn "WTF OMG die Keyser is zo gek nog niet..."

• Leuk 1

Deze post delen

Bij de start van dit topic dacht ik "oh ja, heb je hem weer...meneer heeft gewoon wat aandacht nodig :) ".

Inmiddels denk ik bij de ontwikkelingen die gaande zijn "WTF OMG die Keyser is zo gek nog niet..."

Onze preppers.nl bedrijfsarts is zo gek als een deur hoor.:p

Maar ook gekken hebben wel eens gelijk.:rolleyes: Wie, wat, waar en hoe het systeem klapt weet eigenlijk nog niemand, maar dat we niet ver ervoor zitten lijkt me overduidelijk.

Deze post delen

En toen zag je deze grafiek.......

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user5/imageroot/2014/07/overvalued%20market.jpg

SIDDER EN BEEF

Deze post delen

En nog een leuk verhaal over hoe de boel werkt door Chris Martenson.

Hij maakt duidelijk wat vele nog niet weten of willen weten in zijn Accelerated Crash Course (ACC) 2014.

Deze post delen

Mischien hoort dit hier

Medvedev voorspelt 'grote gascrisis' in de herfst

De Russische premier Dmitry Medvedev.

De Russische premier Dmitri Medvedev heeft vandaag 'een gascrisis van grote omvang' in de herfst voorspeld, vanwege het conflict tussen Rusland en Oekraïne.

'Oekraïne betaalt niet voor het gas. Zijn schuld is enorm. Er zal in de herfst een gascrisis van grote omvang zijn', aldus Medvedev op zijn Facebook-pagina.

Oekraïne is het belangrijkste doorvoerland voor gas naar Europa. Ongeveer een derde van het gas dat in Europa verbruikt wordt is afkomstig vanuit Rusland. Zowat de helft van die Russische export naar Europa passeert via Oekraïne. Dat zorgde eerder al voor leveringsstoringen tijdens 'gasoorlogen' tussen Moskou en Kiev in 2006 en 2009.

Rusland en Oekraïne ruziën weer over de gasleveringen sinds in Kiev een prowesterse regering zit. Gazprom schrapte de korting die Oekraïne kreeg, waarna de gasrekening daar sterk opliep.

Ook Nederland maakt gebruik van het Russische gasnet. Dat is echter maar zo'n klein aandeel dat Nederland niet afhankelijk is van het gas uit Rusland.

Door: Redactie 02/07/2014 - 21u17

Ik vond het zelf een verontrustend bericht van AD

Deze post delen

Mischien hoort dit hier

Medvedev voorspelt 'grote gascrisis' in de herfst

De Russische premier Dmitry Medvedev.

De Russische premier Dmitri Medvedev heeft vandaag 'een gascrisis van grote omvang' in de herfst voorspeld, vanwege het conflict tussen Rusland en Oekraïne.

'Oekraïne betaalt niet voor het gas. Zijn schuld is enorm. Er zal in de herfst een gascrisis van grote omvang zijn', aldus Medvedev op zijn Facebook-pagina.

Oekraïne is het belangrijkste doorvoerland voor gas naar Europa. Ongeveer een derde van het gas dat in Europa verbruikt wordt is afkomstig vanuit Rusland. Zowat de helft van die Russische export naar Europa passeert via Oekraïne. Dat zorgde eerder al voor leveringsstoringen tijdens 'gasoorlogen' tussen Moskou en Kiev in 2006 en 2009.

Rusland en Oekraïne ruziën weer over de gasleveringen sinds in Kiev een prowesterse regering zit. Gazprom schrapte de korting die Oekraïne kreeg, waarna de gasrekening daar sterk opliep.

Ook Nederland maakt gebruik van het Russische gasnet. Dat is echter maar zo'n klein aandeel dat Nederland niet afhankelijk is van het gas uit Rusland.

Door: Redactie 02/07/2014 - 21u17

Ik vond het zelf een verontrustend bericht van AD

Wij importeren 6% Russisch gas. MAAR als de buurlanden zonder zitten, verwacht dan dat Nederlands gas omgeleid gaat worden naar de buurtjes. Voor de Nederlandse huishoudens dan beperkt tot een paar uurtjes gas. Slochteren productie gaat dan maximaal. Is tenminste wat ik verwacht.

Deze post delen

Wij importeren 6% Russisch gas. MAAR als de buurlanden zonder zitten, verwacht dan dat Nederlands gas omgeleid gaat worden naar de buurtjes. Voor de Nederlandse huishoudens dan beperkt tot een paar uurtjes gas. Slochteren productie gaat dan maximaal. Is tenminste wat ik verwacht.

Dus niks ernstig?

• Leuk 1

Deze post delen

Dus niks ernstig?

Uuuh een paar uurtjes gas in een land waar inmiddels bijna 95% van de huizen verwarmd wordt dmv gas?

Waar het overgrote deel kookt op gas? Dan hebben we het alleen nog maar over huishoudens.

Ik denk dat het tijdens een koude winter best eens ernstig zou kunnen zijn voor een hoop mensen......

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...