Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

[Crash] binnen 6-12 maanden

Recommended Posts

Het is een drama daar in Irak. Niet alleen heeft Al Q daar een groot gebied in handen, maar tevens ULTRA state of the Art Amerikaanse gevechtshelicopters in handen gekregen.....gloednieuw.....en ze hebben de lokale bank geplunderd.....$440 miljoen in handen. Het is dus nu de rijkste, best bewapende, getrainde club van extremisten ter wereld. De Amerikanen zelf dan buiten beschouwing gelaten natuurlijk :o

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-11/al-qaeda-jihadis-loot-over-400-million-mosul-central-bank-seize-saddams-hometown

Tja, misschien hadden ze toch het hele land plat moeten gooien destijds. Dat zei een vriend van mij toen de Irak oorlog begon. Hij heeft jaren in de golf gewerkt en was van mening dat er maar weinig goede mensen in de golfstaten.:confused:

@lewieke, er gebeuren momenteel wereldwijd hele gekken dingen en bovenal we laten het gebeuren. Op de één of andere manier proberen de machthebbers wel de rust op de economische markten te houden en tot nu toe lukt dat aardig (en pikken de mensen alle leugens nog).:(

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Tja, misschien hadden ze toch het hele land plat moeten gooien destijds. Dat zei een vriend van mij toen de Irak oorlog begon. Hij heeft jaren in de golf gewerkt en was van mening dat er maar weinig goede mensen in de golfstaten.:confused:

@lewieke, er gebeuren momenteel wereldwijd hele gekken dingen en bovenal we laten het gebeuren. Op de één of andere manier proberen de machthebbers wel de rust op de economische markten te houden en tot nu toe lukt dat aardig (en pikken de mensen alle leugens nog).:(

Tja gekke dingen in de wereld. Hoe zou dit komen? Ik denk dat als de samenleving zo verhard dat men het een idee vind een land plat te gooien...tja dan gaan er gekke dingen gebeuren.

Wérkelijk een tegenvaller dit

• Leuk 2

...................

Genocide tussen neus en lippen door.......:mad:

Ook goedemorgen.

Genocide tussen neus en lippen door.......:mad:

Ook goedemorgen.

Hij doelde natuurlijk niet dat alle mensen moeten worden omgebracht. Hij bedoelde dat het land tot op het bot verrot is: door clans, religieuze idioten, corruptie, positie van vrouwen, kinderhandel (uithuwelijken op je 8-9e jaar) etc. etc. En wat hebben de Amerikanen 3000 doden en vele miljarden verder bereikt? Platgooien moet je natuurlijk niet letterlijk opvatten.:rolleyes:

• Leuk 1
Hij doelde natuurlijk niet dat alle mensen moeten worden omgebracht. Hij bedoelde dat het land tot op het bot verrot is: door clans, religieuze idioten, corruptie, positie van vrouwen, kinderhandel (uithuwelijken op je 8-9e jaar) etc. etc. En wat hebben de Amerikanen 3000 doden en vele miljarden verder bereikt? Platgooien moet je natuurlijk niet letterlijk opvatten.:rolleyes:
Even mijn mooie draadje vervuilen met een plaatje van Darth Vader. Zijn uitspraak is wel een prima samenvatting van het Amerikaanse buitenlandse beleid.

star-wars-join-us-or-die_489.jpg.0b39e798a8471d39d0efccccca38597b.jpg

Gaarne weer over tot het melden van economische wetenswaardigheden waardoor dit systeem omvalt.....bijvoorbeeld dit:

If the U.S. economy really was doing well, government dependence would not be at epidemic levels.

If the U.S. economy really was doing well, we wouldn’t have more than a million public school children that are homeless.

If the U.S. economy really was doing well, the percentage of Americans that have a job would not be lower than it was when the last recession supposedly “ended”.

Nobody that takes an honest look at the numbers can honestly say that the U.S. economy has recovered. The following are 19 reasons why you can laugh when anyone tells you that the economy is in good shape…

#1 RadioShack just announced that it is going to close an additional 200 stores on top of what it was already planning to close.

#2 During the first quarter of this year, reported earnings by major U.S. retailers missed estimates by the largest margin in 13 years.

#3 One out of every three grocery store workers in the state of California is on some form of public assistance.

#4 The percentage of Americans that believe that it is a “good time to buy a home” is the lowest that it has been in four years.

#5 According to one recent survey, 52 percent of Americans cannot even afford the house that they are living in right now.

#6 Sadly, only 36 percent of American adults under the age of 35 currently own a home. That is the lowest level that has ever been recorded.

#7 According to one new study, half of all college graduates are still relying on their parents financially when they are two years out of school.

#8 The number of planned job cuts by U.S. employers is on the rise again…

Job cuts climbed to the highest level in more than a year, as U.S.-based employers announced plans to reduce payrolls by 52,961 in May, according to a report from Challenger, Gray & Christmas.

#9 Right now, one out of every six men in their prime working years (25 to 54) do not have a job.

#10 The percentage of Americans not in the labor force is still at a 36 year high.

#11 53 percent of wage earners in the United States make less than $30,000 a year.

#12 The average age of vehicles on America’s roads has hit an all-time high of 11.4 years. Are we making them better or is it just that people simply cannot afford to buy new vehicles anymore?

#13 According to Pulitzer prize-winning reporter David Cay Johnston, the economic recovery following the depths of the Great Depression was far superior to what we are experiencing today…

The most eye-opening measure of how poorly the vast majority are faring these days comes from comparing the periods after the Great Recession and the Great Depression.

The 90 percent, the vast majority, saw their income decline in 2012 compared with 2009, the year the Great Recession officially ended. Average annual income was down $556, or almost 2 percent, adjusted for inflation, to $30,997.

But in 1936, three years after the Great Depression ended, the vast majority enjoyed 31 percent more income than in 1933. The average increase, in today’s dollars, was $2,146 per household.

#14 The U.S. economy did not experience any economic growth during the first quarter of 2014. In fact, it actually contracted.

#15 The growth of furniture spending has just gone negative for the first time in about two years.

#16 More than 20 percent of all children in the U.S. are living in poverty, and 49 million Americans are dealing with food insecurity.

#17 As I have written about previously, approximately 20 percent of all American families do not have a single member that is employed at this point.

#18 According to a recent Gallup survey, “Unemployment/Jobs” represents the number one concern for U.S. voters.

#19 After adjusting for inflation, median household income in the U.S. is now about 7 percent lower than it was in the year 2000.

Een nieuw rapport van de Wereldbank waarschuwt dat de voedselprijzen wereldwijd de pan uitrijzen.

Volgens de Wereldbank zijn deze prijsstijgingen in de eerste plaats veroorzaakt door drie factoren;

Een sterk gestegen vraag naar voedsel in China.

Droogte in de VS die de tarweproductie enorm deed afnemen.

Onrust in Oekraïne als gevolg van de daar ontstane burgeroorlog.

Wat de Wereldbank nog niet hardop durft te zeggen is, dat honger leidt tot revolutie. Wanneer de mensen verhongeren in de straten zal er een politieke onrust ontstaan die die op gewelddadigheid zal uitdraaien. Het is namelijk een fundamentele menselijke reactie, die net zo waar is in de EU, de VS het Verenigd Koninkrijk, of landen als Kameroen en India.

De Amerikaanse journalist Alfred Henry Lewis zei in zijn beroemde uitspraak “Er zitten slechts negen maaltijden tussen de mensheid en anarchie” en verklaarde verder dat het als een axioma kan worden opgevat dat

“een uitgehongerd mens nooit een goede burger zal zijn”.

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/06/wereldbank-waarschuwt-voor-voedselrellen/#.U4xhJpGj1y8.facebook

De crisis is weer vol in aantocht!

Het is nog maar ZES JAAR geleden dat stijgende consumentenuitgaven, gigantische handelstekorten en buitensporig veel schuld de grootste crisis sinds de Grote Depressie hebben veroorzaakt en kijk waar ze daar in de Almighty USA weer aanbelandt zijn. Terug bij waar het allemaal mee begonnen is. Het korte termijn geheugen is zeer kort gebleken en de geldprinters van de FED zeer machtig. Ook al zijn de details lichtelijk anders, het effect is hetzelfde: opgeblazen prijzen, groeiende instabiliteit en een verhoogd risico om het systeem te laten vallen waardoor we wereldwijd weer in een diep gat terecht zullen komen. We zien dit gebeuren en ik vraag me af, waar eindigt het deze keer?

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/06/het-korte-geheugen-en-de-machtige-geldprinters-van-de-overheid/

The global derivatives bubble is now 20 percent bigger than it was just before the last great financial crisis struck in 2008. It is a financial bubble far larger than anything the world has ever seen, and when it finally bursts it is going to be a complete and utter nightmare for the financial system of the planet. According to the Bank for International Settlements, the total notional value of derivatives contracts around the world has ballooned to an astounding 710 trillion dollars ($710,000,000,000,000).

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/the-size-of-the-derivatives-bubble-hanging-over-the-global-economy-hits-a-record-high

22.jpeg

Dit appartement doet 850 per maand.

Herkenbaar. Ik was een paar jaar geleden in Londen, ik geloof in 2009, toen was de crisis pas net losgebarsten en de huizenprijzen doken naar beneden in Engeland. Ik liep met toen nog mijn vriendinnetje voor een makelaarskantoor en net als hier hebben ze daar in de etalage foto's, beschrijving en vraagprijs van vastgoed hangen. Ik keek er eens naar en zag een advertentie van een woningkjuh, slechts een studio van nog geen 20 m2. Wel precies in het midden van Londen. Ik keek naar de prijs en viel bijna van mezelf af. 2.000.000 pond.

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user3303/imageroot/2014/06/20140624_BDIY1.jpg

Klik op de link hierboven voor een grafiek van de Baltic Dry index. Dat is min of meer wat schepen wereldwijd vervoeren, en is na een kleine opleving vorig jaar weer extreem laag....er lijkt dus minder te worden vervoerd over de wereldzeeën.

The Baltic Dry Index [...] has collapsed over 60% year-to-date. At $867, the index is at one-year lows and hovering near post-crisis lows as the hope-strewn surge of last year now lies torn asunder by the reality of China commodity ponzi probes and a 'real' slowing global economy.

Dit ziet er ook niet lekker uit: Credit Suisse "Fear Barometer" Hits All Time High

Deze lezer vat de wereld mooi samen:

Gunga: It seems our only chance is to withdraw our consent from the system that seeks to enslave us. Government and industry combine to reap the fruits of our labor. Taxation and inflation benefit few at the expense of many. Many of us do without the things we need and sacrifice what we want to give to those we love while government and industry impose increasing fees and costs on us. Those that are enriching themselves with the current system won't change the status quo voluntarily.

Ach ja.....schapen hè?

@Keyser Suze;

Those that are enriching themselves with the current system won't change the status quo voluntarily.

Tenzij ook eens wakker schudden en denken: Is dit nu wel een weg die wij moeten bewandelen?

Ach nee, wat maak ik mezelf wijs! Zij zullen doorgraaien tot aan het gaatje. Doorgraaien tot ze op een morgen uit hun bed gerost worden door een woedende menigte en zich verbaasd afvragen waarom al die mensen zo boos op hen zijn en.... (toen ging het licht uit).

PS Dat is min of meer wat schepen wereldwijd vervoeren, en is na een kleine opleving vorig jaar weer extreem laag...

Wij merken het ook aan de vaart op die sloot waar ik aan werk. Het wordt weer rustiger op het water.

• Leuk 1
@Keyser Suze;

Those that are enriching themselves with the current system won't change the status quo voluntarily.

Tenzij ook eens wakker schudden en denken: Is dit nu wel een weg die wij moeten bewandelen?

Ach nee, wat maak ik mezelf wijs! Zij zullen doorgraaien tot aan het gaatje. Doorgraaien tot ze op een morgen uit hun bed gerost worden door een woedende menigte en zich verbaasd afvragen waarom al die mensen zo boos op hen zijn en.... (toen ging het licht uit).

PS Dat is min of meer wat schepen wereldwijd vervoeren, en is na een kleine opleving vorig jaar weer extreem laag...

Wij merken het ook aan de vaart op die sloot waar ik aan werk. Het wordt weer rustiger op het water.

Eén van de problemen is dat er veel grote partijen zijn die grote invloed uitoefenen op de markten. Ze zullen blijven doorgaan met het controleren, manipuleren en beheersen van deze markten ten koste van alles. Ook al brengt dit de komende generaties terug naar grote armoede, ze zullen tot het gaatje doorgaan.

Als we in 2008 een paar banken\bedrijven hadden laten klappen dan hadden er misschien wat mensen wat geld verloren (vooral de rijken met geld), maar dan kon je vanaf dat moment wel opnieuw beginnen met een nieuw beter systeem. Nu laat men hele volken (vooral de armere mensen) de crisis betalen en nog vele generaties na ons.

What would you say if I told you that Americans are nearly 60 TRILLION dollars in debt? Well, it is true. When you total up all forms of debt including government debt, business debt, mortgage debt and consumer debt, we are 59.4 trillion dollars in debt. That is an amount of money so large that it is difficult to describe it with words. For example, if you were alive when Jesus Christ was born and you had spent 80 million dollars every single day since then, you still would not have spent 59.4 trillion dollars by now. And most of this debt has been accumulated in recent decades. If you go back 40 years ago, total debt in America was sitting at about 2.2 trillion dollars.

Meanwhile, the rest of the planet is drowning in debt as well. As I wrote about the other day, the total amount of debt in the world has risen to a new all-time record high of $223,300,000,000,000.

2008 should have been a major wake up call that resulted in massive changes.

But instead, our leaders just patched up the old system and reinflated the old bubbles,

so that they are now even larger than they were before.

They assure us that they know exactly what they are doing and that everything will be just fine.

Vertaling Eng => Ned:

Het gaat KUDT. De bubbles zijn verder toegenomen, maatregelen zijn uitgesteld, de schuld is gegroeid, de derivaten idem dito, het enige dat groeit is Wall Street en de onvrede van de burgers. Hoe lang gaat dit nog duren....?

http://www.silverdoctors.com/the-united-states-of-debt-total-us-debt-hits-new-record-high-of-nearly-60-trillion-dollars/

Lees ook:

http://preppers.nl/forum/threads/3362-The-end-of-The-American-Dream

http://preppers.nl/forum/threads/9080-China-credit-bubble-op-springen!

Iemand nog gezonde input voor een Vreedzame Revolutie? Het is de hoogste tijd.....ook om af te spreken waar we elkaar ontmoeten als de boel instort.....Prepper's Heaven

Goede post Keyser!

De 60 triljard zijn ze trouwens al gepasseerd. Zie link verderop in deze post.

Wat ik ook af en toe "leuk vindt"is, als ik weer eens zin heb om me te verwonderen aan de wereld van bizar grote getallen, te gaan naar http://www.usdebtclock.org/#

Ik ga ervanuit dat de meeste mensen weten wat derivaten zijn. Als je ziet dat de currency en credit derivaten in amerika meer dan 730.000.000.000.000 zijn, dan vraag je je toch af waar ze toch mee bezig zijn. Dan valt die 60 triljard "total debt" nog wel mee.

• Leuk 1

Ik denk dat de mens niet in opstand komt bij een crisis.

Ook al heeft een groot deel van de bevolking bijna geen eten.

Zie Brazilie, India, China, en etc...

Hier gaat het leven ook gewoon door.

In geval van een mega grote zonnevlam is het natuurlijk wat anders.

Zeker maar deze mensen zijn een onderdrukkende overheid\leger gewend en hier hebben we na de laatste oorlog alleen maar gewerkt aan een steeds luxer leven. Mensen kunnen niet eens meer voor zichzelf zorgen zoals in armere landen.

Kijk ook eens naar landen waar het al minder gaat en naar het nieuws in die landen wat je niet dagelijks op TV ziet. Er is al een hoop aan de gang en als je 1-2 maanden geen of weinig geld meer krijgt, dan slaat de vlam hier ook in de pan. Binnen de EU is men als de dood dat demonstraties en rellen overslaan naar andere landen. Daarom wordt het klein gehouden en verteld iedere regering haar eigen leugens om de boel draaiende te houden.

Mijn mening is dat de kans op een zonnevlam vele malen kleiner is dan de kans op ellende en oorlog momenteel.

• Leuk 1

Wat definieer je onder crisis? Beetje gezeik op Wall Street, 20% minder koopkracht en 3% stijging werkeloosheid? Als een GROOT deel van de BEVOLKING bijna GEEN ETEN heeft (jouw woorden), dan gebeurt er volgens jou niet veel? Ik ben het meest bang voor grote groepen hongerige mensen. Ze zullen je deur intrappen om jouw keukenkastjes te plunderen, hongerige mensen zullen als beesten tekeer gaan. Je hoeft me niet te geloven hoor. Maar ik heb wel gelijk.

tumblrwizard.jpg.254ae889f33f1350142528853c736f30.jpg

Wat definieer je onder crisis? Beetje gezeik op Wall Street, 20% minder koopkracht en 3% stijging werkeloosheid? Als een GROOT deel van de BEVOLKING bijna GEEN ETEN heeft (jouw woorden), dan gebeurt er volgens jou niet veel? Ik ben het meest bang voor grote groepen hongerige mensen. Ze zullen je deur intrappen om jouw keukenkastjes te plunderen, hongerige mensen zullen als beesten tekeer gaan. Je hoeft me niet te geloven hoor. Maar ik heb wel gelijk.

tumblrwizard.jpg.254ae889f33f1350142528853c736f30.jpg

Tuurlijk heb jij gelijk. En dat gaat allemaal gebeuren binnen 6 tot 12 maanden? Toe maar!

Het huidige systeem is zo flexibel als de burgerbevolking zelf. Ik had al eerder verwacht dat we de volgende fase van de crisis in zouden gaan, maar de machtshebbers beschikken over een zeer grote rek. Dat het huidige systeem ten einde loopt, dat kan niet anders. Er moeten schulden worden verrekend en worden afgebouwd en we kunnen niet verder blijven schuiven met de rekening naar de toekomstige generaties.

Wanneer mensen een redelijk leven behouden en elke maand hun centjes krijgen (wonen, eten en drinken), dan boeit het veel mensen niet. Voedsel is er ook nog volop alleen worden grondstoffen duurder. Zodra mensen dit kwijtraken is de rek eruit en dan houdt geen enkel systeem stand. Ik zie dat niet eerst in NL gebeuren als we naar de EU kijken, eerder de nog armere landen. Gebleken is dat we ons geen EU voelen dus snel overslaan gaat mogelijk niet gebeuren. Mensen denken alleen aan hun eigen hachje. Zo was het zo is het en zo zal het altijd blijven.:(

Tuurlijk heb jij gelijk. En dat gaat allemaal gebeuren binnen 6 tot 12 maanden? Toe maar!

Nee, je haalt twee dingen door elkaar. Ik beweer dat er een nieuwe fikse economische klapper komt binnen nu een inmiddels elf maanden. Een herhaling van 2008.

Zoals je had kunnen lezen, gaf ik mijn uitleg ten aanzien van grote groep hongerige mensen.

Geen idee waar jij je info haalt maar de gemiddelde Chinees heeft meer eten dan hij op kan.

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Wanneer mensen een redelijk leven behouden en elke maand hun centjes krijgen (wonen, eten en drinken), dan boeit het veel mensen niet. Voedsel is er ook nog volop alleen worden grondstoffen duurder. Zodra mensen dit kwijtraken is de rek eruit en dan houdt geen enkel systeem stand. Ik zie dat niet eerst in NL gebeuren als we naar de EU kijken, eerder de nog armere landen. Gebleken is dat we ons geen EU voelen dus snel overslaan gaat mogelijk niet gebeuren. Mensen denken alleen aan hun eigen hachje. Zo was het zo is het en zo zal het altijd blijven.:(

Daar ben ik het mee eens. Daarbij komt dat 'de massa' niet goed geinformeerd is. De media en politiek houden de bevolking een worst voor dat het wel goed komt maar dit is niet het geval.

Zie 'Waarom de volgende 20 jaar compleet anders zal zijn dan de laatste 20': http://www.peakprosperity.com/blog/85873/why-next-20-years-will-completely-unlike-last-20 + http://www.peakprosperity.com/crash-course-classic-version (Mooie video uitleg cursus in delen om rustig te kunnen bekijken.)

Deze situatie is nu werkelijkheid doordat een elite de wereld in haar greep houdt: http://www.zerohedge.com/news/2014-02-24/guest-post-dollar-and-deep-state. Dit kan alleen veranderen als velen hierover geinformeerd worden en 'de politiek' ermee aan de slag moet gaan. Nu beschouwt de politiek 'de crisis' als een gegeven en voert alleen bezuinigingen door in plaats van de oorzaak (macht van de banken) aan te pakken.

Hoe lang het zal duren voordat de boel knalt is voor ons koffiedik kijken. Als je eea bestudeert wordt wel duidelijk dat er geen oplossing voor 'de crisis' komt.

• Leuk 1
Daar ben ik het mee eens. Daarbij komt dat 'de massa' niet goed geinformeerd is. De media en politiek houden de bevolking een worst voor dat het wel goed komt maar dit is niet het geval.

Zie 'Waarom de volgende 20 jaar compleet anders zal zijn dan de laatste 20': http://www.peakprosperity.com/blog/85873/why-next-20-years-will-completely-unlike-last-20 + http://www.peakprosperity.com/crash-course-classic-version (Mooie video uitleg cursus in delen om rustig te kunnen bekijken.)

Deze situatie is nu werkelijkheid doordat een elite de wereld in haar greep houdt: http://www.zerohedge.com/news/2014-02-24/guest-post-dollar-and-deep-state. Dit kan alleen veranderen als velen hierover geinformeerd worden en 'de politiek' ermee aan de slag moet gaan. Nu beschouwt de politiek 'de crisis' als een gegeven en voert alleen bezuinigingen door in plaats van de oorzaak (macht van de banken) aan te pakken.

Hoe lang het zal duren voordat de boel knalt is voor ons koffiedik kijken. Als je eea bestudeert wordt wel duidelijk dat er geen oplossing voor 'de crisis' komt.

De enige oplossing is als we de rijkdom herverdelen en de schulden aflossen. Als we woekerrentes en woekerpolissen in de ban doen en de rijkdommen van de aarde beter gebruiken. Stapje terug allemaal, back to the basics en niet allemaal de laatste gadgets willen hebben.

Dat gaat echter niet gebeuren, want mensen met geld en macht willen alleen maar meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...