Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

[Crash] binnen 6-12 maanden

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Alweer een voorspelling dat we gaan crashen? Lollig. Volgens mij is het allemaal onzin. 'We' gaan helemaal niet crashen tussen nu en de komende vijf jaar. Mijn voorspelling. Mag je me op aanspreken als ik het mis heb :)

Ja daar heb je mischien gelijk in.

Maar wat is dan beter onnodig geprept hebben of niet geprept hebben als het wel mis gaat?

Dit vind ik helaas het grote struisvogel denken.

Kerncentrales zijn zo veilig dat kan niet mis gaan dus bouwen die hap (al eens bij Tjernobyl en Fukushima geweest?).

Virussen maken niks mis mee kan niet fout gaan ( al eens de verhalen gelezen hoe vaak het wel is misgegaan en we domweg, voor zover we weten, door het oog van de naald gegaan zijn?)

Genetische manipulatie, kan niks mis mee gaan, weet je wat laten we gewoon alle niet genetisch gemanipuleerde zaden verbieden ( dat wil monsanto graag).

Ja het is makkelijk, er zal niks fout gaan (en als het fout gaat dan zullen ze ons toch wel redden?).

Ik wou dat ik ook nog zo naief was, heerlijk lijkt me dat!

K a n s

Deze post delen

Ja daar heb je mischien gelijk in.

Maar wat is dan beter onnodig geprept hebben of niet geprept hebben als het wel mis gaat?

Dit vind ik helaas het grote struisvogel denken.

Kerncentrales zijn zo veilig dat kan niet mis gaan dus bouwen die hap (al eens bij Tjernobyl en Fukushima geweest?).

Virussen maken niks mis mee kan niet fout gaan ( al eens de verhalen gelezen hoe vaak het wel is misgegaan en we domweg, voor zover we weten, door het oog van de naald gegaan zijn?)

Genetische manipulatie, kan niks mis mee gaan, weet je wat laten we gewoon alle niet genetisch gemanipuleerde zaden verbieden ( dat wil monsanto graag).

Ja het is makkelijk, er zal niks fout gaan (en als het fout gaat dan zullen ze ons toch wel redden?).

Ik wou dat ik ook nog zo naief was, heerlijk lijkt me dat!

K a n s

Ik ben al een jaartje of tien prepper en naïef ben ik niet. Ik prep voor rampen - zaken als een dagenlang durende stroomstoring, een rivier die buiten z'n oevers treed, de gaskraan gaat dicht, we raken ingesneeuwd, er komt een pandemietje, dat soort dingen. Daarbij heb ik weinig vertrouwen in overheden, organisaties en mensen in z'n algemeenheid, als het fout gaat wil ik voor mezelf en mijn kringetje kunnen zorgen. De kans dat mij/ons zoiets overkomt in Nederland is volgens mij niet erg groot. Als er wel eens wat mis ging met een dijk, een trein of een vliegtuig kwam de hulpverlening vlot op gang met naderhand de onvermijdelijke evaluatie en de constatering dat het best wel beter kan.Maar dat was allemaal klein bier, sinds 1961 is mij en mijn omgeving niets overkomen op het gebied van rampen. Ondanks dat vind ik het een prettig idee om me voor te bereiden zodat ik niet zonder water, eten, licht en nog wat voor mij essentiële zaken kom te zitten als de huidige gecompliceerde samenleving even hapert. Is het naïef om daarvoor te preppen? Prima, dan ben ik dus naïef.

Dit topic heeft de titel 'crash binnen 6-12 maanden' en in zijn opening schrijft @Keyser Suze als zijn voorspelling dat een nieuwe economische crisis zich binnen een jaar gaat voltrekken. Op díe opmerking en het woord 'crash' heb ik gereageerd. Het kan best dat er weer een economische crisis komt. En dan? Een crash? Waarom? We hebben net een economische crisis min of meer wel/niet achter de rug maar van een crash was geen sprake, de samenleving heeft geen moment gehaperd, zelfs niet toen er een echte bankencrash dreigde. En er is - nogmaals - volgens mij geen enkel feit (en een feit is iets anders dan een mening of de visie van een prepper op de samenleving) dat er op wijst dat er een economische crash aanstaande is. Mijn stelling is dat de voorspelling van KS slechts jolige kout is om de discussie op dit forum weer wat leven in te blazen.

Ik prep niet omdat ik denk dat de samenleving zoals wij die kennen binnen afzienbare tijd op zal houden te bestaan. Ik prep omdat er een héééél klein kansje bestaat dat er iets gebeurt waardoor de zaak toch tijdelijk of langdurig naar de kloten gaat.

Ik heb een verzekering tegen brand, niet omdat ik dénk dat mijn huis binnen een jaar af zal branden maar omdat er een kleine kans bestaat dat de zaak in de hens gaat. Ik prep niet omdat ik dénk dat er binnen een jaar een grote ramp zal gebeuren maar omdat er toch een kleine kans bestaat dat er iets heel ergs gebeurt. Is dat struisvogeldenken en naïef @Kans?

Deze post delen

Natuurlijk gaan we niet crashen, het gaat namelijk Fan Tas Tisch

Gaat het volgens jou fantastisch? Volgens mij niet maar dat wil niet zeggen dat er een crash van de samenleving gaat komen. Waarom zou dat nou net ergens het komende jaar gaan gebeuren?

Natuurlijk is het lollig om op dit forum te roepen dat het allemaal niks is en dat de zaak naar de kloten gaat. Jan en alleman roepen dat al vanaf de start van dit forum. Punt is dat ik op dit hele forum nog nooit een onderbouwing van die stelling heb gelezen. Nog nooit! Wel veel meningen en visies ....

Deze post delen

@Pathfinder als ik lollig wil doen plaats ik het wel in de koffie hoek. Ook de smileys ontbreken. Ik kan je alleen maar vertellen over mijn gevoel. Dat jij daar anders in staat, prima. Ik hoef jou niet te overtuigen en jij mij niet. Ik ben geen Maya.

Deze post delen

Het gaat voor zover ik merk met subtiele stapjes. Stukje bij beetje wordt het minder.

Wel slim bekeken als Poetin een dikke bolus draait, dat dan Europa dé redding is tegen het oosten. Gelijk een legitieme rede om superstaat samen te stellen.:p

Just some thoughts....

CtM

Deze post delen

We hebben crash op crash. Van internet bubble tot woningmarkt crisis, van internationale kredietcrisis tot Europese staatsschuldencrisis. Of er een collapse van veel grotere omvang komt, valt niet uit te sluiten. Persoonlijk denk ik ook dat het dichterbij is dan we denken, en kan ik een eind meekomen in de speculatie van @Keyser Suze. Met name het fragiele kaartenhuis van onze monetaire unie staat zeer wankel, en er is weinig voor nodig of het stort in. De solvabiliteitscrisis van dit financiële systeem is niet op te lossen zonder grote gevolgen. Het Europese Stabilisatie Fonds (ESM) is het grootste piramidespel aller tijden en een crash is m.i. onvermijdelijk. Welke gevolgen dat zal hebben, valt niet te voorzien. De tijd zal het leren. En ja, misschien wel in nu en een jaar. Het is wachten op het eerste dominosteentje dat omgaat.

Deze post delen

@Pathfinder, wil je een onderbouwing of verduidelijking wat crash betekent in deze stelling? Ik begrijp niet helemaal het doel van jouw antwoord in dit topic.

Volgens mij lees ik nergens dat de samenleving naar de klote gaat, maar dat hij hapert is al langer aan de gang. Het verbaast mij dat sommige mensen dit blijkbaar niet willen inzien.

Deze post delen

Nee @Pathfinder dat is zeker niet naief van je.

Je reactie leek een beetje in de richting van "er kan niks gebeuren dus ik prep niet"

Maar dat is dus niet zo, je ziet alleen die crash niet zo snel komen.

Ik denk er het mijne over maar een timing geven doe ik niet, heb al teveel mensen daar de mist in zien gaan.

Ook wat precies de trigger zal zijn en het gevolg weet ik niet.

Wordt het een oorlog of eerst een financiele meltdown of worden we gewoon langzaam allemaal arm?

Wat ik wel denk te weten is dat de kans op verdere gratis groei of groei op geleend geld zo'n beetje op zijn einde is.

Als je dan gewoon wat zaken extrapoleerd of naar de geschiedenis kijkt dan krijg je kippevel.

Ik neem dat kippevel vrij serieus.

Ik slaap niet slecht, heb geen nachtmerries, maar ben redelijk zeker dat we zware tijden gaan meemaken.

En daar probeer ook ik voor te preppen.

K a n s

Deze post delen

@Keyser Suze, laten we even voorop stellen dat niet de maya waren die ons waarschuwden voor het einde van de wereld. Volgens mij had het iets te maken met het betreden van een andere fase.

Nou wil ik de voorspelling niet bespreken of oprakelen maar ik heb toch het gevoel dat sinds de datum die genoemd was de wereld toch in een stroomversnelling aan het veranderen is (en dan op een negatieve wijze).

Het lijkt nu of we op het punt zitten dat er met regelmaat rampen, oorlogen en ander zaken plaatsvinden waardoor het lijk of alsof we op een keerpunt zitten.

Ik vind daarom jouw voorspelling zo gek nog niet, ben ook van mening dat er zonder grote veranderingen dit geen heel lange tijd meer goed kan gaan

De tijd zal het leren maar voorlopig ben ik mijn voorraden en inventaris op order aan het brengen voor het geval dat. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Deze post delen

@Pathfinder,

Ik begrijp jouw manier van denken heel goed. Er zijn al zo vaak voorspellingen over het einde van de wereld gedaan, en er is er nog nooit één van uitgekomen. Ook de voorspellingen over de crash zijn er legio en ook vaak niet uitgekomen.

Maar als je je enigszins verdiept in het monetaire systeem, als je ziet hoe de schuldenlast overal in de wereld van lineair stijgend tot in de jaren 90, naar exponentieel stijgend nú, zijn gegaan, dan kun je niet anders concluderen dan dat daar een eind aan gaat komen. Als je verder beseft dat de hele wereldeconomie als een onontwarbare kluwen met elkaar in verbonden is, dan begrijp je ook dat als een wereldmacht onderuit gaat, dat de rest volgt.

Als je weet hoe afhankelijk we zijn van aardolie, dan kun je je enigszins indenken wat er gebeurt als de aanvoer daarvan stokt. Niet alleen de distributie valt stil, de hele voedselproductie valt dan stil.

Er zijn nu al zoveel mensen over de hele wereld afhankelijk van enige vorm van steun, vooral financieel, dat de val van de dollar massale bittere armoede teweeg zal brengen.

Er moet een financiële reset komen. Met economische groei gaan we onze schuldenlast niet meer kunnen aflossen. Exponentiële groei is niet houdbaar. Nooit geweest. Toch heeft de politiek het overal ter wereld alleen maar over het aanjagen van de economie. Een reset is onvermijdelijk. Men zou iedereen de schulden kunnen kwijtschelden, maar niemand die daarin het voortouw durft te nemen. Want ook dan volgt er een economische crisis die zijn weerga niet kent, want ook bij schuldenkwijtschelding zijn er verliezers (vooral de banken). Dus gaan we door op de ingeslagen, doodlopende weg. Afremmen kunnen we niet, want dat schaadt de economie. Nee, we moeten nog meer vaart maken om groei te stimuleren.

De dollar zal vallen. Misschien niet als eerste, misschien zal er eerst iets anders gebeuren, maar de dollar als wereld reserve munt, is niet veel langer te handhaven. Als de dollar valt, zal de chaos onvoorstelbaar zijn. Dan zullen overal bedrijven over de kop gaan en neemt werkeloosheid monsterlijke vormen aan. Waarschijnlijk zullen alle landen failliet gaan. Hoe lang het duurt en wat er uit volgt, dat is pas echt koffiedik kijken.

Het is dus niet de vraag óf er een crash komt, het is alleen de vraag wanneer. En het is waar dat we niet zeker weten hoe het zal uitwerken. Maar 1930 zal erbij verbleken, denk ik.

Maar misschien heb jij wel gelijk en kun je je beter richten op zaken die te overzien zijn. :)

Charlie

• Leuk 1

Deze post delen

@Keyser Suze, laten we even voorop stellen dat niet de maya waren die ons waarschuwden voor het einde van de wereld. Volgens mij had het iets te maken met het betreden van een andere fase.

Nou wil ik de voorspelling niet bespreken of oprakelen maar ik heb toch het gevoel dat sinds de datum die genoemd was de wereld toch in een stroomversnelling aan het veranderen is (en dan op een negatieve wijze).

Die stroomversnelling heb ik ook opgemerkt. Echter zie ik niet alleen negativiteit.

Natuurlijk, de algemene tendens van de maatschappij is negatief, dat valt niet te ontkennen.

Maar daarnaast merk ik positieve veranderingen in en om mijzelf. (Van bewuster (op ecologische wijze) gaan leven, tot het verwateren van oude (overbodige) banden en het aanleggen van nieuwe.)

• Leuk 1

Deze post delen

Dat er wat aan gaat komen lijkt wel duidelijk. Het hoe en wanneer wordt pas duidelijker op het moment dat er wat (meer) steentjes gaan vallen. Voorspellingen vind ik persoonlijk zinloos. Dat veel mensen voorspellingen serieus nemen komt omdat de mens enige zekerheid zoekt in onzekere tijden. En hoe meer er roepen dat " dit" ongeveer "dan" gaat gebeuren, hoe meer mensen het gaan geloven. Is de datum verstreken, dan haalt iedereen z'n schouders op met "wees blij dat het niet is gebeurt".....

En op het moment dat iedereen net z'n schouders heeft opgehaald, komt me er toch een klapper die niemand had verwacht..... Omdat we in een tijd leven die zo verschrikkelijk fragiel is geworden op een aantal cruciale plekken, dan de meest kleine verstoring al voldoende is om de boel om te laten vallen.

"Preppen" én leven alsof er geen volgende week meer is ! :D

Deze post delen

TED-spread.jpg.246a76a7e2b169b07b46ddabb906ee43.jpg

Hedge fund god, David Tepper, is wary about this market and the godfather of technical analysis, Ralph Acampora, is even warning investors to brace for a 15 to 25 percent correction in the stock market in the coming months. That is quite the prediction! Both gentlemen were big supporters of the bull market until recently but, considering their spotless track record and timing, it would not be wise to ignore their statements.

http://www.zerohedge.com/contributed/2014-05-25/missing-link-stock-market-crash

Deze post delen

clip_image002_thumb2.gif

Dit is mijn buikgevoel, dus ik sluit me aan bij de algemeen geldende mening hier. Het is wachten op het volgende dominosteentje, het zandkorreltje dat de aardverschuiving veroorzaakt. Het laatste sneeuwvlokje dat de lawine doet naar beneden storten zoals James Rickards bij zijn death of money beschrijft. Het volgende lehman moment.

http://marketupdate.nl/nieuws/economie/kredietcrisis/jurgen-stark-het-geldsysteem-pure-fictie/

Wanneer ? Misschien morgen, misschien volgend jaar, misschien volgende maand. Wie weet het ? Maar dat we het geen tien jaar meer gaan kunnen uitstellen is mij wel meer dan duidelijk.

En dan de zwarte zwaantjes nog natuurlijk. Economische crisis, bezuinigen op gezondheidszorg, meer kans op epidemieën. Bezuinigen op onderhoud van infrastructuur allerhande, zoals dijken, wegen, electriciteitsnet, enz : meer kans op overstromingen, bruggen die het begeven, black outs enz.

Kijk bv in New Orléans na Katerina , voor een groot deel nog niet heropgebouwd. Hoe groter de schuldenberg, en hoe slechter de economie, hoe moeilijker het wordt om op zwarte zwaan events te ageren.

De middelen zijn er niet meer, en dat heeft niets met geld te maken, dat heeft alles te maken met het gebrek aan makkelijk winbare energie en grondstoffen. Het meeste hebben we al opgebruikt.

Als we nu in Europa nog eens een conflict meemaken zoals de tweede wereldoorlog, zal het geen sinicure meer zijn om den boel opnieuw op te bouwen. Van wie zullen we een nieuw Marschall plan krijgen ?

Al de rest van de wereld zal zelf zijn handen vol hebben om zijne winkel op orde te krijgen.

Als je ziet hoe snel de zaken kunnen escaleren zoals in Syrie, Oekraine, denk ik dat we er alle belang bij hebben van datgene wat we hebben aan infrastructuur zo goed mogelijk te bewaren en om te bouwen naar een duurzame economie. Kapot maken is makkelijk, opbouwen niet.

• Leuk 1

Deze post delen

Mijn gevoel vertelde me, dat het over ongeveer zes maanden behoorlijk mis gaat met de economie. Met mijn verstand hou ik dan nog een slag om de arm door daar 12 maanden van te maken.

Mijn gevoel zegt hetzelfde.

Mijn verstand neemt de volgende twee zaken in overweging:

1. Markets can remain irrational longer than you can remain solvent [aldus Keynes]. Naast markets slaat dit m.i. ook op politiek, samenleving, milieu, kortom alle aspecten van het leven die al langere tijd serieus onder druk staan.
  2. Elk moment kán het misgaan. Of het nou een natuurramp is, of een vertrouwensbreuk in Het Systeem.

Ik kan verstandelijk geen argument geven of het logischer is dat morgen de SHTF of dat het - hoe irrationeel ook - nog jaren kan duren. Daarom: gebruik die tijd om te preppen, of het nou om gear, kennis of relaties gaat :)

Deze post delen

De Amerikaanse Koopjes-schuren zijn bezig met hun sterfbed: http://www.zerohedge.com/news/2014-05-26/retail-death-rattle-grows-louder

The secret to retail success before 2007 was: create or copy a successful concept; get Wall Street financing and go public ASAP; source all your inventory from Far East slave labor factories; hire thousands of minimum wage level workers to process transactions; build hundreds of new stores every year to cover up the fact the existing stores had deteriorating performance; convince millions of gullible dupes to buy cheap Chinese shit they didn’t need with money they didn’t have; and pretend this didn’t solely rely upon cheap easy debt pumped into the veins of American consumers by the Federal Reserve and their Wall Street bank owners. The financial crisis in 2008 revealed everyone was swimming naked, when the tide of easy credit subsided.

The pundits, politicians and delusional retail CEOs continue to await the revival of retail sales as if reality doesn’t exist. The 1 million retail stores, 109,000 shopping centers, and nearly 15 billion square feet of retail space for an aging, increasingly impoverished, and savings poor populace might be a tad too much and will require a slight downsizing – say 3 or 4 billion square feet. Considering the debt fueled frenzy from 2000 through 2008 added 2.7 billion square feet to our suburban sprawl concrete landscape, a divestiture of that foolish investment will be the floor. If you think there are a lot of SPACE AVAILABLE signs dotting the countryside, you ain’t seen nothing yet. The mega-chains have already halted all expansion. That was the first step. The weaker players like Radio Shack, Sears, Family Dollar, Coldwater Creek, Staples, Barnes & Noble, Blockbuster and dozens of others are already closing stores by the hundreds. Thousands more will follow.

Ja beste mensen, nu ga ik natuurlijk elk Doom en Gloom bericht hierin plakken. Ik zal die economie omver praten desnoods.

Deze post delen

Geen idee of dit filmpje al eerder is langsgekomen, maar ik kwam het vandaag tegen. Het gaat over de crash van 1929. Begrijpelijk uitgelegd voor een leek/noob als ik!

http://www.youtube.com/watch?v=7EPTCm9RVRM

CtM

Hmmm... reversed déja vu! Interessant filmpje. In een paar steekwoorden: economische crisis als gevolg van een bankencrisis en internationale schuldencrisis. In de jaren daarna gevolgd door overproductie en lage lonen waardoor de producten niet meer gekocht kunnen worden, resulterend in... nog meer overproductie. Waar heb ik dit ook al weer eerder gezien? :)

Deze post delen

The global derivatives bubble is now 20 percent bigger than it was just before the last great financial crisis struck in 2008. It is a financial bubble far larger than anything the world has ever seen, and when it finally bursts it is going to be a complete and utter nightmare for the financial system of the planet. According to the Bank for International Settlements, the total notional value of derivatives contracts around the world has ballooned to an astounding 710 trillion dollars ($710,000,000,000,000). Other estimates put the grand total well over a quadrillion dollars. If that sounds like a lot of money, that is because it is. For example, U.S. GDP is projected to be in the neighborhood of around 17 trillion dollars for 2014. So 710 trillion dollars is an amount of money that is almost incomprehensible. Instead of actually doing something about the insanely reckless behavior of the big banks, our leaders have allowed the derivatives bubble and these banks to get larger than ever. In fact, as I have written about previously, the big Wall Street banks are collectively 37 percent larger than they were just prior to the last recession. “Too big to fail” is a far more massive problem than it was the last time around, and at some point this derivatives bubble is going to burst and start taking those banks down. When that day arrives, we are going to be facing a crisis that is going to make 2008 look like a Sunday picnic.

If you do not know what a derivative is, Mayra Rodríguez Valladares, a managing principal at MRV Associates, provided a pretty good definition in her recent article for the New York Times…

A derivative, put simply, is a contract between two parties whose value is determined by changes in the value of an underlying asset. Those assets could be bonds, equities, commodities or currencies. The majority of contracts are traded over the counter, where details about pricing, risk measurement and collateral, if any, are not available to the public.

In other words, a derivative does not have any intrinsic value. It is essentially a side bet. Most commonly, derivative contracts have to do with the movement of interest rates. But there are many, many other kinds of derivatives as well. People are betting on just about anything and everything that you can imagine, and Wall Street has been transformed into the largest casino in the history of the planet.

http://www.prisonplanet.com/the-size-of-the-derivatives-bubble-hanging-over-the-global-economy-hits-a-record-high.html

Oeps......

A financial crisis far greater than what we experienced in 2008 is coming, and it is going to shock the world.

Deze post delen

Ik weet niet meer of het hier al eerder was geschreven, en lees er überhaupt maar weinig over.....

Staat er nog iemand bij stil dat in september 2008 miljarden uit het systeem zijn getrokken en er daardoor 'n *schaarste* is gecreëerd?

Deze post delen

Ik kan verstandelijk geen argument geven of het logischer is dat morgen de SHTF of dat het - hoe irrationeel ook - nog jaren kan duren. Daarom: gebruik die tijd om te preppen, of het nou om gear, kennis of relaties gaat :)

Verstandelijk beargumenteren of er een SHTF staat te gebeuren is lastig als we niet alle feiten kennen. Maar uit alle informatie die nu beschikbaar is (in tegenstelling tot 1929) blijkt in ieder geval dat veel dingen niet pluis zijn met overheden wereldwijd. (geen aandacht voor armoedebestrijding vs. enorme investeringen in het maken van een politiestaat, geld blijven bijdrukken die de banken nog groter maken, casino beurzen, derivatenbubbel, afpakken sociale zekerheden, schaarste en onzekerheid creeeren, oppervlakkige media, conflicten in landen veroorzaken, soevereiniteit landen afpakken door macht naar centraal orgaan te brengen etc etc etc etc).

Hoe groot is de stap dan naar de aanname dat dit alles gecontroleerd verloopt? De vraag of en wanneer er een (gecontroleerde) SHTF komt kun je dan (met de aanname) gelijkstellen aan de vraag of controle organen op een bepaald moment een SHTF situatie naar hun voordeel kunnen ombuigen? Dan lijkt het logisch (maar wat is nog logisch als we niet alle feiten kennen) dat niet alle teugels (controle) losgelaten gaan worden. Totale chaos is niet meer te controleren.

Een gecontroleerd SHTF'je lijkt meer voor de hand te liggen.

In dit artikel http://www.zerohedge.com/news/2014-02-24/guest-post-dollar-and-deep-state staat aangegeven dat er een deep state bestaat die afhankelijk is van de 'host' America maar tegelijkertijd de macht van de deepstate niet te begrijpen is als je geen insider bent. De tools van de deepstate bestaan uit de dollar, de fed etc. Als die allemaal vernietigd worden heeft de deepstate veel minder controle en macht.

Om de gebeurtenissen te verklaren lijkt mij deze aanname logischer dan de aanname dat dit alles per toeval gebeurt of alles puur uit onkunde voortkomt. (hoeveel fraudes zijn er inmiddels gepasseerd en was dit toeval/onkunde?)

Mijn twee centen.

Deze post delen

"We begrijpen de milieugevolgen van microplastics nog niet helemaal, maar het is wel duidelijk dat veel zeedieren ze binnenkrijgen, inclusief commercieel aantrekkelijke soorten", schrijven de onderzoekers.

De term 'microplastics' verwijst naar kleine deeltjes die ontstaan als plastic ontbindt, maar niet biologisch afbreekt. Deze kleine bolletjes microplastic worden in steeds hogere concentraties aangetroffen in oppervlaktewater en bij kustlijnen in de wereld.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2014/05/28/smeltend-poolijs-bevat-enorme-hoeveelheden-plastic

De economie krijgt van alle kanten klappen ... it's natural ;)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...