Ga naar inhoud
GENEGEERD

Smartphone-apps zijn privacykillers


Gast

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
3 uren geleden, Michael Lee Platt zei:

CalyxOS/GrapheneOS/Tor/VPN/VOIP. Microfoon buiten werk stellen en alleen oortje gebruiken. Faraday bag gebruiken

Oke, wellicht bruikbare tips!

Zo'n Faraday bag oid ga ik op mijn wensenlijstje zetten,maar verhindert dat ook de registratie van mijn gebruiksduur?

Ik vind het nl.een waardeloos idee dat ik "seintjes" krijg over hoeveel minuten ik dat ding heb gebruikt.

Mind your own bloody business ,denk ik dan!!

(maar ja, dat doen "ze" natrlk ook juist 😉)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, mevr.Grijpstra zei:

Oke, wellicht bruikbare tips!

Zo'n Faraday bag oid ga ik op mijn wensenlijstje zetten,maar verhindert dat ook de registratie van mijn gebruiksduur?

Ik vind het nl.een waardeloos idee dat ik "seintjes" krijg over hoeveel minuten ik dat ding heb gebruikt.

Mind your own bloody business ,denk ik dan!!

(maar ja, dat doen "ze" natrlk ook juist 😉)

 

Nee, je doet de phone in de Faraday bag wanneer je hem niet gebruikt. De Faraday bag blokkeert alle verbinding. Gebruik ja anonieme sim card alleen voor data die je in de supermarkt koopt met contant geld. Je gebruikt dan een VOIP nummer om te bellen en gebeld te worden. Geef nooit iemand het telefoonnummer van je sim card. Dit nummer moet je helemaal nooit gebruiken. Op deze manier kan je niet gepeild worden. Gebruik Tor/VPN om je IP af te schermen.

 

Die meldingen over je gebruik komen van je telefoon zelf en niet van je provider. Je kan deze in settings uit zetten

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Madeliefje zei:

Op dit kanaal hebben ze zeer veel filmpjes hoe je telefoon te wapen tegen tracking en spionage.

 

 

Dankje. Gesubbed. Hier nog 2,

 

Braxman

https://www.youtube.com/channel/UCYVU6rrModlGxvJbszCclGGw

 

The Hated One

https://www.youtube.com/channel/UCjr2bPAyPV7t35MvcgT3W8Q

aangepast door Michael Lee Platt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees veel mensen die hier op het forum medio 2023 nog steeds niet aan de smartphone zitten. (JALOERS)

Omdat ik zelfstandig ondernemer ben, ben ik dus een soort van genoodzaakt, wel een smartphone te gebruiken. Ik gebruik bewust al geen (as)sociale media zoals Facebook, Twitter, YouTube of andere vormen. Echter ben ik wel tot zekere zin gedwongen tot het gebruik van Wahatsapp i.v.m mij opdrachtgever welke allemaal werken via Whatsapp.

Hierdoor heb ik dus nog enige controle erover, daarnaast gebruik ik Standard een VPN op mijn apparaten en heb nog eens een privedoorgifte met mijn IP. Maar het voordeel is van Apple, dat je elke app handmatig kan instellen wat er wel en niet mag. 90% van de apps krijgen mijn locatie niet eens omdat ik daarover al zwaar spichtig ben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-1-2023 om 02:03, Zwarte Schaduw zei:

Ik lees veel mensen die hier op het forum medio 2023 nog steeds niet aan de smartphone zitten. (JALOERS)

Omdat ik zelfstandig ondernemer ben, ben ik dus een soort van genoodzaakt, wel een smartphone te gebruiken. Ik gebruik bewust al geen (as)sociale media zoals Facebook, Twitter, YouTube of andere vormen. Echter ben ik wel tot zekere zin gedwongen tot het gebruik van Wahatsapp i.v.m mij opdrachtgever welke allemaal werken via Whatsapp.

Hierdoor heb ik dus nog enige controle erover, daarnaast gebruik ik Standard een VPN op mijn apparaten en heb nog eens een privedoorgifte met mijn IP. Maar het voordeel is van Apple, dat je elke app handmatig kan instellen wat er wel en niet mag. 90% van de apps krijgen mijn locatie niet eens omdat ik daarover al zwaar spichtig ben.

Als je WhatsApp in een sandbox draait kun je voorkomen dat al je contacten gestolen worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

<mod>nogmaals..... en als je daar wat van vind, kun je me een pm sturen. Het ging niet om het offtopic posten op zich, maar wel alles wat er op volgde. Ik heb wel wat beters te doen dan dergelijke berichten tot op de bodem uit te zoeken.

Als hier nogmaals op door gegaan wordt, sluit ik het topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...