Ga naar inhoud
GENEGEERD

Burgermilities na SHTF


TyrionLannister

Aanbevolen berichten

Wethouder wil burgermilities

 

Oud-militairen en gewezen agenten moeten een wapen krijgen om de weerbaarheid in Nederland te vergroten. Dit opvallende idee lanceert de Capelse wethouder Dick van Sluis.

 

De voorman van Leefbaar Capelle ziet de vorming van milities als een prima manier om op korte termijn de veiligheid in Nederland te vergroten

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4188894/2015/11/17/Wethouder-wil-burgermilities.dhtml

 

Een goed of slecht idee, wachten maar af. Zal wel niets worden.

 

uitstekend idee.

 

deze lieden zijn bekend met de geweldsspiraal en uitstekend getraind om dergelijke functies te vervullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik denk juist dat je door in het verleden te kijken kunt zien dat er burgermilities zullen komen.

die zullen dan eerder een verdedigende dan een aanvallende rol krijgen...

mensen willen nu eenmaal graag in een groep wonen, zich veilig voelen en vooral; het voedsel wat ze hebben bewaard of verbouwd beschermen

 

In mijn blok weten er maar twee mensen dat ik prep maar in mijn hoofd heb ik al een hele communitie gevormd. :)

2 agenten, verschillende militairen zoals een gepensioneerd officier zullen een aardige basis vormen denk ik.

een (dieren)arts en 2 verpleegsters zullen dan ook wel handig zijn neem ik aan.

de rest heeft ook een functie maar die weten ze nog niet;);)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin meestal met een discussie over de afhankelijkheid van het elektriciteitsnet. American blackout en we zijn gereed voor stap 2 . Alleen de hele dommen krijg je niet mee, maar ja die hoeft ook niet, want domme mensen zijn pas echt gevaarlijk.

 

Dan komt het voorbereiden dmv eten drinken waterfiltertje goalzero aggregaatje en een mes. Voorbereiden voor winters weer , auto enz.

 

Stap3 home defense , ehbo en het uiteindelijk eventueel loslaten van de locatie---) bug out / bol/ bov .

 

Voor je het weet, heb je een clubje bij elkaar.

 

Dan komt het lastigste, het bij elkaar houden , de eenheid krijgen bewaren. Groepsprocessen. Interpersoonlijke vaardigheden zijn dan belangrijk. Wij hebben een maatschappelijk werker / mediator in de groep. Best fijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wethouder wil burgermilities

 

Oud-militairen en gewezen agenten moeten een wapen krijgen om de weerbaarheid in Nederland te vergroten. Dit opvallende idee lanceert de Capelse wethouder Dick van Sluis.

 

De voorman van Leefbaar Capelle ziet de vorming van milities als een prima manier om op korte termijn de veiligheid in Nederland te vergroten

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4188894/2015/11/17/Wethouder-wil-burgermilities.dhtml

 

Een goed of slecht idee, wachten maar af. Zal wel niets worden.

 

Erg slecht idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DRD28, @Tom

 

Een beetje lastig want op dit forum speken we niet over wapens, maar aangezien ik het niet over wapens zal hebben, maar tegen wapens, doe ik een poging.

 

In de VS lopen talloze gewapende figuren rond die menen zich te moeten bewapenen om schietpartijen op scholen en in winkelcentra te voorkomen. Toch is dat nog nooit gelukt. Hoe meer wapens er in omloop zijn, hoe meer er gebruikt gaan worden.

 

En daar laat ik het bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DRD28, @Tom

 

Een beetje lastig want op dit forum speken we niet over wapens, maar aangezien ik het niet over wapens zal hebben, maar tegen wapens, doe ik een poging.

 

In de VS lopen talloze gewapende figuren rond die menen zich te moeten bewapenen om schietpartijen op scholen en in winkelcentra te voorkomen. Toch is dat nog nooit gelukt. Hoe meer wapens er in omloop zijn, hoe meer er gebruikt gaan worden.

 

En daar laat ik het bij.

Dat is zeker wel gelukt.

Ik kan je 86 voorbeelden geven. Het gaat er echter om dat je een gereguleerde eenheid opzet om snel objecten en of personen te kunnen beveiligen. Voormalig militairen en politie agenten zijn getraind in deze situaties, en kunnen snel ingezet worden ter aanvulling van bv politie en kmar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DRD28, @Tom

 

Een beetje lastig want op dit forum speken we niet over wapens, maar aangezien ik het niet over wapens zal hebben, maar tegen wapens, doe ik een poging.

 

In de VS lopen talloze gewapende figuren rond die menen zich te moeten bewapenen om schietpartijen op scholen en in winkelcentra te voorkomen. Toch is dat nog nooit gelukt. Hoe meer wapens er in omloop zijn, hoe meer er gebruikt gaan worden.

 

En daar laat ik het bij.

Ik vermoed dat je dit NIET goed opgezocht hebt, er zijn voorbeelden genoeg te vinden in de VS waarin een agent in burger, een gewoon persoon met een CCW een overval, aanranding en zo stopt. Een mass schooting niet, omdat deze, tataaaa, altijd plaatsvinden in een gun free zone.
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan komt het lastigste, het bij elkaar houden , de eenheid krijgen bewaren. Groepsprocessen. Interpersoonlijke vaardigheden zijn dan belangrijk. Wij hebben een maatschappelijk werker / mediator in de groep. Best fijn .

 

geen slecht idee....die heb ik nog niet.

 

ik heb wel eens geprobeerd een balletje op te gooien over preppen maar in mijn omgeving hebben ze óf liever hun kop in het zand of denken ze er gewoon niet over na....

 

nou vind ik het idee van een (beschermende) militie zelf wel een prettig idee maar misschien vind mijn 'groep' dat uiteindelijk niet....dan zullen we zeker een mediator nodig hebben;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper
Je zult na een SHTF moeten samenwerken met anderen of je nu wilt of niet.

 

wie zegt me dat er iemand te vertrouwen is?

in een shtf is het ieder voor zich en er zijn voorbeelden genoeg in de huidige wereld.

ga maar in bepaalde landen waar hongersnood is 49 zakken rijst aan 50 mensen geven dan is het oorlog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie zegt me dat er iemand te vertrouwen is?

in een shtf is het ieder voor zich en er zijn voorbeelden genoeg in de huidige wereld.

ga maar in bepaalde landen waar hongersnood is 49 zakken rijst aan 50 mensen geven dan is het oorlog.

 

Zorg vandaag voor een netwerk. Veel kans dat de mensen die je nu vertrouwt, later ook vertrouwt. Even over nadenken.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben al meer dan twee jaar een Whatsapp-groep in de wijk. Er zijn al 600 mensen die aangesloten zijn bij deze wijk. Die seinen als er onraad is. Sinds deze groep er is, is er amper ingebroken en de pogingen die er waren zijn ontdekt en de inbrekers tegengehouden/opgepakt. (Ondertussen zijn er al diverse berichten dat inbrekers de Whatsapp wijken mijden)

Ik vind dat een goede manier om mensen in de buurt te vinden die zich bezig houden met veiligheid. Ik zou zo'n buur ook niet zeggen waar mijn portemonnee is, maar vertrouw hem wel als het gaat om alert zijn in de woonomgeving.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

precies wat ik bedoel stuudje!

 

wij hebben een straat app. (grote straat) ze ouwehoeren er wat op los maar als er iets vreemds is wordt dat ook meteen vermeld. (en opgemerkt én wat mee gedaan)

ik neem aan dat zij net zo graag veilig zijn als ik dus daar vertrouw ik ze prima mee.

toen er een paar maanden geleden een stel junks in de straat werden geplaatst (en er vervolgens van alles uit de tuinen en hokken gejat werd) hebben we ze ook op heterdaad kunnen betrappen. ze zijn nu, na veel klagen van de directe buren en een handtekening actie gelukkig uit het huis gezet.

lang leve samenwerken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

zodra water en eten schaars worden kun je niemand meer echt vertrouwen.

mensen tikken elkaar de schedel in als er voedsel pakketten uitgedeeld worden, die beelden kennen we allemaal wel uit afrika met vn vrachtwagens die bijna gesloopt worden.

vrienden of niet zodra de voorzieningen op gaan raken draaien mensen door zo zijn we helaas geprogrameerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen er een paar maanden geleden een stel junks in de straat werden geplaatst (en er vervolgens van alles uit de tuinen en hokken gejat werd) hebben we ze ook op heterdaad kunnen betrappen. ze zijn nu, na veel klagen van de directe buren en een handtekening actie gelukkig uit het huis gezet.

lang leve samenwerken!

Juist. Dat bedoel ik. Nu woon ik sowieso in een woongemeenschap waarmee we ook al wat meer veiligheid creëren. Een binnentuin waar de kinderen veilig kunnen spelen, elkaar snel waarschuwen bij rare situaties. De woongemeenschap heeft ook als voordeel dat je een stem hebt als er een nieuwe bewoner komt. Het is al eens gebeurt dat een bewoner toch geen contract kreeg vanwege onregelmatigheden in zijn oude buurt (wijd ik niet teveel over uit) Het is voor mij een prettig idee dat de woningstichting niet iedereen hier zomaar een huis kan geven omdat wij meebeslissen of iemand hier kan komen wonen.

Daarnaast is het natuurlijk fijn samen een grote tuin, een moestuin, een atelier, een klusschuur, een logeerruimte te hebben én een grote vergaderruimte die ook als feestzaal gebruikt wordt. Bovendien, en dat vind ik ook een voordeel, leer je samen werken en wonen met verschillende types mensen. Je leert beslissingen te nemen in het belang van de groep, goed en snel te vergaderen (jazeker, dat huishoudelijk genuzel moet ook) en die ene stoorzender te ontlopen omdat ruzie onderling geen nut heeft voor het grote geheel. Allemaal goede oefenpunten :-)

 

Ook op andere gebieden heeft het voordelen. Nu met de vluchtelingen hebben wij goed contact met de gemeente en zijn betrokken bij de voorzieningen die er gecreëerd worden voor de vluchtelingen hier. Wij zitten er dus bovenop en kunnen met onze ideeën meteen aan de slag. Zo is er mede daardoor in deze woonplaats een aparte school voor deze kinderen opgezet, gefinancierd door alle scholen uit de gemeente. Het doel is dat niet diverse scholen elk vluchtelingen krijgen, maar dat er eerst een tussenschool komt waar de kinderen de taal kunnen leren, en waar kennis en expertise is om hun leven weer een beetje op de rit te krijgen. Dat is óók in het voordeel van de kinderen die op scholen hier in de gemeente zitten. Die kinderen kunnen nu de zorg en aandacht krijgen die ze nodig hebben....en dat terwijl de vluchtelingenkinderen ook de zorg en aandacht blijven krijgen die zij nodig hebben. Win/win dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...