Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Pensioenopbouw kan omlaag, de roverheid in volle actie

Recommended Posts

Weer een mooi voorbeeld van de roverheid in actie....

Horen we al jaren dat de pensioenleeftijd hoger moet om het pensioenstelsel betaalbaar te houden, blijkt er nu ineens een hele andere beredenering te bestaan.

Volgens de knappekoppen kan de pensioenopbouw, het bedrag dat je spaart voor je pensioen, ineens omlaag...

Van 2,25% naar 1,875%....

En wat denk je de de achterliggende gedachte is?

Jawel: omdat we pas later met pensioen gaan en dus langer kunnen sparen....:mad:

Dus wat ons eerst als een bittere noodzaak wordt gepresenteerd om de pensioenen betaalbaar te houden wordt nu ineens misbruikt om minder per maand te hoeven opbouwen....

De echte reden zit hem natuurlijk weer in de details..:

"

Volgens het kabinet kan het bedrag dat jaarlijks belastingvrij voor de oude dag gespaard kan worden omlaag omdat iedereen voortaan later met pensioen gaat en dus langer kan doorsparen. Het kabinet gaat ervan uit dat het lagere opbouwpercentage ertoe leidt dat de pensioenfondsen hun premies verlagen. Dat is goed voor de koopkracht en de economie.

"

Het is weer gewoon een bezuinigingsmaatregel....

De opbouw is 'Belastingvrij' en die wordt verlaagt en dus een besparing van bijna 3 miljard euro voor de roverheid:

"

Het wetsvoorstel, waarover de Eerste Kamer volgende week stemt, betekent een besparing van bijna 3 miljard euro. Dat is de grootste bezuinigingspost uit het regeerakkoord.

"

En over een paar jaar komt de rekenkamer er achter dat de pensioenleeftijd toch weer een paar jaar hoger moet komen te liggen omdat anders het pensioenstelsel niet houdbaar zal blijken...

We zullen er ook achter gaan komen dat de koopkracht tegen die tijd zo laag is dat je pensioen een lachertje zal zijn.

Maar dat ze zo openlijk hun eigen redenering compleet denken te kunnen omgooien is gewoon arrogant.

Dus: De ROVERHEID in volle ACTIE...

http://www.nu.nl/geldzaken/3780978/pensioenopbouw-volgend-jaar-definitief-omlaag.html

En bedankt.....

K a n s

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ja ik heb het artikel voorbij zien komen, het is gewoon verbazingwekkend hoe dom ze denken dat we zijn. Ik kan me redelijk druk maken om dit soort praktijken waardoor wij als burger continue de pineut zijn, maar gezien de lauwe reacties op dit onderwerp zijn er blijkbaar maar weinig mensen die het veel uit maakt en denk het zal wel.

Wat kunnen we doen?

Deze post delen

het is gewoon verbazingwekkend hoe dom ze denken dat we zijn.

Wat kunnen we doen?

Ze denken er niet eens over na....ze gaan er gewoon vanuit dat we dom zijn.

En zolang we de macht daar laten liggen en niet massaal opstaan hebben ze ons waar ze ons hebben willen.

Deze post delen

Wat kunnen we doen?

Jammer genoeg zijn veel pensioenregelingen verplicht..

Maar ik zou iedereen willen aanraden om zelf een pot te maken.

Het is net zoiets als verzekeringen, nooit leuk, maar als je ze nodig hebt vaak wel noodzakelijk.

Ik denk dat pensioen ook zo'n niet sexie, ver weg, saai, moeilijk iets is voor velen.

Maar sparen voor een periode dat het minder gaat of je oude dag is wel iets wat heel normaal zou moeten zijn.

Dat je de overheid niet kunt vertrouwen is mischien niet leuk of omgeloofwaardig voor je?

Maar vraag je ook af wat de gevolgen zijn als het wel waar is, en wil je dat risico dan lopen door 100% op die overheid te vertrouwen?

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

'De overheid gaat er vanuit dat...'

De zin die het heeft gepresteerd om NL in minder dan 3 decennia terug te schoppen na de tijd toen de VOC net aan haar gouden eeuw zou beginnen.

Wordt waarschijnlijk voor nu onze 'grauwe eeuw'.

Deze post delen

Pensioenpremie is juist te laag (EU regels) maar daar houdt men zich niet aan. Ze verlagen bewust de pensioenen omdat het dan lijkt alsof mensen maandelijks netto meer overhouden, dus meer kunnen besteden. Minder belastingvrije premie afdragen betekent meer kunnen belasten op loon. Leeftijd gaat naar 67, maar ik veracht dat het straks nog wel met een paar jaar wordt verhoogd richting 70. Vandaar dat nu alvast de premie hierop is aangepast.

Allemaal trucs om jou zoveel mogelijk te kunnen bestelen.

Ik geloof al lang niet meer in het collectieve pensioen en ben van mening dat je beter zelf iets moet gaan regelen. De meeste mensen die de pensioengerechtigde leeftijd halen, gaan er een stuk op achteruit zodat ze maandelijks nauwelijks meer kunnen rondkomen.

Deze post delen

Dit gaat natuurlijk helemaal mis. Let maar op; eerst 'mogen' de pensioen premies omlaag. Dan berekenen ze dat de potten van de pensioen fondsen te groot zijn. Vervolgens gaat de overheid graaien in de pensioenen. Is in Polen al gebeurd.

Deze post delen

Sparen? Hoe doe je dat dan?

Minder uitgeven dan er binnenkomt, en het overschot opzij leggen. Wat betreft pensioen: collectieve pensioenen zijn DOOD!!!!! Ik zeg het nog een keer: eenieder op dit forum (of daarbuiten) die nu netjes elke maand een smak geld apart (moet) leggen in de hoop er van te kunnen genieten als hij of zij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt (hahaha!) zal lelijk op zijn neus kijken. Ik raad eenieder aan om, bij een eventuele nieuwe baan, in overleg te treden met de werkgever en te vragen om niet te participeren in een pensioenregeling.

Twee dingen.

1. De opgebouwde pensioenen vormen een enorme vetbult op de reet van het verder broodmagere varkentje dat Nederland inmiddels voorstelt. No way in hell dat het boeventuig in Europa dat laat liggen.

2. Omdat (iig een deel van) ons pensioenstelsel een omslagstelsel is, (de AOW) dat met de hudiige demografische ontwikkelingen nimmer vol te houden is, zullen duizenden mensen hun inleg zien verdampen of zelfs kwijtraken.

Pensioenen zijn D.O.O.D.

Deze post delen

Jammer genoeg zijn veel pensioenregelingen verplicht..

Maar ik zou iedereen willen aanraden om zelf een pot te maken.

Alleen jammer dat die pot net zo hard kan worden afgeroomd en leeggehaald. #cyprus

En inmiddels al lang wordt afgeroomd en leeggehaald. #lagerente #vermogensbelasting

Deze post delen

Minder uitgeven dan er binnenkomt, en het overschot opzij leggen. Wat betreft pensioen: collectieve pensioenen zijn DOOD!!!!! Ik zeg het nog een keer: eenieder op dit forum (of daarbuiten) die nu netjes elke maand een smak geld apart (moet) leggen in de hoop er van te kunnen genieten als hij of zij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt (hahaha!) zal lelijk op zijn neus kijken. Ik raad eenieder aan om, bij een eventuele nieuwe baan, in overleg te treden met de werkgever en te vragen om niet te participeren in een pensioenregeling.

Twee dingen.

1. De opgebouwde pensioenen vormen een enorme vetbult op de reet van het verder broodmagere varkentje dat Nederland inmiddels voorstelt. No way in hell dat het boeventuig in Europa dat laat liggen.

2. Omdat (iig een deel van) ons pensioenstelsel een omslagstelsel is, (de AOW) dat met de hudiige demografische ontwikkelingen nimmer vol te houden is, zullen duizenden mensen hun inleg zien verdampen of zelfs kwijtraken.

Pensioenen zijn D.O.O.D.

Yup, zover was ik ook. Ik bedoelde te zeggen (beetje sarcastisch) dat sparen niet meer gaat omdat je na een tijdje meer vermogensbelasting gaat betalen dan je rente krijgt op je spaarrekening. Dus ik ben begonnen met goederen en pm aan te schaffen en dat zoveel mogelijk hier in huis te houden.

Deze post delen

Gewoon streven naar volledig zelfvoorzienend kunnen leven, dan maakt het niet uit meer of je nog wel of geen pensioen krijgt, je kan dan in elk geval prima voor jezelf zorgen.

Deze post delen

Sparen? Hoe doe je dat dan?

Zoals je moeder je heeft geleerd. Het is vrij eenvoudig, je geeft minder uit dan er binnenkomt. Tenminste dat is de theorie. Het maakt ook niet uit hoeveel je verdient. Het enige wat uitmaakt hoe weinig je uitgeeft. Ik heb zowel periodes gekend waarbij ik bijna aan de grond zat als periodes waarin ik behoorlijk veel verdiende. Hoe meer je verdient, hoe meer je uitgeeft, dus dat schiet niet echt op.

Deze post delen

Dat is toch ook sparen? Alleen spaar je geen geld maar handige dingen ;-)

Daar heb je een punt. Ik ga sparen voor m'n oude dag door te zorgen dat ik nooit meer boodschappen hoef te gaan doen :)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...