Ga naar inhoud
GENEGEERD

Willem Middelkoop: "Nederland krijgt na de val van de Euro ook de DMark"

DQA
 Share

Recommended Posts

Een Grexit lijkt voorlopig te zijn afgewend. Maar de euro wankelt nog aan alle kanten. Waren het eerst vooral kleine landen als Griekenland, Portugal en Ierland die in de problemen zaten, inmiddels kan Spanje ook niet meer op eigen benen staan. Naar verwachting zal de op drie na grootste economie van de muntunie maandag officieel een verzoek doen voor de financiële noodhulp van zo'n 60 miljard euro die het nodig heeft om zijn noodlijdende banken te redden.

Willem Middelkoop, de bekendste crisisprofeet van Nederland, legt tijdens een lezing op de Zuidas uit. "Wat we nu doen is een te veel aan schulden oplossen met nog meer schulden. Dat werkt natuurlijk niet." Volgens de spreker heeft Nederland allang een plan B voor al de euro klapt: “Verschillende betrouwbare bronnen hebben mij afzonderlijk verteld dat Duitsland en Nederland goed voorbereid zijn op een plan B. De Duitse Mark ligt al ergens klaar, ook in Nederland.” Een man in het publiek vraagt zich af of de spreker niet de gulden bedoelt. “Nee, Nederland krijgt ook een eigen Duitse Mark.”

http://www.ftm.nl/original/de-duitse-mark-ligt-ook-in-nederland-klaar.aspx?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Ik zou me kunnen voorstellen dat Nederland de gulden zou koppelen aan de D-mark, maar de D-mark adopteren? Misschien helemaal zo slecht nog niet. Op die manier ben je als klein land namelijk minder gevoelig voor speculatie van bijvoorbeeld hedgefunds. De gulden onderuit halen zou gemakkelijker gaan dan de D-mark.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zag dat artikel ook staan. Nederland is natuurlijk al min of meer een Duitse provincie of deelstaat. Bovendien is Duitsland onze grootste handelspartner en is ons Eerste Legerkorps al tijden gekoppeld aan het Duitse leger, maar dat wordt niet aan de grote klok gehangen (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Legerkorps). Verwonderlijk zou het dus niet zijn om hier ook de Mark in te voeren. Ik kan er niet mee zitten, geld is geld.

Link naar reactie

Ik kan er niet mee zitten, geld is geld.

Geld is van waarde zolang de gewone man/vrouw er vertrouwen in heeft.

Maar opzich geen slecht idee, beter dan wat we met de euro hebben gedaan.

De euro is zoiets als met de hele staat alle hypotheken op een hoop en samen evenveel afbetalen om die hoop weg te werken.

Wel leuk maar dan zoek je toch eerst even uit wie hoeveel geleend heeft, wat zijn huis ward is en wat zijn inkomen is enz?

Maar nee hoor binnen europa maakte dat niet uit en nu weten ze even niet hoe ze het moeten oplossen....

Link naar reactie

Het probleem is alleen dat je als land soevereiniteit verliest over je financiële beleid. In plaats van macht afstaan aan Brussel, geven we het dan af aan Berlijn. Ook dat, lijkt mij, op lange termijn tot frictie leiden.

Aan elke vorm van samenwerken zit een risico.

Hoe intenser de samenwerking hoe groter het risico.

Is de basis corrupt, zaols nu met het geld systeem, dan wordt elke samenwerking alleen corrupter.

Maar ja er valt natuurlijk dan ook meer te graaien toch:mad:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...