Ga naar inhoud
GENEGEERD

Renault Kwid mogelijk in productie (compleet met drone)


Tom

Aanbevolen berichten

De nieuwe Renault Kwid is uitgerust met een vliegende drone, dus een soort verkenner die voor je uitvliegt om de boel verderop in de gaten te houden tijdens een vlucht maar je BOL.

 

De auto ziet er uit als een 4X4 en is bijzonder licht dus die komt er wel! (Als je door de wildernis moet).

 

Met een trekhaak je BOT erachter en je hebt een erg goede en moderne BOV compleet met drone om dus de omgeving te scannen.

 

 

 

Om de concept car compleet te maken, is er ook een drone inbegrepen in het pakket. Of nee, de 'Flying Companion'. Deze kan het verkeer scannen en obstakels op de weg herkennen.

 

Ook kan de Flying Companion landschapsfoto's maken en die downloaden op je tablet. We hebben een beetje het gevoel dat Renault daarmee voorziet in een behoefte die er niet is, maar het is weer eens wat anders.

 

(en wij preppers weten wel beter,, het is de ideale " Flying Companion" voor de prepper).

 

Koop ik voor het eerst in mijn rijdbare leven toch nog een Renault!

 

 

Lees verder op Autoweek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Altijd leuk concept auto's maar deze lijkt misschien wel prepper geschikt maar voor de meesten zal het niks zijn. Zo is de motor voor echt terrein werk veel en veel te klein (0,9L), en ook de inhoud zal voor de meeste preppers niet voldoen (3-persoons auto met zeer weinig opslag/bagage ruimte).

 

Verder, maar dat komt helaas door gebrek aan durf/lef bij de makers van auto's, volgens AutoWeek (en dat klinkt helaas nogal logisch):

Hoe leuk zo'n drone ook mag zijn, zet er voor het definitieve productiemodel maar een dikke streep doorheen.

 

Renault maakt best leuke sportief uitziende auto's tegenwoordig maar eigenlijk zijn geen van deze geschikt voor off-road gebruik. Neem bijvoorbeeld de onlangs aangekondigde Captur Helly Hansen editie met enkele 'off-road' opties die leuk klinken maar volgens mij in de praktijk niet veel toevoegen. Zo is er te lezen:

Wanneer de auto in de stand ‘Onverharde Weg’ en ‘Expert’ de snelheid van 40 km/uur passeert, schakelt het systeem automatisch over naar ‘Normale Weg’.

wat natuurlijk niet echt praktisch is als je bijvoorbeeld over onverhard terrein probeert weg te komen. Daarnaast zoals al eerder door @luna1988 zit er veel te veel elektronica in de moderne auto's (Renault zeker) en is zelf repareren vaak niet mogelijk (zo is bijvoorbeeld bij diverse Renault modellen het voor een gewone gebruiker niet eens mogelijk om een kapotte koplamp te vervangen).

 

Ben zelf Renault rijder, rij als sinds ik een rijbewijs heb in een Renault (had een Clio, daarna een 19 en later een Mégane en rij nu in een Laguna) maar voor prepper doeleinden zijn er niet veel mogelijkheden met een Renault..

Link naar reactie
Delen op andere sites

geinig ding! Als een Fransman nou ontwikkeld, een Italiaan het design doet, en een Duitser de auto bouwt, mis ik enkel de poen, maar dan lijkt het me wel wat.

 

Wat dacht je van:

 

Een Duitser ontwikkeld (en bouwt dus ook) de auto waarbij de Italiaan het design doet. En wat doet de Fransman? Die heeft de poen om de auto te bestellen en aan te prijzen bij al zijn vrienden :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...