Ga naar inhoud
GENEGEERD

De Balkan in zeven overstromingen

FincaInSpanje
 Share

Recommended Posts

Ik zag er nog geen apart draadje over dus bij deze. Gisteren op het nieuws dat ze een energiecentrale hebben opgeven. Deze is nu in "Gods handen", maar levert tevens 50% van de stroom van het land.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3657865/2014/05/19/Kwart-van-Bosniers-getroffen-door-overstromingen.dhtml

http://www.zie.nl/video/algemeen/Miljoen-Bosniers-slachtoffer-van-watersnood/b4azwd6fctme

http://nos.nl/artikel/649680-watersnood-door-oorlog-op-balkan.html

Wij zijn misschien iets beter voorbereid maar eens in de .... jaar zullen ook onze dijken bezwijken.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ja, ik moest ook gelijk aan hem denken. Misschien kan hij ons meer vertellen over zijn lokale situatie.

Familie is nagelopen zijn allemaal buiten schot.

Bosnie kan ik weinig meer over vertellen, daar ik gewoonweg daar geen contacten heb zitten.

De BOL zit hoog en droog. Een van de probleemplekken, Obrenovac, ligt 285 km ten Noord-Westen van mijn locatie. Neemt niet weg dat de stroomtoevoer terdege in gevaar is. Nou zijn mijn mensen niet anders gewend. Stroomtoevoer naar de BOL was altijd al minder vanzelfsprekend.

Het klinkt raar maar afgezien van de ellende en tragiek probeer ik zoveel mogelijk hiervan mee te nemen qua kennis.

Helaas zijn de lessen die wij leren geschreven op de grafstenen van anderen.

Link naar reactie

Ja, ik moest ook gelijk aan hem denken. Misschien kan hij ons meer vertellen over zijn lokale situatie.

Ik heb het idee dat Bolo nu daar is.

Ik heb van het weekend nog een pm wisseling met hem gehad, zijn grootste zorg was dat de centrale opgegeven zou worden en dat dat een zeer groot probleem zou geven

Zijn familie en zijn BOL zijn gelukkig behoorlijk hoog gelegen zodat hij minder last heeft van het water,maar ik denk zelf dat schoon drinkwater nog weleens een probleem kan worden daar.

het is die mensen ook niks gegund daar he is het land net een beetje hersteld van de ellende van jaren terug en nu dit weer er wordt al gesproken over 60 doden en een grote verwoesting van bebouwing en infra structuur.

dus laten we met z'n allen hopen dat het weer snel goed komt.

Edit: zie net dat bolo zelf al gereageerd had:-)

Link naar reactie

Ik kreeg voor het weekend al een foto's en een hulpvraag in gebrekkig Nederlands binnen via een van onze websites:

ik weet niet of u ons kunt helpen maar ik doe en probeer alles

zoals u kunt zien in bosnie en sevie is er een natuur ramp mensen vragen niet om geld ze hebben helikopters ,botjes en soldaten nodig om mensen die vast zitten in hun huizen,te redden .

daarom wil ik u graag vragen om ons op wat dan ook manier te helpen,er is geen schone water er ijn kindern en volwassenen die al dagen vast zitten omdat er niet genoeg mankracht en botjes en helikopters is

Ik had het bericht niet serieus genomen omdat er nog niets in de MMS geplaatst was maar het lijkt inmiddels toch wel een serieuze catastrofe.

Link naar reactie

Ik heb het idee dat Bolo nu daar is.

Ik ben net twee weken terug in NL

Ik heb van het weekend nog een pm wisseling met hem gehad, zijn grootste zorg was dat de centrale opgegeven zou worden en dat dat een zeer groot probleem zou geven

Zijn familie en zijn BOL zijn gelukkig behoorlijk hoog gelegen zodat hij minder last heeft van het water,maar ik denk zelf dat schoon drinkwater nog weleens een probleem kan worden daar.

Het platteland/binnenland is aanzienlijk meer van de zelfvoorziening dan de steden. Drinkwater zal voor de dichtbewoonde gebieden issues gaan geven.

Voor drinkwater zijn we bij mijn BOL van niemand afhankelijk. Gelukkig

http://preppers.nl/forum/threads/9628-Bolo-s-BOL

het is die mensen ook niks gegund daar he is het land net een beetje hersteld van de ellende van jaren terug en nu dit weer er wordt al gesproken over 60 doden en een grote verwoesting van bebouwing en infra structuur.

dus laten we met z'n allen hopen dat het weer snel goed komt.

Las net dat door de overstromingen in Bosnië letterlijk de landmijnen komen bovendrijven.....

Doffe ellende, maar je moet positief blijven en in "kansen" blijven denken. Als er al ooit een kans was dat de Bosniërs en Serven weer naar elkaar konden groeien dan is het nu wel.

Crisis verwoest, maar verbroedert ook.

Link naar reactie

Familie is nagelopen zijn allemaal buiten schot.

Bosnie kan ik weinig meer over vertellen, daar ik gewoonweg daar geen contacten heb zitten.

De BOL zit hoog en droog. Een van de probleemplekken, Obrenovac, ligt 285 km ten Noord-Westen van mijn locatie. Neemt niet weg dat de stroomtoevoer terdege in gevaar is. Nou zijn mijn mensen niet anders gewend. Stroomtoevoer naar de BOL was altijd al minder vanzelfsprekend.

Het klinkt raar maar afgezien van de ellende en tragiek probeer ik zoveel mogelijk hiervan mee te nemen qua kennis.

Helaas zijn de lessen die wij leren geschreven op de grafstenen van anderen.

Goed om te horen dat je familie relatief veilig zit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...