Ga naar inhoud
GENEGEERD

Epic fail !! Controleer je gear!


Aanbevolen berichten

Afgelopen middag/avond had mijn betere wederhelft een mini testje met de GHB. Door een verkeersopstopping was er geen mogelijkheid om binnen aanzienlijke tijd thuis te komen. Zelfstandig het besluit genomen om de auto te parkeren en naar huis te lopen. (Slechts 2km)De berichten waren van dien aard dat lopen sneller zou zijn. Wat achter ook bleek....(sommigen deden er 60/70min over)

Tas mee, check water en.....wandel schoenen aan.......FAILURE!

 

[ATTACH=CONFIG]10318[/ATTACH]

 

De zolen lieten compleet los en het rubber was verteerd. Dit was in november absoluut niet het geval! Ondanks dit toch aangetrokken en naar huis gelopen (2km). Deze "bikkel" krijgt van mij een paar nieuwe Meindls.

 

Afgelopen winter (november) de schoenen incl GHB nogmaals een korte check gegeven en alles was toen in orde. Zelfs nog een dag op gelopen en schoon weer opgeborgen. Het zijn Salomon schoenen van zo'n 8 jaar oud en altijd perfect onderhouden. Ook geen overmatige slijtage etc.

 

[ATTACH=CONFIG]10319[/ATTACH]

 

Dus check met grote regelmaat je spullen....er komt een keer dat je ze echt nodig hebt......

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat is heel raar...

Hebben ze ergens tegenaan gelegen, iets heets?

Of in contact met iets chemisch gekomen?

Zolen die vergaan, dat is iets nieuws, ik heb vibram zolen die al twintig jaar onder mijn schoenen zitten (conclusie ik loop er te weinig mee).

Die waren drie jaar geleden nog in orde, toch maar checken..

 

Maar verder een perfecte post, check je spullen alles wat je opslaat heeft onderhoud, inspectie nodig en nog beter: moet af en toe gebruikt worden...

Heb zelf ook al een aantal lessen geleerd...

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies hetzelfde met mijn Lowa bergschoenen meegemaakt. Deze waren zo'n 15 jaar oud.

 

Eerst was er niets bijzonders aan te zien en nog prima op gelopen. Daarna een paar maanden later uit de kast gehaald en van een schoen viel de zool er gewoon onder vandaan. Met maar een klein beetje kracht zetten kon ik die andere er ook zo aftrekken.

 

Gezien de leeftijd van de schoenen dacht ik eerst dat de dempende tussenlaag gewoon verteerd was. Maar na wat inspiratie op internet te hebben opgedaan denk ik nu dat het (mede) is gekomen door te dicht bij het kampvuur te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Who, nou mooi dat dit op dit moment naar voren komt. Weer een mooi moment om voor de vrouw om te gaan shoppen :) Wel interessant.

Als de winkels gesloten zijn...is dit misschien iets om in huis te hebben...

 

Product: >>Shoo Goo

Voorbeeld: http://www.examiner.com/slideshow/saving-some-money-and-a-favorite-pair-of-boots-by-repairing-them-with-shoe-goo#slide=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het ooit voorgehad op een trouwfeest,de mooie schoenen die je amper draagt vielen bij de eerste dans uit

elkaar.Gewoon de hele zool er vanonder,hoe kon dit nou gebeuren.Schoenen waren duur en maar enkele

jaren oud.Ze stonden op een rek in de garage,doordat ze telkens in de zomer achter een raam stonden en zo

verduurt werden door het felle zonlicht.

Natuurlijk was dit hilarisch,om je een breuk te lachen.

Sindsdien altijd reserve schoenen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans ze hebben niet in de zon gestaan, en zijn niet in contact geweest met chemische middelen. De schoenen hebben diverse treks meegemaakt in delen van Europa. Zijn ook niet heet geweest door een kampvuurtje oid.

@f150 ik denk dat de lijmlaag gewoon verteerd/opgelost is door de tijd?

@Floshtf goede tip,ik zal er eens naar kijken. Ik heb wel een paar speedy stitchers incls naalden/garen in huis voor dit soort werk. Ik ben benieuwd hoe duurzaam die shoe goo is. @Stuudje Hier in huize Prepass, heeft elk gezinslid dat niet meer " in de groei" is, minimaal 2 paar nieuwe wandelschoenen op voorraad. Eerst 1 - 2 dagen inlopen, dan controleren en eventueel schoonmaken en in de doos terug bij de " voorraad" . De " groeiers" hebben zelfs 3 paar in oplopende maten.......:D

 

Edited to add: @Charlie ik begin steeds meer aan uitdroging te denken. Omdat ze niet meer dagelijks worden gedragen vermoed ik toch uitdroging.....

 

En inderdaad is de complete zool (loopvlak) er vanaf gegaan....:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn inziens is 2 paar schoenen wel een oplossing.

Afwisselend dragen, dus niet een paar schoenen in de kast en nooit dragen.

Zo weet je ook altijd de conditie van je schoenen en kom je niet voor verrassingen te staan.

 

Will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu Ik heb Hanwags, Meindl, Lowa en destijds ook Salomons gehad. Allemaal fijne en stevige schoenen, die versleten zijn door ouderdom. Met geen enkele schoon heb ik zoiets meegemaakt als met deze hierboven. M'n huidige Hanwags, waar ik afgelopen weekend nog wat Km's mee heb gelopen met wat mates :D zijn oud en de rubber stootlaag aan de zijkant begint te "krakeleren" ... Verder zitten ze nog perfect maar ook hier is de rubberen dempingslaag tussen zool en leer iets aan het verteren.... Schoenen hebben ook flink wat km's gezien op divers terrein.

Voor mij zijn Lowa's de meest comfortabele schoenen in de B/C klasse, hierna gezamelijk Hanwag en Meindl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg alles kapot.

 

BATA M90 gevechtkisten. Kapot.

Haix? Kaputt.

Magnum? Prive gedragen. Half jaar, weggegooid geld.

Oakley SI. Prut.

 

Nu de Meindls. Ben benieuwd.

 

Prive draag ik nagenoeg alleen maar Merrell. Heb nu net mijn tweede paar aan het sterven gekregen. Tweede paar in zes jaar. En ze ZIJN misbruikt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoenen zijn persoonlijk. Hanwag is niet slecht. Heb er genoeg op gelopen.

Lowa Alpine is mij te smal. Na een half jaar schoenen helemaal versleten.

Sinds 2007 alleen nog maar Meindl, en bevalt mij prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ronin Kogaratsu Ik heb Hanwags, Meindl, Lowa en destijds ook Salomons gehad. Allemaal fijne en stevige schoenen, die versleten zijn door ouderdom. Met geen enkele schoon heb ik zoiets meegemaakt als met deze hierboven. M'n huidige Hanwags, waar ik afgelopen weekend nog wat Km's mee heb gelopen met wat mates :D zijn oud en de rubber stootlaag aan de zijkant begint te "krakeleren" ... Verder zitten ze nog perfect maar ook hier is de rubberen dempingslaag tussen zool en leer iets aan het verteren.... Schoenen hebben ook flink wat km's gezien op divers terrein.

Voor mij zijn Lowa's de meest comfortabele schoenen in de B/C klasse, hierna gezamelijk Hanwag en Meindl.

 

Lowa dus. Dank je wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lowa dus. Dank je wel

 

Neeee.......:D voor MIJ/Moi/Me zijn de Lowa's de meest comfortable schoenen in B/C klasse........kan zomaar zijn dat jij dit compleet anders ervaart als je ze aan hebt....... zoals @Peerke opmerkt, geheel persoonlijk. Ga gewoon wat passen, en voel of het wat is voor je. Koop ze, en loop hierna gewoon totdat je voeten niet meer willen.....:D Oja persoonlijk vind ik lopen met een flinke rugzak of "solo" wel uitmaken mbt je schoenkeuze....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd is alles wel stuk te krijgen.

Zelf ben ik destijds teruggevallen op ouderwetse legerkisten. Gaan uiteindelijk ook stuk, maar laatste paar heb ik nu toch alweer 2 jaar en zeker intensief gebruikt (overigens doe ik er wel altijd een nieuwe binnenzool bij).

Merk nu wel dat vervanging binnenkort nodig is. Bij de hiel is stevige slijtage ontstaan en de laatste keer voelde ik dat goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd is alles wel stuk te krijgen.

Zelf ben ik destijds teruggevallen op ouderwetse legerkisten. Gaan uiteindelijk ook stuk, maar laatste paar heb ik nu toch alweer 2 jaar en zeker intensief gebruikt (overigens doe ik er wel altijd een nieuwe binnenzool bij).

Merk nu wel dat vervanging binnenkort nodig is. Bij de hiel is stevige slijtage ontstaan en de laatste keer voelde ik dat goed.

 

Idd, ik heb ook gemerkt dat eigenlijk de enige schoenen zonder gezeur die oude legerkisten zijn. Dus heb er 2 paar van ingelopen en staan op zolder als prep. Magnum of bates laarzen waren het niet voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

My 2 cents over schoenen,

 

Zoals al eerder is gezegd, is het heel persoonlijk of schoenen goed zitten of niet.

Er hangt veel af van je voeten (breed of juist smal, hoge wreef of juist totaal niet, zweetvoeten of niet, last van "gevoelige voeten" etc. etc.

Daarnaast is ook het doel van je schoenen belangrijk, wil je ze juist aan in de bossen/bergen met een zware (inch/bob) rugzak, of juist weer meer met een lichte (ghb) dagrugzak en vooral in de stad. en wat dacht je van nattigheid, een paar eenvoudige rubberlaarzen, een half maatje tegroot en dubbele sokken aan, geen last van kouwe voeten, en als je door echt diep water moet, sokken uit, doorsteken en leeggieten. Door je dubbele sokken ook minder last van het schuren ;-)

 

persoonlijk heb ik altijd schoenen aan waar ik gerust de hele dag mee kan lopen / op kan staan en draag (op rouw en trouw na) nooit "nette" schoenen.

rondom het huis klompen, voor het werk een paar lichte magnum boots, voor de hobby (festival opbouw) S3 veiligheidsschoenen (grisport, maakt ook bergschoenen zitten erg comfortabel), voor dagelijks gebruik lichte wandelschoenen en voor de hikes een paar ouwe meindls. ( en natuurlijk mijn laarzen)

 

Als je het hebt over urban survival is een paar lichte wandelschoenen vaak al genoeg, voornamelijk bestraat gebied met af en toe een grasveldje / park / bos.

Maar ook goede veiligheidsschoenen kunnen natuurlijk heel handig zijn (naar mijn idee worden ze flink onderschat), die zijn er ook in "nette"en "sportieve" uitvoering, en inmiddels qua comfort heel wat beter dan 20 jaar geleden. Voordelen: goede bescherming van de voeten tegen glas/spijkers etc, schokabsorberende hiel, olie en zuurresistente zool, bescherming van de hiel en de tenen, en staan hun mannetje in de minder schoenvriendelijke omgeving. voor een euro of 100 heb je echt goed zittende veiligheidsschoenen (dus niet de plastic zweetsloffen van twee tientjes)

 

Dat alles kapot kan is een feit, maar goed onderhoud en gebruik zorgen er voor dat je spullen (schoenen) veel langer mee gaan. als je je schoenen altijd hebt "klaarstaan" maar ze nooit gebruikt zullen ze vaak sneller verslijten dan wanneer je er wekelijks op loopt, dit mede door uitdroging van leer en rubber.

 

Ook kan je soms gewoon pech hebben, heb het zelf met een paar lage hanwagsgehad dat de zool binnen twee maanden loskwam. Zijn probleemloos door de winkel omgeruild en de nieuwe (zelfde model) gaan al weer een paar jaar mee.

 

GreetZ,

Pjotr78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een theoretische mogelijkheid is...... (en ik roep theoretisch).

Aangezien deze schoenen nogal aan temperatuurswisselingen hebben blootgestaan, is dat de binnenboel is verteerd.

 

In een auto wordt het heel makkelijk 50+, nu met 25 graden, raak ik soms de 58+. Laat staan als het echt zomer is.

Schoenen moeten van een flexibele materie gemaakt worden, deze is meestal niet voor hogere temperaturen bedoeld. En als het een keer gebeurd. no probs... Maar als je schoenen of ander flexibel materiaal in een metalen doos legt buiten waar ook het zonnetje komt.... heb je na een jaar niets meer over... Door de oververhitting van het materiaal zal de flexibiliteit afnemen en dit resulteren in brokkelwaar.

Maar nogmaals het is voor mij theorie... en aankomende zomer ga ik een nieuw stel meindl's halen en zal ik de oude in de auto of iets vergelijkbaars leggen om te verifiëren.

 

Greetz Holy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...