Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik heb een theorie:

De prijzen van Gas, Benzine, Olie zijn behoorlijk hoog. De regering verdiend dus door de BTW te heffen meer geld dan als de prijzen laag zijn. Toch? Kijk maar naar de berichten, zachte winter, minder gasverbruik en opeens gaat het slechter met de economie, puur omdat de burgers minder gas zouden hebben verbruikt.

Dus, de regering krijgt meer geld binnen door hogere brandstofprijzen.

Nou zat ik laatst te denken: Jah verdomme, de EU voert sancties door aan landen om hen te straffen voor zogenaamd fout gedrag. Ik denk inmiddels eerder dat ze sancties doorvoeren om hun eigen kas te spekken.

Kijk naar Iran, een grote olie producent ze mogen geen olie meer exporteren naar het buitenland, Iran heeft zoveel olie overschot dat ze geen opslag capaciteit er voor hebben en ze laten gewoon olietankers rond varen volgeladen met olie omdat ze er nergens anders mee heen kunnen. Dus wie lijd er nu onder die sancties? Iran en wij, want wij moeten meer betalen voor brandstof en andere dingen die van olie worden gemaakt. De grote winnaars? de USA, EU en de regering, want zij laten zien dat ze macht hebben en tegelijkertijd krijgen ze meer belastingen binnen van de burgers.

En nu? Nu zitten ze met Rusland te knoeien, 1 van de grootste gasleveranciers in Europa. hoelang gaat het duren voor de sancties ook het leveren van gas gaat afsluiten? Zijn het niet de sancties, dan kan zelfs Poetin ons de gaskraan dicht draaien, hij is ervoor in staat als ze hem blijven pushen.

Ik krijg echt het gevoel dat alles tegenwoordig gaat om het vullen van de Staatskas, zelfs als je zonnepanelen op je huis plaatst. Wat moet je doen, je moet je inschrijven bij KVK want je bent dan energie producent.

Dus vertel mij eens, Ligt het aan mij of???

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb het afgelopen jaar minder energie (electra en gas) verbruikt dan vorig jaar. Zodoende word mijn voorschot ook hoger. Klinkt tegenstrijdig.

Troost je met het idee dat de prijzen voor water en de belastingen ook nog gevoelig gaan stijgen. Wat PV panelen betreft valt het in Vlaanderen nogal mee. Er zou een belasting ingevoerd worden voor het gebruik van het net. De sector, de bezitters hebben zich verenigd en de minister (de domste van allemaal) beet in het zand.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...