Ga naar inhoud
GENEGEERD

Van water naar gas!


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Da's waterstof, moeilijk op te slaan en zeer explosief. Gevaarlijk spul om mee te klooien. Daarnaast kost 't meer energie om 't water te slopen dan dat het oplevert, dus hoewel 't een leuk experimentje is, kan je er weinig mee. Over 't algemeen zal 't nuttiger zijn om de electrische energie in die accu/zonnepanelen direct te gebruiken ipv 't eerst om te zetten naar waterstof gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's waterstof, moeilijk op te slaan en zeer explosief. Gevaarlijk spul om mee te klooien. Daarnaast kost 't meer energie om 't water te slopen dan dat het oplevert, dus hoewel 't een leuk experimentje is, kan je er weinig mee. Over 't algemeen zal 't nuttiger zijn om de electrische energie in die accu/zonnepanelen direct te gebruiken ipv 't eerst om te zetten naar waterstof gas.

 

waterstof heeft wel toekomst bij ons in belgie zijn net bussen voorgesteld op waterstof de eerste worden in september in dienst genomen vlak naast mijn deur (vrij letterlijk:confused:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zal waterstof de toekomst gaan worden. Zodra men weet en de techniek heeft ontwikkeld om met waterstof veilig te kunnen omgaan dan zal deze energiebron voor alles gebruikt gaan worden. Waar je alleen nog mee zit is dat de grote oliemaatschappijen deze technieken vaak kopen om er vervolgens helemaal niks mee te doen zodat ze gewoon lekker hun olie kunnen blijven verkopen. Alleen met de groeiende economie van de Aziatische landen gaat het wel erg snel met de olie dat er nog is.

http://www.amt.nl/Techniek/Brandstoffen/2006/12/Shell-van-oliemaatschappij-tot-waterstoffabrikant-AMT021913W/

 

Maar gelukkig zijn er bedrijven die wel hun eigen ideeen ontwikkelen en ik hoop dat deze op een brede schaal worden ingezet en uiteindelijk naar een goedkoop alternatief zullen leiden. http://www.amt.nl/Techniek/Aandrijving/2007/1/Doorbraak-in-brandstofceltechnologie-AMT021980W/

 

Ik vraag me wel eens af wat dit voor de financiën van een overheid gaat doen? Als ze geen inkomsten meer hebben van de olie/benzine dan zullen ze het toch echt ergens anders vandaan gaan halen. ( uiteindelijk blijft het toch uit jouw of mijn portemonnee moeten komen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk gebruikt elke prepper dit mechanisme?

Met twee electrodes komt er aan de ene kant 2*H vrij, dus de electrode met de meeste belletjes, aan de andere kant komt O vrij.

Als je aan de kant waar O vrijkomt ijzer als electrode gebruikt krijg je ijzeroxide.

 

Is een hele mooie grondstof om bv kleiproducten een mooie rode kleur te geven of rode olieverf mee te maken :p

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zal waterstof de toekomst gaan worden. Zodra men weet en de techniek heeft ontwikkeld om met waterstof veilig te kunnen omgaan dan zal deze energiebron voor alles gebruikt gaan worden.

 

Helaas, waterstof is geen energiebron, het is een energiedrager. Waterstof (H2) komt in de natuur bijna niet voor, het moet gemaakt worden en dat kost minimaal net zoveel energie als dat er bij de verbranding van H2 weer vrij komt.

 

Dus tenzij er een manier wordt ontdekt om met weinig energier water te onbinden in 2 H2 en O2, is waterstof gedoemd te falen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet wel dat bij het omzetten van water naar HHO men gebruikt maakt van een opstelling van RVS buizen met water ertussen en de truc die men toepast is

er een resonatie kring van te maken en daar een pulserende stroom door stuurt (Joe Cell ) , het schijnt dat men op die manier minder elektrische energie nodig heeft om het

water om te zetten maar of het echt renderend is om op die manier energie op te slaan betwijfel ik , zoals @Enki zegt het is gevaarlijk en moeilijk op te slaan

(je kan er wel leuke waterraketten mee maken :rolleyes: (

)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, waterstof is geen energiebron, het is een energiedrager. Waterstof (H2) komt in de natuur bijna niet voor, het moet gemaakt worden en dat kost minimaal net zoveel energie als dat er bij de verbranding van H2 weer vrij komt.

 

Dus tenzij er een manier wordt ontdekt om met weinig energier water te onbinden in 2 H2 en O2, is waterstof gedoemd te falen.

 

Helemaal gelijk in. De toekomst zal het uitwijzen maar ik denk wanneer ze out of the box gaan denken dat het allemaal wel goed komt. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, waterstof is geen energiebron, het is een energiedrager.

 

Geld dit niet tevens voor benzine, diesel en andere autobrandstoffen?

 

Ik denk dat het belangrijkste verschil zal zijn dat er 'geen' aardolie aan te pas komt. Maar ik heb me dan nog niet erg diep in waterstof verdiept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld dit niet tevens voor benzine, diesel en andere autobrandstoffen?

 

Ik denk dat het belangrijkste verschil zal zijn dat er 'geen' aardolie aan te pas komt. Maar ik heb me dan nog niet erg diep in waterstof verdiept.

 

Nee, benzine e.d. worden gemaakt uit olie en olie bevat wel van zichzelf die enorme hoeveelheid energie. Die is er door de natuur in gestopt in miljoenen jaren tijd. Het kleine beetje energie wat wij gebruiken om van olie naar benzine/diesel/kerosine e.d. te gaan stelt weinig voor, in verhouding met wat er uit te halen is.

 

Waterstof daarintegen komt in de natuur bijna niet voor, het breken van water in waterstof en zuurstof kost meer energie dan het verbranden van die waterstof vervolgens oplevert. Pas als we een grootschalig toepasbare, energiezuinige manier hebben om dat breken te doen, wordt waterstof interessant. Op het moment is 't alleen maar een mooi stukje marketing die totaal minder dan niets bijdraagt aan het oplossen van de energiecrisis.

 

Helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...