Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast DickBerts

Nederland verwaarloost zijn defensie op een meer dan schandelijke manier.

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Ratatata, jij bent af :)

Gaan ze als kleine kinderen vechten (misschien wel tegen de Russen zonder kogels ,dat wordt spannend).

Ach hoeven ze niet meer oorlogje te spelen want ze hebben te weinig kogels ,dat zorgt weer voor minder onschuldige slachtoffers.

Deze post delen

Helaas zijn er in Nederland diverse extremistische groeperingen van buitenlandse komaf die wapens en munitie genoeg hebben.

Je bedoelt de buitlandse bankiers?

Deze post delen

Ik denk dat de luchtmacht ook binnenkort alleen nog maar droog gaat oefenen.. simulator is waarschijnlijk al verkocht. Nu hebben ze of een xbox of de optie om in hun vliegtuig tegaan zitten en RATATATA of BOEM te roepen

Deze post delen

Ik denk dat onze import haatbaarden het record van de Duitsers gaan af pakken en het leger binnen twee dagen verslaan. IPV kogelvrij vesten gaat ISIS oordoppen dragen zodat ze niet geraakt worden door een verdwaalde PANG!

Deze post delen

Ik wed dat ze bij defensie wel sterk zijn met het puddingkanon. Zuipen kunnen ze in België ook nog als geen ander. Daar houdt het ongeveer op.

Deze post delen

Helaas zijn er in Nederland diverse extremistische groeperingen van buitenlandse komaf die wapens en munitie genoeg hebben.

Hier in de streek graven we nog spul op uit '14-'18, als Nederland interesse heeft kunnen ze het vast helemaal gratis komen halen in Houthulst. Er ligt nog ongeveer 300 ton en het ligt maar 45 km van de grens verwijderd. Als dat geen koopje is. http://www.greatwar.nl/frames/default-houthulstn.html Zo probeert Vlaanderen het aantal slachtoffers op eigen grondgebied beperkt te houden als het dan toch zou fout gaan. Vermoed ik.

• Leuk 1

Deze post delen

Gaan ze als kleine kinderen vechten (misschien wel tegen de Russen zonder kogels ,dat wordt spannend).

Ach hoeven ze niet meer oorlogje te spelen want ze hebben te weinig kogels ,dat zorgt weer voor minder onschuldige slachtoffers.

Met of zonder kogels voor ons leger, russen blijven eikels. Vooral die beer.

Deze post delen

Dan kan ik zo bij de commando's. Ik heb bijna alle wapens in Battlefield 4 (pc) vrijgespeeld en al vele digitale medailles ontvangen.

Deze post delen

Hier in de streek graven we nog spul op uit '14-'18, als Nederland interesse heeft kunnen ze het vast helemaal gratis komen halen in Houthulst. Er ligt nog ongeveer 300 ton en het ligt maar 45 km van de grens verwijderd. Als dat geen koopje is. http://www.greatwar.nl/frames/default-houthulstn.html Zo probeert Vlaanderen het aantal slachtoffers op eigen grondgebied beperkt te houden als het dan toch zou fout gaan. Vermoed ik.

Bizar! Je zou er maar in een straal van 10 km in de buurt wonen!

Deze post delen

In mijn ogen is het een circle die zich blijft herhalen. Men ziet/ weet niet wat defensie doet in vredes tijd, ondanks dat defensie een dagtaak heeft aan het vervullen van die taken.gevolg daarvan zijn bezuinigingen tot dat het defensie apparaat "kapot" is. Vervolgens komt er een event waarbij een sterke krijgsmacht toch zijn waarde laat zien, er wordt weer geld ingepompt en de circle begint opnieuw.

In mijn ogen moet hier een tussen weg gevonden worden. Aan defensie de taak meer zichtbaar te worden in de maatschappij en wat wij dagelijks doen. Daarnaast een solide geld stroom waarmee defensie zijn taken kan blijven uitvoeren, maar niet te veel geld dat het als verspilling wordt gezien, en ja ik weet dat er mensen zijn die iedere euro die richting defensie gaat er 1 te veel is. Dus een werkbaar budget in plaats van een circle van bezuinigen gevolgd door veel geld er in pompen om het defensie apparaat weer leven in te blazen.

In mijn ogen is defensie naast haar dagelijkse taken ook een vorm van preppen. We doen het allemaal op dit forum, geld uitgeven aan iets wat in de ogen van veel mensen niet direct nodig lijkt, omdat ze er niet mee bezig zijn of denken dat zoiets zich nooit meer af gaat spelen ,maar zodra het nodig is ben je blij dat je al die tijd je geld uit hebt gegeven aan iets wat nu het verschil voor je kan betekenen.

Ik weet dat veel mensen mijn mening tegenspreken, mede door ontwetendheid of doordat hun mening zo is, en dat vind ik prima want iedereen heeft recht op zijn mening. Maar ik denk dat tijdens een SHTF een werkend defensie apparaat heel hulpvol is om de orde te bewaren, arbeid te verichten, denk aan zandzakken e.d., mensen te evacueren en noem maar op. Ik denk dat je als pepper erg blij kan zijn met het feit dat er mensen zijn die de boel in de gaten houden, zodat ook jouw voorraad veilig is. En ja er zullen mensen zijn die denken dat defensie hun voorraad komt plunderen, reden te meer om je voorraad goed te verstoppen en niet op te vallen zodat je geen doelwit kan worden, voor de mensen die denken dat defensie er van door gaat met hun voorraad, maar alleen maar profeit hebt van orde bewaring.

Deze post delen

In mijn tijd als dienstplichtig huzaar, heb ik meegemaakt dat we te veel munitie hadden die bijna over datum was en we de opdracht kregen om tijdens een schietserie zoveel als mogelijk te schieten. Het ging om oorlogsvoorraden. We hebben letterlijk dagen achter elkaar gewoon in het wilde weg lopen schieten om de duizenden patronen erdoor te jagen. En zelfs dat was niet genoeg. Het resterende spul is toen verkocht aan Indonesie.

Daarna is onze geweldige overheid begonnen met het inkrimpen van de oorlogsvoorraden en zijn bijvoorbeeld de noodvoorraden voedsel weggegooid of verkocht voor een schijntje. Deze voorraden zijn nooit meer aangevuld.

Volgens mij al eens gepost door @DickBerts

capitulatiemonument.jpg.25a0acca8b587678f05b436bfabbee6f.jpg

EEN VOLK DAT ZIJN VERDEDIGING VERWAARLOOST ZET ZIJN VRIJHEID OP HET SPEL

http://planetariumrotterdam.nl/capitulatiemonument.html

Deze post delen

In mijn tijd als dienstplichtig huzaar, heb ik meegemaakt dat we te veel munitie hadden die bijna over datum was en we de opdracht kregen om tijdens een schietserie zoveel als mogelijk te schieten. ........ Deze voorraden zijn nooit meer aangevuld.

*kucht* hebben we hier de veroorzaker? *kuch* :cool:

Deze post delen

Voor dat ik mijn mening kan bepalen over het meer uitgeven aan defensie, zou ik graag willen weten wat de rol van defensie in onze huidige wereld is/zou moeten zijn.

Ik geloof namelijk niet meer in de conventionele oorlog waarvoor ons leger is opgezet.

België en Duitsland komen ons niet bezetten. En ook Rusland zal dat niet (kunnen) doen.

Dus een landsverdediging is voor ons leger niet van toepassing.

Waarom geen grote conventionele oorlogen meer?

Dat gaat niemand meer lukken. De wereld is te klein. Iedereen gaat zich ermee bemoeien.

Geen land of leid(st)er maakt meer een kans om de wereld, of een groot deel ervan, te veroveren.

Niet op een conventionele wijze. De grote oorlogen van vandaag de dag zijn economische, media en cyber oorlogen.

Wat dan wel? Voordat men gaat beargumenteren dat een leger voor ons dus overbodig is.

Ik zie twee rollen voor ons leger weggelegd. Twee essentiële rollen.

-Afgezien van de grote conventionele oorlogen, blijven er altijd nog de (vele) lokale conflicten.

En als wij voorstaan beschaafd te zijn, en de rechten van de mens, van alle mensen, hoog in het vaandel te dragen,

dan hebben wij daar samen met andere landen in deze wereld een taak liggen.

-Rampen. @SOF-ODA, en waarschijnlijk ook anderen, benoemden het al.

Een goed leger is uitstekend geschikt voor rampenbestrijding.

Ons huidige leger heeft in de afgelopen jaren op dat gebied flink moeten inleveren.

Noodwatervoorziening, veldkeukens en logistiek hebben flinke klappen gehad.

En zijn vrijwel niet meer in staat om bijstand te verlenen.

Met rampenbestrijding gaat het voor mij om wereldwijde inzet.

Een prachtverhaal, en iets om trots op te zijn was de inzet van onze marine bij de ramp op Haïti.

Voor deze twee rollen van ons defensie apparaat heb ik een flink bedrag over.

Deze post delen

Is dat geen landverraad ?!?!

yep

in mijn optiek een zeer discutabele en onverstandige keuze

bron wiki (in een wiki mood today)

Landverraad is een verzamelnaam van misdrijven waarbij de externe veiligheid van een land in gevaar wordt gebracht. Hieronder vallen onder meer het doorspelen van staatsgeheimen aan een vreemde mogendheid en het medewerking verlenen aan een vijand in oorlogstijd (collaboratie). Bij militairen wordt gesproken van militair verraad.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...