Ga naar inhoud
GENEGEERD

Cold steel srk


guitarfreak

Aanbevolen berichten

Hey mensen,

 

Mijn eerste vraag............

 

Ik zoek nu een goed mes, en ja het web staat er vol mee.Alle maten en soorten zo ook met de meningen,

Maar ik zou graag van jullie een mening horen ,alleen al omdat jullie ervaring voor mij meer waarde heeft dan google

(soort van gelijk gestemd)

 

dus hoe bruikbaar vinden jullie de srk voor algemeen gebruik denk bushcraften/overleven eigenlijk als allroud tool

 

snap best dat,it's all about taste(dat was pas een goede band trouwens)

 

greetzzz

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hey mensen,

 

Mijn eerste vraag............

 

Ik zoek nu een goed mes, en ja het web staat er vol mee.Alle maten en soorten zo ook met de meningen,

Maar ik zou graag van jullie een mening horen ,alleen al omdat jullie ervaring voor mij meer waarde heeft dan google

(soort van gelijk gestemd)

 

dus hoe bruikbaar vinden jullie de srk voor algemeen gebruik denk bushcraften/overleven eigenlijk als allroud tool

 

snap best dat,it's all about taste(dat was pas een goede band trouwens)

 

greetzzz

G

 

Hoi Guitarfreak,

 

Ik ken de SRK niet dus even gekeken op KATO. Ziet er niet slecht uit. Maar het is best een zwaar mes met een dik lemmet.

 

Heb je de SOG NW ranger overwogen ? Die heb ik zelf, en is een stuk lichter dan de SRK. Ze zijn allebei van AUS8 staal en qua prijs vergelijjkbaar.

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-sog-nw-ranger-2-0-s240l.htm

 

Misschien een overweging waard ?

 

groetjes, Peerke

Link naar reactie
Delen op andere sites

@guitarfreak De Cold Steel SRK was een van de eerste messen die ik destijds uit de USA heb gehaald (rond 2000/2001 volgens mij). Is inderdaad een redelijk goed mes wat destijds nog in Carbon V werd gemaakt. Heeft een (te) dik lemmet voor bushcraften, vind ik. Is goed te slijpen en kan tegen een stootje. De coating gaat er uiteindelijk wel af, maar dat mag de pret niet drukken. Overall een stevig mes. Maar.......er zijn goedkopere en betere opties. Geheel afhankelijk van je doel, zou je ook de Mora messen eens kunnen bekijken? (zoals deze: http://prepshop.nl/catalog/product/view/id/32/s/mora-companion-mg/category/33/ ) Bark River Knife and Tool, Survive! knives, Benchmade, Sog, Esee etc zijn zomaar wat merken die je ook kan overwegen.

Met de SRK ga je over het algemeen geen bult vallen.....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Guitarfreak,

 

Ik ken de SRK niet dus even gekeken op KATO. Ziet er niet slecht uit. Maar het is best een zwaar mes met een dik lemmet.

 

Heb je de SOG NW ranger overwogen ? Die heb ik zelf, en is een stuk lichter dan de SRK. Ze zijn allebei van AUS8 staal en qua prijs vergelijjkbaar.

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-sog-nw-ranger-2-0-s240l.htm

 

Misschien een overweging waard ?

 

groetjes, Peerke

 

die NW ranger is een erg fijn mes ben er erg tevreden mee voor het hakwerk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de Recon Tanto gehad, de broer van de SRK.

 

Naar mijn mening zuigt het heft, het rubber heeft net iets teveel structuur waardoor het bij mij bij zwaarder werk minder comfortabel in de hand lag.

Als ik me niet vergis, is het lemmet van beide messen 4 à 5 millimeter dik en is de Recon Tanto ietsjes langer dan de SRK.

Voor het fijne werk is de Recon Tanto (en dus de SRK) net iets te dik, voor het grovere werk net iets te kort.

Het segment waar ik deze messen zou plaatsen is het segment van snel en grofweg iets doorsnijden (bijvoorbeeld riemen) in een noodsituatie, of het creëren van ventilatie- en drainagegaten.

 

Mijn advies: Mora voor het fijnere werk en een Cold Steel Kukri Machete (niet de Magnum versie) voor het betere hakwerk. Dan ben je voor minder dan de prijs van een SRK voorlopig klaar.

Een vervolgstap zou de Trailmaster of de Laredo Bowie zijn. Met die laatste heb ik goede ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Guitarfreak,

 

Ik ken de SRK niet dus even gekeken op KATO. Ziet er niet slecht uit. Maar het is best een zwaar mes met een dik lemmet.

 

Heb je de SOG NW ranger overwogen ? Die heb ik zelf, en is een stuk lichter dan de SRK. Ze zijn allebei van AUS8 staal en qua prijs vergelijjkbaar.

 

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-sog-nw-ranger-2-0-s240l.htm

 

Misschien een overweging waard ?

 

groetjes, Peerke

 

bedankt ja zou ook een optie kunnen zijn

greetzzz

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

@guitarfreak De Cold Steel SRK was een van de eerste messen die ik destijds uit de USA heb gehaald (rond 2000/2001 volgens mij). Is inderdaad een redelijk goed mes wat destijds nog in Carbon V werd gemaakt. Heeft een (te) dik lemmet voor bushcraften, vind ik. Is goed te slijpen en kan tegen een stootje. De coating gaat er uiteindelijk wel af, maar dat mag de pret niet drukken. Overall een stevig mes. Maar.......er zijn goedkopere en betere opties. Geheel afhankelijk van je doel, zou je ook de Mora messen eens kunnen bekijken? (zoals deze: http://prepshop.nl/catalog/product/view/id/32/s/mora-companion-mg/category/33/ ) Bark River Knife and Tool, Survive! knives, Benchmade, Sog, Esee etc zijn zomaar wat merken die je ook kan overwegen.

Met de SRK ga je over het algemeen geen bult vallen.....:D

 

Ja dacht inderdaad dat het wel een aardig mes zou zijn,tja een met dat voor alles perfect is ,vergeet het maar

bedankt

Greetzzz

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een tijdje zitten dubben tussen de Coldsteel SRK en de SOG Seal Pub Elite http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-sog-seal-pup-elite-mat-lemmet-kydex-foedraal.htm

 

Uiteindelijk gekozen voor de SOG vanwege het geringere gewicht. Messen is echt iets persoonlijks, volg je gevoel dan komt het vast wel goed.

 

Groet,

Paratoi

 

Puur en alleen het gewicht? dus niet de functionaliteit

bedankt

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de Recon Tanto gehad, de broer van de SRK.

 

Naar mijn mening zuigt het heft, het rubber heeft net iets teveel structuur waardoor het bij mij bij zwaarder werk minder comfortabel in de hand lag.

Als ik me niet vergis, is het lemmet van beide messen 4 à 5 millimeter dik en is de Recon Tanto ietsjes langer dan de SRK.

Voor het fijne werk is de Recon Tanto (en dus de SRK) net iets te dik, voor het grovere werk net iets te kort.

Het segment waar ik deze messen zou plaatsen is het segment van snel en grofweg iets doorsnijden (bijvoorbeeld riemen) in een noodsituatie, of het creëren van ventilatie- en drainagegaten.

 

Mijn advies: Mora voor het fijnere werk en een Cold Steel Kukri Machete (niet de Magnum versie) voor het betere hakwerk. Dan ben je voor minder dan de prijs van een SRK voorlopig klaar.

Een vervolgstap zou de Trailmaster of de Laredo Bowie zijn. Met die laatste heb ik goede ervaringen.

 

Over het handvat ben ik ook nog aan het twijfelen,maar de extra grip kan ook weer een voordeel zijn,.....ja deze is wat lastiger

 

lemmet dikte vond ik voor een allrounder juist wel aangenaam,

Die tanto punt lijkt me zeer onhandig en een machete is voor jungle prima maar hier............hakwerk doe ik met een bijl trouwens

een groter mes lijkt me voor mij niet handig

thanks man

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

tot nu toe nog steeds de srk,Het kan een beetje van alles(alhoewel dat meerdere messen zijn) nog even brainstormen

 

greetzzz

G

 

Rustig laten bezinken. Dingen laten afwegen. Neem je tijd voor een voor jouw goede keuze. Een slechte investering is zonde van het geld, voor iets wat het niet is.

Ik heb eens een verkeerde keuze gemaakt met SOG Daggert 2. Deze is te koop voor de liefhebber, of verzamelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig laten bezinken. Dingen laten afwegen. Neem je tijd voor een voor jouw goede keuze. Een slechte investering is zonde van het geld, voor iets wat het niet is.

Ik heb eens een verkeerde keuze gemaakt met SOG Daggert 2. Deze is te koop voor de liefhebber, of verzamelaar.

 

Mag ik je vragen wat je van het handvat vond ben nieuwsgierig,

Wat was je doel met dit mes? voor sommige dingen zou het een life saver kunnen zijn lijkt me

Greetzzz

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik je vragen wat je van het handvat vond ben nieuwsgierig,

Wat was je doel met dit mes? voor sommige dingen zou het een life saver kunnen zijn lijkt me

Greetzzz

G

 

Het handvat is prima. Perfect zelfs. Ik wou ermee outdoor-en. Maar het lemmet is te lang om handig te zijn. En bij splijten of kracht zetten komt een tweede zijde niet van pas, nog afgezien dat er een scherpe kant naar je toewijst.

Misschien leuk voor iemand met een metaaldetector, om er de bodem mee om te ploegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het handvat is prima. Perfect zelfs. Ik wou ermee outdoor-en. Maar het lemmet is te lang om handig te zijn. En bij splijten of kracht zetten komt een tweede zijde niet van pas, nog afgezien dat er een scherpe kant naar je toewijst.

Misschien leuk voor iemand met een metaaldetector, om er de bodem mee om te ploegen.

 

jep das dan niet de goeie voor je doel,Waarom de keuze voor het 2e snijvlak als ik nog vragen mag

greetzzz

G

Link naar reactie
Delen op andere sites

jep das dan niet de goeie voor je doel,Waarom de keuze voor het 2e snijvlak als ik nog vragen mag

greetzzz

G

 

Het extra aan een gekartelde rand. Maar deze verkartelingen zijn als van een broodmes. Niet handig of praktisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...