Ga naar inhoud
GENEGEERD

Overvallers zijn onder ons (vooral bij een SHTF)


Tom

Aanbevolen berichten

Tijdens een doorreis door Duitsland stopten wij voor een korte pauze op de Autobahnraststätte Bedburger Land-West.

 

Het was aardig vol dus schoven wij (5 personen) aan bij 1 man aan een hoge tafel.

Deze zag er goed gebouwd uit en had een paardestaart (dus een flinke kerel) daar moet je het niet mee aan de stok krijgen.

 

De koffie was niet goedkoop 3 euro ongeveer.

 

De man viel op doordat hij niets voor zich had staan en dus geen consumptie's had.

Bovendien stonk hij een uur in de wind naar ongewassen mannetjes. Mijn vrouw kreeg de koek niet door haar keel vanwege de stank.

De tafel was vlak bij de uitgang en het viel me op dat de man zo zat dat hij de op de uitgang en op de buitenuitgang zicht had.

 

Na een tijdje stond hij op en liep naar buiten, tot mijn verbazing pakte hij de wc-vouchers op die men kreeg bij de automaat als je naar het toilet (kost 70 cent) was geweest, waarde vouchers 50 cent bij besteding in de raststätte.

Hij pakte er verschillende op en droogde ze netjes af omdat het regende.

Vervolgens ging hij naar de prullenbak direct bij de uitgang en graaide er met zijn hand in, waarschijnlijk op zoek naar meer vouchers.

 

Ik begreep dat de man geen rooie cent te besteden had en er dus zijn waardebonnen (weggegooide wc-vouchers) bij elkaar zocht om iets te kopen.

 

Later bij het wegrijden zag ik veel Oost Europese vrachtwagens geparkeerd staan en zou een arme chauffeur geweest kunnen zijn.

 

Nou @Tom dat is een zielig verhaal, maar ik als prepper zie dus bij een eventuele "vlucht" naar je BOL of gewone evacuatie uit ons kleine landje met een volgeladen BOV de bui al hangen.

 

Je moet vroeg of laat stoppen om te tanken of toilet bezoek of gewoon effe pauze. De kinderen zijn naar het toilet of je vrouw.

Zij zijn in tijden van een SHTF-scenario vogelvrij onderweg. Helemaal op een grote parkeerplaats met veel bezoekers van allerlei pluimage.

 

(Ik zeg dus niet dat de Oost Europese chauffeurs overvallers zijn, het kan iedereen zij die niets heeft. Zelfs vaders met kinderen die zonder iets op reis zijn gegaan).

 

Er zullen er zijn die niets hebben of geen geld hebben of geen van beiden. En daar komt Piet Prepper uit NL met zijn volgeladen BOV met een lekker vrouwtje er nog bij.

Tijdens een massale evacuatie zullen er allerlei ongure types zich ook onderweg ophouden en juist bij de parkeerplaatsen en tankstations zich ophouden, of hier speciaal naar toe gaan om hun slag te slaan.

 

Wat kan er zoal gebeuren; welnu je kunt een beroving verwachten en met je vechtkunsten de aanval afslaan. Maar dat is in het gunstigste geval.

Het meest waarschijnlijke is een klap op je hoofd met een hamer of een ander hard voorwerp als je het niet verwacht dus van achteren en dat kan bij de wc of tanken of gewoon ergens waar je loopt en van achteren benaderd wordt.

Deze lieden hebben geen zin in een open benadering, dus je wordt overvallen op onverwachte momenten.

 

Maar het kan al als we nog in de straat staan en onze BOV aan het inladen zijn of net buiten de stad als we stilstaan in een file, de overvallers hebben geen boeventronie en zitten niet achter een struik, nee het kan iedereen zijn die je benaderd.

 

Dat kan bij mij niet zullen sommigen zeggen ik houd steeds mijn omgeving in de gaten en sta niet toe dat er iemand achter me staat.

Maar meerdere personen die je benaderen ook van achteren is er nogal een flinke training voor nodig om dit af te slaan en natuurlijk een goed uitgerust lichaam.

En dan is niet altijd mogelijk als we onderweg zijn.

 

Het advies is om in een groep te reizen en niet alleen naar een gelegenheid te gaan zoals toilet of andere plek.

De BOV niet onbeheerd achterlaten en ook niet met vrouw en kinderen als bewaking, tenzij ze hun mannetje staan.

 

Dus altijd waakzaam en zoals het spreekwoord zegt; "goed beslagen ten ijs komen" is wel zo ongeveer het enige wat we kunnen doen.

 

En uiteraard zijn goede tips die een meerwaarde geven aan dit topic altijd welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goede post, maar volgens mij nog veel te soft....

Ik denk dat je als zichtbare prepper na een shtf op reis gewoon pieeep zult worden ( grote kans op) .

Je bent waarschijnlijk prepper dus er valt iets te halen, maar ook een risico voor de belager?

Neemt die belager, die in zijn hoofd voor zijn eigen leven vecht, een risico denk je ?

 

De dooddoeners:

Zorg dat je huis en bol dezelfde zijn.

Zorg dat je in je bol bent voordat het nodig is.

 

Elke reis ten tijde van een shtf is een risico.

Een prepper wil elk gevaar ontlopen om zijn overlevingskansen te vergroten.

Pobeer altijd aandacht/geweld te voorkomen, maar te laat of te weinig geweld gebruiken zal je de kop kosten.

 

Niemand heeft gezegt dat het makkelijk is.......

En als je nu al hoort hoeveel mensen echt preppen al moeilijk vinden, dan kun je de rest ook wel invullen?

 

Ook ik ben voor 99% een papieren prepper.

Lees hier maar wat in over mensen die het echte werk overleeft hebben:

 

http://shtfschool.com/

 

http://www.themodernsurvivalist.com/about

 

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verre reis naar je bol is altijd een risico, ook nu. maar als je in een shtf naar je bol moet en die is ver weg dan neem ik aan dat je niet hoeft te stoppen bij een tankstation. want daar zal waarschijnlijk toch niet te halen zijn. en alswel dan is het nog redelijk veilig. Dus met genoeg brandstof bij je kan je zelf min of meer bepalen waar je stopt, eten en drinken het zelfde.

Verder zullen er een hoop mensen onderweg zijn, dus een auto meer valt niet op,

 

En er zullen een hoop mensen min of meer wanhopig onderweg zijn naar huis, en die zullen er ook alles aan doen om er te komen, en als die zonder brandstof komen te zitten laten die hun auto gewoon achter ( ik wel) waar die strand, dus de vraag is dan meer of je er wel door komt.

Wat @Kans een dooddoener noemt is wel waar. zeker als je veel mee neemt. En voor veel mensen is dat ook niet te doen , ik b.v. ben voor mijn werk gemiddeld 800 km van huis.

 

Aan de andere kant gaan we altijd van iets mega uit, maar als de dijken breken is in Duitsland niets loos en kan je normaal naar je bol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van het soort SHTF (of erger, TEOTWAWKI) is "bugging out" alles tussen een goed idee en het domste wat je kunt doen.

 

Als je van plan bent om "te laat" naar je BOL te vertrekken, dan zul je nu al moeten zorgen voor geschikt vervoer en routes moeten plannen. Met geschikt vervoer bedoel ik dus een auto die gepantsert is; zoiets als de gemiddelde zombie-film bus dus. Het lijkt nu overdreven, maar als de wereld naar de klote is zijn de mensen wanhopig en maken ze je af voor een blikje bonen. Zorg dus dat je niet hoeft te stoppen bij benzinestations en dat je zelfs met lekke banden nog door kunt rijden. Automatisch banden oppompers zijn geen overdreven luxe.

 

Aangezien niet iedereen 't budget hiervoor heeft ben ik dus van mening dat "bugging out" over 't algemeen niet realistisch is tenzij je ruim op tijd vertrekt, dus VOOR de SHTF. Je moet op je BOL zijn voor 't te laat is, net als dat je voorraden ook op je BOL moeten zijn en je die niet mee hoeft te zeulen.

 

Op je BOL is een stukje onopvallende verdediging eigenlijk een must-have. Camera's verstopt in de omgeving (bedraad, draadloos is te makkelijk te vinden!), bewegingsmelders (die bij je binnen in je BOL een melding geven, geen ongein met licht buiten, dat schreeuwt alleen maar "wij hebben stroom!") en 't liefst een paar radio scanners die de belangrijkste radio banden afscannen, CB, PMR, LPD en de HAM 2m en 70cm banden. Alle grotere groepen die echt gevaarlijk zijn zullen communicatie nodig hebben en je wilt die dus zo snel mogelijk ontdekken. Ook hierbij geldt weer dat je 't liefste je antenne's goed verstopt. Een enorm antennepark op 't dak van je BOL roept om aandacht van de meeste voorbijgangers.

 

De enige andere optie is een goed georganiseerde groep met caravans, campers en bussen, die gezamelijk naar een BOL vertrekt, maar ook dan zal je moeten zorgen voor voldoende brandstof om er te komen zonder te hoeven tanken en reken er op dat je gevolgd wordt en je zult moeten verdedigen, ook bij/na aankomst op de BOL.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorkomen is beter dan genezen dus inderdaad zo goed mogelijk beslagen ten ijs onderweg zijn is een must.

 

Wat betreft een auto, kogel en inbreek-vrij glas er in en ondertussen de deur op slot bij het wachten. Spreek een bepaalde duur af. Duur voorbij = binnenstormen. Ik ga hierbij wel vanuit dat je met een groep bent en minimaal 2 of 3 personen van degelijk kaliber hebt om een 'afschrikwekkende' indruk achter te laten. Ik ga hierbij nu wel even van het slechtste worst case scenario uit.

 

Ander hulpmiddel wat altijd goed werkt. Een middel of grote hond. Werkt op zich afschrikwekkend genoeg en als het toch niet genoeg is dan (en ik ga bij preppers er vanuit dat ze getraind zijn zoals politiehonden) dan kun je een met gemak twee tegenstanders uitschakelen. Mocht de groep toch groter zijn dan 2 kan de hond je genoeg tijd kopen om eventuele noodmaatregelen/zelf verdediging middelen te grijpen om je overlevingskansen te vergroten. Als men je echt moet hebben komen ze wel met een betere methode en moment in een overval. Mocht je alsnog omsingelt zijn (uitzonderlijk want dat is geen manier waar je ook maar 1 seconde in wil zijn afijn) of afgesneden van je doel vecht je weg door diegene die het minst oplet, het gaat immers om te doorbreken, niet om alles om kort en klein te slaan. Vermijd de kleinsten en allergrootsten. De kleinsten zijn het fanatiekst en zijn sneller dan lange mensen ooit zullen zijn en grote zijn net bomen die je met wind omver probeert te blazen. Dat laatste lukt wel maar eist zoveel energie dat je dat niet lang volhoudt. Kortom, pak iemand van je eigen lengte/formaat, je kan dat op basis van je eigen lichaam een inschatting maken waar de grens ligt om te doorbreken.

 

Nogmaals is doorbreken ook alleen maar een optie als je weet dat je met vluchten binnen een korte tijd hulp in kan schakelen. Anders is het met overdadig veel geweld 1 of 2 personen uitschakelen en de rest van groep laten vrezen dat ze er ook aan gaan wanneer ze niet opzouten. Persoonlijk ga ik er vanuit dat wanneer men het echt op je gemunt heeft dat je ALLES uit de kast trekt om van je belagers af te komen. Hetzij bij doorbreken en vluchten of door klappen uit te delen waarbij de wil van de groep om door te vechten doorbroken wordt. Voor de duidelijkheid, wanneer je doelwit wordt dan ben ik van mening dat je toch nog aantrekkelijk genoeg bent geweest en dat er nog verbeteringen toe te passen zijn.

 

Mijn BOL beveilig ik echter wel op den duur.

 

Ik herhaal mijn eerste zin nog eens: 'Voorkomen is beter dan genezen' en ik zie zelfverdediging als het beste wapen om niet het doelwit te worden. Zelfverzekerd zijn is het meest geduchte wapen om tegenover je te hebben. Al kan iemand nog zoveel klappen hebben gehad, als diegene niet opgeeft dan leg jijzelf het toch eerder af haha :)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo min mogelijk stopen,pissen in een fles,rijden om de buurt,zonder daar bij de auto uit te stappen.eigen brand stof lijk mij een minimum.dus jij bepaald waar en waarneer je tankt.heel vroeg in de ochtend en rond schermeging.gelijk even de auto schoon maken,even luchten en probieren ook meer dan 2 volwassen te hebben.de nucleaire gezin is mischien Niet de beste woon en leef vorm bij shtft.er zijn ook manier om je auto tank van binnen bij te vullen.beetje ombouwen,dat wel.

Trouwens volgende keer gewoon die kerel een kop koffie en een koek aanbieden, kost weinig en je weet gelijk wie hij is,een vent die ze best doe om wc waardebonnen te verzamelen ,lijk mij Niet de meeste gewarlijk type.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

En wat te denken van roadblocks, lege pompstations onderweg doordat alle vluchtenden tegelijk willen tanken, en dan nog de files des doods als iedereen tegelijk weg wil komen? Juist als iedereen in een file vaststaat is een potentiele overvaller of een bende van die lui natuurlijk heel kansrijk. Ik sluit me aan bij Kans en Enki, je moet al in je BOL zijn voor de eigenlijke problemen beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...