Ga naar inhoud
GENEGEERD

EU-voorzitter: pensioenen verplicht hervormen

Rodin
 Share

Recommended Posts

EU-voorzitter: pensioenen verplicht hervormen

BRUSSEL (AFN) - EU-voorzitter Herman van Rompuy wil de lidstaten van de Europese Unie verplichten hun pensioenstelsels te hervormen. Dat zegt de Belg zondag in de Duitse krant Welt am Sonntag. Het opvallende aan het plan is dat het om een verplichting gaat en niet om een vrijblijvend voorstel.

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/12415671/__EU-voorzitter__pensioenen_verplicht_hervormen__.html

Eerlijk zullen we alles delen: inflatie, armoede, crisis, oorlog...

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dat ben ik direkt met je eens, maar denk je echt dat het stupiditeit is - of opzet? Politici mogen dan voor het overgrote deel overbodige figuren zijn, stom zijn ze niet.

Dat hangt af van je definitie van stupidity :)

Ik kom langzaam maar zeker tot de overtuiging dat onze denkprocessen gevormd worden tijdens onze eerste paar jaren op deze aardkloot.

Later kom je daar niet meer af. Onze denk processen nemen daarbij een vorm aan die optimaal is om het gewenste resultaat te verkrijgen ONDER DE CONDITIES die heersen tijdens die eerste paar jaar.

Met andere woorden, onze afwijking van de perfecte brein processen wordt er tijdens onze eerste paar jaar ingebeiteld. Daarna zitten ze vast, kunnen er niet meer uit.

We kunnen hooguit proberen te bergijpen waarom ze zijn als ze zijn. I.e. welke invloeden tijdens onze eerste jaren er voor gezorgd hebben dat we naar authoriteit verlangen. Of waarom we religieus zijn, of waarom we geen bezwaar hebben tegen de doodstraf etc. Begrijpen kunnen we dat wel, maar er van af komen we niet meer.

Om nu terug te komen op de definitie van stupidity: ik zou dit definieren als het onvermogen te begrijpen waarom je doet wat je doet en daardoor niet logisch te handelen.

Dat betekend dat ook mensen met een hoog iq wel degelijk last hebben van stupidity.

Of nog anders gezegd: men kan dom en slim tegelijk zijn. Net zoals men tegelijk een goede hardloper en een slechte basketballer kan zijn.

Link naar reactie

Of nog anders gezegd: men kan dom en slim tegelijk zijn. Net zoals men tegelijk een goede hardloper en een slechte basketballer kan zijn.

Ik heb een vriend met walgelijke scores op IQ-testen. Nu weet ik ook wel dat die testen discutabel zijn en er verschillende soorten intelligenties zijn, maar daar gaat het even niet om. Deze gast denkt zo snel, dat-ie de rest er allemaal 'uitdenkt'. Hij heeft al een oplossing terwijl de rest nog bezig is het probleem te analyseren. Vervolgens wordt deze oplossing luid en duidelijk onder de aandacht gebracht en als je met tegenargumenten komt, gaat-ie als een tijger voor zijn eenmaal ingenomen standpunt liggen. Dit komt heel intelligent over, maar dat is het natuurlijk niet omdat er misschien betere oplossingen zijn die door een tragere denker zonder al teveel bombarie worden aangereikt. Dus ja, mensen kunnen inderdaad slim en dom tegelijk zijn.

Link naar reactie

Ik kan het bevestigen. Je hebt intelligente mensen die totaal wereldvreemd zijn. Ik heb een keer met zo iemand gereisd met de trein. Op het station moesten we wachten en ik nam een frikandel uit de muur. Hij vroeg mij heel serieus. Hoe weet je nou welk vakje moet open trekken? Hij is op 3 verschillende vakken afgestudeerd. Eigenwijze mensen kom je overal tegen. Mij valt vaak op dat domme mensen ook vaak eigenwijs zijn. Een dodelijke combinatie.

Link naar reactie

Ik heb een neef die eigenlijk nooit is afgestudeerd. Hij kent 13 talen en spreekt ook een uitgestorven IJslands dialect vloeiend. Volgens mij is hij daarmee de enige ter wereld. Hyperintelligent en kompleet overbodig, dit mannetje waar geen vrouw naar omkijkt en die zich dus evolutionair gezien op dood spoor bevindt. Homo Sapiens als soort bevat rare exemplaren. :p

Link naar reactie

Dat stukje over de elementaire denkprocessen klopt denk wel voor een groot deel.

Daarnaast denk ik dat het gebrek aan zelfreflectie samen met het stupide deel van sommige zeer intelligente mensen de uiteindelijk doorslag naar "niet Darwin proof" maakt!

Link naar reactie

Dat stukje over de elementaire denkprocessen klopt denk wel voor een groot deel.

Daarnaast denk ik dat het gebrek aan zelfreflectie samen met het stupide deel van sommige zeer intelligente mensen de uiteindelijk doorslag naar "niet Darwin proof" maakt!

Voor een ieder zijn ontwikkeling is het ook noodzakelijk dat je 1 of meerder mentale sparringpartners hebt die je dwingen tot zelfreflectie, ik denk dat het voor hyperintelligente personen vaak moeilijk is om dergelijke mensen in hun leven te vinden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...