Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verkopen en opnieuw beginnen


roelf

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@lewieke: Als dit zijn nieuwe stekje is, dan is het inderdaad overstromingsgevoelig. Maar daarentegen zijn het wel de overstromingen die het land vruchtbaar houden.

Kijk bijvoorbeeld naar de Nijl. Zonder de overstromingen van deze, zou heel Egypte levenloos en dor zijn geweest.

Hoe luidde dat gezegde ook alweer? Ieder nadeel heb z'n voordeel?

 

(En ja, je hebt overstromingen en je hebt overstromingen. Overstromingen zoals vroeger van de Nijl, waar mensen zich op hadden ingesteld zijn de goede soort. Het soort overstromingen wat wij hier in Nederland hebben en waar wij in onze arrogantie niet beter op voorbereid zijn dan met een paar hoopjes zand zijn de andere kant van het spectrum.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je ben alleen (geen partner\familie en kids dus minder verantwoordelijkheden), dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.

 

Denk dat dit voor de meesten zo is, en er zijn er maar een paar waarbij de partner het ook wil of durft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee speelde ook wel eens door mijn hoofd en ik denk dat het zelfs uitvoerbaar is. Toch zijn er een paar problemen :

- hoe moet het met de opleiding van de kinderen ?

- je laat je familie achter ?

- hoe krijg je gezondheidszorg of hulp als je hulpbehoevend wordt ?

 

Dat zijn voor mij de redenen om het niet te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee speelde ook wel eens door mijn hoofd en ik denk dat het zelfs uitvoerbaar is. Toch zijn er een paar problemen :

- hoe moet het met de opleiding van de kinderen ?

- je laat je familie achter ?

- hoe krijg je gezondheidszorg of hulp als je hulpbehoevend wordt ?

 

Dat zijn voor mij de redenen om het niet te doen.

 

Vooral de opleiding van de kinderen. Dat weegt heel zwaar. Je maakt wel een hele grote beslissing die een hele grote invloed heeft op hun toekomst. Pa mag dan wel zo'n "off the grid hippy" zijn, maar misschien willen de kinderen dat wel helemaal niet, of weten ze nu nog niet dat ze later toch liever op wallstreet willen werken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke: Als dit zijn nieuwe stekje is, dan is het inderdaad overstromingsgevoelig. Maar daarentegen zijn het wel de overstromingen die het land vruchtbaar houden.

Kijk bijvoorbeeld naar de Nijl. Zonder de overstromingen van deze, zou heel Egypte levenloos en dor zijn geweest.

Hoe luidde dat gezegde ook alweer? Ieder nadeel heb z'n voordeel?

 

(En ja, je hebt overstromingen en je hebt overstromingen. Overstromingen zoals vroeger van de Nijl, waar mensen zich op hadden ingesteld zijn de goede soort. Het soort overstromingen wat wij hier in Nederland hebben en waar wij in onze arrogantie niet beter op voorbereid zijn dan met een paar hoopjes zand zijn de andere kant van het spectrum.)

 

Huisje op palen, en laat het water maar komen :)

Beneden zorg je dat je niets hebt wat waterschade kan oplopen.

Zoiets, minus de auto natuurlijk :)

 

Thai+House++001.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn (schoon)familie woont overal. Wat ik vooral zie, is dat men wel tijdelijk richting goede opleidingen verhuisd, de kinderen hebben vaak al in veel landen gewoond als ze op zichzelf gaan, of de kids een tijd bij familie onderbrengen om hun opleiding naar keuze af te maken. Zo heeft mijn partner een tijd bij een oom gewoond, niks mis mee, andere jonge mensen gaan op kamers. Ik zou zelf in dit internettijdperk, ook denken aan homeschooling.

Daarnaast, als er ernstige gezondheidsproblemen opspelen(denk aan familiaire kanker), verkopen ze de boel en komen ze terug naar Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de opleiding van de kinderen. Dat weegt heel zwaar. Je maakt wel een hele grote beslissing die een hele grote invloed heeft op hun toekomst. Pa mag dan wel zo'n "off the grid hippy" zijn, maar misschien willen de kinderen dat wel helemaal niet, of weten ze nu nog niet dat ze later toch liever op wallstreet willen werken :)

 

 

Er is ook nog een andere weg. Je geeft ze een opvoeding, stimuleert ze om hun best te doen en het beste uit henzelf te halen. Niet voor ons, voor henzelf. Ook in hun hobbies probeer je ze te steunen. Wij vinden studies erg belangrijk maar ook sport en cultuur. Ze mogen dat van ons invullen zoals ze willen.

 

De oudste is 14 een briljante leerlinge die met stip de eerste van haar klas is. Ze is beloftevol als schilder en tekent heel erg goed. Daarnaast doet ze aan judo. Momenteel wordt ze wat gepest op school. Ze gaat er heel volwassen mee om, we praten er elke dag over. Iedereen kan gepest worden, ze weet dat je daar weinig tegen kan doen. Ze leert wel dat ze geen gemakkelijk slachtoffer mag zijn. Elke dag praten we er over en bekijken we wat de beste strategie is om er mee om te gaan. De pester komt steeds meer in de verdrukking en gaat binnen enkele dagen onderuit. Ze is meer mijn type, de individualist.

 

[ATTACH=CONFIG]10229[/ATTACH]

Een recent schilderwerkje van mijn dochter.

 

Mijn zoon is 11, inzichtelijk heel sterk, groot analytisch vermogen, hij speelt trompet en is een gedreven sporter. Ook hij doet aan judo en met een luchtkarabijn schiet hij op 10m met een groepering ter grootte van een 2ct stuk. Hij is erg realistisch wat vriendschappen betreft maar wel behoorlijk populair in zijn groep. Hij is een leiderstype die weinig moeite heeft om een groep/situatie naar zijn hand te zetten.

 

De kids leren 'hun voorzorgen nemen', ze zijn zich bewust van een aantal problemen én nog belangrijker van mogelijke oplossingen. Ze helpen hout verstouwen, helpen mee in de (groenten)tuin, maken graag kennis met nieuwe voedingsmiddelen, bakken brood, helpen de kachel stoken, leren vissen, kunnen overweg met een karabijn, kwamen zelf met het idee om een deel van hun spaarcenten te investeren in PM, gaan zuinig om met energie en vinden de auto op vandaag handig maar stellen zelf ook voor om de fiets te nemen. We leren hen te kiezen voor de 'alternatieven'. Ze leren communiceren in andere talen, durven in contact te treden met andere mensen, zijn zelfredzaam en creatief. Nog even en ze leren mij hùn vaardigheden. Ze zeggen geregeld met een brede glimlach dat hun pa prettig gestoord is als we weer eens 'het systeem' testen of als ze weer eens steun krijgen waar ze het niet verwachtten.*

 

Een foto van de infraroodbeveiliging die mijn zoon van 11 soldeerde. Kom je zijn kamer binnen, dan gaat het alarm af zodra je binnenkomt. Hij is gek van technologie, robots, wetenschap, alternatieve energie.

 

[ATTACH=CONFIG]10227[/ATTACH]

Kitjes die mijn zoontje toen hij 10 was soldeerde.

 

[ATTACH=CONFIG]10228[/ATTACH]

Knutselwerkjes van toen hij 9 was.

 

Als ze mij vragen wat ze kunnen worden, dan adviseer ik hen te doen wat ze graag doen. En als ze daarna nog keuze over hebben te kiezen voor wat het beste betaalt.

 

* Bij het oplossen van probleempjes die voor hen belangrijk zijn.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...