Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Dodelijk longvirus MERS in Nederland

Recommended Posts

Eerste geval in nl is een feit ! Hoor ik net op de radio

Patiënt met longvirus MERS in Den Haag opgenomen

http://www.nu.nl/binnenland/3775143/patient-met-longvirus-mers-in-haag-opgenomen.html

In Den Haag is een Nederlandse patiënt met het dodelijke MERS-coronavirus opgenomen. Het gaat om het eerste geval in Nederland ooit.

Patiënt met longvirus MERS in Den Haag opgenomen. Dat heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) woensdag gemeld.

Meer info op site van het RIVM:

Belangrijke updates worden hier onder geplaatst:

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik ga pakketjes samenstellen met FFP3 maskers en latex handschoenen voor in de schooltassen van mijn kinderen. En natuurlijk wijzelf...

Deze post delen

Ik ga pakketjes samenstellen met FFP3 maskers en latex handschoenen voor in de schooltassen van mijn kinderen. En natuurlijk wijzelf...

Ik heb ook van zulke pakketjes klaar liggen maar lijkt het je noodzakelijk om in dit stadium zo ver te gaan om die pakketjes 24/7 bij de hand te houden?

Het gaat voor zover ik begrepen heb om 1 patient?

EDIT: vergeet de handen wassen zonder zeep flesjes niet!

Deze post delen

Ik vind van wel. Ik had dit mezelf voorgenomen als het in NL op zou duiken.

Ze kunnen lullen wat ze willen op het nieuws en bij het RIVM, ik zorg dat ik in elk geval mijn minimale voorbereidingen heb getroffen.

Ik heb zojuist mijn kinderen duidelijke instructies gegeven. Opletten bij zieke klasgenootjes, en nog wat verdere persoonlijke instructies.

Deze post delen

Ik vind van wel. Ik had dit mezelf voorgenomen als het in NL op zou duiken.

Ze kunnen lullen wat ze willen op het nieuws en bij het RIVM, ik zorg dat ik in elk geval mijn minimale voorbereidingen heb getroffen.

Ik heb zojuist mijn kinderen duidelijke instructies gegeven. Opletten bij zieke klasgenootjes, en nog wat verdere persoonlijke instructies.

Groot gelijk, want laten we niet onderschatten dat er simpelweg nog geen vaccin tegen is! Nog niet elke besmetting is ook direct dodelijk afgelopen, maar wel heel veel.

Deze post delen

Groot gelijk, want laten we niet onderschatten dat er simpelweg nog geen vaccin tegen is! Nog niet elke besmetting is ook direct dodelijk afgelopen, maar wel heel veel.

Daar ben ik het helemaal mee eens maar wil ook geen paniek veroorzaken en vooral op school niet. Zijn veel mensen verkouden deze tijd van het jaar, waaronder ik zelf, en een verkoudheidje is geen MERS of SARS natuurlijk....

Zo'n setje in de schooltas roept toch vragen op lijkt mij

Deze post delen

Daar ben ik het helemaal mee eens maar wil ook geen paniek veroorzaken en vooral op school niet. Zijn veel mensen verkouden deze tijd van het jaar, waaronder ik zelf, en een verkoudheidje is geen MERS of SARS natuurlijk....

Zo'n setje in de schooltas roept toch vragen op lijkt mij

Klopt, maar het serieuze gevaar mag je niet onderschatten. Dan maar over alert, maar liever dat, dan te laat zijn.

Deze post delen

Mja, ik zou op school niet te gek doen. Nog niet nodig naar mijn mening en je wilt je kids ook niet 't mikpunt maken van weetikveel wat.

Is misschien wel een goed idee om eens de school te bellen om te vragen of ze zich ervan bewust zijn en of ze 't in de gaten houden of niet.

Ik zou wel een maskertje opdoen als ik nu iemand in het ziekenhuis zou gaan bezoeken. Verder heb ik er plenty liggen, nog een aantal 3M ffp3's en twee doosjes van de prepshop. Handschoentjes natuurlijk ook. Pas nog van Herome wat flesjes met handgel besteld dus die gebruik ik nu even als ik boodschappen ben wezen doen. Had ik direct besteld toen dit gebeuren begon, als het meer in het nieuws komt wordt dat spul opeens duur. Net als de maskertjes. Hadden we een aantal jaar geleden ook met die varkensgriep.

Deze post delen

Je kan na het boodschappen doen ook gewoon goed je handen wassen. Stuk voordeliger dan die dure handgel.

handen_wassen1.jpg

Deze post delen

Je kan na het boodschappen doen ook gewoon goed je handen wassen. Stuk voordeliger dan die dure handgel.

Bij het Kruitvat en de Action is die handgeld spotgoedkoop. Handen wassen is idd ook afdoende maar die kleine flesjes van de Action zijn dan weer handig voor onderweg/school/werk omgeving.

Deze post delen

handen_wassen1.jpg

Als het gaat om voorkoming van een mogelijke dodelijke virale infectie ga ik niet gierig doen.

Handgel ten alle tijde in de EDC.

Gewijzigd om zilver tevreden te stellen.

Deze post delen

Ik doe 't beide :) Ik was m'n handen eigenlijk alleen als ik terug kom van boodschappen (standaard) of als ikzelf verkouden ben of iets dergelijks. Dan was ik m'n handen een stuk vaker.

Deze post delen

klik op een van de bovenstaande links ;)

vooral het RIVM is informatief.

RIVM: 'Coronavirussen zijn vrij kwetsbaar en buiten het lichaam kan het virus slechts 24 uur overleven'

Dat vind ik nog best lang.

Deze post delen

klik op een van de bovenstaande links ;)

vooral het RIVM is informatief.

:) Retorische vraag. Altijd goed om dat nog even op een rijtje te zetten.

En gezien de situatie en het forum, liefst ook nog als sticky topic in de eerste post.

MERS, alles op een rijtje, een overzicht. Iemand? (Sorry, geen tijd atm).

Deze post delen

Bij het Kruitvat en de Action is die handgeld spotgoedkoop. Handen wassen is idd ook afdoende maar die kleine flesjes van de Action zijn dan weer handig voor onderweg/school/werk omgeving.

Zijn die alleen bacterie dodend of ook virus? Wil met die van 't kruidvat nogal eens verschillen.

Deze post delen

Ik heb ook van zulke pakketjes klaar liggen maar lijkt het je noodzakelijk om in dit stadium zo ver te gaan om die pakketjes 24/7 bij de hand te houden?

Het gaat voor zover ik begrepen heb om 1 patient?

EDIT: vergeet de handen wassen zonder zeep flesjes niet!

Wij gaan dat ook doen... Voor zo ver ik weet zijn er vanf 27 april 2014 al over de 450 mensen besmet geraakt, waarvan merendeel in saudi Arabië en door bezoekers aan saudi Arabië overgedragen aan Egypte, america en nu dus ook Nederland... Daarbij zijn door dit virus 25% van de besmetten mensen omgekomen... Ik volgde het niet op de voet dus getallen kunnen afwijken van hierboven... Desalniettemin moeten we dit zeker serieus nemen, vooral omdat het dodelijk is !

Deze post delen

Gast Emergency

Omdat wij in Nederland altijd iets achterlopen qua updates en informatie:

http://www.cdc.gov/CORONAVIRUS/MERS/INDEX.HTML

Mods, deze link graag even als sticky post opnemen.

(Overigens staat nederland bij hrt cdc nog niet op de lijst, tijd voor nl om ook de buitenlandse collega's even te updaten!

Deze post delen

De uitkomst: desinfecterende handgel werkt het minst goed. Het aantal bacteriën was 100 keer minder met de gel. Maar met antibacteriële zeep was dat wel 1.000 keer minder. En opvallend: je handen wassen met alleen water levert hetzelfde resultaat op. Je handen wassen met gewone zeep is het allerbeste: er blijven 10.000 minder bacteriën achter.

Hoe kan dat? De onderzoeker legde het uit: de handgel met desinfectiemiddel wrijf je in je handen. Maar het middel wordt geïnactiveerd door organische stoffen en werkt dus na een paar seconden al niet meer. Je kan dus nog beter je handen met water wassen: je spoelt de bacteriën écht weg. En dat antibacteriële zeep zo weinig effect heeft, komt omdat mensen niet lang genoeg hun handen wassen, waardoor het desinfecterende middel niet z’n werk kan doen.

http://www.nrcnext.nl/blog/2009/09/22/hoe-nuttig-is-de-desinfecterende-gel-nou-eigenlijk/

Deze post delen

Zijn die alleen bacterie dodend of ook virus? Wil met die van 't kruidvat nogal eens verschillen.

Het is een geld op alcohol basis. Voor zover ik weet dood dat alle bactierien en virussen.

Maar misschien dat er mensen op het forum zijn die er meer verstand van hebben en hier antwoord op kunnen geven?

Deze post delen

De uitkomst: desinfecterende handgel werkt het minst goed. Het aantal bacteriën was 100 keer minder met de gel. Maar met antibacteriële zeep was dat wel 1.000 keer minder. En opvallend: je handen wassen met alleen water levert hetzelfde resultaat op. Je handen wassen met gewone zeep is het allerbeste: er blijven 10.000 minder bacteriën achter.

Hoe kan dat? De onderzoeker legde het uit: de handgel met desinfectiemiddel wrijf je in je handen. Maar het middel wordt geïnactiveerd door organische stoffen en werkt dus na een paar seconden al niet meer. Je kan dus nog beter je handen met water wassen: je spoelt de bacteriën écht weg. En dat antibacteriële zeep zo weinig effect heeft, komt omdat mensen niet lang genoeg hun handen wassen, waardoor het desinfecterende middel niet z’n werk kan doen.

http://www.nrcnext.nl/blog/2009/09/22/hoe-nuttig-is-de-desinfecterende-gel-nou-eigenlijk/

Advies over gezondheidsrisico's van kinder- en zorgboerderijen

Het gebruik van een desinfecterende handgel reduceerde het aantal kweekbare micro-organismen op de vingers na bezoek aan een kinderboerderij met circa 80%.

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/rapporten/2010/09/30/advies-over-gezondheidsrisico-s-van-kinder-en-zorgboerderijen.html

Deze post delen

Jah, in de opleiding hebben wij testen gedaan met handen wassen met gel en zeep en water...(ervaring)

Zeep én de juiste manier van handen wassen én genoeg water om je handen schoon te spoelen, én papieren doekjes om je handen te drogen, hadden het beste resultaat.De hande werden voor die test achteraf getest met spul wat bacterien een kleurtje gaf dus je kon zo goed zien welke handen het schoonst waren en waar de lastig schoon te maken plekken zitten.

Alcoholgel in het ziekenhuis en in de verzorging is vooral goed om allergische reacties en uitdrogen van de huid tegen te gaan als je honderd of meer keer per dag je handen moet wassen.

Voor onderweg is handgel ook een goede oplossing.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...