Ga naar inhoud
GENEGEERD

De B.O.B. van..... MyronPrps:)


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen:)

 

Vanmiddag even weer de bob ingepakt dus ik dacht laat ik eens kijken wat ik eraan kan verbeteren/wegdoen dus even alles uitgestald en foto's van gemaakt voor dit mooie forum:)

Ikzelf denk natuurlijk dat mijn bob helemaal goed is maar het probleem van als enige in je familie preppen is dat je vaak alleen ermee bezig bent en dus geen andere meningen krijgt, dus ik hoop dat jullie veel tips/op en aanmerkingen hebben want wil gewoon dat mn bob voor elkaar is. Als jullie vragen over dingen hebben of mn gedachtes achter iets willen hebben vraag maar raak:)

 

Nou daar gaat ie dan,

 

Lijst van de gehele inhoud:

 

Stoffen Hangmat

Poncho Woodland van Prepshop(met touw en haringen om op te zetten)

Tie-wraps groot+klein

2x Water 0,5l

25m aluminium folie

EHBO set klein van prepshop

3x Bamie

Alu Eetbakjes

Ehbo Boekje

Sawyer WaterFilter Mini van Prepshop

100m Vislijn

Vishaak setje

Fishing Kit van prepshop.

Mes Vork Lepel set

Schepnet

2x alu deken

Doosje Lucifers

3x Thee Sticks

2 Wegwerp poncho's

Pioniersschep

sporttape

Vuurmaak set in BOB (+vuurmaak setje in edc van @phtvs)

Vuilniszakken

Fosco Survival Bijl

RVS beker plus veldfles in warmhoud zakje

Slaapzak KL

Zwarte Zak voor Verzamelen van eventueel Tinder voor vuur of andere interessante dingen

 

Verder heb ik bij mij of heb ik aan:

 

Mora BushCraft zwart

Slijpsteen falkniven DC3

NED Parka

Slowaakse Gevechtsbroek

Meindl Bergschoenen

KL Tshirt+overhemd

Vaseline+Desinfecteer Gel

 

De Gehele Inhoud:

[ATTACH=CONFIG]10205[/ATTACH]

 

Ehbo Inhoud:

 

[ATTACH=CONFIG]10206[/ATTACH]

 

Slapen/Onderdak:

 

[ATTACH=CONFIG]10207[/ATTACH]

 

Voedsel +Voedsel aanvulling:

 

[ATTACH=CONFIG]10208[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]10209[/ATTACH]

 

Water:

 

[ATTACH=CONFIG]10210[/ATTACH]

 

 

Ready To Go.....?

 

[ATTACH=CONFIG]10211[/ATTACH]

 

 

mvg, MP:)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Inderdaad wat is het gewicht?

 

Ook zie ik vaak dat veel BOB's een uitgebreide viskit hebben.

Ikzelf heb alleen de BCB kit van de Prepshop.

Lijkt me meer dan genoeg, toch?

Zo niet, wat is de reden voor zo'n uitgebreide kit?

 

Cammo kleuren vallen snel op in het dagelijkse leven, daarom heb ikzelf geen cammo items.

Tijdens een SHTF word je daardoor misschien ook wel sneller een target?

 

Maar goed het is maar een mening :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wat is het gewicht?

 

Ook zie ik vaak dat veel BOB's een uitgebreide viskit hebben.

Ikzelf heb alleen de BCB kit van de Prepshop.

Lijkt me meer dan genoeg, toch?

Zo niet, wat is de reden voor zo'n uitgebreide kit?

 

Cammo kleuren vallen snel op in het dagelijkse leven, daarom heb ikzelf geen cammo items.

Tijdens een SHTF word je daardoor misschien ook wel sneller een target?

 

Maar goed het is maar een mening :o

 

ik wil meerdere lijnen uitzetten en ondertussen met andere dingen bezig zijn, vandaar wat extra spulletjes en het weegt gelukkig bijna niks dus liever bij me dan niet:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil meerdere lijnen uitzetten en ondertussen met andere dingen bezig zijn, vandaar wat extra spulletjes en het weegt gelukkig bijna niks dus liever bij me dan niet:)

 

Naar mijn idee is de kans klein dat je zult vissen (in een 72 uurs situatie), ik zou dan eerder een paar vriesdroog maaltijden meenemen en energierepen.

Ook heb ik het idee dat je vuur mogelijkheden beter kunnen, dus naast ontsteking (heb je wel) ook aanmaakspullen / kindling. Je zou ook een noodbrandertje kunnen overwegen.

Als je de flesjes bedekt met wat ducttape zijn ze steviger en kun je de ducttape ook gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie set @MyronPrps!

Ik zie dat jij ook het spuitje bij het Sawyer waterfilter houdt, zelf twijfel ik daar nog over ivm ruimte besparing en denk niet dat het BOB-72uurs-emergency-waardig is (al zit ie toch wel in mijn BOB haha )

 

Even wat ruimer denken..... Stel die 72u wordt ineens 144u of langer? Shit happens.... Meenemen die spuit, essentieel onderdeel om dit filter te laten blijven werken! Dan maar geen pioschop erin...:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn idee is de kans klein dat je zult vissen (in een 72 uurs situatie), ik zou dan eerder een paar vriesdroog maaltijden meenemen en energierepen.

Ook heb ik het idee dat je vuur mogelijkheden beter kunnen, dus naast ontsteking (heb je wel) ook aanmaakspullen / kindling. Je zou ook een noodbrandertje kunnen overwegen.

Als je de flesjes bedekt met wat ducttape zijn ze steviger en kun je de ducttape ook gebruiken.

 

ik heb ook nog een extra vuurmaak set die ik meeneem vanuit mijn EDC

 

Over het vissen, ik neem wat extra spullen mee zodat ik eventueel ook langer weg kan blijven dan 72uur want je weet maar nooit.

 

erg bedankt voor de ducttape tip:) erg handig had ik nog niet zo snel bedacht haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Stoffen Hangmat

Poncho Woodland van Prepshop(met touw en haringen om op te zetten)

Tie-wraps groot+klein

2x Water 0,5l

25m aluminium folie

EHBO set klein van prepshop

3x Bamie weinig voedingswaarde ten opzichte van de energie die het kost om te prepareren.

Alu Eetbakjes Waarvoor precies? Bamie kan in de mok. Blikvoer uit het blik

Ehbo Boekje

Sawyer WaterFilter Mini van Prepshop

100m Vislijn

Vishaak setje

Fishing Kit van prepshop.Ikzelf ben bevooroordeeld betreffende viskitjes. Bij een crisis heb je geen tijd/gelegenheid om hengels uit te werpen

Mes Vork Lepel set 1 woord: spork. Het liefst titanium. CRKT Eat'N'Tool is ook prima

Schepnet

2x alu deken

Doosje Lucifers

3x Thee Sticks

2 Wegwerp poncho's

Pioniersschep Zie in een bebouwd gebied als Nederland geen groot praktisch voordeel aan een pioschop. Hoe zie jij het gebruik hiervan?

sporttape

Vuurmaak set in BOB (+vuurmaak setje in edc van @phtvs)

Vuilniszakken

Fosco Survival Bijl Neem aan dat dit met houtverwerking te maken heeft? Andere doeleinden?

RVS beker plus veldfles in warmhoud zakje RVS beker elimineert de noodzaak van messtins.

Slaapzak KL M90 of nieuwe generatie?

Zwarte Zak voor Verzamelen van eventueel Tinder voor vuur of andere interessante dingen

 

Verder heb ik bij mij of heb ik aan:

 

Mora BushCraft zwart

Slijpsteen falkniven DC3

NED Parka camo? waarom?

Slowaakse Gevechtsbroek nogmaals: waarom? Trek je de bossen in?

Meindl Bergschoenen

KL Tshirt+overhemd

Vaseline+Desinfecteer Gel

 

)

 

Even wat dingen welke me gelijk opvielen.

 

Ik begrijp, aan de hand je inhoud niet gelijk wat het doeleinde van deze BOB is. Ik zie elementen van een INCH gemixed met zaken die vooral meer aan "bushcraft" doen denken.

 

Wat is het idee achter je bug out precies? Heb je een locatie waar je heen wilt? Zijn je calorieen daarop afgestemd? Hoelang ga je onderweg zijn?

 

Onthoud: een geplande bugout is een verplaatsing met een vaststaand eindpunt met een variabel aanvangspunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat dingen welke me gelijk opvielen.

 

Ik begrijp, aan de hand je inhoud niet gelijk wat het doeleinde van deze BOB is. Ik zie elementen van een INCH gemixed met zaken die vooral meer aan "bushcraft" doen denken.

 

Wat is het idee achter je bug out precies? Heb je een locatie waar je heen wilt? Zijn je calorieen daarop afgestemd? Hoelang ga je onderweg zijn?

 

Onthoud: een geplande bugout is een verplaatsing met een vaststaand eindpunt met een variabel aanvangspunt.

 

Het doel zal eerst de bossen intrekken zijn en hierna PH

 

naar PH zal 1,5 dag kosten hiermee zal ik het qua calorieën redden.

 

dan over je punten van mijn inhoud,

 

 

3x Bamie weinig voedingswaarde ten opzichte van de energie die het kost om te prepareren. - ik DACHT dat er redelijk wat inzat en snel klaar te maken dus toch opzoek naar iets anders.

Alu Eetbakjes Waarvoor precies? Bamie kan in de mok. Blikvoer uit het blik - De Messtins zijn eigenlijk voor het koken van aanvullend voedsel wanneer ik daadwerkelijk mijn BOB zal moeten gerbuiken zal ik zeker mijn buks meenemen en wil de messtins hiervoor gebruiken verder dacht ik dat het geen kwaad kon om ze te hebben voor het geval dat.

 

Fishing Kit van prepshop.Ikzelf ben bevooroordeeld betreffende viskitjes. Bij een crisis heb je geen tijd/gelegenheid om hengels uit te werpen - het idee was om deze tijdens de nacht uit te werpen en bij ochtend te controleren en niet actief te gaan vissen want daar schiet je niks mee op idd, maar aangezien het haast niks weegt en mijn voedsel uiteindelijk op raakt wil ik graag een Plan B mee.

Mes Vork Lepel set 1 woord: spork. Het liefst titanium. CRKT Eat'N'Tool is ook prima - ik moet toch heel eerlijk zeggen dat ik niet zo'n ben van de sporks het zou inderdaad een betere optie zijn dus moet er dan maar aan wennen denk ik dan maar weer.

 

Pioniersschep Zie in een bebouwd gebied als Nederland geen groot praktisch voordeel aan een pioschop. Hoe zie jij het gebruik hiervan? Ik zal vooral lopen over grote weilanden en stukjes bos, wat mij vaak heeft geholpen in koudere nachten is om mijn hangmat wat lager te laten hangen en vervolgens een ondiep gat te graven deze vullen met brandende kolen en hier een laagje aarde weerover heen te doen zo heb ik niet alleen warmte van mijn vuur wat vaak van de zijkant is maar ook van onder, ik tape vaak een alu deken aan de onderkant van mijn poncho en zo weerkaatst de warmte ook van mijn poncho af.

 

Fosco Survival Bijl Neem aan dat dit met houtverwerking te maken heeft? Andere doeleinden? ik vind het bijltje ideaal voor kleinere boompjes voor zowel vuur als shelter

 

Slaapzak KL M90 of nieuwe generatie? Helaas nog M90 omdat er simpelweg nog geen geld voor een nieuwe is.

 

NED Parka camo? waarom? ik vond de jas heerlijk zitten en erg fijn bewegen (de zakken zijn natuurlijk ook een voordeel)

Slowaakse Gevechtsbroek nogmaals: waarom? Trek je de bossen in? heel erg simpel: Dit was een van de goedkoopste goede broeken die er waren. Ik moet het nog doen met wat er van mijn studiefinanciering overblijft dus probeer ik de beste kwaliteit te zoeken voor de laagste prijs en de lokale dump bood deze broek aan voor maar 9,50 terwijl het een hele goeie broek is.

 

Erg bedankt wel voor je reactie het laat me zeker even nadenken over de keuzes die ik maak dus erg bedankt:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehm, ik weet niet hoe de planning precies is, maar enkele opmerkingen die ik zo zie:

 

Erg weinig eten, ik ga ervan uit dat je tijdens een Bug Out veel beweging zal krijgen en dus ook veel zal Kcal zal verbranden. Eten heb je gewoon nodig om te functioneren, 1 a 2 dagen zou je het kunnen volhouden maar, daarna ga je het goed merken. Ik weet niet wat de voedingswaarden zijn van de Noedels, maar ik weet wel dat je water nodig hebt om het te koken en er veel zout inzit waardoor je meer dorst zal krijgen.

 

Water, ik ben zelf geen voorstander van de kleine flesjes water in de rugzak. Zelf heb ik een vierkante veldfles waar bijna 2 liter in kan en een BCB Crusader kooksysteem waar ook nog eens 1 liter water in kan.

 

Koken? hoe ga je dat doen, tijdens een Bug Out heb je mogelijk geen tijd om een kampvuur te maken. Ook is het lastig om op een open vuur water te koken met een mess tin of de metalen beker. Valt er 1 om is je vuur ook mogelijk uit. Mijn advies, neem een klein kooksysteem me, desnoods een ESBIT brander. Valt minder op dan een kampvuur en is makkelijker om te gebruiken.

 

Kleding? Je hebt er weinig bij je, ik zou zeker minimaal 3 paar sokken en een setje onderkleding er bij doen. Bij grote inspanning ga je zweten, je wilt echt niet met bezweten kleding in je slaapzak liggen. Een schoon paar sokken is ook een noodzaak, je wilt tenslotte niet je voeten kapot lopen en een ontsteking of schimmel infectie eraan overhouden. Tip, neem een busje voetpoeder mee en ook een paar blaren pleisters.

 

EHBO set, ik zou er zeker nog een paar dingen bij in doen:

Desinfectie middel, zoals betadine.

O.R.S., om de stoffen aan te vullen die je mogelijk verliest.

Imodium, altijd handig.

Pijnstillers.

Rekverband, mocht je iets verstuiken.

latex handschoenen.

Waterzuivering tabletten.

Deet, tegen muggen en andere ongewenste beestjes.

 

Dat was het wel zo een beetje, ik weet tenslotte niet wat je plan is. BTW, je luchtbuks munitie kan je beter in je jas doen, je weet nooit of je onderweg iets tegen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga jaarlijks als lesgever mee met een groep jong volwassenen naar de ardennen voor een overlevings periode van 7 tot 10 dagen . En een van de verplichte items is een schopje . Gelijk wat het is maar iedereen heeft zijn eigen schop . Voor bv een putje te maken om een vuurtje in te stoken . Maar ook om een putje temaken om uw eigen poep in te begraven .

 

Geert

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga jaarlijks als lesgever mee met een groep jong volwassenen naar de ardennen voor een overlevings periode van 7 tot 10 dagen . En een van de verplichte items is een schopje . Gelijk wat het is maar iedereen heeft zijn eigen schop . Voor bv een putje te maken om een vuurtje in te stoken . Maar ook om een putje temaken om uw eigen poep in te begraven .

 

Geert

daarvoor is het schopje natuurlijk ook altijd handig haha:) maar ook bij zo'n vuurputje zijn ze erg handig

@prepper053 Hoeveel kleding heb jij in je BOB? heb je ook een speciaal sort kleding wat steviger is? of juist snel droogt? voordat ik de hele dump leegkoop en je met een beter idee komt hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dunne warme/coole Icebreaker als onderlaag...voordeel daarvan is dat het goed vocht afvoert en ook zeer belangrijk, niet gaat stinken. Woolpower sokken en Woolpower muts, merino liner voor in de handschoenen(ook daar werken dubbele lagen goed)

Ook qua ruimte neemt merinowol weinig in, en als ik het draag heb ik het dus winterwarm, of cool in de zomer, zonder er als een michelinvrouwtje bij te lopen, het biedt mij bewegingsvrijheid.

Ik ben aan het sparen voor een donsjasje omdat deze ook weinig ruimte inneemt.

Door dan laagjes, icebreaker, dunne fleece,donsjasje, wind-waterdichte jas te nemen kan ik wat aan/uit doen naar gelang het nodig is. Van alles aan onderlaag wil ik een set om aan te doen en een set in de tas. De broek, donsjasje, jas, moeten het maar een tijd uithouden. Kan gewassen tenslotte.

Zelf kom ik niet zo snel uit bij de dump voor spullen omdat ik ze erg massief vind, maar een jonge sterke man kan dat misschien beter aan qua gewicht en in de rugtas meesjouwen.

Niks mis met de dump verder. Latur, als je grooooot en oud bent, ga je vanzelf wel zoeken naar lichter en compacter materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...