Ga naar inhoud
GENEGEERD

Burittos en andere dingen met pannekoekjes


phaelin

Aanbevolen berichten

Ik maak graag zo nu en dan buritto's uit zo'n doosje waar twee zakjes kruiden en van die pannekoekjes inzitten, maar die pannekoekjes worden toch wat droog en hard als je zo'n doosje al een tijdje in huis hebt.

Aangezien er verder creme fresh, paprika en kip in gaat en dat wel te vinden zou zijn (zure room kun je vast vervangen door iets anders. En zonder kan 't ook goed. Elk gevogelte zal wel werken en paprika kun je zelf kweken) trekt het me wel aan om wat van die doosjes te preppen voor de lekker variatie. Ik heb ontdekt dat als de pannekoekjes wat ouder zijn je ze kunt 'op peppen' door ze een beetje met water te besprenkelen.

 

Vraag is dus, hoe lang blijven die pannekoekjes als ze ingesealed zijn goed?

 

Ik ben een noob wat koken betreft, maar het is een skill waaraan ik aan het werken ben. Ik woon alleen dus is het makkelijk om iets in de magnetron te stoppen of uit een blik te trekken en op te warmen maar nu alles duurder en duurder wordt zal ik er toch wat meer voor moeten doen. En ik heb ontdekt dat iets ook lekkerder is als ik er wat meer voor heb moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@phaelin ik snap de combinatie van magnetron (electriciteit), eten uit doosjes, en zelf kweken van paprika's niet zo goed. En zeker in combinatie met "preppen" snap ik niet zo.......kan je dit misschien eens wat beter uitleggen?

 

Ik ben zelf meer van verse groentes en zelf gerechten verzinnen/uitproberen etc. Gewoon met basis zaken een goede/lekkere/gezonde maaltijd maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin ik snap de combinatie van magnetron (electriciteit), eten uit doosjes, en zelf kweken van paprika's niet zo goed. En zeker in combinatie met "preppen" snap ik niet zo.......kan je dit misschien eens wat beter uitleggen?

 

Ik ben zelf meer van verse groentes en zelf gerechten verzinnen/uitproberen etc. Gewoon met basis zaken een goede/lekkere/gezonde maaltijd maken....

 

Als ik die pannekoekjes in die doosjes lang genoeg houdbaar zouden zijn zou ik wat van die doosjes kunnen preppen. Je hebt niet echt een magnetron nodig om 't klaar te maken, alleen om die pannekoekjes op te piepen in 20 seconden.

Een hittebron is genoeg, pannekoekjes even in wat olie en klaar. De rest moet toch in een pan.

't Ging mij erom dat ik dan een stuk of 12 van die doosjes zou kunnen inslaan (spul uit de doosjes halen en ergens anders in doen. Is toch nog apart verpakt en neemt dan minder ruimte in) voor zo af en toe wat variatie. Mocht er dan niets meer te krijgen zijn, hoef ik in principe alleen maar een paprika en een vogel (duif oid) te hebben om buritto's te kunnen maken. De rest is er dan al en je hebt maar 1 pan nodig.

 

Zoals ik al zei, koken is nog iets dat ik aan het leren ben dus misschien sla ik een hele stapel planken mis :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zoals ik al zei, koken is nog iets dat ik aan het leren ben dus misschien sla ik een hele stapel planken mis :)

 

Als ik jou was zou ik gewoon simpel leren koken. Dus groentes/vlees gewoon eenvoudig klaar maken met gewoon losse/verse kruiden. Doosjes/zakjes met dit soort "gemaks eten" bevatten ook bergen met E-nummers etc. En eigenlijk is dit ook geen koken wat je wilt.........:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed dat je meer wilt leren zelf maken en meer tijd en energie wilt steken in je eten en het uitbreiden van de skill koken. Complimenten. Zelf maken, kost een stuk minder en je hoeft de kant en klare tortilla's niet te bewaren.Opfluffen kan ook gewoon in een koekenpan ipv de magnetron.

Ik zal even zoeken naar een goed recept voor die tortilla's. Bestaat vooral uit meel en water en zout. (ga er bij het proberen en experimenteren vooral de eerste paar keer van uit dat het niet meteen goed lukt, soepje achter de hand om toch lekker te eten als mijn experiment mislukte doe ikzelf altijd)

Tortilla recept

 

 

 

Wat ideetjes voor de vulling.

Vullen met sla, roomkaas, zalm, dillemosterd of mosterd...

vullen met sla, roomkaas kipfilet, paprika,

Vullen met sla,1 eetlepel ananas- of abrikozenjam,1 plak gekookte ham,baaan

Vullen met sla, Frankfurters,mayonaise, curry ketchup, gebakken uitjes

Thaise wrap,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, die krengen. Saus drupt er uit, het 'deeg' breekt nog voordat ze je mond bereiken en het eten blijft er nagenoeg niet in liggen.

 

Waarom maak je geen bloemtortilla? Heb je alleen 175g bloem, 1dl (lauw) water en een snufje zout voor 4 broodjes, of meer/minder als je ze kleiner/groter maakt, nodig . Smaakt misschien iets anders, maar werkt net zo goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom maak je geen bloemtortilla? Heb je alleen 175g bloem, 1dl (lauw) water en een snufje zout voor 4 broodjes, of meer/minder als je ze kleiner/groter maakt, nodig . Smaakt misschien iets anders, maar werkt net zo goed?
Zoals in het hierboven in de post beschreven recept bedoel je?

 

 

Overigens is pannenkoek, ook goed te maken als ontbijt of (meeneem)lunch, ik heb het jaren gedaan.

Pannenkoek maak je van melk, ei, meel, snufje zout...die beleg je met kaas, of omelet, of jam, rol je op en doe je in een stuk folie of aluminiumfolie en dan kan je het zo meenemen. Je kan ze ook tevoren maken en invriezen. Ik heb ooit honderd dagen ander soort pannenkoekjes gemaakt en de geschiedenis van pannenkoeken en al de feesten die linken hebben met pannenkoeken uitgezocht (staat op andere pc helaas)

 

-Goed vullende pannenkoek maak je met half meel, half boekweitmeel.

-Een glutenvrije pannenkoek maak je door half rijstmeel en half boekweitmeel te gebruiken.

-Als je geen ei hebt kan je 1 ei vervangen door eetlepel gebroken lijnzaad met wat water (even laten staan dan wordt het goed)

Als je geen melk hebt kan je kokosmelk gebruiken (ook bij mensen met melkallergie)

-Vegan pannenkoek, zoner ei en zonder melk voor diehard veganisten

-Blini, is een Russische pannenkoek, hartig

-Havermoutpannenkoek

-Je kan ook pannenkoekjes maken van ei en banaan. Prak of pureer de ei met een staafmixer, doe het ei erbij, bak in boter of olie.

-Een pannenkoek ruim belegd met gehakt of salami en groentes zoals champignons, taugé en paprika, daarna bestrooid met geraspte kaas en ten slotte gegratineerd, wordt wel een panza genoemd (samentrekking van pannenkoek en pizza).

 

 

-Op deze site staan heel duidelijk,heel veel voorbeelden van vullingen voor burrito.En sausjes. Deze gaat bij mij inde favorieten.

-Hier staan recepten en ideeën van vulling voor Mexicaanse enchilada's, uit de oven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik maak tortilla, met mais meel trouwens,gewoon een koopje mais meel,beetje zout erbij, en steeds wat lauwwarm water erbij tot je een kneedbaar deeg heb. Balletjes van maken,doek erop, even laten rusted,uurtje ofzo. En dan het moeilijkste,plat maken ,erg dun en plaat.en dan bakken in omg 30 seconde aan beide Kant.

Ken je quesadilla ,je neem 2 tortilla, doen wat kaas tussen ,reestjes groenten, vlees,en dan baken aan beide klanten tot de kaas gesmolten is. Erg lekker met een beetje pittig salas erbij.snijd een ui,4 teen knoflook, een paar tomaten ,doe een handvol cilantro en laat het een paar uren in de ijskast.

Je kun je ongebakt tortilla prima in vriezen.

Good luck with cooking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik maak tortilla, met mais meel trouwens,gewoon een koopje mais meel,beetje zout erbij, en steeds wat lauwwarm water erbij tot je een kneedbaar deeg heb. Balletjes van maken,doek erop, even laten rusted,uurtje ofzo. En dan het moeilijkste,plat maken ,erg dun en plaat.en dan bakken in omg 30 seconde aan beide Kant.

Ken je quesadilla ,je neem 2 tortilla, doen wat kaas tussen ,reestjes groenten, vlees,en dan baken aan beide klanten tot de kaas gesmolten is. Erg lekker met een beetje pittig salas erbij.snijd een ui,4 teen knoflook, een paar tomaten ,doe een handvol cilantro en laat het een paar uren in de ijskast.

Je kun je ongebakt tortilla prima in vriezen.

Good luck with cooking.

 

Ahhh, een echte kenner. Ik vind dit echt geweldig lekker. Je kunt er bijna alles tussen doen en even opwarmen en klaar.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Koud ook erg lekker. Ik maak voor mezelf vaak een koude wrap, met veel gezonds ertussen als ik te moe ben of te weinig tijd heb om te koken.

 

Net een heerlijke wrap op, besmeerd met knoflookmayonaise (gewoon heel veel knoflook in een beetje mayo doen, iets yoghurt of kwark er bij en eventueel wat peterselie)

daarop blaadjes ijsbergsla

daarop plakjes geitenkaas die ik in flinterdunne stukken gesneden had

daarbij stukjes tomaat, ook flinterdun

wat komkommer, ook dun gesneden...

en dan al die dungesneden dingen even husselen en de wrap proberen op te vouwen. Dat laatste gaat bij mij pas de tweede keer goed want eerste keer denk ik altijd dat het handig is als het beleg in het midden ligt, wat dus niet zo is. Afijn, beetje schuiven en da oprollen en op eten.

 

Eigenlijk alles wat ik anders in een salade doe, mag bij mij op een wrap met sla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koud ook erg lekker. Ik maak voor mezelf vaak een koude wrap, met veel gezonds ertussen als ik te moe ben of te weinig tijd heb om te koken.

 

Net een heerlijke wrap op, besmeerd met knoflookmayonaise (gewoon heel veel knoflook in een beetje mayo doen, iets yoghurt of kwark er bij en eventueel wat peterselie)

daarop blaadjes ijsbergsla

daarop plakjes geitenkaas die ik in flinterdunne stukken gesneden had

daarbij stukjes tomaat, ook flinterdun

wat komkommer, ook dun gesneden...

en dan al die dungesneden dingen even husselen en de wrap proberen op te vouwen. Dat laatste gaat bij mij pas de tweede keer goed want eerste keer denk ik altijd dat het handig is als het beleg in het midden ligt, wat dus niet zo is. Afijn, beetje schuiven en da oprollen en op eten.

 

Eigenlijk alles wat ik anders in een salade doe, mag bij mij op een wrap met sla.

 

Net gegeten.... maar nu ik dit lees krijg ik meteen weer trek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gegeten.... maar nu ik dit lees krijg ik meteen weer trek

Ojee...gelukkig als snack savonds of op een feestje ook erg lekker.

Bv de zalmwrap.

Wrap met roomkaas besmeren,

...blaadje sla erop,

...plak zalm erop,

...wat mosterd of dille-mosterd

...en dan oprollen en net als een pannenkoek in reepjes snijden. Voor je een reep snijdt doe je er een prikkertje in.

Kan je leuk op een bord serveren, en ik verzeker je, ze zijn zo op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammie!!! @Stuudje

Je kunt de zalm ook vervangen door kipfilet als je niet van vis houdt.

Ja, inderdaad, alleen zou ik er dan geen mosterd meer op doen, maar pesto of bieslook.

 

Leuk he, wraps maken. @prinses Xena, kinderen kunnen ook makkelijk dit soort wraps maken en zo leerden mijn kinderen al heel jong spelenderwijs "koken".

Ook sushi, zowel vegetarisch als met vis, zowel de zeewierrollen als die uit de vormpjes zijn leuke woensdag/zondagmiddag klussen om met kinderen te doen. Jullie hebben van die lieve schattige kinderen...ik zou me uren met ze kunnen vermaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...