Ga naar inhoud
GENEGEERD

www.miniinthebox.com


DeltaFox

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit is volgens mij een voortzetting onder nieuwe naam van voorheen MINIDB2C.COM (of DE). Importeur van goedkope artikelen uit China die dan met minder drempels voor consumenten te bestellen zijn. Mijn ervaring (veelvuldig aquariumspullen besteld in aantallen) zijn erg goed. Goeie service, snelle respons op vragen, snelle verzending (meestal binnen 3 dagen binnen). Was altijd gevestigd in Hamburg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook eens wat besteld maar het probleem daar was toen dat ze veel spullen niet zelf op voorraad hebben en dit dus eerst uit China moeten laten komen waardoor je erg lang moet wachten op je bestelling.

Daarna ben ik gewoon zelf in China gaan bestellen. Is nog iets goedkoper meestal, maar duurt gemiddeld wel 2 weken voor je de spullen binnen hebt.

 

Het is wel een tijd geleden, mogelijk dat ze inmiddels zelf wel dingen op voorraad hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit China, dus: importkosten. Best even kijken of het risico het wel waard is. Kan flink oplopen en goedkoop kan duurkoop worden,

Klopt, mijn vrouw kocht daar een hoesje voor haar smarphone van 11 dollar. 5 weken moeten wachten voor het pakje binnen kwam en daarna nog eens 17 euro inklaringskosten + 4,75 euro invoerrechten moeten betalen. Hoesje kost hier in Nederland 19 euro ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phtvs

Op Ebay heb je ook zat zulke aanbiedingen en niet alleen voor gadgets. Best is om de goedkoopste (full cost) te zoeken binnen de EU. Maar ja, het klinkt zo aanlokkelijk. Velen weten het niet eens en anderen nemen het risico in de hoop dat...

 

En, vaak gaat het om illegale namaak = mogelijks inbeslagname en rechtszaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phtvs

Op Ebay heb je ook zat zulke aanbiedingen en niet alleen voor gadgets. Best is om de goedkoopste (full cost) te zoeken binnen de EU. Maar ja, het klinkt zo aanlokkelijk. Velen weten het niet eens en anderen nemen het risico in de hoop dat...

 

En, vaak gaat het om illegale namaak = mogelijks inbeslagname en rechtszaak.

Op zich kun je heel goed in China kopen. Ik koop er heel veel en eigenlijk zelden problemen ermee. Hooguit dat de kwaliteit erg tegen valt soms. (action kwaliteit zeg maar)

Dealextreme is bijvoorbeeld een shop waar je leuke dingen kunt kopen voor weinig. De kwaliteit is er dan vaak ook wel naar maar ja dat weet je als je daar iets koopt. Hoewel ik moet zeggen dat ik er een keer zakmesjes kocht voor de lieve prijs van 3 dollar per stuk en die zijn gewoon erg goed bruikbaar. Handig voor in de EDC als nood dingetje. Ook een benzine brander gekocht daar die prima werkt.

 

Namaak heb ik nog niet kunnen ontdekken bij dealextreme, op ebay wel, vooral horloges en Iphones enzo. Dan loop je idd een groot risico dat je de spullen én je geld kwijt bent als je betrapt wordt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phtvs

Action, die halen hun spul gewoon ook daar, maar dan wel in containers. Een outdoors vouwmes kan je daar ook kopen voor €2. In Nederland heb je http://www.vanosimports.nl/ die ook allerlei outdoors/survival/prepper spullen verkopen (import China) en daarbij vaak de naam Fostex gebruiken. Ik kom hun spullen vaak tegen in legerstocks.

 

Zelf hou ik het bij de EU. Als je geen invoerkosten moet betalen vanuit China, wel, dan heb je geluk. Een paar klikken en op miniinthebox kwam ik al gelijk namaak tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje; ik wilde een kleine mobiele als back-up.

Die zag ik voor tien euro :)

 

Weet je, die oude meuk, die er nu nog is, die is meestal ontzettend goed van kwaliteit. Het is nog gemaakt in de tijd dat de standaard niet was dat het binnen vijf jaar stuk moest omdat anders de fabriek moet sluiten. Het is nog gemaakt met het idee dat het een leven of generaties lang mee moet gaan.

En inderdaad een mobiele is ook handig. Mochten beide nu tóch stuk gaan in de SHTF dan kan je je koffiebonen met een vijzel klein maken. Iets meer werk, maar ach, dat maakt de koffie meteen lekkerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over het bestellen buiten de eu (dus meestal in china)

Ik bestel bijna alles via aliexpress. (Dat is een onderdeel van alibaba.com)

Dit betaal ik via mijn creditcard (escrow) aan aliexpress, en wordt pas vrijgegeven aan de verkopende partij als ik een ontvangstbevestiging geef.

Dit ging van paracord, creditcard mes tot uitleesapparatuur van mijn auto (obd2-reader) en zelfs volledige complete minicomputers.

Het voordeel hiervan is, dat de verkopende partij zijn geld wil hebben en dat hij een goede review wil.

Daarom geven zij bijna altijd aan, gift, present, waarde 10$ of sample. Dat geeft dan geen problemen bij het inklaren en wordt zo doorgestuurd.

Ja het duurt misschien wel wat langer.... maar soit.

voorzover mijn ervaringen met buiten de eu bestellen.

 

Greetz Holy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey, ik zie metalen nunchakko's bij de kinderspeelgoed staan hahaha
Bizar. En levensgevaarlijk. Ik heb het een tijdje gedaan en wij hadden een soort foamschuimen nunchakku's. Zelfs daarmee kon je jezelf aardig bezeren als je verkeerde beweging maakte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar. En levensgevaarlijk. Ik heb het een tijdje gedaan en wij hadden een soort foamschuimen nunchakku's. Zelfs daarmee kon je jezelf aardig bezeren als je verkeerde beweging maakte.

 

ik maakte ze als kind vaak van hout, maar dat ze metalen bij de kinderspeelgoed hebben staan? beetje bizar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...