Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Mini Review] Lansky Deluxe #LKCLX Kit


wodan

Aanbevolen berichten

Vandaag geleverd gekregen, de Lansky Deluxe sharpening kit.

 

Ziet er zo uit (bij mij wel in een zwarte doos):

Lansky%20Deluxe%20Sharpening%20System%20Model%20LKCLX.jpg

 

Ik heb deze eens losgelaten op mijn Cold Steel Spartan ten einde de snede weer een beetje in de plooi te krijgen.

Onder een hoek van 25° eerst met de LS70 serieus aan de slag gedaan, dan de LS120 en dan LS600 en als laatste voor het gedacht even de LS1000.

 

En ja hoor, de snede is weer bruikbaar.

 

De set zelf is geen Duitse kwaliteit, in tegendeel. Het is allemaal wat goedkoop in elkaar gezet, maar het werkt wel.

Van de olie heb je maar heel weinig nodig (de grovere iets meer, de fijne bijna niets), dus ik verwacht daar ook heel lang mee te doen.

 

Al bij al iets dat werkt, maar voor de kostprijs, had ik wel iets meer kwaliteit verwacht.

 

PS: Ik heb er geen voet bij, iets wat het gebruik misschien wel wat eenvoudiger zou maken.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is een prima setje. Zelf gebruik ik tegenwoordig alleen de steentjes en niet meer de hulpmiddelen. Als je nog niet handmatig kan slijpen zijn de hulpmiddeltjes prima om de goeie hoek te krijgen, maar als je vaak slijpt is dat niet meer echt nodig. Je krijgt je messen er scheermesscherp mee. Wat een goeie aanvulling is op het setje is een goeie leren riem om nog even te stroppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan leuke review. Ik heb dezelfde set. Het is een handige set om snel je mes weer scherp te krijgen. Het zal mooie resultaten geven voor mensen die niet handmatig (met een losse steen) een snede kunnen wetten/slijpen. Persoonlijk vind ik het een matige tool maar zoals gezegd het werkt redelijk tot goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...