Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Brainstorm] Keep up the moral!


Iamlordx

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 maand later...

vondt deze op een site ;)

 

 

- Hoe is die van jou?

Een speler doet even zijn oren dicht en de anderen spreken een voorwerp af, bijvoorbeeld een schoen. De speler die niet heeft meegeluisterd mag nu gaan raden. Hij stelt hiervoor aan iedere medespeler de vraag ‘Hoe is die van jou?’ De antwoorden op deze vraag kunnen bijvoorbeeld zijn: Blauw, een beetje kapot, maat 38, met een gesp. Als iedereen een antwoord heeft gegeven, mag de vragensteller raden om welk voorwerp het ging.

 

- Neuriën

Een speler neuriet een liedje en de andere raden welk liedje het is.

 

- Ik denk aan een…. dier, persoon, plaats, ding

Een speler neemt iets in gedachten, bijvoorbeeld een dier. De andere spelers mogen nu gaan raden wat deze speler in gedachten heeft. Om het raden makkelijker te maken mogen ze vragen stellen waar ja of nee op geantwoord kan worden. Bijvoorbeeld. Het dier in gedachten is een poes. Vraag: Heeft het een vacht? Ja. Vraag: Is het een huisdier? Ja. Vraag: Moet je het uitlaten? Nee. Raden: Is het een poes?

 

- Kersen of pitten

Dit spelletje is eigenlijk meer een gespreksstarter. Iedere speler vertelt het leukste van bijvoorbeeld de dag of de activiteit (de kers op de taart) en het minst leuke van de dag (de pit). Natuurlijk leeft iedereen mee met wat er verteld wordt. Een handig ‘spelachtig’ hulpmiddeltje om een gesprek te starten als je even niet meer weet waar je het over moet hebben.

 

- Begin en eind

Kies een onderwerp, bijvoorbeeld plaatsen. De speler die begint noemt een plaats en de volgende speler noemt een plaats die begint met de laatste letter van de plaats die de vorige speler noemde. Dus Goes, Spanje, Enkhuizen, Noorwegen, Naarden, Nederland, Duitsland, enz.

 

-Alles op zijn kop

De speler die aan de beurt is wijst een andere speler aan en zegt dit is mijn … (lichaamsdeel) terwijl hij naar een ander lichaamsdeel wijst. Bijvoorbeeld. Dit is mijn voet, terwijl hij naar zijn neus wijst. De aangewezen speler zegt nu al wijzend naar zijn voet dit is mijn neus. Lukt dit? Dan mag de speler die in de vorige ronde antwoordde nu iets bedenken. Het is het leukst als dit spel snel gespeeld wordt, wie houdt het het langste vol zonder fouten te maken?

 

- Zou je liever…

De spelers stellen elkaar om beurten vragen. Bijvoorbeeld, zou je liever hele lange benen hebben, of hele lange armen? Zou je liever de voornaam van …. hebben of haar kapsel? Zou je liever lopen met mooie schoenen die pijn doen aan je voeten, of met gekke kleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannende verhalen vertellen voor het slapen gaan ben ik afgeleerd. Heb dat 1x gedaan bij onze kids en de logees...

 

Kids sliepen bij ons in bed, en de logees huilden om mammie...

Gaat vanzelf over...tenminste, bij die kids.

Ik herinner me een van mijn kinderen die ontroostbaar was na het zien van een natuurfilm waar een konijntje opgejaagd werd. Ik vreesde voor een onverwerkbare traumatische ervaring die uit zou lopen op een psychische stoornis ofzo...

Nu, jaren later kijkt en leest ze de meest heftige thrillers en knippert niet met haar ogen als de katten een dood konijn voor haar deur hebben neergelegd en ermee zijn gaan spelen en erin in slaap gevallen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie dart pijlen zijn niet zo groot en een stuk hout om in te gooien is overal te vinden evenals een foto om op te gooien.

Wat ook nog steeds leuk blijft zijn de vakantie boeken, kosten geen drol zijn regelmatig in de uitverkoop na de vakantie en vermaak voor groot en klein.

Stripverhalen lezen, raadsels, moppen die je al tig jaar kent maar ze steeds weer leest, puzzels, sudoku, kleurplaten en daarna kun je de kachel er mee aansteken dus geen euro verspilt.

 

De moraal er in houden is per geval zeer verschillend, aftasten wat werkt en daar op voortborduren.

Borduren is ook leuk om je tijd te verspillen / verdrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...