Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rugzak,Tas,Smockjas


Gast

Aanbevolen berichten

Waarom kan een smockjas niet doorgaan als Tas ,soort van Lichaamszak.In een situatie waar een Rugzak op dat moment te opvallend is!

Ik vind deze Items tamelijk onderschat worden.Wie er nog zo over denkt weet ik niet.

Maar ik heb er een Link bij gedaan en dan kun je zien wat er zoal ingaat.je hoeft alleen op de zakken te klikken en dan krijg je de Inhoud te zien(In dit geval een Sniper)

http://www.collectie.legermuseum.nl/strategion/strategion/i008769.html

 

http://www.boekje-pienter.nl/html/s.htm#smockjas

Is het geen optie om zoiets na te maken(Als je geen Camo wil).Een jas laat je zelden achter in geval van nood!een rugzak doe je meestal even af.

 

Het totaalgewicht van een volledig bepakte smock bedraagt ± 5 kg. NSN: 8415-17-114-8056.

:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Waarom kan een smockjas niet doorgaan als Tas ,soort van Lichaamszak.

Ik vind deze Items tamelijk onderschat worden.Wie er nog zo over denkt weet ik niet.

Maar ik heb er een Link bij gedaan en dan kun je zien wat er zoal ingaat.je hoeft alleen op de zakken te klikken en dan krijg je de Inhoud te zien(In dit geval een Sniper)

http://www.collectie.legermuseum.nl/strategion/strategion/i008769.html

Is het geen optie om zoiets na te maken(Als je geen Camo wil).Een jas laat je zelden achter in geval van nood!een rugzak doe je meestal even af.

 

:confused:

 

Ik heb een commando jas in het zwart. Vele zakken en dergelijke.

Toch vind ik hem voor in de stad toch nog te opvallend.

Ik zit er serieus over na te denken om een gewone jas van extra zakken te voorzien voor mijn edc.

 

Een jas doe je trouwens weer sneller uit dan een broek :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een commando jas in het zwart. Vele zakken en dergelijke.

Toch vind ik hem voor in de stad toch nog te opvallend.

Ik zit er serieus over na te denken om een gewone jas van extra zakken te voorzien voor mijn edc.

 

Een jas doe je trouwens weer sneller uit dan een broek :p

Dat bedoel ik met Namaken / Vermaken/aanpassen voor wie Camo niet ziet zitten.

De Flink gebruikte Smockjas die ik misschien verkoop heb ik onlangs van een Maat van mij gekregen(Ex Sniper smock).

Voor wat de Broek betreft .....

Niet als je door het drinken van (Ondanks gefilterd) vuil water aan de Diaree bent.;);)Dan gaa:)t ie eerder uit dan een jas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 24 zakken...

 

[video=youtube;x5D-8uBZBVI]

 

Die Hesjes/vest ect vind ik het meest handig onder een jas.Mocht je zoiets kopen let vooral op de Ritsen.Vaak zit daar een slechte kwaliteit in ???

Als een Rits kapot is dan is ie kapot.Daarom kies ik voor Knopen(Canadese of Andere stevige) kun je er weer simpel aannaaien:), misschien in Combo met klittenband(Die te bedekken is en je de optie hebt van wel of niet gebruiken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jas is in de zomer wel warm. Daarbij hoef je niet altijd al je spullen bij je te hebben. Mijn voorkeur gaat toch uit naar een rugzak

 

Ik bedoel vooral in een nood situatie.Gewoon voor erbij.Als jeje rugzak door bepaalde omstandigheden beter niet kunt dragen. Enz Enz.Een Smockjas kan geen Rugzak vervangen en andersom ook niet.

En een grote rugzak zit ook ontzettend warm in de zomer.:)

Zo'n jas is vlug opgerold en weggestopt.Smockjassen zijn wel zwaar :((Vooral dit Type)Komt o.a door de extra Cordura verstevigingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn smockjas bepak zoals ie eigenlijk zou moeten dan kan ik er makkelijk 24hr uit leven nadeel is dan wel dat bijna alle zakken vol/gevuld zijn en de jas vrij zwaar is. De 5kg is best een goede schatting. Door die volle zakken wordt je sowieso zwaarder/trager maar ook word ik meer gehinderd in mijn bewegingsvrijheid. Rap mijn rugzak afgooien is er dan niet bij omdat hij dan vaak aan zakken blijft hangen. Wanneer ik langere tijd dan 24hr wil verblijven heb ik echt een rugzak(je) nodig waarmee ik mijn tijd op het gevechtsveld verleng met 48 of 72hr. Afhankelijk of ik alleen mijn grabbag heb of mijn grabbag en gewone rugzak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er als ik dit lees steeds meer aan te denken dat als ik echt een serieuse BoB zou maken dat ik daar drie zakjes/modules aan zou hangen met eten en drinken. Zodra er dan eentje leeg is kan ie opgevouwen worden en in de rugtas, of er kan klein spul uit de rugtas in de kleinere zakjes. (die aan de voorkant hangen natuurlijk voor gemakkelijker toegang).

 

Maar goed. Als. Want --> bugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn smockjas bepak zoals ie eigenlijk zou moeten dan kan ik er makkelijk 24hr uit leven nadeel is dan wel dat bijna alle zakken vol/gevuld zijn en de jas vrij zwaar is. De 5kg is best een goede schatting. Door die volle zakken wordt je sowieso zwaarder/trager maar ook word ik meer gehinderd in mijn bewegingsvrijheid. Rap mijn rugzak afgooien is er dan niet bij omdat hij dan vaak aan zakken blijft hangen. Wanneer ik langere tijd dan 24hr wil verblijven heb ik echt een rugzak(je) nodig waarmee ik mijn tijd op het gevechtsveld verleng met 48 of 72hr. Afhankelijk of ik alleen mijn grabbag heb of mijn grabbag en gewone rugzak.

 

Het probleem zat hem vooral in de zakjes op de Bovenkant Mouwen.Daar blijft je rugzak hangen.Ik heb ze er destijds vanaf gehaald.Nu bij de nieuwe type Smogs zijn die zakjes inmiddels verplaatst.Ondervind je minder hinder.??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...