Ga naar inhoud
GENEGEERD

Auto of truck ombouwen naar brommer (voor de wet)


Tom

Aanbevolen berichten

Ik zag dit bericht in de Telegraaf, een garage die de auto ombouwd naar 25 KM voertuig, dus langzaam verkeer brommer.

Hjj doet dit door de snelheid te begrenzen en zo te zien de achterbank te verwijderen.

Is dit de oplossing voor duur rijden, vanaf 2.40 minuten

 

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/22601178/__Door_truc_geen_wegenbelasting__.html

 

Is ongeveer zoiets als een Vespa Piaggio Ape voor de wet, maar dan zou elk voertuig omgebouwd kunnen worden.

 

Een paar voordelen op een rij

 

- Rijden zonder autorijbewijs ( AM rijbewijs verplicht )

- Geen wegenbelasting

- Laag brandstof verbruik (diesel of LPG)

- Geen APK

 

Zelf zegt de ombouwer

 

 

Deze 25 km MMBS ( Motorvoertuigen Met Bepekte Snelheid ) voertuigen zijn door de RDW goedgekeurd voor de Nederlandse wegen.

 

- Je mag op alle wegen rijden t/m 80 km/U.

- De snelheid die je mag rijden is 45 km/U.

- Topsnelheid is meestal rond de 60 km, zodat er nog iets over is voor speciale situatie's.

- Minimaal ( scooter ) AM rijbewijs nodig.

- Geen apk plicht meer. ( Bij de RDW keuring die wij nu hebben laten doen is het voertuig voor de laatste keer door hun apk gekeurd.)

- U krijgt na het afsluiten van de verzekering een verzekerings plaatje toe gestuurd die U achterop het voertuig moet schroeven.

- inruil van auto of minicar geen probleem.

 

 

 

Hier kun je er alvast 1 uitzoeken

http://occasions.kiewietautos.nl/occasions.aspx?did=4587&zoek=0&so=gallerij&action=terugnaarlijst&terugpage=28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zie inmiddels op Autoweek e.d. dat het niet zo rooskleurig is, het is een landbouwvoertuig waar per 1-1-2015 een trekker-rijbewijs voor nodig is

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,5264503,5266344#msg-5266344

 

En de Politie let streng op de 25 KM (+5) begrenzing.

http://www.dalfsennet.nl/nieuws/246031/mmbs-motorvoertuigen-met-beperkte-snelheid.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem wel heel leuk, toch grappig hoe sommigen op een creatieve manier om weten te gaan met de wetgeving :) Ik zie mezelf al met 45KM/H met een dikke Jeep of een HUMMER rondrijden :cool:

 

lijkt mij de ideale oplossing voor preppers zonder auto rijbewijs die toch een bov willen en een bug out trailer willen

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij de ideale oplossing voor preppers zonder auto rijbewijs die toch een bov willen en een bug out trailer willen

 

Dan zullen ze toch vanaf volgend jaar een trekker rijbewijs moeten halen. En uiteraard zo laten ombouwen dat na een SHTF je het er zelf af kan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mijn ogen vallen uit mijn schedel, ga jij nu serieus Kiewiet auto's op de stationsweg, naast de begraafplaats en tegenover cafe ??, aanprijzen bij onze medepreppers?!:confused::confused::confused:

 

Dit is nu niet echt de meest betrouwbare auto handelaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zweden doen ze dit al jaren .... gassies van 16 rijden daar rond in Volvo-pickups met zo'n oranje driehoek achterop.

A-traktors noemen ze ze daar als ik het goed heb begrepen.

Niets mis mee en voor daar een uitkomst .... zéker in wat minder stedelijk gebied.

 

Alleen zullen ze er hier in Nederland natuurlijk weer eens misbruik van gaan maken .... wat op zijn beurt dan weer resulteert in een verandering van de wet zodat het niet meer kan of vet duur word.

Neem als voorbeeld de wegenbelasting voor oldtimers ....... de nek omgedraait door duizenden achmeds die 25jr oude gammele diesel mercedesen uit Duitsland gingen halen.

Duitsland was hier zeer blij mee trouwens (periode vóór de afschaffing van de wet) omdat die ineens vrij makkelijk van al die oude lijken af was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ogen vallen uit mijn schedel, ga jij nu serieus Kiewiet auto's op de stationsweg, naast de begraafplaats en tegenover cafe ??, aanprijzen bij onze medepreppers?!:confused::confused::confused:

 

Dit is nu niet echt de meest betrouwbare auto handelaar...

 

Het is meer een indicatie van wat er te koop is.

Net zoals Telegraaf het doorgeeft.

 

Ken het bedrijf niet, maar jij blijkbaar wel, dus vertel.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem wel heel leuk, toch grappig hoe sommigen op een creatieve manier om weten te gaan met de wetgeving :) Ik zie mezelf al met 45KM/H met een dikke Jeep of een HUMMER rondrijden :cool:

 

Een pantserwagen met wielen geen optie ?

 

[ATTACH=CONFIG]10060[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zouden deze omgebouwde auto's gevaarlijker zijn dan brommobielen? In mijn straat staan 5 brommobielen. Vier zijn van buren die geen rijbewijs hebben. Eén is van een verstandelijk gehandicapte vrouw. Van de 5 bestuurders zijn 4 absoluut een gevaar op de weg. En ik schaam me maar die ene die dat niet is, is een man. De rest zijn vrouwen.

 

Ben onlangs nog bijna overreden door zo'n dame. Ze had niet door dat ze moest stoppen als iemand (ik dus) wil oversteken bij een zebrapad. Of misschien reed ze expres door. Wie weet.

Mijn punt is: het is de bestuurder die zo'n ding (omgebouwde auto of brommobiel) gevaarlijk maakt. Niet het gereedschap dood mensen..... (It's not the gun that kills..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom Het lijkt mij wel dat als je op de openbare weg ermee wilt rijden dat de brommobiel dan toch wel RDW gekeurd moet zijn want enkel ombouwen tot

een maximum topsnelheid van 25 of 45 km/h zal wel niet genoeg zijn ?

deze link hieronder is wel geen ombouwen tot brommobiel maar ik vond hem toch wel gaaf , voor degene met zo'n auto , misschien toch iets handigs :rolleyes:

de video is wel interessant )

http://www.instructables.com/id/Camper-in-a-box/

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

vaak wordt ook geadviseerd door verkopers om minimaal 1 of 2 rijlessen te nemen bij aanschaf van 45km brommobielen. zodat ze een gevoel hebben hoe het voelt om op de straat te rijden. Natuurlijk is een brommer rijbewijs verplicht voor een Brommobiel, dus de theorie hebben ze altijd wel gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad ..... gewoon verbieden ..... alles gewoon verbieden .... niet mensen er vaardig mee laten worden nee nee, gewoon meteen verbieden.

Opstelten is zowiezo al lekker bezig, dus als hij motorclubs heeft verboden en motorfietsen ook... dan kan hij in een ruk door meteen die brommobielen ook verbieden ... en tractoren, en SRV wagens, en die waardeloze scootmobielen, en...en...en gewoon allemaal verbieden op straffe van MEGA boetes ... komt ook weer ten gunste van onze staatskas, hebben ze weer wat over de balk te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad ..... gewoon verbieden ..... alles gewoon verbieden .... niet mensen er vaardig mee laten worden nee nee, gewoon meteen verbieden.

Opstelten is zowiezo al lekker bezig, dus als hij motorclubs heeft verboden en motorfietsen ook... dan kan hij in een ruk door meteen die brommobielen ook verbieden ... en tractoren, en SRV wagens, en die waardeloze scootmobielen, en...en...en gewoon allemaal verbieden op straffe van MEGA boetes ... komt ook weer ten gunste van onze staatskas, hebben ze weer wat over de balk te gooien.

oei, pas op hoor, Commentaar geven op de overheid is verboden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt wel waarschijnlijk een bron van irritatie als je achter een Golf GTI rijdt, die maar met een snelheid van 45 km rijdt.... waarschijnlijk reageren heel wat mensen niet erg sportief hierop..Eerst proberen op te duwen en daarna klem rijden en de bestuurder aanspreken op zijn irriterende gedrag, niet wetende dat het een VW GOlf GTI Brommobiel is.. hahahahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

vaak wordt ook geadviseerd door verkopers om minimaal 1 of 2 rijlessen te nemen bij aanschaf van 45km brommobielen. zodat ze een gevoel hebben hoe het voelt om op de straat te rijden. Natuurlijk is een brommer rijbewijs verplicht voor een Brommobiel, dus de theorie hebben ze altijd wel gehad.

 

Tenzij je zoals ik geen enkel examen hebt hoeven afleggen voor je bromrijbewijs.Was geboren voor 1980 en kon dus zonder een bromcertificaat krijgen en heb dat later omgeruild voor rijbewijs AM. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je zoals ik geen enkel examen hebt hoeven afleggen voor je bromrijbewijs.Was geboren voor 1980 en kon dus zonder een bromcertificaat krijgen en heb dat later omgeruild voor rijbewijs AM. ;)

 

en vanwege de mensen die ongehinderd door enige kennis gaan rijden is zon cursus handig

en ombouwen/keuren naar land/bosbouwvoertuig is geen probleem, maar die mogen alleen daarvoor ingezet worden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De kruik gaat net zo lang te water tot hij barst"

We hebben het gezien bij de busjes op grijs kenteken die 10-15 jaar geleden enorm populair waren en bij de recente youngtimer hausse. Als er teveel mensen gebruik maken van mazen in de wet komt onze overheid vanzelf in actie.

En dat zal ook hier wel gaan gebeuren als de 25 km maas massaal gebruikt gaat worden.

Sneu voor de vroege instappers die terecht gebruik maakten van de geboden mogelijkheden, maar zo gaat het nou eenmaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad ..... gewoon verbieden ..... alles gewoon verbieden .... niet mensen er vaardig mee laten worden nee nee, gewoon meteen verbieden.

Opstelten is zowiezo al lekker bezig, dus als hij motorclubs heeft verboden en motorfietsen ook... dan kan hij in een ruk door meteen die brommobielen ook verbieden ... en tractoren, en SRV wagens, en die waardeloze scootmobielen, en...en...en gewoon allemaal verbieden op straffe van MEGA boetes ... komt ook weer ten gunste van onze staatskas, hebben ze weer wat over de balk te gooien.

 

Ik bedoel alleen het rijden zonder rijbewijs of ervaring.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

dit is niet dat ze dan als brommobiel zijn maar het zijn dan landbouwvoertuigen dan mag je officieel maar 16 km/u word veel bij de vw caddy's gedaan en ook bij de unimog dat zijn eigelijk vrachtwagens die zijn terug gekeurd tot landbouw voertuig

maar ook bij gewoone vrachtauto's doen ze dat in dalfsen zit een boerenbond die hebben paar nieuwe daf's met landbouwkeuring daar rijden ze al jaren mee

 

maar denk dat het echt oorlog of een wereld ramp gebeurt zijn er denk geen instanties meer die je controleren als je wel een rijbewijs hebt of niet dus denk gewoon een oude leger truck of auto aanschaffen zonder kenteken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...