Ga naar inhoud
GENEGEERD

Maples verkoop breekt records

Kans
 Share

Recommended Posts

Ondanks alle negatieve berichtgeving gaan de verkopen van PM gewoon in een stijgende lijn door.

De Maples hebben een top jaar achter de rug:

http://www.silverdoctors.com/canadian-silver-maple-leaf-sales-shatter-all-records/

Nog steeds hebben we de rare situatie dat de prijs van PM ondanks grote vraag daalt.

Voor de meeste zal dit vertwijfeling brengen, wat is er aan de hand?

Voor sommige PM bugs een soort kadootje lekker goedkoop bijkopen.

Nu is PM zeker niet de enigste zaak die losgekoppeld is van 'fundamenten':

http://www.zerohedge.com/news/2014-05-07/citi-calmly-explains-why-fundamentals-havent-mattered-2-years

De fundamenten die PM bezit verantwoorden zijn ook alleen maar beter geworden:

Meer onrust (kans op oorlog)

Meer fiat, dus meer kans op inflatie of erger.

Continuering van de valuta oorlogen ( meer kans op inflatie, meer kans op echte oorlogen)

Enz.

Allemaal zaken waarbij tot nu toe PM bezit bescherming bood.

Al kan niemand het garanderen er zijn ook geen echte redenen die zouden verklaren waarom PM die bescherming niet meer zou geven.

Wel wordt in die context aangehaalt dat zolang de manipulatie van PM door kan gaan de bescherming niet zijn normale werk kan doen.

De echte PM bug ziet dat in zijn voordeel, hoe langer en hoe harder de prijs van iets kunstmatig laag gehouden kan worden hoe groter de opwaardse beweging zal zijn als die manipulatie zal stoppen.

Vanuit een ander perspectief gezien, zilver is momenteel nog nooit zo 'oversold' geweest:

image.jpg.67a14cb501b3db726e837b408d1d468a.jpg

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bij mijn google is de tweede hit een goede:

Definition of 'Oversold'

1. A condition in which the price of an underlying asset has fallen sharply, and to a level below which its true value resides. This condition is usually a result of market overreaction or panic selling.

2. A situation in technical analysis where the price of an asset has fallen to such a degree - usually on high volume - that an oscillator has reached a lower bound. This is generally interpreted as a sign that the price of the asset is becoming undervalued and may represent a buying opportunity for investors.

Investopedia explains 'Oversold'

1. Assets that have experienced sharp declines over a brief period of time are often deemed to be oversold. Determining the degree to which an asset is oversold is very subjective and could easily differ between investors.

2. Identifying areas where the price of an underlying asset has been unjustifiably pushed to extremely low levels is the main goal of many technical indicators such as the relative strength index, the stochastic oscillator, the moving average convergence divergence and the money flow index.

Oversold is the opposite of overbought.

In het Nederlands:

Het sentiment is in de negatieve richting doorgeschoten.

Teveel mensen willen uit het aandeel of bv zilver stappen waardoor er overaanbod is, veel mensen willen verkopen, en dus de prijs naar onderen doorschiet.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Goed nieuws in mijn ogen eigenlijk. Ik heb altijd al een zwak voor edelmetalen gehad vanwege hun natuurlijke resistentie tegen de tand des tijds.

Ik zat al te overwegen om bestek van zilver aan te schaffen en dit nieuws komt mij alleen maar beter uit zo ^^

Link naar reactie

Goed nieuws in mijn ogen eigenlijk. Ik heb altijd al een zwak voor edelmetalen gehad vanwege hun natuurlijke resistentie tegen de tand des tijds.

Ik zat al te overwegen om bestek van zilver aan te schaffen en dit nieuws komt mij alleen maar beter uit zo ^^

Bestek in zilver zal als beste 92,5% zijn.

Ik weet niet met wat voor uitgangspunt je dit wilt aanschaffen maar bij een eventuele flinke stijging zal je echt veel meer aan bullion hebben.

Greener

Link naar reactie

Bestek in zilver zal als beste 92,5% zijn.

Ik weet niet met wat voor uitgangspunt je dit wilt aanschaffen maar bij een eventuele flinke stijging zal je echt veel meer aan bullion hebben.

Greener

True, 100% zilver is niet mogelijk. Ik ben dan ook eigenlijk op zoek naar een legering die alleen uit edelmetalen bestaat maar wel stevig genoeg is om als bestek te dienen ^^.

Link naar reactie

True, 100% zilver is niet mogelijk. Ik ben dan ook eigenlijk op zoek naar een legering die alleen uit edelmetalen bestaat maar wel stevig genoeg is om als bestek te dienen ^^.

Mix met koper waarschijnlijk, doen ze niet voor niets met de kruger rand. Maar als je edelmetaal wil om mee te ruilen, etc. ben je veel beter af met munten of baren Dan weet je precies hoe zwaar ze zijn (maakt spotprijs uitrekenen simpel en daarmee weet je meteen wie je een eerlijke prijs geeft) en ze zijn ook voor leken beter herkenbaar.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...