Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een kat lekker klaarmaken in je koffiemachine (enkel bij TEOTWAWKI).


lewieke

Aanbevolen berichten

1 april grap of niet ..... als je nix hebt behalve honger en er loopt een kat langs........

 

Alleen is het met kat niet net zo als met een nerts.... dat het vlees van vleeseters echt niet te vreten is?

en dan niet de taaiheid ervan maar vooral de smaak die eraan zit.

 

Kat schijnt goed te doen te zijn, hond is dat zeker.

 

Marterachtigen zou ik als laatste aan beginnen, die staan wel om hun (bijzonder) sterke smaak bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Peerke
Behalve als het jouw konijn is, denk ik. Je raakt gehecht aan je huisdieren,dat maakt het moeilijker.

 

Klopt. Daarom kon ik het ook niet over mijn hart krijgen. De kat heeft daarna nog 4 slechte jaren gehad om uiteindelijk onder mijn ogen in de bek van een Staffordshire terrier terecht te komen, waar ik haar uit moest halen.

 

En met konijn of fazant doelde ik op wilde dieren, geen huisdieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk er ook serieus over om iets te preppen zodat ik op een diervriendelijke manier euthanasie kan plegen bij m'n katten als er geen dierenarts meer is en er is er eentje zo slecht aan toe. Ben nog aan het onderzoeken of dat mogelijk is en zo ja, hoe dan. Een kogel geven zou ik ook niet kunnen.

 

20140507_214403.jpg.842bd381b6a9335b4127f6b453a2a4b7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk er ook serieus over om iets te preppen zodat ik op een diervriendelijke manier euthanasie kan plegen bij m'n katten als er geen dierenarts meer is en er is er eentje zo slecht aan toe. Ben nog aan het onderzoeken of dat mogelijk is en zo ja, hoe dan. Een kogel geven zou ik ook niet kunnen.

 

Diervriendelijk voor jou of je huisdier?

 

De achterkant van je bijl gaat jouw huisdier niets van voelen, maar voor 't baasje is dat toch anders....

Uiteindelijk maakt het volgens mij niets uit welke methode je kiest, je moet er toch bij blijven om zeker te zijn dat het in één keer goed gaat. Hamer, bijl, steen, 't is voornamelijk gruwelijk voor jezelf, niet voor je huisdier.

 

M'n voorlaatste huisdier heb ik eerst een gas narcose laten geven, toen de injectie. Bleef voor mij net zo gruwelijk en waarschijnlijk was m'n huisdier liever thuis in één keer weggeweest dan eerst in zo'n carrier naar de dierenarts toe.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Peerke
Ik denk er ook serieus over om iets te preppen zodat ik op een diervriendelijke manier euthanasie kan plegen bij m'n katten als er geen dierenarts meer is en er is er eentje zo slecht aan toe. Ben nog aan het onderzoeken of dat mogelijk is en zo ja, hoe dan. Een kogel geven zou ik ook niet kunnen.

 

20140507_214403.jpg.842bd381b6a9335b4127f6b453a2a4b7.jpg

 

AAAAAAAAAACH, wat een mooie Cyper !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diervriendelijk voor jou of je huisdier?

 

De achterkant van je bijl gaat jouw huisdier niets van voelen, maar voor 't baasje is dat toch anders....

Uiteindelijk maakt het volgens mij niets uit welke methode je kiest, je moet er toch bij blijven om zeker te zijn dat het in één keer goed gaat. Hamer, bijl, steen, 't is voornamelijk gruwelijk voor jezelf, niet voor je huisdier.

 

M'n voorlaatste huisdier heb ik eerst een gas narcose laten geven, toen de injectie. Bleef voor mij net zo gruwelijk en waarschijnlijk was m'n huisdier liever thuis in één keer weggeweest dan eerst in zo'n carrier naar de dierenarts toe.....

 

Beide, ik zou een injectie wel kunnen geven en 'm dan in m'n armen kunnen houden. Maar 'm afschieten of met een bijl z'n kop eraf, dat zou ik niet kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Mag van mij hoor dit soort draadjes. En als het van mij niet mocht, dan mag het nog.

 

MAAR IK MOET ME NU WEL ALLEJEZUS INHOUDEN :mad::mad::mad:

 

- Een vorm van pestgedrag.

 

- Totaal respectloos ten opzichte van dierenliefhebbers.

 

- En o zo nuttig, oh zo noodzakelijk en verstandig voor een prepper, sodemieter op!

 

Berts out.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide, ik zou een injectie wel kunnen geven en 'm dan in m'n armen kunnen houden. Maar 'm afschieten of met een bijl z'n kop eraf, dat zou ik niet kunnen.

 

Tja, ik heb met inslapen bij de DA al zware problemen, 'k denk haast dat de 'botte' methode voor mij niet veel verschil zou maken.

 

@phaelin

Wat vrij snel en pijnloos is, is door met een injectie spuit met de naald lucht in een ader te spuiten. Dan stopt het hart en is het over en uit.

 

Kan snel zijn, kan ook pijnlijk en langzaam zijn.

 

Wil je het humaan en makkelijk, dan een cilinder stikstof aanschaffen.

Mensen krijgen enorme lachbuien, hebben de dikste lol, hallucineren plezierig bij zuurstof gebrek, een heel plezierige dood. Zal voor je huisdier niet veel anders zijn.

In Amerika hebben ze wel overwogen dit voor de doodstraf te gebruiken, omdat het de meest humane manier van euthanasie/moord is. Alleen was het beeld van lachende ter dood veroordeelden niet gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag van mij hoor dit soort draadjes. En als het van mij niet mocht, dan mag het nog.

 

MAAR IK MOET ME NU WEL ALLEJEZUS INHOUDEN :mad::mad::mad:

 

- Een vorm van pestgedrag.

 

- Totaal respectloos ten opzichte van dierenliefhebbers.

 

- En o zo nuttig, oh zo noodzakelijk en verstandig voor een prepper, sodemieter op!

 

Berts out.

 

Ik ben het dit keer volledig met Dick eens!!

 

Als ik dit topic zo doorlees, vraag ik me af doe ik daar nog moeite voor?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het dit keer volledig met Dick eens!!

 

Als ik dit topic zo doorlees, vraag ik me af doe ik daar nog moeite voor?

Ach, toen ik het topic las was mijn eerste reactie ook boos worden (zachtjes uitgedrukt) Tot ik dacht, laat ik het bericht waar de link naartoe wijs eens even goed lezen.......

Het bleek gewoon een ouwerwetse 1 april grap te zijn bedoeld juist om mensen op de kast te jagen. Dus even meegespeeld.

 

Ik kan met niet voorstellen dat er in dit topic mensen zijn die zoiets daadwerkelijk met hun kat zouden willen doen. Ook niet bij een shtf.

 

Maar goed, soms vallen geintjes verkeerd bij sommige mensen. Ik kan de humor er wel van in zien. Geslaagde grap, niets meer en niets minder!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

......

- En o zo nuttig, oh zo noodzakelijk en verstandig voor een prepper,

......

Hier heeft hij wel keihard gelijk in. En hij is niet de enige.

Hoe dan ook hoort het niet thuis in het wat serieuzere (bedoelde) : "Survival/Eten en drinken/Recepten".

Dus in ieder geval/op zijn minst dit draadje naar de koffiecorner??!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk er ook serieus over om iets te preppen zodat ik op een diervriendelijke manier euthanasie kan plegen bij m'n katten als er geen dierenarts meer is en er is er eentje zo slecht aan toe. Ben nog aan het onderzoeken of dat mogelijk is en zo ja, hoe dan. Een kogel geven zou ik ook niet kunnen.

 

 

de kogel is de meest diervriendelijke methode

bij bv kippen is een goede bijl/onthoofding ook in een keer uit (onmogelijk bij groter vee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen mag vinden van het draadje wat ie wil natuurlijk. Dat het niet helemaal ernstig is bedoeld, dat klopt ook anderzijds heeft het ook een aantal pluspunten, los van de flauwekul dan. Als je even doorklikt naar de link van de dame, dan vind je (echte) recepten die kunnen klaargemaakt worden op een koffiezetapparaat. Stom zeg je want ook dat werkt niet meer tijdens een SHTF.

 

Juist, gelijk heb je. Vervang nu even het woord koffiezetapparaat door waxinelichtje, esbitbrandertje, kampvuurtje, dutch oven, bbq, dan wordt het plots heel wat minder onnozel. Soms is het nuttig nét iets verder te kijken. Je wil niet weten hoeveel pagina's ik doorgelezen heb over de vraag hoe je een woning verwarmt met 1 waxinelichtje. Dat is pas flauwekul.

 

Koken op een waxinelichtje dat ongeveer evenveel energie levert als de warmhoudzone van een koffiezetapparaat lijkt me wat minder naïef. Je kan boven het waxinelichtje gaan koken in een gebruikt blikje.

 

[ATTACH=CONFIG]10043[/ATTACH]

 

Een voorbeeld van een recept speciaal voor @DickBerts. Hoe maak je een lekkere verjaardagstaart voor je kat. Geschreven voor het koffiezetaparaat maar even goed doenbaar met een waxinelichtje en een blik. : http://coffeemachinecuisine.com/2014/birthday-cake-for-cats/

 

En het resultaat :

 

[ATTACH=CONFIG]10045[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]10044[/ATTACH]

@freeman @12gauge@Marc67NL @Järv @Stuudje @DickBerts @LogicSix @Peerke @phaelin @phtvs @Tom @Raycoupe @AWOL @nanna @Kans @Geert @mandylifeboats @Nickx @JohnVonSchutz @Cyberbeer @MyronPrps @frank1964

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...