Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat voor type product zou je graag nog in de prepshop zien?


Aanbevolen berichten

Niet voor in de BOB maar voor in de EDC of GHB

In de BOB heb ik een Sawyer zitten maar juist vanwege het kleine formaat zou deze uitermate geschikt zijn voor een GHB of EDC. En de prijs is ook zeer redelijk.

Hoi hoi,

 

Ik denk dat het op de prijs alleen fout gaat. Als ik kijk naar de aquamira pro (niet dezelfde, maar wel qua merk) is deze op amazon nog geen 15 dollar maar hier in Nederland bij campz 30 euro. Dit vertelt mij dat het een product is wat uit Amerika geïmporteerd moet worden, door de koersen en import stijgt de prijs dan enorm. Net zoals mensen ook via amerika een sawyer kunnen kopen met verzenden goedkoper dan ik kan verkopen. Dat heeft alles te maken met de import die je als particulier soms/vaak niet hoeft te betalen. Die vlieger gaat alleen als bedrijf niet op en dus moet je het doorrekenen.

 

Voor dit geld, kun je het beter daar kopen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 339
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Simurgh,

 

Ik was laatst weer eens aan het kijken in de sjop, o.a. naar een mooie/goede hoofdlamp, en met wel 2 verschillende types vond ik de keuze niet reuze.

Misschien een idee dat eens uit te breiden?

De wensen:

Meerdere standen licht, dim, middel, hoog (meer standen mag altijd) en kleur ledjes, rood en/of blauw.

Ik heb een model op het oog Misschien is het wat?

 

90bc5450a42a4066e7d9f152b343eab4.jpg

 

Meerdere standen, bevestiging mogelijkheden en uitwisselbare lenzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Ik denk dat het op de prijs alleen fout gaat. Als ik kijk naar de aquamira pro (niet dezelfde, maar wel qua merk) is deze op amazon nog geen 15 dollar maar hier in Nederland bij campz 30 euro. Dit vertelt mij dat het een product is wat uit Amerika geïmporteerd moet worden, door de koersen en import stijgt de prijs dan enorm. Net zoals mensen ook via amerika een sawyer kunnen kopen met verzenden goedkoper dan ik kan verkopen. Dat heeft alles te maken met de import die je als particulier soms/vaak niet hoeft te betalen. Die vlieger gaat alleen als bedrijf niet op en dus moet je het doorrekenen.

 

Voor dit geld, kun je het beter daar kopen denk ik.

 

ai, dat is jammer. Het leek mij een mooi product voor de prepshop.

 

Bedankt voor je uitleg!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ai, dat is jammer. Het leek mij een mooi product voor de prepshop.

 

Bedankt voor je uitleg!!!

Ik ga er morgen nog even uitgebreid naar kijken. Ik kreeg net van @Toef een bericht dat hij bij de countrystore voor een prima bedrag te vinden is dus dat geeft meer hoop. Al vind ik een eenmalig te gebruiken filter niet heel duurzaam dus heb ik er wel wat weerstand op;)

 

Zal mij morgen even verdiepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er morgen nog even uitgebreid naar kijken. Ik kreeg net van @Toef een bericht dat hij bij de countrystore voor een prima bedrag te vinden is dus dat geeft meer hoop. Al vind ik een eenmalig te gebruiken filter niet heel duurzaam dus heb ik er wel wat weerstand op;)

 

Zal mij morgen even verdiepen.

Kijk, dat vindt ik tof!

 

Dat het voor éénmalig gebruik is, is idd jammer maar gezien het gewicht en het formaat denk ik dat het filter zeer geschikt is voor de EDC en/of GHB. Ik heb nu alleen zuiveringstabletjes in mijn EDC eigenlijk omdat een filter te groot werd. Zo'n klein filter zou dus een oplossing zijn.

 

Dank dat je er nog even naar gaat kijken, dan wacht ik even met bestellen. Koop liever bij jou dan elders ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er morgen nog even uitgebreid naar kijken. Ik kreeg net van @Toef een bericht dat hij bij de countrystore voor een prima bedrag te vinden is dus dat geeft meer hoop. Al vind ik een eenmalig te gebruiken filter niet heel duurzaam dus heb ik er wel wat weerstand op;)

 

Zal mij morgen even verdiepen.

 

De plastic/folie zakjes van een nood maaltijd zijn ook niet duurzaam en eenmalig, zo ook dit filter voor nood only.

 

Wel goed om bij stil te staan wat betreft het duurzame btw :D

 

bedenk mij opeens dat sommige zakjes nog wel te gebruiken zijn.... :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets meer soorten survival gidsen en handboeken.

 

Ik ben al tijdje op zoek naar speelkaarten met daarop informatie. Met name over voedsel/eten uit de natuur zoals planten etc of een deck met handige survivaltips spreken mij aan maar kunnen ook andere prep onderwerpen bevatten natuurlijk voor in een SHTF situatie. Kan ze nergens vinden maar heb intussen wel een site gevonden waarop je ze zelf kunt laten maken, voor iets van € 16,- kun je 54 verschillende plaatjes met tekst op de speelkaarten zetten.

Vind het erg handig omdat je dan directe kennis bij je hebt maar ook iets om je te vermaken en je moraal goed kunt houden wat in mijn ogen een belangrijke factor is.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al tijdje op zoek naar speelkaarten met daarop informatie. Met name over voedsel/eten uit de natuur zoals planten etc of een deck met handige survivaltips spreken mij aan maar kunnen ook andere prep onderwerpen bevatten natuurlijk voor in een SHTF situatie. Kan ze nergens vinden maar heb intussen wel een site gevonden waarop je ze zelf kunt laten maken, voor iets van € 16,- kun je 54 verschillende plaatjes met tekst op de speelkaarten zetten.

Vind het erg handig omdat je dan directe kennis bij je hebt maar ook iets om je te vermaken en je moraal goed kunt houden wat in mijn ogen een belangrijke factor is.

Leuk idee, maar is wel een heel project. Feitelijk ga je dan zelf een product ontwikkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets meer soorten survival gidsen en handboeken. Kan alleen een boek voedsel drogen vinden.... of zoek ik niet goed?

 

Boeken over DHZ, moestuin en/of EHBO?

 

Er is wel een lijst op de Wikipagina waaruit je zou kunnen kiezen.

Nee dat klopt, boeken zijn we nog niet in gedoken omdat daar ook al veel aanbieders van zijn en dan ook de vraag is wat zijn de echte goede boeken want ik geen heb de tijd niet om ze daar op te beoordelen helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plastic/folie zakjes van een nood maaltijd zijn ook niet duurzaam en eenmalig, zo ook dit filter voor nood only.

 

Wel goed om bij stil te staan wat betreft het duurzame btw :D

 

bedenk mij opeens dat sommige zakjes nog wel te gebruiken zijn.... :p

De zakken van Mountainhouse zijn hersluitbaar dus kun je hergebruiken. Van afvalzak tot water opslag omdat ze netjes blijven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk idee, maar is wel een heel project. Feitelijk ga je dan zelf een product ontwikkelen.

 

Ja precies dat is idd zo. Heb zelf al een eigen persoonlijk deck gemaakt (alleen nog wat foto's opzoeken) en als ik blijf doorzeuren bij mijn vrouw dan hoop ik die met sinterklaas binnen te hebben. haha Denk ook dat de meesten een persoonlijk deck als voorkeur hebben maar voor mensen die totaal niet thuis zijn in survival ofzo of eten uit natuur zou je daar standaard decks voor kunnen maken natuurlijk.

Ik zie het dus ook echt als een survivalgidsje maar dan met een extra functie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies dat is idd zo. Heb zelf al een eigen persoonlijk deck gemaakt (alleen nog wat foto's opzoeken) en als ik blijf doorzeuren bij mijn vrouw dan hoop ik die met sinterklaas binnen te hebben. haha Denk ook dat de meesten een persoonlijk deck als voorkeur hebben maar voor mensen die totaal niet thuis zijn in survival ofzo of eten uit natuur zou je daar standaard decks voor kunnen maken natuurlijk.

Ik zie het dus ook echt als een survivalgidsje maar dan met een extra functie.

Ik vind het wel een heel leuk idee, misschien kun je je concept wel delen om er een inkoop actie van te maken. Forum leden profiteren dan van je harde werk;) maar door het volume zou het dan misschien wel goedkoper kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al tijdje op zoek naar speelkaarten met daarop informatie. Met name over voedsel/eten uit de natuur zoals planten etc of een deck met handige survivaltips spreken mij aan maar kunnen ook andere prep onderwerpen bevatten natuurlijk voor in een SHTF situatie. Kan ze nergens vinden maar heb intussen wel een site gevonden waarop je ze zelf kunt laten maken, voor iets van € 16,- kun je 54 verschillende plaatjes met tekst op de speelkaarten zetten.

Vind het erg handig omdat je dan directe kennis bij je hebt maar ook iets om je te vermaken en je moraal goed kunt houden wat in mijn ogen een belangrijke factor is.

 

Net even een nieuw topic gestart waar je een soort kaarten (geen speelkaarten) kan verzamelen:

 

http://preppers.nl/forum/threads/13662-Samenvatting-Overzicht-Kaarten-Plaatjes-voor-Survival-Bushcraft-Preppen?p=387314&viewfull=1#post387314

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een heel leuk idee, misschien kun je je concept wel delen om er een inkoop actie van te maken. Forum leden profiteren dan van je harde werk;) maar door het volume zou het dan misschien wel goedkoper kunnen.

 

Wanneer ik het af heb zal ik eens kijken wat ik ermee kan doen. Ben nog steeds beetje zoekende omdat ik sommige dingen toch nog wil veranderen omdat ik die kennis toch al heb....en er gaat idd veel tijd inzitten om overal een goed plaatje bij te vinden etc. Je moet ook alle kaarten zelf dan gereed maken en aangezien niet op die site de mogelijkheid er is om tussendoor wat op te slaan moet je het ineens doen waar je dus ff de tijd voor moet hebben en ik het dus ineens goed wil doen. haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik het af heb zal ik eens kijken wat ik ermee kan doen. Ben nog steeds beetje zoekende omdat ik sommige dingen toch nog wil veranderen omdat ik die kennis toch al heb....en er gaat idd veel tijd inzitten om overal een goed plaatje bij te vinden etc. Je moet ook alle kaarten zelf dan gereed maken en aangezien niet op die site de mogelijkheid er is om tussendoor wat op te slaan moet je het ineens doen waar je dus ff de tijd voor moet hebben en ik het dus ineens goed wil doen. haha

Je bedoeld zoiets?

 

campingsurvival_1991_20126060.gif.ab3e64dc20eb58cba0921a76ef8db86d.gif

 

http://www.campingsurvival.com/surplaycar.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is exact wat ik bedoel, qua idee dan want kan niet precies zien wat er op staat natuurlijk en heb ze dan liefst ook in het Nederlands en met afbeeldingen erbij want is toch ook makkelijk als je beeld hebt bij sommige dingen.

 

Je zou zo'n setje kunnen bestellen daar en dan vertalen en waar nodig aanpassen aan je eigen smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ook zoiets...ken er meerdere van.

Vaak voor kinderen gemaakt, over outdoor, survival, dierensporen, bomen herkennen, sterrenhemel, knopen...

 

e2060ba893433861a89b0c9479305de6.jpg

 

https://www.dezwerver.nl/r/wereld/c/boeken/survivalgidsen/9789079188017/waaier-survival-tips-harlekijn-import/

 

Volgens mij heb of had je ook zoiets van de hema...

 

Ah ja, deze dus: http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/speelgoed/leren-en-experimenteren/educatieve-boekjes/waaier-survival-(15793211)

 

In de webwinkel is ie iig uitverkocht, weet niet of ze hem offline wel nog verkopen.

 

waaier-survival-15793211-product_rd-1065377533.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...