Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gaat goud dippen ?

Kans
 Share

Recommended Posts

De derivaten handel in PM is volgens mij crimineel.

Crimineel omdat met de handel in niks, papier dat PM vertegenwoordigd maar waarvan we weten dat al dat papier nooit omgezet kan worden in echt fysiek PM, de prijs van iets reeels kan worden bepaald.

En dat maakt de PM derivatenhandel net zo crimineel als wat de banken doen; zij creeeren geld op papier met als gevolg dat als zo'n 10% van de mensen hun geld fysiek wil opnemen de boel instort.

En nog erger is dat zij met deze handelswijze ook nog geld verdienen door op dat gecreeerde geld rente te heffen.

Dus geld verdienen met gebakken lucht, knap.

En het allerergste? De overheden gedogen dat (lees maar dat ze rustig het spelletje meespelen).

De PM derivatenhandel is in omvang veel groter dan de fysieke markt waardoor de absurde situatie is ontstaan dat niet de fysieke handel de prijs van PM bepaald maar de papierhandel dit doet....

Al blijf ik ver uit de buurt van deze derivaten ik hou ze wel in de gaten.

Zoals beschreven bepalen ze op dit moment de fysieke prijs (en fysiek vind ik wel interessant:cool:).

Daarnaast kun je aan de posities in de derivaten handel vaak wel zien waar de prijs heengaat.

We weten bv dat JPM zoveel derivaten bezit dat ze eigenlijk gewoon de prijs kunnen bepalen.

Dan kun je nog alle kanten op omdat ze een scala aan mogenlijkheden hebben om gebruik te maken van die macht.

Ze kunnen winst maken door fysiek goedkoop in te kopen en duurder te verkopen en andersom.

Maar ze kunnen natuurlijk ook de hefboomfunctie van de derivatenhandel zelf gebruiken om met hun posities geld te verdienen door bv PM te ver of inkopen, of gewoon hun klanten een advies te geven waardoor de koers zal veranderen enz enz.

Maar als JPM een enorme grote positie sort of longs bezit dan mag je ervan uit gaan dat ze de koers zo zullen manipuleren dat ze winst maken op die grote positie en niet enorme verliezen...

En ook nu heeft deze partij een grote positie en wel een short positie.

Dit blijkt meestal te leiden tot lagere PM prijzen:

http://www.silverdoctors.com/marshall-swing-bloodthirsty-commercials-see-the-kill-in-gold-futures/

De PM markt zal gemanipuleerd worden todat de papier markt kapot gaat.

Dat dat gaat gebeuren lijkt een vaststaand feit wanneer is DE vraag.

We kunnen wel helpen.

Niet eens door PM aan te schaffen, maar nog meer door het te gaan gebruiken.

Ik kom steeds vaker tegen dat ik me PM kan betalen, ok ik zoek het dan ook best op:rolleyes:

Maar zoals preppen niet alleen wat voedsel opslaan is maar vooral een manier van leven.

Zo is losweken van het criminele fiat gebeuren geen kwestie van alleen PM kopen maar PM gaan gebruiken.

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het feit dat goud in 90% van de gevallen (*ergens gelezen in een bron op silverdoctors mbt PM-manipulatie) omlaag wordt gemanipuleerd doet mij vermoeden dat we binnenkort nog wel een dipje of 2 kunnen krijgen en dat ze het liefst de prijs rond de 1000 euro/ 1300 dollar houden; for the time being..

Maargoed beter dipje gemist te hebben en wat duurder gekocht te hebben dan helemaal niet want als deze papierhandel instort, deze ponzi, dan kan PM niks anders dan de pan uit schieten :cool:

Link naar reactie

De PM markt zal gemanipuleerd worden todat de papier markt kapot gaat.

Dat dat gaat gebeuren lijkt een vaststaand feit wanneer is DE vraag.

De grote zakkenvullers zullen erg graag hun schaapjes op het droge willen hebben en het risico zo klein mogelijk maken. Echter men is zo begeven met hebzucht dat het best nog even kan duren eer dit gebeurd. Want wie zegt dat jij nu genoeg PM hebt als het hele fiat gebeuren instort? Is 1oz goud genoeg om een jaar van te leven of heb je straks er 10 nodig? Dit 'risico' zorgt er denk ik voor dat het nog wel even doorgaat met manipuleren. Dit geeft de grote spelers de kans om een nog stevigere positie te bemachtigen.

Wanneer deze 'instanties' denken hun schaapjes op het droge te hebben dan wordt het pas spannend :D...

Mijn hoop is dat het goud nog even dipt zodat er een leuk bijkoop moment komt. Voor zilver is dit moment er al...

Link naar reactie

De prijs wordt bepaald door een select clubje bankiers. Gedurende hun telefonische onderhandeling 2x per dag wordt de prijs tijdelijk bevroren. Vanaf 13 mei a.s. stapt Deutsche Bank uit dit consortium waarna 'the bank plans to continue trading precious metals'.

HSBC, Bank of Nova Scotia, Societe Generale en Barclays blijven in het consortium achter. China aast op de lege plek van DB, maar er wordt niet uitgesloten dat het bij deze vier banken blijft.

"From a risk-management point of view, if Deutsche Bank wants to get out of the business, it may just retire, and then the Gold Fixing Company will have to figure out how to fill the spot" (reuters).

JP Morgan Chase, Morgan Stanley, DB en Barclays geven allemaal aan minder te gaan doen in commodities maar de posities in PM te handhaven of te versterken. Maar of dit ook weer een truc is om de markt te manipuleren weet (bijna?) niemand.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...