Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

phtvs

Dijsselbloem: de crisis is voorbij!

Recommended Posts

'De economische crisis is voorbij.' Dat heeft minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën vandaag gezegd tijdens zijn wekelijkse gesprek met RTLZ.

Hij gaf wel toe dat de beoordeling van het einde van de crisis afhangt van de definitie die je hanteert. 'We praten voor wat betreft de crisis meestal in termen van groei of krimp', aldus Dijsselbloem. De bewindsman stelt vast dat de economische groei nu 'fors aantrekt' en dat de investeringen aantrekken. Tegelijk moet de bewindsman toegeven dat de werkloosheid hoog is en dat er nog steeds een fors begrotingstekort is. Hij hoopt dat er dit jaar een 'omslag' zal zijn in de banengroei. 'Werkgelegenheid kost gewoon langer', aldus de PvdA-bewindsman.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3650023/2014/05/06/Dijsselbloem-de-crisis-is-voorbij.dhtml

Om één of andere reden geloof ik er niets van. Maar ja, het is dan ook verkiezingstijd en dan roepen ze wel meer zomaar wat..........

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Peerke

Ik geloof er ook niks van.

Dijsselbloem heeft hele mooie praatjes. Maar praatjes vullen geen gaatjes. Zijn eigen zakken zal hij wel hebben volgestopt.

Deze post delen

Dat is goed nieuws, want ik heb al 5 jaar geen salarisverhoging meer gehad. Dat mogen ze dan in één keer even op me rekening storten.

Deze post delen

Die Dijsselbloem, zelfs dood onder het beton in mijn kelder vertrouw ik 'm nog niet.......

Deze post delen

Gelukkig, iemand nog belangstelling voor wat prepperspullen :cool:

K a n s

Deze post delen

Juist! De OORZAAK van die gehele crisis hebben ze ook zo mooi opgelost he:

''Er komt een tijdelijke regeling om banken in nood direct te herkapitaliseren via het Europese noodfonds ESM.''

''Op die manier werd in 2013 ook aan Cyprus noodhulp toegekend. Het land kreeg een noodpakket ter waarde van 10 miljard euro toegezegd om een faillissement te voorkomen.''

''Het gaat om een tijdelijke maatregel. ''

''Dijsselbloem beklemtoonde dat de "direct recap" van banken door het ESM een uiterst redmiddel zal zijn.''

''Een commentator noemde Dijsselbloems plan maandagavond 'zo byzantijns dat het nooit zal worden gebruikt'.''

Mijn advies: Geld van de bank en het liefst in goud/zilver onder het matras! Van een kale rekening kunnen ze niet plukken..

Verder de transactietaks:

''Over de invoering van de ftt wordt sinds de kredietcrisis gesproken. Doel van de heffing van 0,1 procent op onder meer aandelentransacties is om 'onverantwoordelijke' aandelenhandel aan te pakken, zoals flitstransacties.''

Leuk idee maar zoals het artikel al aangeeft schuiven ze deze kosten waarschijnlijk gewoon ook weer door via de pensioenfondsen naar de consument:

''"De alsmaar toenemende stijging van de kosten zal uiteindelijk worden betaald door de pensioendeelnemers via hogere bijdragen en lagere uitkeringen",''

Deze post delen

Gelukkig het is voorbij, dat betekend gelijk dat alle landen weer genoeg geld hebben om oorlogje te spelen met elkaar..... Ik zag het bericht al eerder op nu.nl maar nog opvallender vond ik het eerdere bericht wat eronder stond: http://www.nu.nl/politiek/3767122/dijsselbloem-geschikte-kandidaat-opvolging-barroso.html

Ach van mij mogen ze hem in Brussel hebben hoor, zijn wij van hem af hier. Als hij dan meteen de rest van het zooitje ongeregeld meeneemt, is dat ook opgelost ;-)

Maar helaas, (ver)Duisterbloem, heeft gezegd geen kandidaat te zijn voor de job.

• Leuk 1

Deze post delen

@phtvs ze zeggen altijd dat ze geen kandidaat zijn, maar ondertussen willen ze allemaal zoveel mogelijk graaien als maar kan

Deze post delen

@phtvs ze zeggen altijd dat ze geen kandidaat zijn, maar ondertussen willen ze allemaal zoveel mogelijk graaien als maar kan

dan is er toch nog hoop dat hij daadwerkelijk vertrekt......

Deze post delen

Vorig jaar waren we al uit de recessie..... http://preppers.nl/forum/threads/7799-CBS-Nederland-uit-Recessie-(zijn-ze-GEK-)?highlight=crisis+voorbij

Voor mij persoonlijk eindigde de crisis 3 jaar geleden ongeveer. Toen ik van mijn lopende-band werk de kans kreeg om op de helpdesk te gaan werken. Opleidingen van hun gekregen en mijn salaris is in die 3 jaar met bijna 50% omhoog gegaan, zoveel zelfs dat ik nu bezig ben met een huis te kopen :) Maar de crisis is daarmee nog lang niet voorbij helaas, voor mij misschien iets makkelijker geworden maar voor zovelen is het alleen maar erger geworden, en we zijn er nog lang niet.

Deze post delen

Volens mij hebben we nog steeds een tekort elk jaar van 3% in de begroting. Dat komt direct bovenop de staatsschuld en onze kids kunnen dit straks betalen. Elk kind in NL wordt momenteel geboren met een schuld van 25k op zijn schouders.

Volgens mij is de crisis pas voorbij als we een overschot op de begroting gaan krijgen en de schuld aflossen. Dijsselbloem kan met zijn vriendjes mooie rekenmethodes verzinnen zodat het lijkt dat we uit de problemen zijn. Maar de echte problemen zijn juist net begonnen.:mad:

Deze post delen

Volens mij hebben we nog steeds een tekort elk jaar van 3% in de begroting. Dat komt direct bovenop de staatsschuld en onze kids kunnen dit straks betalen. Elk kind in NL wordt momenteel geboren met een schuld van 25k op zijn schouders.

Tel daar minimaal een zelfde bedrag bij op voor als ze gaan studeren ;-)

Deze post delen

Ach van mij mogen ze hem in Brussel hebben hoor, zijn wij van hem af hier. Als hij dan meteen de rest van het zooitje ongeregeld meeneemt, is dat ook opgelost ;-)

Maar helaas, (ver)Duisterbloem, heeft gezegd geen kandidaat te zijn voor de job.

Ik ben akkoord, we nemen hem maar dan sturen wij er tien terug. Misschien kunnen ze jullie Frans leren ?

Deze post delen

Ik ben akkoord, we nemen hem maar dan sturen wij er tien terug. Misschien kunnen ze jullie Frans leren ?

Ceci n'est pas une pipe

Deze post delen

Juist! De OORZAAK van die gehele crisis hebben ze ook zo mooi opgelost he:

''Er komt een tijdelijke regeling om banken in nood direct te herkapitaliseren via het Europese noodfonds ESM.''

''Op die manier werd in 2013 ook aan Cyprus noodhulp toegekend. Het land kreeg een noodpakket ter waarde van 10 miljard euro toegezegd om een faillissement te voorkomen.''

''Het gaat om een tijdelijke maatregel. ''

''Dijsselbloem beklemtoonde dat de "direct recap" van banken door het ESM een uiterst redmiddel zal zijn.''

''Een commentator noemde Dijsselbloems plan maandagavond 'zo byzantijns dat het nooit zal worden gebruikt'.''

Het is idd te zot én te brutaal voor woorden, hoe ze het ESM even sneaky doortweaken voor hun perverse spelletjes als tóch met belastinggeld banken overeind helpen. Want dat hadden ze beloofd nooit te zullen doen, dat rechstreeks herkapitaliseren. Al is indirect net zo schofterig, banken zijn grotendeels de bron van alle ellende dus die gasten redden zichzelf maar of lekker niet en dat weet de wereld meteen waar het aan toe is.

Deze post delen

Dat is goed nieuws, want ik heb al 5 jaar geen salarisverhoging meer gehad. Dat mogen ze dan in één keer even op me rekening storten.

same here.. onder het mom van je mag blij wezen dat je werk heb... gezeik in die kutbouw

Deze post delen

De crisis is voorbij. Natuurlijk is dat zo.. Hangt er af, welke definitie je hanteert, en voor welke doelgroep je praat, en de belevingswereld waar in mensen leven..

Er zijn branches, waar er word geïnvesteerd, er zijn huishoudens die nauwelijks wat gemerkt hebben van de "Huizen en banken crisis".

Mensen die in al in 2007, 2008, 2009 zijn begonnen met het saneren van schulden, huizen verkocht hebben, gaat het langzaam beter krijgen.

Natuurlijk zijn er bedrijven die groeien, waar omzetten en winsten zich verdubbelen. In bepaalde branches is het nauwelijks slechter gedaan, en er zelfs een groei geweest.

En natuurlijk liegt Dijsselbloem. Daar word hij voor ingehuurd.. Een deel van de economische groei komt voor uit de belevingswereld van mensen en als schapen hem geloven, profiteren de niet-schapen daarvan.

Zijn de onderliggende oorzaken opgelost.. Nee, had je dat verwacht dan ?,

Had het opgelost kunnen worden, zonder een zeer harde sanering, nee. natuurlijk niet..

Is de wereld eerlijk ??? Nee. Zou de wereld een beetje eerlijker worden, als Dijsselbloem niet zou liegen.. Misschien wel, maar dan houden we langer de pijn en nu is voor deel van de schapen er een placebo effect.

Dijsselbloem moet blijven liegen. Schapen moeten geld uitgeven. Dat levert weer wat reuring op, en aan reuring kunnen bedrijven verdienen. Dat geeft iedere niet schaap, de tijd om beter te preppen. Natuurlijk zijn we een beetje verontwaardigd.. Maar niet te erg.. toch ?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...