Ga naar inhoud
GENEGEERD

Budgetpreps. 50 survival items voor minder dan een euro per stuk.


lewieke

Aanbevolen berichten

Geen eigen werk, wel gevonden op de super-link en wat aangepast voor onze site.

 

Je kent het vast wel, je zit niet ruim bij kas maar je ziet dat de wereld in brand staat. Hoe kan je je voorbereiden met een klein budget ? Er zijn een paar winkels waar je terecht kan, de surplus winkels, Action, Aldi, Lidl en de goedkope euro-winkels of de kringloopwinkels. De artikelen die ik zelf al heb komen met een sterretje.

 

Soms kunnen dié items het verschil maken. Maar wat koop je nu nog voor een euro, of minder ?

 

1 Flessenwater*

2 Vlees in bllik, corned beef ?*

3 Ingeblikt fruit en groenten*

4 Vruchtensap*

5 Nootjes en knabbels*

6 Snoep en druivensuiker*

7 Aanstekers*

8 Kartonnen bordjes en bekertjes*

9 Plastic bestek*

10 Papieren tafellakens*

11 Blikopener*

12 Papieren handdoekjes of zelfs micro fiber handdoekjes*

13 Aluminiumfolie*

14 Plastic zakjes*

15 Vuilniszakken*

16 Toiletpapier*

17 Sponsjes*

18 Desinfectiemiddel*

19 Dunne bleek*

20 Zeep*

21 Wasmiddel*

22 Zaklamp*

23 Batterijen*

24 Waxinelichtjes en kaarsen*

25 Lucifers

26 Spuitbussen*

27 Schaar*

28 Klein gereedschap*

29 Plakband*

30 Mesje*

31 Artikelen voor persoonlijke hygiene*

32 Tube vitamines*

33 Zonnecrème*

34 Naaisetje*

35 Latex handschoenen*

36 Steriele gaasjes allerlei*

37 Pleisters*

38 Watten*

39 Pincet*

40 Pijnstillers*

41 Vochtige doekjes

42 Potloden en notitieboekje*

43 Balpen*

44 Fluitje*

45 Puzzel

46 Kaartspelletjes*

47 Kleurboeken en potloden

48 Speelgoed*

49 Nooddeken*

50 Tweedehands boeken*

 

Soms wil je wat meer of heb je echt niet de middelen, heb je er al aan gedacht om dingen die je niet nodig hebt van de hand te doen via tweedehands sites ? Zo krijg je wat extra budget. De gekste dingen kreeg ik al verkocht, een videorecorder, staande lamp, kinderwagen, autostoeltje, kinderfietsen, kinderspeelgoed, boekjes, puzzels, ... .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zie toch wel veel artikelen die ik al een aantal jaar niet voor minder dan 1 euro kan halen helaas:

Vlees in blik, toiletpapier. Maar ook veel dubieuze en ook container begrippen als klein gereedschap, artikelen voor hygiëne.

 

Helaas niet een sterk lijstje voor onder de euro, maar wel een goed idee om eens te gaan verzamelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zijn er kleine blikjes Smac in de aanbieding voor 99 cent (250 gram) bij Dirk, Digros, Bas. Verder zou ik er ook rijst of pasta bij willen zetten en van die noodles die je snel kunt aanmaken met warm water. Daarnaast kun je zakjes cup of soup, chocomel, koffie etc. kopen. Zelf neem ik uit Spanje altijd een paar zakjes poeder mee waarmee je limonade kunt aanmaken. Dan heb je voor nog geen 20-30 cent een fles limonade.

 

Ik zal proberen wat zakjes mee te nemen naar de SC als ik het niet vergeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie toch wel veel artikelen die ik al een aantal jaar niet voor minder dan 1 euro kan halen helaas:

Vlees in blik, toiletpapier. Maar ook veel dubieuze en ook container begrippen als klein gereedschap, artikelen voor hygiëne.

 

Helaas niet een sterk lijstje voor onder de euro, maar wel een goed idee om eens te gaan verzamelen.

 

Balletjes in tomatensaus, corned beef merk Prize winner van Aldi, stoverij in glas, leverpastij, weense worstjes, ... blikjes vis Action komt aardig in de buurt.

 

Toiletpapier hangt van de verpakking af maar kost hier 0.22€/rol in kleine verpakking.

Klein gereedschap, niet de beste kwaliteit natuurlijk maar daarvoor kijk je uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie toch wel veel artikelen die ik al een aantal jaar niet voor minder dan 1 euro kan halen helaas:

Vlees in blik, toiletpapier. Maar ook veel dubieuze en ook container begrippen als klein gereedschap, artikelen voor hygiëne.

 

Helaas niet een sterk lijstje voor onder de euro, maar wel een goed idee om eens te gaan verzamelen.

 

Ik nam vandaag even de proef op de som.

 

Corned beef vond ik onlangs voor om en bij 1€, maar het kan een ietsje meer zijn bij Lidl of Aldi, van argentijnse oorsprong

In mijn lokale supermarkt vond ik volgende blikken voor minder dan een euro. Voor groenten is dat gemakkelijk, een blik mais kost 0.55€, dus hield ik het bij vis en vleeswaren in blik/glas. Ga je voor grotere verpakkingen, bv 48 worstjes of stoverij of vol-au-vent dan ben je vaak ook heel voordelig uit.

 

[ATTACH=CONFIG]10012[/ATTACH]

0.69€

 

[ATTACH=CONFIG]10013[/ATTACH]

0.69€

 

[ATTACH=CONFIG]10014[/ATTACH]

0.99€

 

[ATTACH=CONFIG]10015[/ATTACH]

0.60€

 

[ATTACH=CONFIG]10016[/ATTACH]

098€

 

[ATTACH=CONFIG]10017[/ATTACH]

0.48€

 

[ATTACH=CONFIG]10018[/ATTACH]

0.99€

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is heel soms tonijn voor een euro te koop in een aanbieding, maar dan moet je wel goed opletten, en dan groot inslaan.

Best wel prijsverschil tussen België en Nederland als dat de normale prijs van tonijn is. Maar goed, wie een auto heeft kan eens een keer op en neer gaan en spullen inkopen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is heel soms tonijn voor een euro te koop in een aanbieding, maar dan moet je wel goed opletten, en dan groot inslaan.

Best wel prijsverschil tussen België en Nederland als dat de normale prijs van tonijn is. Maar goed, wie een auto heeft kan eens een keer op en neer gaan en spullen inkopen.

 

 

Als het al dan niet tonijn is met al die voedselschandalen...

 

Ik denk dat je voor minder dan een euro geen kwalitatief dierlijk voedsel in blik moet verwachten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De werkhandschoenen van de Action met oranje rug goed te vinden, was net geen euro.

Heb er al veel klusjes meegedaan. Schuurtje helpen bouwen (geen splinters), tegels uitgeladen (geen vel eraf), olie ververst en dan gooi je ze weg.

 

En een zooi aanstekers voor nog geen euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het al dan niet tonijn is met al die voedselschandalen...

 

Ik denk dat je voor minder dan een euro geen kwalitatief dierlijk voedsel in blik moet verwachten.

 

Als je weinig middelen hebt is minder kwalitatief preppen beter dan helemaal niet preppen. Ik eet die blikjes overigens vaker en ik ben er (nog?) :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zakjes spliterwten, onder de euro, heel goed te bewaren, en bijzonder voedzaam.

Alle gedroogde bonen trouwens.

 

Koud, donker, hongerig, even uit rusten..............joepie, soepie ! ;)

 

En..... heeft de soep gesmaakt?

En...... uitgerust?

 

Nu zeker "vertrokken" :)

 

Nu vraag je, je af wat een Belangstelling van @Tom Ja, ga me wat meer onder de mensen begeven, ook i.v.m. de "premie" in de prepshop:o

 

Hoe meer gepost, hoe groter het Kado:rolleyes:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je snel wil weten wat je ongeveer betaald voor wat, dan kan je dat opzoeken op de websites van de grootwarenhuizen (bijv collect and go van Colruyt ) Andere winkels kan ik even niet opkomen..

Daar staat meestal de prijs bij voor voedsel. Dat is naar mijn mening gemakkelijk vergelijken.

Doorgaans weet ik van de meeste producten wat ik per kg of per stuk betaal. Dat is ook wel handig. Kom ik in een winkel, weet ik meteen of ik de promotie mee moet nemen of niet. Scheelt aardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huismerken van sommige winkels vind ik ook wel ns interessant. Door de band is Colruyt echt wel prijsgunstig dus daar doen we de meeste aankopen. Sommige dingen zijn elders beter zoals de meeste groenten en fruit halen we bij een tuinbouwbedrijf annex groentenwinkel, de vleeswaren krijgen we graag vers (en we haten de verpakking in Colruyt), die halen we bij een slager. Meel en bloem halen we in grote hoeveelheden van een molenaar. Delhaize, Lidl en Aldi hebben geregeld ook interessante producten. Daar stap ik een paar keer per jaar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binddraad van de Action (dun ijzerdraad, per twee rolletjes van 50m)

 

Handig voor sommige reparaties, multifuncioneel uiteraard en om strikken van te maken indien nodig. (Dat laatste geleerd van @DutchSurvival101 op de basis survival cursus)

Ipv een volledig rolletje van 87 gram kun je uiteraard een paar meter in je EDC/BOB/Rugzak/Survival setje steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...