Ga naar inhoud
GENEGEERD

UN: Verspreiding van POLIO nu een wereldwijd gezondheids crisis!!!


Aanbevolen berichten

[h=1]UN: Spread of polio now an world health emergency[/h]

LONDON (AP) — The World Health Organization says the spread of polio is an international public health emergency that threatens to infect other countries with the crippling disease.

In an announcement Monday, the agency described the ongoing polio outbreaks in Asia, Africa and the Middle East as an "extraordinary" situation requiring a coordinated international response.

 

Lees meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hier het nieuws bij de WHO (World Health Organisation) zelf: http://www.who.int/mediacentre/news/statements/2014/polio-20140505/en/ van vandaag 5 mei.

 

En op nu.nl: Wereldgezondheidsorganisatie slaat alarm over polio

 

Polio leek vrijwel bedwongen, maar in april is volgens de WHO duidelijk geworden dat polio nieuwe uitvalsbases kent in vooral Kameroen, Pakistan en Syrië. Het virus dreigt zich daarvandaan te verspreiden. Om te beginnen moeten mensen in die landen die naar het buitenland reizen, tegen polio zijn ingeënt, aldus WHO-chef Margaret Chan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was er niet een of ander probleem jaaaaaren terug met dat polio vaccin. Risico's enzo? Toen ik aan de beurt was was het niet meer verplicht en als ik het me goed herinner heeft m'n moeder toen besloten dat het het risico niet meer waard was. Maar dat kan ook de inenting voor de mazelen zijn geweest.. :confused: Welke is ook weer die inenting waar je dat 'deukje' aan overhoud in je arm? Die heb ik iig niet gehad.

Ik heb al sinds ik me kan herinneren geen inenting gehad voor iets dus ik zou dat bij m'n volgende bezoekje aan de huisarts eens moeten aankaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Polio had allang en breed uitgestorven kunnen zijn.:mad:

 

"Wereldwijd was polio vrijwel uitgeroeid toen in enkele noordelijke (voornamelijk islamitische) staten van Nigeria onder druk van enkele moslimgeestelijken het vaccinatieprogramma werd gestopt omdat men de Amerikaanse leverancier ervan verdacht daarmee de moslimvrouwen onvruchtbaar te willen maken. Nader onderzoek in Nigeria en Zuid-Afrika liet daarvoor geen bewijs zien. Anno 2005 komt polio voor in een aantal Afrikaanse landen die eerder poliovrij waren verklaard zoals Soedan, Egypte en Niger. Ook in delen van Azië wordt hier en daar nog polio aangetroffen.

 

In 2011 en 2012 werd opnieuw een hoopgevende daling vastgesteld in het aantal gevallen. Met name in Azië is enorme vooruitgang geboekt. Zo is onder meer in India sinds 2011 geen polio meer voorgekomen en daardoor is het land op 27 maart 2014 door de Wereldgezondheidsorganisatie poliovrij verklaard"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel dingen in de media geweest waardoor ik niet meer weet welk vaccin ik nu kan vertrouwen en welk niet. Gelukkig heb ik een huisarts die ik wel vertrouw dus dat scheelt heel veel.

Je had dat verhaal van vaccins die verlamming veroorzaakten, het kwik in vaccins verhaal etc.. Eerst dacht ik dat het allemaal onzin was, tot ik in de krant las dat (en dat stond er letterlijk) het koningshuis vaccins zonder kwik kreeg. Dat was toen met een of andere vogel of varkensgriep. Dat vond ik op z'n minst vreemd. Ik zal ook niet snel een griepprik willen, ik heb zelden griep en als ik 't al heb is het binnen een dag of tien wel weer werkbaar. Ik vertrouw de pharmaceutische industrie toch steeds minder de laatste jaren maar da's meer voor de complot afdeling.

 

Als iets zoals polio weer problematisch worden ga ik dat toch eens aan de huisarts vragen. Als ik van m'n tramadol af kan komen (sinds 2 weken alweer gehalveerd na nieuwe oefeningen van een fysio dus gaat goed) zal ik weer eens beginnen met bloed geven als dat weer mag qua spul in m'n bloedspiegel. Goed doel, ik heb er nooit last van, en het wordt toch op een paar dingen getest elke keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel dingen in de media geweest waardoor ik niet meer weet welk vaccin ik nu kan vertrouwen en welk niet. Gelukkig heb ik een huisarts die ik wel vertrouw dus dat scheelt heel veel.

Je had dat verhaal van vaccins die verlamming veroorzaakten, het kwik in vaccins verhaal etc.. Eerst dacht ik dat het allemaal onzin was, tot ik in de krant las dat (en dat stond er letterlijk) het koningshuis vaccins zonder kwik kreeg. Dat was toen met een of andere vogel of varkensgriep. Dat vond ik op z'n minst vreemd. Ik zal ook niet snel een griepprik willen, ik heb zelden griep en als ik 't al heb is het binnen een dag of tien wel weer werkbaar. Ik vertrouw de pharmaceutische industrie toch steeds minder de laatste jaren maar da's meer voor de complot afdeling.

 

Als iets zoals polio weer problematisch worden ga ik dat toch eens aan de huisarts vragen. Als ik van m'n tramadol af kan komen (sinds 2 weken alweer gehalveerd na nieuwe oefeningen van een fysio dus gaat goed) zal ik weer eens beginnen met bloed geven als dat weer mag qua spul in m'n bloedspiegel. Goed doel, ik heb er nooit last van, en het wordt toch op een paar dingen getest elke keer.

 

 

"Er bestaan twee poliovaccin-varianten. De in Nederland gebruikte variant, het Salkvaccin is een "dood" vaccin, vernoemd naar de man die dit vaccin in het begin van de jaren 1950 heeft ontwikkeld: Jonas Salk. Dit vaccin bevat geïnactiveerd (dood) virus. Dit vaccin moet worden geïnjecteerd en daarvoor is dus injectiemateriaal nodig en gekwalificeerd personeel. Dat maakt dit vaccin duur in het gebruik. Nederland is één van de weinige landen in de wereld die van het begin af (1957) hebben gekozen voor Salkvaccin. Het probleem van de hoge kosten is grotendeels opgelost door het vaccin gecombineerd met andere (kinder)vaccins toe te dienen, aanvankelijk in de vorm van een viervoudig vaccin, het zogenaamde DKTP-vaccin (difterie-, kinkhoest-, tetanus-, poliovaccin). Het vaccin dat tegenwoordig in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma wordt gebruikt is 5- of zelfs 6-voudig, het bevat ook nog vaccin tegen Haemophilus influenzae type B en het vaccin tegen hepatitis B (dat voor alle kinderen geboren na 1 augustus 2011 beschikbaar is).

 

De andere vaccinatievariant, het Sabinvaccin, is een "levend" vaccin, vernoemd naar zijn ontwikkelaar: Albert Sabin. Dit vaccin bevat verzwakt, maar nog levend virus. Dat virus kan zich in het menselijk lichaam vermeerderen, maar veroorzaakt daarbij geen ziekte. Dit vaccin moet oraal worden toegediend, daarom wordt het OPV (oraal poliovaccin) genoemd. Het grote voordeel van dit vaccin is dat er geen speciale toedieningsmiddelen en geen gekwalificeerd personeel nodig zijn om het toe te dienen: iedereen kan enkele druppels vaccin in een kindermond druppelen. Een suikerklontje kan de vieze smaak wegnemen. Een tweede voordeel van dit vaccin is dat degenen die zijn gevaccineerd, enige tijd vaccinvirussen in hun ontlasting uitscheiden en daardoor mogelijk mensen in hun omgeving besmetten en dus indirect meevaccineren. Het vaccin heeft ook nadelen: mensen met een niet goed functionerend immuunsysteem kunnen een ernstige infectie krijgen en het is weleens voorgekomen dat het verzwakte vaccinvirus zich heeft terugontwikkeld naar het wild-typevirus en daadwerkelijk verlammingen heeft veroorzaakt. De meeste landen in de wereld gebruikten tot voor kort het orale vaccin. Nu polio nog maar zo weinig voorkomt, gaan echter de nadelen van het orale vaccin steeds zwaarder wegen en gaan vooral de rijkere landen over op het Salkvaccin. In Nederland is het orale vaccin een enkele keer gebruikt bij een uitbraak."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat:

 

'Als je vroeger correct gevaccineerd werd voor polio is een herhalingsvaccin enkel nodig voor een verblijf in een risicogebied.'

 

Dus als het hier komt...

 

je hebt gezien dat dat een belgische site is?

is hun prik exact het zelfde als de onze? anders is deze info irrelevant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pakistan begint inentingen op luchthavens tegen polio

 

Pakistaanse autoriteiten voeren nieuwe maatregelen in om de verspreiding van polio tegen te gaan, waaronder speciale vaccinatieklinieken op luchthavens. De actie volgt op een alarmerend bericht van de Wereldgezondheidsorganisatie dat Pakistan ervan beschuldigt niet genoeg te doen om polio te verspreiden.

Pakistaanse inwoners die niet ingeënt zijn, mochten tot op heden het land verlaten. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zegt dat het land daarmee samen met Syrië en Kameroen meewerkt aan de wereldwijde groei van 'wilde polio'. De VN-organisatie waarschuwt voor 'een gezondheidsnoodsituatie'.

 

In Pakistan komt de ziekte voornamelijk voor in het Noordwesten van het land waar islamitische militanten vaccinatie voorkomen door te zeggen dat het jongens steriliseert. Tientallen gezondheidswerkers die poliovaccinaties verspreiden zijn in de afgelopen twee jaar vermoord in het gebied.

Meer: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3650581/2014/05/07/Pakistan-begint-inentingen-op-luchthavens-tegen-polio.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...