Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vuurkrater bouwen


Tom

Aanbevolen berichten

Misschien is het al eerder geplaatst, maar kan niet zo snel vinden.

Met het komende buitenseizoen een tip om een vuur aan te leggen.

 

Kost niets en je hoeft niets bij je te hebben alleen een aansteker en een soort schepje wat op een troffel lijkt.

Maar met een gewoon tuinschepje zal het ook wel mee lukken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ah ok, zo. Toen ik 't topic las moest ik even denken aan heel veel explosieven om naar 't magma te komen...

 

Dat is de volgende stap, maar meer om een kudde bisons te roosteren, wordt nog aan gewerkt om een mooi filmpje van te maken:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom ik kon me er ook niets bij voorstellen , maar het is een gewone Dakota fire pit :)

( http://survivaltopics.com/the-dakota-fire-hole/ ) Op zich een erg mooi en efficient systeem maar ik zet er vraagtekens bij wat betreft de Nederlandse grondgesteltheid

want in veel delen is de grond toch behoorlijk vochtig en dan gaat er een hoop warmte van je vuur in de grond (vocht) zitten

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 tip, niet doen in de buurt van heidevelden. de wortelen van heide kunnen op deze wijze makkelijk vlam vatten.

Ik ken dit niet van heide, wel van veen. Een ondergrondse veenbrand kan op 80 diep zitten en zich daar verplaatsen.

Beroemd was de veenbrand van Emmen in 1880 en 1917. Het gevaar van de oncontroleerbare veenbranden is dat die soms maanden ondergronds kunnen doorsmeulen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...