Ga naar inhoud
GENEGEERD

Roadtrip & Bug Out Vehicle


CrispySock

Aanbevolen berichten

Zaterdag 3 mei heb ik mijn eerste auto gekocht, de bestemming van de auto was om maandag naar de sloop te gaan.

Dit kon ik niet laten gebeuren en met een lang uitgebreid plan om de auto om te bowen tot een, ultimate low budget bug out vehicle heb ik besloten de auto te kopen.

-_85-1-.JPG.7fd109a9a462a1b0297b3c0d67162053.jpg

1000 Euro, 200 voor 4 winterbanden met velg (reserve) en 50 radio met usb/sd... totaal 1250 euro.

-_85-2-.JPG.1b9229f282f4a2db5660fccb6a1dd45d.jpg

Mercedes Benz W123 300TD (Touring Diesel) uit 1981.

 

De auto is in orginele staat, binnen en buiten.

3L motor, zonder turbo.

4 versnellingen handgeschakeld

70L tank, DIESEL

Open dak, handmatig open te schuiven.

Als ik de viscositeit dun genoeg houd kan ik plantaardige olieen gebruiken als brandstof, 50% Diesel/50% Olie maximaal en in de winter meer % diesel om het dun te houden.

339.111 KM stond op de teller toen ik de auto had overgeschreven op mijn naam, met merkstift in de zonneklep aan de bestuurders kant geschreven.

In het verleden is de auto geinporteerd vanuit Duitsland, Stuttgart om presies te zijn.

(Hond op de foto was niet inbegrepen)

Eind mei ga ik op reis en zal het project af zijn, ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Oeh, lekker duur in de wegenbelasting. Deze auto's worden met bosjes aangeboden op marktplaats...

 

1981 is toch nog de oldtimer regeling of moet de auto dan ouder dan 40 jaar zijn tegenwoordig? Opgezocht, is inderdaad 40 jaar geworden. Dan betaal je dus per maand 150-180€ schat ik aan wegenbelasting.

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/oldtimers/schema_oldtimerregeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technische max. massa voertuig 2220 kg

 

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 672,00

Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 2688,00

 

Hangt er een beetje vanaf in welke provincie je woont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motorrijtuigenbelasting per maand: 165 euro

Verzekering per maand: 80 euro

Jazeker, het is duur per maand.

Een low budget vergelijking is een moderne auto zoals een ford mondeo op benzine, deze zijn ook heel goedkoop te krijgen en hebben veel ruimte. De seat/volkswagen stations zijn wel het zuinigste denk ik, alleen wel iets minder ruimte.

Maar als ik eenmaal op reis ben, dan slaap ik erin wat mij weer geld bespaart kwa campings/hostels.

2000W 4-takt generator met 15L tank voor stroomvoorziening. (Merk Einhell, type: RT-PG 2500)

aggregaat_rt_pg_2500_einhell_1.jpg.f580e283c24ffdb42f69737b460b52d8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technische max. massa voertuig 2220 kg

 

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 672,00

Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 2688,00

 

Hangt er een beetje vanaf in welke provincie je woont.

 

Voor de belasting kijk je naar het ledig voertuig

 

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 440,00

Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1760,00

 

Valt mee, dit betaal je al snel met een moderne diesel die zijn vaak zwaarder.

https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=96tdrj

 

En de APK is nog ruim een jaar;

https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=96tdrj

@CrispySock

Je weet toch dat aan de hand van je kenteken een heleboel instanties je gegevens kunnen opvragen? inclusief deurwaarders, advocaten, sociale diensten, verzekeringmaatschappijen en nog een legertje van instanties.

En uiteraard criminelen die voor een geldbedrag een deurwaarder of hun advocaat laten kijken in het kenteken register.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de toch bezig bent is misschien een kleine aanhanger wel handig ook voor de aggregaat gevuld met benzine, wil je eigenlijk niet in de auto hebben.

Ook kun je op de aanhanger een brandstof rek maken voor Jerrycans.

En dan kun de aanhanger misschien inrichten als BOT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...