Ga naar inhoud
GENEGEERD

Raar idee, jullie mening aub.


prepper053

Aanbevolen berichten

hoi allemaal, ik kwam net iets tegen op rtv oost. Een man die een levend huis gaat bouwen van bomen:

 

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=188929&cat=1

 

Toen zat ik opeens te denken, hij heeft het over eetbare bomen zoals kers.... maar wij kennen een snelle groeiende plant die eetbaar is, medicinaal en die wel tegen een stootje kan: Kudzu!

 

een levend huis van kudzu, zou dat geen goed idee zijn???

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Over kudzu:In de zuidoostelijke staten van de Verenigde Staten en in het noordoosten van Australië is de kudzu een invasieve soort en een onkruid, dat daar explosief groeit door de bijna ideale omstandigheden. Veel geld en moeite worden besteed om de kudzu te bestrijden. Hij overgroeit wegen, bruggen, hoogspanningsmasten en de lokale vegetatie. De plant is moeilijk te bestrijden omdat de plant met wortel en tak moet worden uitgeroeid. Een van de bestrijdingsmethoden die in juli 2011 aandacht trok van CNN is de bestrijding van kudzu met het injecteren van heliumgas in de grond rond het wortelstelsel. Een uitvinding van een 17-jarige High school scholier Jacob Schindler uit de staat Georgia.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kudzu

 

In de Verenigde Staten heeft de plant vanwege zijn overwoekeringen de bijnaam "the vine that ate the south" (de plant die het zuiden opat) gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het van kers (en dergelijk) al wel een goed idee is, dus of kudzu dan beter is, ik zou het niet weten.

Nou, nu gaan Bob en zijn vrouw weer even djembe spelen en tofu eten hoor ;)

 

Wat gebeurt er als die bomen groter worden, die wortels gaan allemaal in elkaar grijpen, het wordt zwaarder en zwaarder?

Ik kan het me niet zo goed voorstellen eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over kudzu:In de zuidoostelijke staten van de Verenigde Staten en in het noordoosten van Australië is de kudzu een invasieve soort en een onkruid, dat daar explosief groeit door de bijna ideale omstandigheden. Veel geld en moeite worden besteed om de kudzu te bestrijden. Hij overgroeit wegen, bruggen, hoogspanningsmasten en de lokale vegetatie. De plant is moeilijk te bestrijden omdat de plant met wortel en tak moet worden uitgeroeid. Een van de bestrijdingsmethoden die in juli 2011 aandacht trok van CNN is de bestrijding van kudzu met het injecteren van heliumgas in de grond rond het wortelstelsel. Een uitvinding van een 17-jarige High school scholier Jacob Schindler uit de staat Georgia.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kudzu

 

In de Verenigde Staten heeft de plant vanwege zijn overwoekeringen de bijnaam "the vine that ate the south" (de plant die het zuiden opat) gekregen.

 

correct, maar aangezien nederland een ander klimaat heeft is het nog te controleren. Iets wat men in het begin in de VS ook deed en ze verbouwden de plant ook op grote schaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het van kers (en dergelijk) al wel een goed idee is, dus of kudzu dan beter is, ik zou het niet weten.

Nou, nu gaan Bob en zijn vrouw weer even djembe spelen en tofu eten hoor ;)

 

Wat gebeurt er als die bomen groter worden, die wortels gaan allemaal in elkaar grijpen, het wordt zwaarder en zwaarder?

Ik kan het me niet zo goed voorstellen eerlijk gezegd.

 

ik denk dat het juist de bedoeling wordt, op die wijze gaan de wortelen de muren vormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

correct, maar aangezien nederland een ander klimaat heeft is het nog te controleren. Iets wat men in het begin in de VS ook deed en ze verbouwden de plant ook op grote schaal.
Ehm... het IS al uitgezocht...er is vastgesteld dat het een invasieve plant is die schade kan toebrengen omdat er geen ziektes en/of parasieten zijn en het overwoekert de autochtone planten.

 

*Stuudje neemt ook een hapje tofu*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel leuk idee, maar hoe hou je de wortels nat zodat je beplanting niet afsterft, enhoe hou je de binnenmuren droog zodat de leem niet van de wand komt, bij een levend huis denk ik meer aan levende bomen waar je een vlechtwerk van maakt.

Ben zeer benieuwd wat hiervsn terecht komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het een fantastisch idee :) ..... maar hoe gaatie dat met vocht doen?

die aarde muren moeten nat zijn voor die bomen ... en aan de binnenkant wordt leem.... lijkt me een vochtige bedoening te gaan worden binnen.

Ben super benieuwd naar als'tie het af heeft.

 

 

[edit]... ah. 'k zag dat Rumble 't zich ook afvroeg :) [/edit]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
hoi allemaal, ik kwam net iets tegen op rtv oost. Een man die een levend huis gaat bouwen van bomen:

 

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=188929&cat=1

 

Toen zat ik opeens te denken, hij heeft het over eetbare bomen zoals kers.... maar wij kennen een snelle groeiende plant die eetbaar is, medicinaal en die wel tegen een stootje kan: Kudzu!

 

een levend huis van kudzu, zou dat geen goed idee zijn???

 

Dat levend bouwen moet je doen zoals hij het doet. Hij doet het goed.

 

Denk aan het verschil tussen wilgen en brandnetels, dan weet je waarom.

 

Aardige gozer trouwens. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een aardige gozer.

 

Prima bouwmethode, zeker met Wilg... Je moet wat geduld hebben voor het eind resultaat..

 

Hij heeft een brug gebouwd met Wilg, waar gewoon een auto over heen kan rijden. en een prachtige trouwkapel. Maar de ambitie voor een woonhuis met enige comfort lijkt nog een bruggetje te ver. Maar ik ben benieuwd naar eind resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...