Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuw leven .


Flos

Aanbevolen berichten

Echt spectaculair is het niet . Maar een van mijn konijnen heeft jongen gekregen . Eigenlijk gebeurt dat hier regelmatig . Een goede worp bij een konijn is 7 a 8 jongen en dan mag al tevreden zijn . Wel mijn moer voor haar eerste maal heeft er 14 op de wereld gezet . En dat is uitzonderlijk .

20140503_191207.jpg.dab24b733ea0c81228ef098e2f9307dd.jpg

De foto is vandaag genomen ze zijn nu 3 weken oud nog wat schuchter . Daarom zitten ze op een hoop . Met de gedachte met wat staat baas Geert daar in zijn handen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
gefeliciteerd, Geert, waar is papa?

 

Wat hangt er aan de ketting?

 

De pappa (rammelaar ) zit bij mijn zwager . En aan de kettingen gangt een hooi ruif . Er is er ook een aan de zijkant maar die is nog te hoog voor de kleine konijntjes .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gast Heksenboot
Deze zijn nog veel te klein . Alle slachtrijpe konijn liggen nu koud in de vriezer . Met een week of 4 zijn er weer slachtrijp . Deze op de foto moeten nog 3 maand wachten .

 

Okee.

Even geduld dan nog konijntjes. Jullie mogen straks de vriezer in. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik doe steeds mijn konijnen de eerste van de maand bij de rammelaar. Dat is gemakkelijk uit te rekenen wanneer ze moeten werpen . Dit kan 32dagen zijn maar ook 33 dagen .

Nu was ik in spanje als mijn jongste konijn moest werpen . Op de uitgerekende dag hoorde ik niets van het thuis front dus ik dacht het zal wel weer 33 dagen . Maar ook toen hoorde ik niets . De dag daarop sms te vrouwlief dat ze begonnen was . Verder geen info .

Toe ik thuis kwam vertelde mijn vrouw een naar verhaal .

Ze vertelde dat het konijn 2 van haar jongen leven begon op te eten en dat ze totaal geen raad wist ook haar vader die ook al konijnen had gefokt stond voor een raadsel . Willy een vriend uit de buurt er bij gehaald en de twee half opgegeten jongen verwijderd. Hij zij had ze wel drinken . Want dat doen ze wel eens van de dorst . Ja ja zij mijn vrouw . Mijn vrouw heeft dan verder op het net gezocht waarom ze het doet . En inderdaad van de dorst maar ook aan gebrek aan vitamines of dat ze te veel jongen heeft .

Nu ik geef mijn konijnen van het beste voer dat op de markt is dus dat kon het ook niet zijn .

Nu zijn we terug een week verder en de lampeien beginnen het nest te verlaten . Een mooie gelegenheid om ze te tellen . Ik tel 8 zwartjes en 6 grijsjes dat maakt 14 . Het dier had er 16 . En als je weet dat 7 normaal is en 9 veel .

Ik heb ze niet gevraagt om te lachen naar de camera ik heb ze gewoon laten slapen .

20150518_204903.jpg.220d81854bd6896d2f406e9f4c7f8244.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...