Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Ramkoers, propaganda, financiele zelfmoord

Recommended Posts

Al ruim een jaar probeer ik duidelijk te maken dat het financiele systeem tot het uiterste en nog iets verder gepushed zal worden.

En al is het niet leuk, van de vele signalen die beschreven zijn hebben we er ook langzaam een aantal voorbij zien komen.

De Dollar en Yen zijn eigenlijk morsdood alleen lijken deze munten het zelf nog niet door te hebben.

De financiele en economische omstandigheden zijn ondanks enorme geldinjecties eigenlijk niet verbeterd.

Sterker we zijn op het punt gekomen waarin hardop afgevraagt wordt of geldcreatie het niet alleen erger heeft gemaakt.

Het enige dat echt duidelijk geprofiteerd heeft van de geldcreatie zijn de al absurd rijken en de beurzen.

Die beurzen zijn momenteel ook een duidelijke verandering aan het ondergaan, het zg. "slimme geld" is aan het vertrekken en het geld van de burgers neem die plaats over.

En zoals zo vaak al gebeurt is zal ook dit keer heel waarschijnlijk weer duidelijk worden dat die burger de klos zal zijn......

En, ook al vaak benoemd, is een oorlog een goed middel om de aandacht van de financiele en economische problemen af te leiden.

En nu lijkt de Oekraine de plek te zijn waar dit scenario zich gaat ontvouwen.

Natuurlijk geen garanties, een half jaar geleden zou ik een zelfde stukje hebben kunnen schrijven en zou ik Syrie noemen....

Ikzelf vind het enorm schokkend dat de eeuwen oude technieken nog steeds werken en dat ondanks; onze kennis, 'inteligentie', informatie, internet, geschiedenisboeken enz.

Er staat blijkbaar weer een generatie klaar om een oorlog te willen uitvechten.

Kijk naar Syriegangers en hoe de bevolking van de Oekraine op de een of andere manier ten prooi valt aan een rechtlijnige keuze die zo te zien op tenminste een soort burgeroorlog zal uitlopen en wie weet waar zal eindigen...

Ook de uiterst nauwkeurige propaganda, die als ik zo even naar de langetermijn kijk al heel snel na, of mischien wel tijdens de tweede wereldoorlog is gestart, heeft zijn uitwerking niet gemist, en zelf nadenken en redeneren is bij veel mensen al niet meer mogelijk.

De keuze is gemaakt, goed en fout bekend, en wat ook de gevolgen zijn we moeten de gekozen goede kant , die dus per persoon 180 graden anderom is, volgen en verdedigen.

Amerika is met zijn Dollar in een doodstrijd gekomen.

Het is de Dollar of niks, en die inzet is dus gemaakt.

Maar zoals van het pokerspel bekent is: als je bluft moet je wel heel zeker weten dat dat bij de tegenpartij niet bekend is of vermoed wordt want een call gevolgt op je bluff of zelfs een verhoging op je bluff kan slecht uitpakken...

En volgens mij zijn de financiele sancties van Amerika, en dus van Europa, bluff.

En Rusland en China, enz hebben dit donders goed door..

En dus roepen ze niet om een call, nee ze verhogen de inzet.

Amerika probeert Rusland in een hoek te plaatsen, en Rusland kruipt gewoon nog veel verder in die hoek wat daar staan ze enorm sterk!

Rusland heeft geen keuze meer anders dan de Dollar compleet te gaan negeren, juist door de sancties van Amerika.

En dus gaat Rusland hun goederen en energie niet meer in Dollars maar in hun eigen munt of de chineese munt of nog erger in PM afrekenen.

En niet allen Rusland, China is hier ook al lang mee bezig.

En niet alleen China maar alle BRICS landen zijn hier mee bezig.

Niet alleen om die sancties maar ook omdat het IMF een Dollar bouwwerk is.

En iedereen ziet in dat de Dollar zwaar ziek is.

En omdat het IMF wel degelijk een goede functie zou kunnen hebben, maar de Amerikanen niet hun dollarmacht willen afstaan en dus hervorming blokkeren, zijn de BRICS landen met hun eigen IMF-variant bezig.

Zo wordt het Dollar ondermijnende gedrag om niet meer met Dollars internationaal te handelen niet alleen door misbruik van de Dollar positie versterkt, nee Rusland wordt er door de sancties tot gedwongen.

En dit zal dus achteraf gezien worden als de zelfmoord op de Dollar.

Europa zal vroeg of laat ook keuzes moeten maken.

Blijven ze Amerika en de Dollar steunen, en die doodstrijd zal dus heel waarschijnlijk een fysieke oorlog opleveren.

Of durven we tegen Amerika te zeggen "sorrie het feest is over" en zich los te weken van Amerika en de Dollar?

Ik kan me zo voorstellen dat alleen als het Amerika duidelijk wordt dat het Amerika tegen de rest van de wereld is ze geen oorlog zullen aandurven.

Maar zolang het Amerika met 'sterke' bondgenoten zoals Europa is ze die oorlog eerder zullen opzoeken.

Nou zijn oorlogen niks nieuws en het 'hoort' erbij.

Maar met de huidige wapens en aantallen en onze technologische afhankelijkheid, JIT maatschappij, en ga maar door, zal een oorlog een omvang en een impact hebben die niemand zich echt kan voorstellen.

Momenteel is de financiele ramkoers waar alle ontwikkelde economieen mee bezig zijn blijkbaar niet voldoende risico.

Nee er moet ook nog het risico van een wereldoorlog bij.

Dit zijn ondertussen geen spelletjes meer die over heel veel welvaart en heel veel levens gaat.

Dit is een spel aan het worden waarbij bijna alle welvaart en alle levens op het spel kunnen komen te staan.

En we kunnen alleen hopen dat de mensen met de touwtjes in handen beseffen dat dan bluffpoker spelen helemaal geen zin heeft er kunnen namelijk alleen verliezers uit komen...

Het is nu de kunst om niet aan mogelijke winsten te denken.

Er is alleen nog sprake van de verliezen beperken.

Prep ze,

K a n s

• Leuk 3

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik wil je niet tegenspreken, verre van, maar ik weet wel dat er over bijna gans de wereld oorlogje wordt gespeeld op dit moment...

Mensen gaan zelfs op reis naar landen in oorlog, maar "aangezien het front toch 100km van de kust ligt waar wij gaan zonnebaden" doet men

alsof er geen problemen zijn. Het is dus maar HOE je het bekijkt... Ignorance is bliss.

Deze post delen

Ik wil je niet tegenspreken, verre van, maar ik weet wel dat er over bijna gans de wereld oorlogje wordt gespeeld op dit moment...

Mensen gaan zelfs op reis naar landen in oorlog, maar "aangezien het front toch 100km van de kust ligt waar wij gaan zonnebaden" doet men

alsof er geen problemen zijn. Het is dus maar HOE je het bekijkt... Ignorance is bliss.

O zo waar.

Ik denk dan ook dat het bij de psychologie hoort.

Als iedereen het ziet aankomen, de risico's ziet dan komen ze in opstand.

Maar de kikker langzaam koken gaat wel....

Kijk naar de financiele situatie.

Tien jaar geleden zou een bank die omviel in nederland paniek hebben veroorzaakt.

Vijf jaar geleden zou als Griekenland uit de euro zou stappen een ramp zijn geweest, nu zou het denk best meevallen we zijn aan het idee gewent geraakt, het juiste verhaal erbij, goed voor Griekenland en Europa, en we geloven het wel?

Tien jaar geleden zou een geval Cyprus denk een veel groter impact hebben gehad.

Door alle conflicten lijkt Oekraine nog ver weg, al zit Europa er eigenlijk midden in...

Wat maakt wat meer geld uit?

Wat maakt wat meer werkelozen uit?

Wat maakt nog iets hogere beurskoersen uit terwijl er geen basis voor is?

Ik denk dat we langzaam worden gekookt.....

K a n s

Deze post delen

Inderdaad, gewenning, de media goed bespelen (de nodige afleiding indien nodig) en men kan het heel lang volhouden... het bewijs is er.

De midden klasse verarmd, de rijkste klasse wordt rijker en rijker.

Niet om Godwin en zijn wet eer aan te doen, maar het is de midden klasse die de politiek van een land bepaalt,

kijk maar hoe en wanneer onze zwart besnorde met stijve arm aan de macht is gekomen. De huidige verrechtsing

is daar een teken van aan de wand.

Deze post delen

Eerst gaat het langzaam, en dan opeens vragen we ons af hoe kan het nu ineens zo snel zijn gegaan?

K a n s

Deze post delen

Ik verwacht ook dat binnenkort een nieuwe fase van de crisis in zullen gaan. Juist om het nieuws wat we niet te horen en te zien krijgen. De rijkdom zal herverdeeld moeten worden. Alleen al in de VS hebben 5% van de rijken 90% van de bezittingen in handen. De armen worden dus armer en rijken steeds rijker in het huidige kapitalisme.

Deze post delen

Ik verwacht ook dat binnenkort een nieuwe fase van de crisis in zullen gaan. Juist om het nieuws wat we niet te horen en te zien krijgen. De rijkdom zal herverdeeld moeten worden. Alleen al in de VS hebben 5% van de rijken 90% van de bezittingen in handen. De armen worden dus armer en rijken steeds rijker in het huidige kapitalisme.

Dat is omdat we geen democratie meer hebben maar een oligarchie. Een klein groepje machtshebbers verdeelt de macht onder 'bevriende' ondernemers, politici, ambtenaren, ... . Waardoor hetzelfde kliekje aan de macht blijft en een steeds grotere machtsbasis krijgt. Je kan dat gemakkelijk vaststellen. Een Vlaams voorbeeld. CD&V heeft nog maar ongeveer 15% van het kiesvee achter zich, maar jarenlang benoemden ze bestuurders, rechters, functionarissen, ... . Op vandaag is het een feit dat ze nog altijd 90% van onderwijs, ziekenhuizen, ... in handen hebben. In Vlaanderen zie je dat de zonen en dochters van politici ook politicus worden. Zodra een politiek mandaat erfelijk wordt, moet je je ernstige vragen stellen bij de democratie. Er zijn voorbeelden genoeg :

De Gucht, Coens, Detiège, Tobbac, De Croo, ... . Dan praten we nog niet eens over de topfuncties die zonen en dochters via pa's relaties aangeboden kregen in de ambtenarij, het bedrijfsleven, de diplomatie, ... . Als je die mandaten kan 'kopen' met macht of met geld, dan weet je dat het fout zit.

Deze post delen

@Kans ik had eerst dit gelezen: http://www.zerohedge.com/news/2014-05-02/state-deep-state-monster-americas-closet

En daarna jouw stuk. Op de een of andere manier zijn het puzzel stukjes van het grotere plaatje. En in een ander zerohedge artikel onder andere dit:

The interests of the Rothschilds strongly clash with the interests of Russia. Remember that when we talk about the interests of the USA and of Britain, there are different interest groups in these countries. Not for nothing the great French geopolitical analyst Alexandre Del Valle talks about not the foreign policy of the US, but the foreign politicians of the US. There are different clans. The clans behind Obama want one thing, and the clans behind the neo-cons want something completely different. So they really have different foreign policies. The Rothchilds busily exploit crises and chaos which can be manipulated by the world players in order to buy up assets in Ukraine, likewise in Central Asia, and where possible in Russia. It's about gaining control of resource economies. That's a very important aspect..

Verder lezen: http://www.zerohedge.com/news/2014-04-30/battleground-ukraine-comprehensive-summary-russian-perspective

Er hangt een misdadige sfeer in de hogere regionen van de samenleving (lees: de elite), van de overheden (lees: militaire en spionage apparaat) en van de multinationals (lees: de elite maar juist ook de bedrijven die afhankelijk zijn van investeringen door het militaire apparaat). In alle drie genoemde groepen, is er een duidelijk belang van de monetaire boeven (lees de banken) om actieve onrust na te streven.

Het ziet er naar uit dat de huidige golf van hoger en hoger op de beurzen weer gewone spaarders aantrekt, terwijl de elite zich terugtrekt. De pensioen fondsen zitten ook weer aan de roulette tafel van de beurs. De EU is fijn bezig een grote centrale bank te vormen.

Met al dat militaire lawaai op dit moment, het vingertje wijzen van het westen naar die boef Putin, beurzen die zowat uit hun voegen barsten, China en Rusland die steeds meer zaken doen samen met hun Bric partners, grote belangen in de olie en gas bizniz, een onhoudbaar monetair stelsel met dodelijke infecties van de Fed, het is mij wel duidelijk: we staan aan de vooravond van grote ingrijpende veranderingen in de wereld. En de term NWO ligt op de punt van mijn lippen.

Deze post delen

Begin vorige eeuw kwamen drie invloedrijke families samen op Jekyll Island om even stiekem de Federal Reserve op te zetten en er door te drukken via manipulatie en omkoping. Deze families zijn: Rockefeller, Rothschild en Morgan.

Dit zijn niet alleen de eigenaren van de Amerikaanse Fed, maar nu van bijna iedere nationale bank, via de Bank of International Settlements in Basel. Bijna iedere nationale bank rapporteert aan en volgt de orders van de BIS. Deze bank financierde bijv. beide partijen in de WOII, en was ook de bestemming van het gestolen nazi-goud.

Deze families zijn niet gebonden aan een bepaald land en gaan alleen voor het geld.

Ik kan me niet voorstellen dat deze mensen, met zo ontzettend veel invloed, ook maar iets laten gebeuren wat hun ten nadele is. Het is een vooropgezet spel. De conclusie is al eerder getrokken dat de dollar niet meer te redden valt. Dat was eigenlijk al zo in de jaren 70 toen Nixon de dollar loskoppelde van het goud. Dat was de eerste noodsprong om de dollar in leven te houden. Daarna is er zoveel mogelijk uitgezogen, met het gevolg dat er een gigantische kapitaalshift heeft plaatsgevonden van de lagere klasse en de midden klasse naar de rijkste klasse. Het resultaat is dat de midden klasse bijna is verdwenen.

Het nu laten klappen van de dollar zat in de planning, en daarbij is ingecalculeerd dat er een einde komt aan de VS zoals we die kennen. Who knows. Er gaan ook geruchten dat de VS aanzienlijk grotere voorraden olie heeft dan is gerapporteerd. Hetzelfde met goud. Er is in de WOII heel veel goud verdwenen.

Wat de exacte plannen zijn, en de rol van Putin hierin, is natuurlijk voor ons niet duidelijk. Volgens mij wordt er een spelletje gespeeld volgens het scenario dat deze drie families al ruim vantevoren opgezet hebben, en misschien is dit de aanloop naar uiteindelijk een wereld-dictatuur.

• Leuk 1

Deze post delen

@Kans zou nog wel eens gelijk kunnen gaan krijgen. Marc Faber, alias Dr. Doom, auteur van het gloom, boom and doom report voorziet sombere tijden of zelfs een crash, voor de tweede helft van 2014. Al sinds de jaren 80 voorspelt deze belegger, angstig accuraat de verschillende crashes en inelkaarklappende (aandelen)markten. Klik op zijn naam hierboven en lees zijn indrukwekkende "trackrecord" op Wikipedia.

Op de site van belegger.nl staan zijn sombere maar zeer realistische voorspellingen voor de tweede helft van dit jaar. Niet op basis van een glazen bol, maar op basis van gedegen onderzoek, historisch besef en het eerdergenoemde report.

Kijk op: http://www.belegger.nl/beurstips-en-handelskansen/2649940/dr-doom-crash-komt-in-tweede-helft-van-jaar.html

De eerste scheurtjes worden reeds zichtbaar: http://www.nu.nl/economie/3766112/crash-britse-woningmarkt-denkbaar.html

Klik hier voor het interview met hem op CNBC.

Naast het feit dat deze man weet waar hij over spreekt, ben ik het erg eens met zijn sarcasme jegens de Amerikaanse overheid en haar beleid:

"The federal government is sending each of us a $600 rebate. If we spend that money at Wal-Mart, the money goes to China. If we spend it on gasoline it goes to the Arabs. If we buy a computer it will go to India. If we purchase fruit and vegetables it will go to Mexico, Honduras and Guatemala. If we purchase a good car it will go to Germany. If we purchase useless crap it will go to Taiwan and none of it will help the American economy. The only way to keep that money here at home is to spend it on prostitutes and beer, since these are the only products still produced in US. I've been doing my part."

Deze post delen

http://www.z24.nl/geld/nieuwe-zeepbel-aandelen-in-de-maak-maar-hij-knapt-pas-in-2016-458607

Nog een crash, maar dan met de voorspelling dat het 2016 klapt...net in/na de Amerikaanse verkiezingen.

Voorspellen is zo lastig. We weten allemaal dat het zo niet langer door kan gaan, maar wanneer het precies klapt weten we ook niet. Vooralsnog is het systeem rekbaarder dan we allemaal hebben gedacht.

Ik denk wel dat we op het randje zitten en verwacht dat het misgaat wanneer er steeds meer mensen in de financiële problemen komen en wanneer we echt honger krijgen doordat het aanbod kleiner is dan de vraag.

Vergeleken met de VS zitten wij er nog warmpjes bij. Daar komen steeds meer mensen in de problemen. Daar is de rijkdom het allerslechtst verdeeld. Als de economie vastloopt of de vraag naar de dollar weg is (bijv. als landen een andere wereldreserve munt willen), dan gaat het daar los. Er zijn daar ook zoveel wapens in omloop, dat het niet te stoppen is en aan gekken daar geen gebrek.:mad:

Deze post delen

Zoals met alles is de timing belangrijk, maar dikwijls het moeilijkste in te schatten. Persoonlijk heb ik ook wel het 'gevoel' dat de urgentie toeneemt. Op het moment voelt het voor mij inderdaad aan als de stilte voor de storm.

En hoe langer men het kan rekken, hoe groter de bang zal zijn, daar zal iedereen het wel over eens zijn.

Persoonlijk stoort het mij ook enorm dat Europa zo naar de pijpen van de VS danst. De VS stuurt maar aan op een militair ingrijpen in Oekraine, goed voor hun economie, maar zelf liggen ze natuurlijk lekker ver weg.

Rusland heeft ook alles in huis voor een stevig partijtje batteren, en Europa ? Collateral damage, zeker, het kind van de rekening. We hebben hier in Belgie al redelijk in het middelpunt gezeten van twee wereldoorlogen, zelfs tot op de dag van vandaag zie ik er hier in mijn omgeving nog voldoende restanten van, een derde hoeft voor mij niet.

Sociaal maatschappelijk zal het natuurlijk wel een oplossing zijn, stamp in allerijl een Europees leger uit de grond, steek daar al die Europese werklozen in, en laat ze elkaar afslachten, ben je ineens van het surplus van je nutteloze eters vanaf. Hoe cynisch en sarcastisch het ook mogen klinken, het is eigenlijk niet meer dan een herhaling van de geschiedenis.

Deze post delen

@Keyser Suze & @ roelf

Ik probeer al heel lang voor de geest te halen wat ik zou doen als ik tot de elite zou horen.

Stel je voor je hebt de hele financiele markt, alle nationalebanken, in bezit en dus een constante stroom van geld die zo groot is dat je het niet op kunt krijgen.

Daarnaast zijn alle overheden van jou geldstroom afhankelijk en dus zul je aardig wat in de pap kunnen brokkelen.

Grote bedrijven zijn ook redelijk afhankelijk van je.

En dus heb je een heel bouwwerk van mensen om je heen die eea in goede banen leiden..

Wat zou je drijfveer kunnen zijn, je doel, je droom?

Hoe meer mensen op de aardkloot hoe meer mensen bijdragen aan jou systeem.

Ga je oorlogen organiseren zodat je met de wapenhandel leuk bijverdient?

Ik weet het niet precies.

Ik denk dat zij de wereld en de mensen als spelletje zien.

Gewoon af en toe iets verzinnen om de dag of week door te komen.

En mischien wel plannetjes maakt om de jaren te vullen.

Zoiets als:

Tja Amerika heeft zijn tijd wel gehad,

Laten we China eens flink groeien, Amerika uithollen en de dollar laten omvallen.

Eens kijken of we oost en west eens tegen elkaar kunnen opzetten en eens zien of ze echt een oorlog gaan beginnen?

Zouden ze nucleaire wapens gaan gebruiken, mischien wel onderling een weddenschapje wie als eertste een kernbom gebruikt?

Het klinkt als een boek maar het zou me niet verbazen?

K a n s

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...