Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoogste staat van paraatheid voor alle preppers

Gast Dick Berts
 Share

Recommended Posts

Gast Dick Berts

Volgens de Italiaanse premier Monti hebben we nog maar een week om de euro te redden. Natuurlijk spelen er allerlei tactische overwegingen en politieke spelletjes mee bij dit soort opmerkingen. Daar staat tegenover, dat zulke spelletjes niet gespeeld kunnen worden met opmerkingen die onzin zijn. En vergeet niet; einde euro betekent een systeemcrisis waarvan niemand de diepte kan overzien. Het is dan ook verstandig om de hoogste staat van paraatheid af te kondigen voor alle preppers.

http://www.guardian.co.uk/business/2012/jun/22/mario-monti-week-save-eurozone

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De euro staat nog lang niet op instorten, hooguit gaan er een paar banken flink in de problemen komen. Daarom zal de ECB gewoon weer even de geldpers aanzetten voor een rondje spotgoed geld. Pas als de importen niet langer betaald kunnen worden met euro's hebben we een serieus probleem. Ik zie dat voorlopig niet gebeuren omdat onze problemen anders ook overslaan naar de exporterende landen.

Link naar reactie

Er zijn zoveel signalen uit ook zoveel hoeken, we staan er op een aantal punten gewoon slecht voor (financieel, economisch, milieu, bevolkingstoename) en de financiële is ongetwijfeld de meest acute. Qua paraatheid: Als prepper vind ik dat je altijd paraat moet zijn. Wil niet zeggen dat ik vanmiddag al een camopak aantrek (heb ik niet eens ;)) maar alle voelsprieten staan op scherp.

@Thexder: Ik denk niet dat je met overtuiging kan zeggen "De euro staat nog lang niet op instorten". Want er bestaat absoluut de kans dat het van het 1 op het andere moment binnen een uur drastisch hard achteruit gaat met de euro. Denk aan een butterfly effect. Zie de docu "End of the Road". Nee, dat hoeft ook niet 100% de waarheid te zijn, maar als je bij voorbaat al denk dat et "nog lang niet" gebeurd - en daar ook naar handelt - dan zal het een erg nare verrassing kunnen worden.

Link naar reactie

Naja, er wordt natuurlijk ook wat vet verbrand...

(I.e. er wordt gespaard vermogen vernietigd)

sparen moet je ook niet bij een bank doen,maar inderdaad er wordt heel veel geld verbrandlucht weg geblazen

groet jolanda

Link naar reactie

Ik geloof het warempel nog ook, een tuinbelasting. De politiek is er werkelijk toe in staat. :( Ik heb met mijn vrouw dezer dagen de discussie, wie ga je wat vertellen. We zijn op een korte vakantie, maar ook hier gaat het preppen verder en komen we met behoorlijk wat extra voedsel thuis. Zo langzamerhand begint het toch ook door te dringen bij haar, dat het hebben van een voorraad ook een keerzijde heeft; hoe meer mensen het weten, des te kwetsbaarder we zijn. Zoals het er nu voorstaat, weten teveel mensen er al vanaf en daar begint ze nu behoorlijk van te balen. Persoonlijk geloof ik wel dat het niet lang meer kan duren. In Engeland hebben ook velen geen geld kunnen opnemen via de pin of transacties kunnen uitvoeren, zogenaamd als gevolg van een technische storing die nu alweer enige dagen duurt. De mensen beginnen daar ook onrustig te worden.

Link naar reactie

Bedank Rahm Emanuel, ex Chief of Staff van Obama en tegenwoordig burgemeester van Chicago, dan ook maar. :cool:

Ik had eigenlijk gehoopt dat men deze crisis zou aanwenden om het monetaire en economische model te hervormen, helaas kwam er toen een bail out tsunami over ons heen.

De crisis is dus wel degelijk verspilt imo, gelukkig staat de volgende crisis in de steigers en krijgen we een herkansing :eek:

Link naar reactie

Italiaanse premier: Nog één week om de eurozone te redden

De Italiaanse 'Goldman Sachs' premier Mario Monti heeft gewaarschuwd voor 'apocalyptische gevolgen' als de aanstaande topontmoeting van EU leiders mislukt.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=661024&r=1&tbl_archief=&

Bankrekeningen miljoenen Britten al enkele dagen ontoegankelijk

Wat doe je als je enkele dagen niet kunt pinnen en je geen cash geld achter de hand hebt om bijvoorbeeld boodschappen te kunnen doen?

http://xandernieuws.punt.nl/?id=661025&r=1&tbl_archief=&

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2162630/NatWest-problems-Online-banking-glitch-goes-affecting-millions-customers.html

Link naar reactie

Ik hoef toch niet te vertellen wat het antwoord van de politiek, financieele toezichthouders, en banken zal zijn?

"als we de waarheid hadden verteld dan was deze crisis veel eerder en nog harder aangekomen"

Ik hoor het Wellink nog vertellen met zijn hondenogen droog.

"als we hadden verteld dat de IJslandse banken er zo slecht voor stonden hadden we een banken run veroorzaakt"

Nee dan liever eerst nog even vele miljoenen uit Nederland, zowel prive als overheid, in de IJslandse put laten gooien voordat het omvalt.

En het mooiste er veranderd helemaal niets....

99% van de kudde wil niks horen en van niets weten, ach Darwin zal eea wel weer oplossen, jammer dat Darwin bikkel hard zal blijken te zijn.

Link naar reactie

Lees dit commentaar maar eens over de komende EU top. Deze man heeft nooit eerder geschreven dat de dag van de klap zo dichtbij is gekomen:

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/redactie/column/tissen/2012/articles/eurozone-in-fase-van-bizar-beleid.xml

ik volg een peter meijer schrijver van wakker worden

https://www.doijerkalff.nl/marktnieuws/author/petermeyer/

Link naar reactie

Volgens de Italiaanse premier Monti hebben we nog maar een week om de euro te redden. Natuurlijk spelen er allerlei tactische overwegingen en politieke spelletjes mee bij dit soort opmerkingen. Daar staat tegenover, dat zulke spelletjes niet gespeeld kunnen worden met opmerkingen die onzin zijn. En vergeet niet; einde euro betekent een systeemcrisis waarvan niemand de diepte kan overzien. Het is dan ook verstandig om de hoogste staat van paraatheid af te kondigen voor alle preppers.

http://www.guardian.co.uk/business/2012/jun/22/mario-monti-week-save-eurozone

Tegen de tijd dat ik -nota bene- Italiaanse politici op hun woord ga geloven, begin ik Griekse staatsobligaties te kopen... Met andere woorden: Lulkoek!

Overigens, wat verstaat u onder "de hoogste staat van paraatheid"? Wij zijn "Preppers", is dat niet een synoniem voor "paraat"?

De Euro zal (wellicht helaas) gered worden. Ook al is het tijdelijk. Onder druk wordt alles vloeibaar, zelfs de Europese politiek...

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Een langzame zwanenzang is mogelijk. Maar als het internationale flitskapitaal zich op grote schaal uit de eurozone terugtrekt, dan kan het in een uurtje gebeurd zijn met ons. Banken dicht, winkels dicht, systeemcrisis en niets meer te krijgen om te preppen. Uit Argentinie komen ook waarschuwingen onze richting uit. Aan het begin van hun economische crisis was er overal paniek, maar er gebeurde niets. En toen, een paar jaar later, terwijl iedereen immuun geworden was voor alle onheilsberichten, stortte het hele systeem in een uur in. Niemand weet precies wat er gebeurt. Ik ben geen helderziende en ik heb de wijsheid niet in pacht. Toch loopt de spanning in het systeem (zowel economisch als politiek) de laatste dagen zo sterk op, dat ik aanleiding zie om zelfs preppers nog extra te waarschuwen. En als ik dan 'de hoogste staat van paraatheid' roep, dan is het natuurlijk ontzettend flauw als mensen het dan over een camouflagepak gaan hebben. Wat ik bedoel ligt zo afschuwelijk voor de hand, maar goed, ik zal het in klare en saaie taal zeggen; als je nou nog bepaalde voorzorgsmaatregelen wilt treffen, wacht dan geen seconde, want het lijkt er steeds meer op, dat de boel acuut op springen staat.

Link naar reactie

Argentinië heeft meerdere economische crises meegemaakt. Ik ga er gemakshalve even van uit dat u de crisis van begin 2000 bedoelde. Een van problemen van Argentinië was dat de toenmalige president, buitenlandse bedrijven, althans Argentijnse bedrijven waarvan een meerderheid van de aandelen in handen was van vooral Amerikaanse investeerders, annexeerde! Ook werden alle dollartegoeden en contracten door de overheid omgezet naar de peso, wat resulteerde in een puinhoop. E.e.a. is totaal niet te vergelijken met de Euro crisis.

Argentinië maakte destijds een lange neus naar de rest van de wereld, gevoed door een "debiel" aan het hoofd van het land. Daardoor stortte het land economisch volledig in. De vergelijking klopt simpelweg niet.

Wie had het overigens over een camouflagepak? :)

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@Johnny Bravo

- Geen enkele vergelijking klopt ooit helemaal.

- De waarheid kan niet gesproken worden, zij is een diamant waaraan teveel vlakken zitten.

- Als iemand mij begrijpen WIL, dan gaat hem dat beslist lukken.

Link naar reactie

@Johnny Bravo

- Geen enkele vergelijking klopt ooit helemaal.

- De waarheid kan niet gesproken worden, zij is een diamant waaraan teveel vlakken zitten.

- Als iemand mij begrijpen WIL, dan gaat hem dat beslist lukken.

@Dick Berts

- Jawel, de vergelijking 1 + 1 = 2 klopt perfect ;)

- Het was -wat mij betreft- geen waarheidsvinding, edoch werd uw stelling wel zo gepresenteerd;

- Het was mij niet duidelijk dat u begrip zocht voor uw stelling...

Ik wil niet flauw doen, ik wil enkel waken voor stemmingmakerij. Het presenteren van meningen als voldongen feiten vind ik ietwat "tricky"...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...